Oorspronkelijk geplaatst door quovadis
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Lek koelvloeistof
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
Je krijgt nu wel een partikelfilter op je "betrouwbare" benzine
Een benzine krijgt een doorstroom filter (werkt altijd zonder regeneratie): kostprijs: € 200
Een diesel heeft een partikelfilter (met regeneratie systeem + elektrische verwarming) waarvan de filter alleen € 1000 kost… (+ een AdBlue systeem injectiesysteem)
De onderhoudskosten van een diesel, lopen dus op termijn extreem op (zeker nu er controle is op uitschakelen Egr / roetfilter en AdBlue systeem...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Kleine nuance
Een benzine krijgt een doorstroom filter (werkt altijd zonder regeneratie): kostprijs: € 200
Een diesel heeft een partikelfilter (met regeneratie systeem + elektrische verwarming) waarvan de filter alleen € 1000 kost… (+ een AdBlue systeem injectiesysteem)
De onderhoudskosten van een diesel, lopen dus op termijn extreem op (zeker nu er controle is op uitschakelen Egr / roetfilter en AdBlue systeem...
Geen idee over welke constructeur jij praat. Bij ons werkt de benzinepartikelfilter net hetzelfde als de dieselvariant. Dus idem met gestuurde regeneratie en geschatte levensduur van 240k km.
Die 200 euro mag je bijgevolg ook al vergeten.
Enige verschil is het meten van de verschildruk, bij diesel voor en na DPF, bij benzine enkel voor filter in vergelijking met de omgevingsdruk. En het ontbreken van Ad-blue uiteraard ten voordele van de benzine variant.
Misschien toch wat meer research doen vooraleer halve waarheden te posten?
Comment
Comment