Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lek koelvloeistof

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

    Je was niet de enige die dat niet wist…. maar dat er veel problemen met een Egr-klep zijn wist ik wel…
    (Egr koeler VW/Audi , BMW’s die na de nieuwste update in brand vliegen…)

    Als binnenkort iedereen terug een (moderne) benzine heeft is dat probleem alvast van de baan…

    Je krijgt nu wel een partikelfilter op je "betrouwbare" benzine

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten

      Je krijgt nu wel een partikelfilter op je "betrouwbare" benzine
      Kleine nuance
      Een benzine krijgt een doorstroom filter (werkt altijd zonder regeneratie): kostprijs: € 200
      Een diesel heeft een partikelfilter (met regeneratie systeem + elektrische verwarming) waarvan de filter alleen € 1000 kost… (+ een AdBlue systeem injectiesysteem)

      De onderhoudskosten van een diesel, lopen dus op termijn extreem op (zeker nu er controle is op uitschakelen Egr / roetfilter en AdBlue systeem...

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

        Kleine nuance
        Een benzine krijgt een doorstroom filter (werkt altijd zonder regeneratie): kostprijs: € 200
        Een diesel heeft een partikelfilter (met regeneratie systeem + elektrische verwarming) waarvan de filter alleen € 1000 kost… (+ een AdBlue systeem injectiesysteem)

        De onderhoudskosten van een diesel, lopen dus op termijn extreem op (zeker nu er controle is op uitschakelen Egr / roetfilter en AdBlue systeem...
        Kleine nuance,

        Geen idee over welke constructeur jij praat. Bij ons werkt de benzinepartikelfilter net hetzelfde als de dieselvariant. Dus idem met gestuurde regeneratie en geschatte levensduur van 240k km.
        Die 200 euro mag je bijgevolg ook al vergeten.
        Enige verschil is het meten van de verschildruk, bij diesel voor en na DPF, bij benzine enkel voor filter in vergelijking met de omgevingsdruk. En het ontbreken van Ad-blue uiteraard ten voordele van de benzine variant.

        Misschien toch wat meer research doen vooraleer halve waarheden te posten?

        Comment


        • #24
          Bedankt voor de reactie's allemaal.
          Ik ging eerst een busje BARS LEAKS LIQUID in de radiator gieten maar door jullie advies toch
          maar naar garage gaan om het lek te vinden.

          Comment

          Working...
          X