Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lek koelvloeistof

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Lek koelvloeistof

    Ik moet regelmatig koelvloeistof bijvullen.Twee maand geleden was het koelvloeistofpeil ongeveer twee cm gezakt.
    Nu is dit opnieuw het geval.
    Na stilstand in garage zie ik nooit koelvloeistof op de grond en bij het openen van de oliedop zie ik ook geen
    "mayonaise" plakken aan de dop en de opening.
    Wat kan dan de oorzaak van het verlies zijn?

  • #2
    Is het een oudere auto?
    Z4 M40i

    Comment


    • #3
      Kan lekken aan de waterpomp ook.
      Maar 2cm op 2maand...dat doe ik op 20km met lekkende waterpomp
      Polo 6n 1.4

      Comment


      • #4
        Het kan een aanwijzing zijn van een kapote cylinderkoppakking. Wordt de daling van het waterniveau gesignaleerd met een verkliklamp of een boodschap via boordcomputer ?

        Comment


        • #5
          zou makkelijker zijn mochten we weten welk merk, type en motor je hebt, sommige hebben een gekende zwakkere plek
          mijn autootjes:

          Volvo V60 D3 R-Design 2021
          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

          Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

          Comment


          • #6
            Ik rij met een Opel Insignia Sports Touer 2.0 diesel.

            De daling wordt niet gesignaleerd door lamp of melding.

            Ik heb vandaag gehoord dat er voor het dichten van een lek een product bestaat
            die je aan de koelvloeistof moet toevoegen.
            Het product, als ik mij niet vergis iets van kurk pastilles, gaat zich tijdens het circuleren van de vloeistof
            gaan vastzetten op de plaats van het lek waardoor het lek verdwijnt.
            Klopt dit verhaal?
            Last edited by vinny1970; 03/08/2018, 17:47.

            Comment


            • #7
              Dat klopt. En het verstopt uw koelsysteem. Ik zou het afraden en het lek fatsoenlijk laten herstellen. Is er al een diagnose gesteld? Wat lekt er? Waarom zou je het risico lopen uw koelkanalen in uw motor te laten verstoppen met zo een product voor een herstelling van misschien een paar euro?

              Comment


              • #8
                Laat de wagen door een Opel dealer inspecteren. Hij zal je koelingsysteem onder druk zetten om het defect te indentificeren. Mogelijk is het maar een durit die los of beschadigd is. Een stop-leak product maskeert een probleem zonder hem op te lossen.

                Comment


                • #9
                  Inderdaad, voor die lek meerdere stukken maakt door verstopping. Een snelle Check-up kan nooit kwaad.

                  Comment


                  • #10
                    geen vochtige plekken op tapijt aan het voeteneinde ? Kan ook altijd verwarmingsradiatortje zijn dat lekt. Meestal merk je dat aan een lichtzoete geur in de wagen

                    Comment


                    • #11
                      kan ook de EGR klep zijn die intern lekt en de koelvloeistof wordt dan mee verbrandt, merk je niks van omdat het te weinig is om witte rook te produceren
                      mijn autootjes:

                      Volvo V60 D3 R-Design 2021
                      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                      Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                        kan ook de EGR klep zijn die intern lekt en de koelvloeistof wordt dan mee verbrandt, merk je niks van omdat het te weinig is om witte rook te produceren

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten


                          In theorie kan het nochtans, hedendaagse EGR-kleppen zijn koelvloeistofgekoeld..
                          Dat terzijde, intern lekkende kleppen heb ik nog niet gezien. Lekkende EGR-koelers(intern) daarentegen... Schering en inslag. Al heb ik geen ervaring met dit type Opel.

                          Ga gewoon naar een garage/dealer en laat het koelsysteem onder druk testen. Anders is het giswerk en heb je binnen 5 replies een nieuwe motor nodig volgens de Google-technici

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten

                            In theorie kan het nochtans, hedendaagse EGR-kleppen zijn koelvloeistofgekoeld..
                            Dat terzijde, intern lekkende kleppen heb ik nog niet gezien. Lekkende EGR-koelers(intern) daarentegen... Schering en inslag. Al heb ik geen ervaring met dit type Opel.

                            Ga gewoon naar een garage/dealer en laat het koelsysteem onder druk testen. Anders is het giswerk en heb je binnen 5 replies een nieuwe motor nodig volgens de Google-technici
                            Niet alleen in theorie, er lopen koelleidingen met vloeistof in het EGR systeem... ik wist dat niet, maar ik heb pas gecontroleerd.
                            Mijn ekscuus voor de verkeerde reactie hierboven

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

                              Niet alleen in theorie, er lopen koelleidingen met vloeistof in het EGR systeem... ik wist dat niet, maar ik heb pas gecontroleerd.
                              Mijn ekscuus voor de verkeerde reactie hierboven
                              Ni erg, had mijne monteur ook eerst beschuldigd van een zonneslag toen hij mij vertelde dat daar het lek zat..;(vw/audi motor)
                              mijn autootjes:

                              Volvo V60 D3 R-Design 2021
                              Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                              Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

                                Niet alleen in theorie, er lopen koelleidingen met vloeistof in het EGR systeem... ik wist dat niet, maar ik heb pas gecontroleerd.
                                :
                                Je was niet de enige die dat niet wist…. maar dat er veel problemen met een Egr-klep zijn wist ik wel…
                                (Egr koeler VW/Audi , BMW’s die na de nieuwste update in brand vliegen…)

                                Als binnenkort iedereen terug een (moderne) benzine heeft is dat probleem alvast van de baan…


                                Comment


                                • #17
                                  Met de besparing in brandstofkosten op 125.000 kms kan ik met de glimlach een egr-probleem laten regelen... maar ik ben niet verzot op dieselwagens, mijn volgende wagen zal terug een benzineversie zijn. Terloops, mijn vroegere was een V6-benzine met dewelke ik vaker de garage mocht bezoeken...
                                  Last edited by guyugy; 04/08/2018, 21:12.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                                    Je was niet de enige die dat niet wist…. maar dat er veel problemen met een Egr-klep zijn wist ik wel…
                                    (Egr koeler VW/Audi , BMW’s die na de nieuwste update in brand vliegen…)

                                    Als binnenkort iedereen terug een (moderne) benzine heeft is dat probleem alvast van de baan…

                                    Denk je dat benzinemotoren dit niet hebben ( EGR)
                                    Bestaat al van in de '70 jaren,bij de usa cars toch,we zijn bijna 50 jaar later en hier kunnen ze dit nu nog niet deftig maken.
                                    Z4 M40i

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

                                      Denk je dat benzinemotoren dit niet hebben ( EGR)
                                      Bestaat al van in de '70 jaren,bij de usa cars toch,we zijn bijna 50 jaar later en hier kunnen ze dit nu nog niet deftig maken.
                                      Vroeger had een benzine die inderdaad ook...

                                      Vanaf 2006 zijn die geleidelijk verdwenen.....
                                      De 1.8 i 140 pk met volledig variabele kleppen van Opel was de eerste...
                                      Alle Japanners met variabele kleppen hadden dit ook vlug....VW met de eerste TSi, natuurlijk niet... (pas rond 2013)
                                      Last edited by quovadis; 05/08/2018, 10:44.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                                        ....VW met de eerste TSi, natuurlijk niet... (pas rond 2013)
                                        Die lossen dat wel softwarematig op

                                        Comment

                                        Working...
                                        X