Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
die wagen heeft dan een duitse plaat en als belgisch ingezetenen mag je niet met een buitenlandse nrplaat rijden
(enkele uitzonderingen daar gelaten) bovendien zal de duitse leasingmaatschappij ook niet happig zijn want als je niet betaalt, is het voor hen moeilijker om de wagen te recupereren
Je mag rijden met een auto die je in het buitenland least, maar als Belgisch inwoner zal je de wagen in elk geval in België moeten inschrijven en met een Belgische plaat rijden.
Met buitenlandse nummerplaat rijden mag wel onder bepaalde omstandigheden.
Maar dan moet je een attest voorleggen aan de lokale politie.
Mijn buur rijdt zo met Luxemburgse platen, maar das omdat de firma daar gehuisvest is.
In dat geval kan je voor 100EUR een bedrijf oprichten in Litouwen etc en een bedrijfswagen aan u zelf geven op LIT platen.
Omslachtig allemaal, maar wel mogelijk.
Er is geen aanwijzing dat TS bedrijfsleider is van een in het buitenland gevestigde onderneming.
Het is ook niet omdat men een onderneming heeft in Luxemburg, of venoot in dergelijke onderneming, dat men automatisch met gele platen mag rijden als Belgisch inwoner.
Men moet aantonen dat men de onderneming wel degelijk vanuit het buitenland bestuurt, en niet vanuit België, wat impliceert dat men concreet kan bewijzen regelmatig in het buitenland te verblijven om er bestuursdaden te verrichten .
Zodra men een Belgische domicilie heeft, zal men heel specifiek moeten kunnen verantwoorden waarom men met buitenlandse platen rijdt. Dus dat trucje met de Litouwse firma is een fabeltje. Als blijkt dat men overgroot deel van de tijd in België rondrijdt, zal men dat niet aanvaarden.
Met buitenlandse nummerplaat rijden mag wel onder bepaalde omstandigheden.
Maar dan moet je een attest voorleggen aan de lokale politie.
Mijn buur rijdt zo met Luxemburgse platen, maar das omdat de firma daar gehuisvest is.
In dat geval kan je voor 100EUR een bedrijf oprichten in Litouwen etc en een bedrijfswagen aan u zelf geven op LIT platen.
Omslachtig allemaal, maar wel mogelijk.
En als je met luxo platen wil rondrijden moet je je arbeidscontract in de auto hebben waarin staat dat je recht hebt op een bedrijfswagen. En dan mag enkel jij met die wagen rondrijden. Wil je ook je vrouw en kinderen laten rijden met die wagen, dan koeten die onder hetzelfde dak wonen en moet je een bewijs van samenstelling van het gezin bij je hebben.
Wagen leasen op buitenlandse platen in belgie is verboden.
Straf he Europa, vrij verkeer van goederen , personen en diensten, tenzij het de staat niet goed uitkomt.
Dat is een typisch misverstand: vrij verkeer betekent niet dat zomaar alles kan hé.
Aan de inschrijving van een wagen hangt ook de verkeersbelasting vast, die nu eenmaal van land tot land verschilt.
Ik stel voor dat jij je Belgische inschrijving behoudt, en al de rest met een Luxemburgse plaat rondrijdt, en met de (minstens) halvering van de verkeersbelastingen de Belgische wegen onderhouden worden.
Als onze Belgische staat zn belastingen en taxen gelijk zou leggen als de buurlanden , zou deze regelgeving geen probleem vormen
wat is het doel anders van Europa?
In dat geval kan je voor 100EUR een bedrijf oprichten in Litouwen etc en een bedrijfswagen aan u zelf geven op LIT platen.
Omslachtig allemaal, maar wel mogelijk.
Moest iedereen die een firma heeft in het buitenland met buitenlands platen rijden dat zou leuk zijn.
Het is allemaal afhankelijk van het land waar je social zekerheid betaald. Betaal je in bv Litouwen geen sociale zekerheid kan je officieel niet met platen van ginder rijden.
Je weet ook goed genoeg dat zoiets onmogelijk is. Ieder land heeft nu eenmaal zijn eigen budgetaire situatie. België kan zich een belastingsregime als dat in Luxemburg niet veroorloven, en omgekeerd er zeker geen interesse om zich met België gelijk te schakelen.
Als onze Belgische staat zn belastingen en taxen gelijk zou leggen als de buurlanden , zou deze regelgeving geen probleem vormen
wat is het doel anders van Europa?
Waar je social zekerheid betaalt maakt ook niet uit. Je kan je sociale zekerheid in een EU land hebben terwijl je resident bent van een ander EU land. Binnen de EU kan je dan toch nog erkenning en verzorging krijgen in je woonland, daar zijn verdragen over waarbij de kosten tussen landen gecompenseerd worden.
Het gaat erom waar je feitelijk het meest verblijft. Als je het grootste stuk van de tijd hier rond rijdt, ook hier je domicilie hebt, hier je gezin hebt wonen, en van hieruit je bedrijf grotendeels bestuurt, ben je Belgisch inwoner en dus verplicht je auto hier in te schrijven. Een buitenlandse plaat is dan enkel mogelijk als je aantoont dat je je bedrijf daadwerkelijk vanuit het buitenland leidt, en niet vanuit je woonstaat, wat je feitelijk zal moeten aantonen.
Moest iedereen die een firma heeft in het buitenland met buitenlands platen rijden dat zou leuk zijn.
Het is allemaal afhankelijk van het land waar je social zekerheid betaald. Betaal je in bv Litouwen geen sociale zekerheid kan je officieel niet met platen van ginder rijden.
Waarom zou je eigenlijk met buitenlandse platen willen rondrijden, er zijn in België genoeg achterpoortjes qua autofiscaliteit om goedkoop met een redelijke car rond te bollen,
tot 2020 de plug in hybride ( genoeg modellen met +400 pk en zo goed als geen taxen en minimaal vaa) en na 2020 de electrische auto’s , 100% aftrekbaar en binnen een 2 tal jaar ook genoeg modellen met +500 pk . Dus bespaar u de moeite om het buitenland op te zoeken, het is hier nog goedkoper
Dat is een typisch misverstand: vrij verkeer betekent niet dat zomaar alles kan hé.
Aan de inschrijving van een wagen hangt ook de verkeersbelasting vast, die nu eenmaal van land tot land verschilt.
Ik stel voor dat jij je Belgische inschrijving behoudt, en al de rest met een Luxemburgse plaat rondrijdt, en met de (minstens) halvering van de verkeersbelastingen de Belgische wegen onderhouden worden.
Met de BIV en tax die ik nu betaal zal het qua wegen onderhoud gene vette zijn voor de staat
Comment