Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moet wagen geleverd worden voor 1 September voor betere VAA?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Cob22 Bekijk Berichten
    We zijn off topic aan het afdwalen maar het klopt, waaom stemmen...onze voorvaders hebben daar lettterlijk voor gevochten...nu in belgie is politiek te complex, vlaams, waals, federaal, gemeentelijk, provincie, senaat, kamer, etc etc sommige functies 4 personen zoals minster van energie....dat zorgt ervoor dat niks meer werkt. Politiek is show, kijk naar de NVA, die roept het verleden heeft voor de schulden gezorgd en wij kunnen er niks aan doen...terwijl de NVA een moderne kopie is van de volksunie die er mee een zootje van gemaakt heeft in het verleden. Nu hopelijk kunnen we nog lange tijd vrij kiezen in wat voor auto we willen rijden, daarmee bedoel ik op financieel gebied...het is jammer dat zelfs een auto kiezen steeds meer en meer beinvloed wordt door de politiek
    jij laat precies uitschijnen dat de NVA de boel hier verziekt. Terwijl het net de SPa/PS is die bv al dat gedoe rond die energieprijzen, pensioenen en de overkapping heeft geregeld. Het enige nadeel waarmee we zitten nu als exta is de grote hoeveelheid vluchteling.
    De NVA probeert te besparen en dat doet zeer. Daarbovenop merken ze ook dat ze de grote groep groene bakfietsrakker moeten plezieren en de andere groep die zich onveilig voelt. Spijtige is dat dat altijd nefast is voor de auto...Maar SPa heeft vroeger amper bespaart en het kon allemaal niet op, nu zitten ze in de oppositie en is het allemaal slecht wat er gebeurt.
    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten

      jij laat precies uitschijnen dat de NVA de boel hier verziekt. Terwijl het net de SPa/PS is die bv al dat gedoe rond die energieprijzen, pensioenen en de overkapping heeft geregeld. Het enige nadeel waarmee we zitten nu als exta is de grote hoeveelheid vluchteling.
      De NVA probeert te besparen en dat doet zeer. Daarbovenop merken ze ook dat ze de grote groep groene bakfietsrakker moeten plezieren en de andere groep die zich onveilig voelt. Spijtige is dat dat altijd nefast is voor de auto...Maar SPa heeft vroeger amper bespaart en het kon allemaal niet op, nu zitten ze in de oppositie en is het allemaal slecht wat er gebeurt.
      En maar klagen, terwijl ge volgens uw handtekening nog met 2 auto's kunt rondrijden dan denk ik, wat een luxeland België

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
        Tja, waarom dan nog gaan stemmen?
        Dat doe ik al jaren niet meer.
        Z4 M40i

        Comment


        • #24
          Ik klaag niet over NVA. NVA is een voorbeeld om te zeggen dat veel geroepen wordt maar hand in eigen boezem steken bestaat niet. NVA is een ultra liberale partij ontstaan uit de volkunie die alleen het groot kapitaal steunt. Zijn de andere partijen beter zoals bv SPA neen zeker niet, politiek welke partij ook is de voeling totaal kwijt! Dit doet er niet toe maar Ik heb een huis volledig zonder steun gekocht, ik weet goed genoeg wat alles kost tegenwoordig en ik weet ook van mijzelf dat ik zeker niet bij de slechtsten zit. Maar als die prijzen van nu zo blijven stijgen de komende jaren en nog meer onzin erbij, dan wordt het voor mij simpel einde verhaal om het te kunnen blijven bekostigen, mijn loon stijgt lang zo snel niet. Daarbij ben ik ook zeker dat veel mensen tussen de 20j en 40j in de problemen komen. Ik zie het nu al in mijn vriendengroep.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten

            jij laat precies uitschijnen dat de NVA de boel hier verziekt. Terwijl het net de SPa/PS is die bv al dat gedoe rond die energieprijzen, pensioenen en de overkapping heeft geregeld. Het enige nadeel waarmee we zitten nu als exta is de grote hoeveelheid vluchteling.
            De NVA probeert te besparen en dat doet zeer. Daarbovenop merken ze ook dat ze de grote groep groene bakfietsrakker moeten plezieren en de andere groep die zich onveilig voelt. Spijtige is dat dat altijd nefast is voor de auto...Maar SPa heeft vroeger amper bespaart en het kon allemaal niet op, nu zitten ze in de oppositie en is het allemaal slecht wat er gebeurt.
            Men vergeet dat SPa altijd in een coalitie met CD&V en VLd (soms ook VU) zat.
            Waarom zijn die partijen, ook met die grote uitgaven akkoord gegaan?
            1. Uitgaven voor extra personeel, /uitkeringen komt grotendeels terug, via belasting op consumptie
            2. Grote infrastructuur werken, zorgen voor veel winst voor bedrijven (liberale kiezers)
            • Diezelfde liberale kiezers (+ CD&V) konden zo hun centen veilig beleggen in overheidsobligaties (OLO’s) die nodig waren om die infrastructuurwerken te betalen.
              Ze profiteerden zo 2x van de staatsschuld (eerst véél winst maken, daarna nog 20 jaar vaste rente op die schuld)
            • Spa kiezers profiteerden slechts 1x ….

            Het hele systeem is eigenlijk gewone economie voor een overheid (een overheid heeft geen startkapitaal zoals een onderneming, daarom zijn er leningen nodig)

            Zolang die leningen voor 75% in eigen land zitten is er geen probleem, want dan is de staat arm en de burgers rijk. (België)

            In Japan is de staatsschuld 2x zo groot, maar ze zit voor 100% in eigen land (in Griekenland, Italië zit de staatsschuld in het buitenland, dan ontstaan er wel problemen)

            Comment


            • #26
              Had belgie ook niet plots een probleem toen de rentes op de internationale markt een aantal jaar geleden in de lucht schoten? Zodanig dat yves leterme nog rap een staatsbonneke heeft uitgegeven aan 4% rente.
              ik ben nooit voorstander geweest van die schulden, je krijgt ze nooit afgelost en je blijft eeuwig rente betalen, en hoe lager uw schuld, hoe minder last ge hebt van zo'n fratsen.
              maar om één of andere reden, macheert het in belgie toch nog redelijk goed.

              Comment


              • #27
                De oplossing is er al....

                Comment


                • #28
                  Ik bestelde in mei een i30N. Deze wordt geleverd eind deze maand - begin september.
                  De opgegeven waarde op de Hyundai website is nog steeds 163gr CO2/km NEDC. Nu hoor ik van verschillende bronnen dat de waarde op papier opgetrokken werd naar 178gr CO2/km vermoedelijk NEDC 2.0.

                  Het komt er dus op neer dat mijn BIV 571,09€ meer zal kosten dan origineel voorzien!!

                  Stel de auto wordt nog eind deze maand geleverd, vlug inschrijven dan? Maar wat als deze effectief de NEDC 2.0 waarde al in zijn documenten heeft staan? Dan is de haast en spoed voor hem in te schrijven toch tevergeefs aangezien ik na september even veel betaal?

                  Ik vind dit allemaal nogal straf. Mijn nieuw model is voorzien van een GPF filter. Dan zou mijn groenere wagen vervuilender zijn voor de fiscus dan de eerste serie i30N die geen GPF hebben geïnstalleerd en slecht "163gr CO2/km NEDC" uitstoten...

                  Van Hyundai uit had ik ook wat meer transparantie verwacht via de website.



                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door JVDE Bekijk Berichten
                    Ik bestelde in mei een i30N. Deze wordt geleverd eind deze maand - begin september.
                    De opgegeven waarde op de Hyundai website is nog steeds 163gr CO2/km NEDC. Nu hoor ik van verschillende bronnen dat de waarde op papier opgetrokken werd naar 178gr CO2/km vermoedelijk NEDC 2.0.

                    Het komt er dus op neer dat mijn BIV 571,09€ meer zal kosten dan origineel voorzien!!

                    Stel de auto wordt nog eind deze maand geleverd, vlug inschrijven dan? Maar wat als deze effectief de NEDC 2.0 waarde al in zijn documenten heeft staan? Dan is de haast en spoed voor hem in te schrijven toch tevergeefs aangezien ik na september even veel betaal?

                    Ik vind dit allemaal nogal straf. Mijn nieuw model is voorzien van een GPF filter. Dan zou mijn groenere wagen vervuilender zijn voor de fiscus dan de eerste serie i30N die geen GPF hebben geïnstalleerd en slecht "163gr CO2/km NEDC" uitstoten...

                    Van Hyundai uit had ik ook wat meer transparantie verwacht via de website.


                    Dat is omdat de vorige berekeningen niet realistisch waren .
                    Z4 M40i

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

                      Dat is omdat de vorige berekeningen niet realistisch waren .
                      Maar dan nog is het aan de fiscus om te zorgen dat er een systeem uitgewerkt wordt waarbij een groenere wagen niet MEER belast wordt dan een vervuilendere.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

                        Maar dan nog is het aan de fiscus om te zorgen dat er een systeem uitgewerkt wordt waarbij een groenere wagen niet MEER belast wordt dan een vervuilendere.
                        in dat opzicht kan je ook stellen dat hij nu correct belast wordt en vroeger niet .... helaas voor hem natuurlijk

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

                          Maar dan nog is het aan de fiscus om te zorgen dat er een systeem uitgewerkt wordt waarbij een groenere wagen niet MEER belast wordt dan een vervuilendere.
                          Ik heb in ieder geval niet gestemd voor die bende daar in Brussel,ik ga al lang niet meer.
                          De volgende regering zou de kilometerheffing moeten uitwerken, hopelijk komt het er van, dan zouden de BIV en verkeersbelasting wegvallen zo zal de vervuiler betalen .
                          De enige correcte oplossing.
                          Last edited by camaro 68 rs; 05/08/2018, 12:00.
                          Z4 M40i

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                            in dat opzicht kan je ook stellen dat hij nu correct belast wordt en vroeger niet .... helaas voor hem natuurlijk
                            Zo is dat.

                            Z4 M40i

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

                              Ik heb in ieder geval niet gestemd voor die bende daar in Brussel,ik ga al lang niet meer.
                              De volgende regering zou de kilometerheffing moeten uitwerken, hopelijk komt het er van, dan zouden de BIV en verkeersbelasting wegvallen zo zal de vervuiler betalen .
                              De enige correcte oplossing.
                              Absoluut mee akkoord.

                              Comment


                              • #35
                                Niet dromen van de afschaffing van bestaande taksen, die heffing komt er bovenop !!!

                                Comment


                                • #36
                                  Het is dus momenteel goedkoper om een 2de hands i30N zonder partikel filter in te schrijven dan de nieuwste motor met partikel filter

                                  Mijn nieuwe wagen zal dus een WLTP waarde hebben waarop een NEDC 2.0 waarde werd op berekend.
                                  Ik schrijf mijn wagen dus in tijdens de overgangsfase.
                                  Eind 2021 gaat de WLTP waarde volledig in voegen, mijn auto is dan al enkele jaren ingeschreven. Maar ik durf wedden dat men dan de jaarlijkse verkeersbelastingen zal berekenen op WLTP waarde, en ik hie nogmaals extra belast wordt.

                                  BIV kan men mij dan niet meer doen betalen hoop ik omdat de wagen al ingeschreven is...

                                  Comment


                                  • #37
                                    Een i30N koop je toch niet om een groene jongen te zijn…

                                    Met 163 co² weet je toch op voorhand dat je vrij veel belasting zal moeten betalen...
                                    +10% N 2.0 en in 2021 +20% (Wltp) lijkt me dan nog acceptabel….

                                    Met 114 co² en 170 pk/TCT/ benzine ben je al sneller als 97% aan de rode lichten, jij bent sneller als 99%.... maar betaald nu al wel € 320 VB méér per jaar…

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                      Niet dromen van de afschaffing van bestaande taksen, die heffing komt er bovenop !!!
                                      niet waar
                                      De Vlaamse regering bereikte een akkoord over de invoering van een slimme kilometerheffing voor auto’s. Dat vormt een onderdeel van het klimaatplan. De concrete uitwerking en invoering...
                                      Z4 M40i

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                                        Een i30N koop je toch niet om een groene jongen te zijn…

                                        Met 163 co² weet je toch op voorhand dat je vrij veel belasting zal moeten betalen...
                                        +10% N 2.0 en in 2021 +20% (Wltp) lijkt me dan nog acceptabel….

                                        Met 114 co² en 170 pk/TCT/ benzine ben je al sneller als 97% aan de rode lichten, jij bent sneller als 99%.... maar betaald nu al wel € 320 VB méér per jaar…
                                        Inderdaad, daarvoor koop ik die wagen zeker niet. Maar het gaat er om dat de taxen niet eerlijk zijn. Althans uit mijn oogpunt gezien.

                                        De i30N is/was een wagen die vrij goedkoop is in aanschaf voor wat je krijgt. Deze nieuwe taxen veranderen dat voor een stuk.
                                        De 163gr Co2 viel nog wel mee als inschrijving. Door de nieuwe WLTP & overgangsfase zullen er meerdere wagens onbetaalbaar worden voor in te schrijven.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                                          De consument wist jarenlang dat hij gesubsidieerd werd door de overheid (zowel taks op diesel als de te lage VB) en deed of zijn neus bloede (en kocht dus steeds grotere auto’s) …nu reageren alsof de maffia (overheid) u bedriegt, heeft een naam: dat noemt hypocrisie….
                                          (net zoals in Giekenland en Italië…
                                          Sorry, maar welke subsidie?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X