Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moet wagen geleverd worden voor 1 September voor betere VAA?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Moet wagen geleverd worden voor 1 September voor betere VAA?

Beste forumleden,

Ik moet helaas nog altijd wachten tot ik mijn wagen kan bestellen (Audi A5 Sportback), maar het zou niet lang meer moeten duren.
    Nu ben ik wel al bij de dealer geweest en ze zei dat ze bij Audi extra hard aan het werken zijn om alles geleverd te krijgen voor 1 September omdat het vanaf 1 September veel duurder zou worden.
    Ik weet dat vanaf 1 September een nieuwe manier van berekenen verplicht is, maar heeft dit zoveel impact op je VAA ? Zeker aangezien je de wagen al besteld hebt voor die tijd.
    Is het dus echt nodig om je wagen geleverd te hebben voor die tijd om geen verhoogde VAA te krijgen ?

Ze oefenen namelijk wat druk uit om nu al te bestellen, maar moet helaas wachten tot mijn financiering goedgekeurd is.

Alvast bedankt voor de hulp!

vanaf september is de nieuwe WLTP(of zoiets) die de CO uitstoot bepaalt waardoor veel auto's een hoger cijfer krijgen waardoor de de taksen ietsje hoger zullen uitvallen, maar veel firma's hebben een carpolicy waar er een maximum uitstoot vooropgesteld wordt en die zal ni meer gehaald worden
    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
      vanaf september is de nieuwe WLTP(of zoiets) die de CO uitstoot bepaalt waardoor veel auto's een hoger cijfer krijgen waardoor de de taksen ietsje hoger zullen uitvallen, maar veel firma's hebben een carpolicy waar er een maximum uitstoot vooropgesteld wordt en die zal ni meer gehaald worden
      Is er een manier om uit te rekeken hoeveel "ietsje" hoger gaat zijn ?
      Het is namelijk zo dat ik zelfstandige ben en daardoor dus niet echt een carpolicy ga hebben omdat ik het zelf ga moeten betalen.

Comment

Last edited by David67; 22/05/2018, 18:36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zigolle Bekijk Berichten

Het is namelijk zo dat ik zelfstandige ben en daardoor dus niet echt een carpolicy ga hebben omdat ik het zelf ga moeten betalen.
          ik GOK op een 10% hogere CO uitstoot berekening dan nu het geval is
          mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Ik blijf het zo straf vinden, de consument wordt bedot met de uitstootcijfers en wat doet de overheid, de consument ervoor straffen door de nieuwe uitstootregels extra door te belasten naar de eindgebruiker. Zo zie dat je maar weinig geloof kunt hebben in goed Europees beleid voor de hardwerkende mens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cob22 Bekijk Berichten
              Ik blijf het zo straf vinden, de consument wordt bedot met de uitstootcijfers en wat doet de overheid, de consument ervoor straffen door de nieuwe uitstootregels extra door te belasten naar de eindgebruiker. Zo zie dat je maar weinig geloof kunt hebben in goed Europees beleid voor de hardwerkende mens.
              Zo is dit toch bij alles in België.

Kijk naar de brandstofprijzen voor diesel hier en in Duitsland
              Oldtimerkeuring met terugwerkende kracht
              Kijk naar de sterke drank prijzen hier en buitenland
              Of zelfs gewoon dagelijkse aankopen in de supermarkt...
              Energieprijzen
              Telecom...

België is duurste van de EU klas
              Minste pensioenen van de EU klas
              Noem maar op...
              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Het staat u vrij te verhuizen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zigolle Bekijk Berichten

Als je daar al van wakker ligt ,over dat ietsje hoger koop een A3 ipv een A5
                  Z4 M40i

Comment

@ david67 die opmerking van u is typerend voor belgie, daarom is hier binnen 10j niks meer van sociale voorzieningen, pensioenen, kinderbijslagen, betaalbare studies, huizen etc etc, mentaliteit bij de gewone bevolking laks. Op den duur herhaald de geschiedenis zich en heb je bewijs van spreken een “daens” persoon in een modern jasje. Over verhuizen gesproken, ik werk voor een wereldwijd bedrijf en kom dus ook op enorm veel plaatsen, kan ook effectief zeggen dat hard werken, lange dagen, goede resultaten...in belgie lang niet zo beloond en aanzien wordt als in veel andere landen. Dit even off topic:-).

Comment

De consument wist jarenlang dat hij gesubsidieerd werd door de overheid (zowel taks op diesel als de te lage VB) en deed of zijn neus bloede (en kocht dus steeds grotere auto’s) …nu reageren alsof de maffia (overheid) u bedriegt, heeft een naam: dat noemt hypocrisie….
                      (net zoals in Giekenland en Italië)

In Nederland en Scandinavië speelt de overheid inderdaad korter op de bal, zijn meer mensen tevreden en gebruikt men veel meer de fiets…

De overheid werkt trouwens aan overgangs maatregelen…

https://www.autogids.be/autonieuws/b...c-en-wltp.html

PS de WLTP cijfers zijn normen die voor de hele planneet aarde zijn afgesproken…

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                        Zo is dit toch bij alles in België.

Kijk naar de brandstofprijzen voor diesel hier en in Duitsland
                        Oldtimerkeuring met terugwerkende kracht
                        Kijk naar de sterke drank prijzen hier en buitenland
                        Of zelfs gewoon dagelijkse aankopen in de supermarkt...
                        Energieprijzen
                        Telecom...

België is duurste van de EU klas
                        Minste pensioenen van de EU klas
                        Noem maar op...
                        Wees blij dat ge niet in Nederland woont, daar zijn veel auto's die hier courant zijn bijna onbetaalbaar

Comment

@ david67 die opmerking van u is typerend voor belgie, daarom is hier binnen 10j niks meer van sociale voorzieningen, pensioenen, kinderbijslagen, betaalbare studies, huizen etc etc, mentaliteit bij de gewone bevolking laks. Op den duur herhaald de geschiedenis zich en heb je bewijs van spreken een “daens” persoon in een modern jasje. Over verhuizen gesproken, ik werk voor een wereldwijd bedrijf en kom dus ook op enorm veel plaatsen, kan ook effectief zeggen dat hard werken, lange dagen, goede resultaten...in belgie lang niet zo beloond en aanzien wordt als in veel andere landen. Dit even off topic:-).
                          Wij moeten allemaal niet zo zitten zagen, want de politici die al die regels invoeren hebben we zelf verkozen. Bij wie ligt dan de fout? Ik heb soms discussies met familie/vrienden over regels die men zou moeten invoeren om België terug op de goede weg te krijgen. Daar zitten enkele straffe veranderingen in die ge er nooit zou doorkrijgen in een democratie omdat de meeste mensen teveel een kortetermijnvisie hebben.

Comment

wie je ook kiest om in de regering te zitten. Het is nooit niet goed. Vroeger had je de PS en de SPa, nu heb je de NVA die dan beter lijkt als je naar Theo Francken of zo kijkt maar in diezelfde partij zit dan een Ben Weyts die onze hobby zwaar verziekt.
                            Dus je stemt op één bepaalde partij en daar zitten mensen in die je wel goede punten vindt hebben en mensen die je totaal niet kan hebben...maar wat doe je dan...
                            Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Stem voor de groenen, dan weet ge tenminste wat ge in huis haalt

Comment

Nice Post.

Comment

Ik heb het geluk dat ik langs de zijlijn op het hoogste niveau soms meetings kan bijwonen van een wereldwijd bedrijf. Dat is net hetzelfde als de politiek, zelfs concurenten kunnen vrienden zijn, alles draait om schaken en de wereld is vaak veel veel kleiner dan mensen denken. Dat is net het probleem ook in de politiek. Op voorhand is in het geheim al genoeg vastgelegd, dus wat je ook kiest, ze weten op voorhand met wie ze willen samenwerken.

Comment

Tja, waarom dan nog gaan stemmen?

Comment

das al lang zo dat bepaalde politieke families de plak zwaaien ongeacht hoe het plebs heeft zitten stemmen
                                      lets have some more member berries

Comment

We zijn off topic aan het afdwalen maar het klopt, waaom stemmen...onze voorvaders hebben daar lettterlijk voor gevochten...nu in belgie is politiek te complex, vlaams, waals, federaal, gemeentelijk, provincie, senaat, kamer, etc etc sommige functies 4 personen zoals minster van energie....dat zorgt ervoor dat niks meer werkt. Politiek is show, kijk naar de NVA, die roept het verleden heeft voor de schulden gezorgd en wij kunnen er niks aan doen...terwijl de NVA een moderne kopie is van de volksunie die er mee een zootje van gemaakt heeft in het verleden. Nu hopelijk kunnen we nog lange tijd vrij kiezen in wat voor auto we willen rijden, daarmee bedoel ik op financieel gebied...het is jammer dat zelfs een auto kiezen steeds meer en meer beinvloed wordt door de politiek

Comment

Working...
                                        X