Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moet wagen geleverd worden voor 1 September voor betere VAA?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
    Gixxer tijd om in te grijpen
    Waarom, kheb just mijn popcorn erbij genomen. Op tv toch niks momenteel en netflix ben ik ook beu.

    Comment


    • #62
      de fiets ontbreekt nog in dit verhaal, perfect vervoermiddel voor de gezonde 'sos' zoals die hierboven genoemd wordt

      en de beste sos is de sossison d'ardenne !

      Comment


      • #63
        Ach, ik snap gewoon niet hoe een zelfverklaarde autoliefhebber tegen een DEFTIGE km-heffing kan zijn. Hoeveel gemakkelijker, en vooral, goedkoper is het dan om meerdere wagens te bezitten. Er zijn nu zoveel wagens die amper verkocht geraken, zeker 2de hands, door de veel te hoge taksen. Snel gewoon een voorbeeld opgezocht :

        https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...ea5e?cldtidx=2

        Jaarlijkse verkeersbelasting € 2.045,98
        Belasting op inverkeerstelling € 1.340,42

        Is dat niet duur misschien?

        Of een recenter voorbeeld :

        https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...2cfb?cldtidx=3

        Jaarlijkse verkeersbelasting € 2.263,18
        Belasting op inverkeerstelling € 7.923,53

        Als je die Nissan als weekend auto wilt hebben in het HUIDIGE systeem, dan zit je op een termijn van 5 jaar, pas ONDER de één euro/km als je meer dan 5850km per jaar doet. En probeer em daarna nog maar eens verkocht te krijgen met een dergelijke BIV/VB.

        Als autoliefhebber, zou het toch gewoon echt mooi zijn als de BIV wegvalt en je per km moet betalen. Het wordt direct een stuk minder kostelijk om vaak van wagen te wisselen. En het wordt direct een stuk minder kostelijk om een echte liefhebbersauto te hebben voor in het weekend.

        PS: bovenop het schema wat ik hierboven aanhaal als voorbeeld voor de km-heffing hoe ik het zie, zou ik ook vragende partij zijn voor een afschaffing van belasting puur op cilinderinhoud, aangezien dit niet altijd in verhouding staat naar de effectieve uitstoot. Vergelijk bv. een Fiat 0.9 twinair met een Mazda 2.0. De één is echt niet dubbel zo goed als de ander.

        PS2: Uit nieuwsgierigheid :



        Jaarlijkse verkeersbelasting € 3.582,66
        Belasting op inverkeerstelling€ 11.126,51
        Last edited by Phate; 06/08/2018, 20:30.

        Comment


        • #64
          Inderdaad, dan kan je 2dehands al eens een leuke weekendcar kopen!
          Nu moet je daarvoor eigenlijk uitwijken naar een oldtimer, maar die is dan toch ook weeral 30j oud.

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
            Ach, ik snap gewoon niet hoe een zelfverklaarde autoliefhebber tegen een DEFTIGE km-heffing kan zijn. Hoeveel gemakkelijker, en vooral, goedkoper is het dan om meerdere wagens te bezitten. Er zijn nu zoveel wagens die amper verkocht geraken, zeker 2de hands, door de veel te hoge taksen. Snel gewoon een voorbeeld opgezocht :

            https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...ea5e?cldtidx=2

            Jaarlijkse verkeersbelasting € 2.045,98
            Belasting op inverkeerstelling € 1.340,42

            Is dat niet duur misschien?

            Of een recenter voorbeeld :

            https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...2cfb?cldtidx=3

            Jaarlijkse verkeersbelasting € 2.263,18
            Belasting op inverkeerstelling € 7.923,53

            Als je die Nissan als weekend auto wilt hebben in het HUIDIGE systeem, dan zit je op een termijn van 5 jaar, pas ONDER de één euro/km als je meer dan 5850km per jaar doet. En probeer em daarna nog maar eens verkocht te krijgen met een dergelijke BIV/VB.

            Als autoliefhebber, zou het toch gewoon echt mooi zijn als de BIV wegvalt en je per km moet betalen. Het wordt direct een stuk minder kostelijk om vaak van wagen te wisselen. En het wordt direct een stuk minder kostelijk om een echte liefhebbersauto te hebben voor in het weekend.

            PS: bovenop het schema wat ik hierboven aanhaal als voorbeeld voor de km-heffing hoe ik het zie, zou ik ook vragende partij zijn voor een afschaffing van belasting puur op cilinderinhoud, aangezien dit niet altijd in verhouding staat naar de effectieve uitstoot. Vergelijk bv. een Fiat 0.9 twinair met een Mazda 2.0. De één is echt niet dubbel zo goed als de ander.

            PS2: Uit nieuwsgierigheid :



            Jaarlijkse verkeersbelasting € 3.582,66
            Belasting op inverkeerstelling€ 11.126,51
            Uhu, khad het zo nog niet bekeken, zou voor mij in feite ook wel voordeliger uitkomen, mijn maserati is 4j oud en rond 20000km

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
              Ach, ik snap gewoon niet hoe een zelfverklaarde autoliefhebber tegen een DEFTIGE km-heffing kan zijn. Hoeveel gemakkelijker, en vooral, goedkoper is het dan om meerdere wagens te bezitten. Er zijn nu zoveel wagens die amper verkocht geraken, zeker 2de hands, door de veel te hoge taksen. Snel gewoon een voorbeeld opgezocht :

              https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...ea5e?cldtidx=2

              Jaarlijkse verkeersbelasting € 2.045,98
              Belasting op inverkeerstelling € 1.340,42

              Is dat niet duur misschien?

              Of een recenter voorbeeld :

              https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...2cfb?cldtidx=3

              Jaarlijkse verkeersbelasting € 2.263,18
              Belasting op inverkeerstelling € 7.923,53

              Als je die Nissan als weekend auto wilt hebben in het HUIDIGE systeem, dan zit je op een termijn van 5 jaar, pas ONDER de één euro/km als je meer dan 5850km per jaar doet. En probeer em daarna nog maar eens verkocht te krijgen met een dergelijke BIV/VB.

              Als autoliefhebber, zou het toch gewoon echt mooi zijn als de BIV wegvalt en je per km moet betalen. Het wordt direct een stuk minder kostelijk om vaak van wagen te wisselen. En het wordt direct een stuk minder kostelijk om een echte liefhebbersauto te hebben voor in het weekend.

              PS: bovenop het schema wat ik hierboven aanhaal als voorbeeld voor de km-heffing hoe ik het zie, zou ik ook vragende partij zijn voor een afschaffing van belasting puur op cilinderinhoud, aangezien dit niet altijd in verhouding staat naar de effectieve uitstoot. Vergelijk bv. een Fiat 0.9 twinair met een Mazda 2.0. De één is echt niet dubbel zo goed als de ander.

              PS2: Uit nieuwsgierigheid :

              https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...5304?cldtidx=3

              Jaarlijkse verkeersbelasting € 3.582,66
              Belasting op inverkeerstelling€ 11.126,51
              Als DAT niet duidelijk is!

              Geen enkele echte autoliefhebber met wat gezond verstand kan daar tegen zijn (Km- heffing)
              Z4 M40i

              Comment


              • #67
                Ik vrees alleen dat men met de kilometerheffing ook de rijtijden gaat beïnvloeden: in de spits dus duurder.
                Nobel idee, maar:
                - veel mensen kunnen hun uren niet kiezen, of niet voldoende. Om spits te vermijden, moet je al voor 6u vertrekken, of na 11u. Fabrieken, scholen, diensten moeten toch echt vanaf een bepaald uur starten.
                - En zelfs buiten de spits heb je nog heel wat file rond Antwerpen.

                Dus voor de meesten wordt dat toch gewoon een belastingverhoging.

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                  Ach, ik snap gewoon niet hoe een zelfverklaarde autoliefhebber tegen een DEFTIGE km-heffing kan zijn. Hoeveel gemakkelijker, en vooral, goedkoper is het dan om meerdere wagens te bezitten. Er zijn nu zoveel wagens die amper verkocht geraken, zeker 2de hands, door de veel te hoge taksen. Snel gewoon een voorbeeld opgezocht :

                  https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...ea5e?cldtidx=2

                  Jaarlijkse verkeersbelasting € 2.045,98
                  Belasting op inverkeerstelling € 1.340,42

                  Is dat niet duur misschien?

                  Of een recenter voorbeeld :

                  https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...2cfb?cldtidx=3

                  Jaarlijkse verkeersbelasting € 2.263,18
                  Belasting op inverkeerstelling € 7.923,53

                  Als je die Nissan als weekend auto wilt hebben in het HUIDIGE systeem, dan zit je op een termijn van 5 jaar, pas ONDER de één euro/km als je meer dan 5850km per jaar doet. En probeer em daarna nog maar eens verkocht te krijgen met een dergelijke BIV/VB.

                  Als autoliefhebber, zou het toch gewoon echt mooi zijn als de BIV wegvalt en je per km moet betalen. Het wordt direct een stuk minder kostelijk om vaak van wagen te wisselen. En het wordt direct een stuk minder kostelijk om een echte liefhebbersauto te hebben voor in het weekend.

                  PS: bovenop het schema wat ik hierboven aanhaal als voorbeeld voor de km-heffing hoe ik het zie, zou ik ook vragende partij zijn voor een afschaffing van belasting puur op cilinderinhoud, aangezien dit niet altijd in verhouding staat naar de effectieve uitstoot. Vergelijk bv. een Fiat 0.9 twinair met een Mazda 2.0. De één is echt niet dubbel zo goed als de ander.

                  PS2: Uit nieuwsgierigheid :



                  Jaarlijkse verkeersbelasting € 3.582,66
                  Belasting op inverkeerstelling€ 11.126,51

                  een ford mustang lol. Milieu heeft er voor jou dus niks mee te maken. Enkel centen. Kom er dan minstens voor uit dat je hoopt al bij al een 500 euro per jaar uit te sparen. Ipv eerst een schijnheilig verhaal over milieu hier en eerlijkheid daar. Duts.

                  Dat velen pakweg 100 a 150 km per pesoon per dag doen, woonwerk. Om te kunnen werken he. En dat die volgens je berekening tussen de 5000 en 10000 per persoon per jaar extra kwijt zijn, dat kan jou gestolen worden.

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten


                    een ford mustang lol. Milieu heeft er voor jou dus niks mee te maken. Enkel centen. Kom er dan minstens voor uit dat je hoopt al bij al een 500 euro per jaar uit te sparen. Ipv eerst een schijnheilig verhaal over milieu hier en eerlijkheid daar. Duts.

                    Dat velen pakweg 100 a 150 km per pesoon per dag doen, woonwerk. Om te kunnen werken he. En dat die volgens je berekening tussen de 5000 en 10000 per persoon per jaar extra kwijt zijn, dat kan jou gestolen worden.
                    Ja mag ook binnen in Antwerpen met een vervuilende auto als je betaald is dit dan voor het milieu???

                    En ik heb nog altijd geen antwoord op mijn vraag.
                    Z4 M40i

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten


                      een ford mustang lol. Milieu heeft er voor jou dus niks mee te maken. Enkel centen. Kom er dan minstens voor uit dat je hoopt al bij al een 500 euro per jaar uit te sparen. Ipv eerst een schijnheilig verhaal over milieu hier en eerlijkheid daar. Duts.

                      Dat velen pakweg 100 a 150 km per pesoon per dag doen, woonwerk. Om te kunnen werken he. En dat die volgens je berekening tussen de 5000 en 10000 per persoon per jaar extra kwijt zijn, dat kan jou gestolen worden.
                      Uw idiotie kan mij gestolen worden. Als je 100-150km per dag moet doen voor je woonwerk, dan moet je maar zien dat je GEEN mustang koopt. Als je dan zorgt dat je een MILIEUVRIENDELIJKE wagen aanschaft/krijgt als bedrijfswagen, dan betaal je NIET/amper meer belastingen dan nu. Met 200km per werkdag, met 220 werkdagen, kom je op 44000km, nog een beetje privé erbij en je zit rond de 50000 km, die in mijn tabel rechtsboven neerkomt op 750 euro, met een milieuvriendelijke wagen.

                      Daar draait het juist om, dat je de VEELRIJDERS richting milieuvriendelijke wagens duwt. Dit zal een veel grotere impact hebben op het milieu dan Jan met de pet, die jij zo goed kent, die zoals de GEMIDDELDE Belg amper 12000km aflegt per jaar.

                      En misschien dat alle pendelaars naar Brussel/Antwerpen die zo graag in de file staan wel eens met de trein beginnen gaan. Of toch alvast meer. Er zijn genoeg mensen die een bedrijfswagen krijgen die perfect met de trein zouden kunnen gaan. (En nee, niet iedereen, voordat je daar weer over begint te zeiken.)

                      Stopt met belachelijk doen. Het wordt me steeds duidelijker dat jij niets om de discussie geeft en gewoon wat aan het trollen bent, als je zo'n simpele dingen al niet ziet en wat dingen zelf verzint die er niet zijn.

                      Comment


                      • #71
                        Het gaat je niet om het milieu. Anders zou je oa niet pleiten voor een weekendwagen ford mustang waar je maar een paar km per jaar mee plant te doen (zeer milieuvriendelijk, een wagen laten produceren die amper rijdt)

                        In het huidige km heffing systeem is er evenmin een milieu component. Een toyota prius betaalt nl eveveel als een dodge viper.

                        Dus misschien kunnen we de milieu component achterwege laten ib de discussie en het beperken tot waar het over gaat: autorijden fors duurder maken voor Belgen.

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten
                          Het gaat je niet om het milieu. Anders zou je oa niet pleiten voor een weekendwagen ford mustang waar je maar een paar km per jaar mee plant te doen (zeer milieuvriendelijk, een wagen laten produceren die amper rijdt)

                          In het huidige km heffing systeem is er evenmin een milieu component. Een toyota prius betaalt nl eveveel als een dodge viper.

                          Dus misschien kunnen we de milieu component achterwege laten ib de discussie en het beperken tot waar het over gaat: autorijden fors duurder maken voor Belgen.
                          Achterlijken troll. Er is geen huidige km-heffing. Ik heb een hiervoor een uitgebreid voorstel gedaan van wat een goed, budget-neutraal systeem zou zijn. Natuurlijk is een Mustang niet milieuvriendelijk, dus moeten we die volgens u maar gewoon verbieden? Volgens u moeten we gewoon alle milieu-onvriendelijke wagens verbieden. Verwijder dan gewoon je account en ga wat watertjes drinken met spitsmuis.

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                            Dus voor de meesten wordt dat toch gewoon een belastingverhoging.
                            Natuurlijk. En dat is ook exact de bedoeling van het systeem.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

                              Achterlijken troll. Er is geen huidige km-heffing. Ik heb een hiervoor een uitgebreid voorstel gedaan van wat een goed, budget-neutraal systeem zou zijn. Natuurlijk is een Mustang niet milieuvriendelijk, dus moeten we die volgens u maar gewoon verbieden? Volgens u moeten we gewoon alle milieu-onvriendelijke wagens verbieden. Verwijder dan gewoon je account en ga wat watertjes drinken met spitsmuis.

                              Huidige Km​​​​Km heffing voorstel waar alle meerderheidspartijen achter staan, en dat al ettelijke jaren verdedigd wordt in alle media, het voorwerp uitmaakt van ettelijke studies en onlangs is goedgekeurd middels principe beslissing.

                              Duidelijker zo?

                              Ik pleit nergens voor of tegen het verbieden van vervuilende auto's. Ik zeg enkel dat dit niks te maken heeft met de km heffing die men wenst in te voeren.

                              Comment


                              • #75
                                PS waarom ga je zelf geen watertjes drinken met spitsmuis, 'achterlijken troll'.

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten


                                  Huidige Km​​​​Km heffing voorstel waar alle meerderheidspartijen achter staan, en dat al ettelijke jaren verdedigd wordt in alle media, het voorwerp uitmaakt van ettelijke studies en onlangs is goedgekeurd middels principe beslissing.

                                  Duidelijker zo?

                                  Ik pleit nergens voor of tegen het verbieden van vervuilende auto's. Ik zeg enkel dat dit niks te maken heeft met de km heffing die men wenst in te voeren.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten
                                  Mijn alternatief: Wat vervuiling betreft: uitstoot regels aanscherpen. Regulatoir oplossen dus ipv domweg extrz geld vragen van de doorsnee huisvader
                                  Dus verbieden...

                                  Er is nog geen hol goedgekeurd. En ik heb het nergens over een verzevenvoudiging van de belastingen. Ik heb het over een DEFTIGE km-heffing, die effectief BUDGET-NEUTRAAL is. Zoals ik al DUIZEND keer uitgelegd heb ondertussen. Ik heb het niet over die pipo's in Brussel. Ik heb het over hoe het zou moeten zijn.

                                  En sorry, je bent geen achterlijke trol. Je bent één van de twee.
                                  Achterlijk omt je dat nog altijd niet snapt. Of een trol omdat je dat ondanks het snapt toch blijft aanhalen al die bullshit.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten



                                    Dus verbieden...

                                    Er is nog geen hol goedgekeurd. En ik heb het nergens over een verzevenvoudiging van de belastingen. Ik heb het over een DEFTIGE km-heffing, die effectief BUDGET-NEUTRAAL is. Zoals ik al DUIZEND keer uitgelegd heb ondertussen. Ik heb het niet over die pipo's in Brussel. Ik heb het over hoe het zou moeten zijn.

                                    En sorry, je bent geen achterlijke trol. Je bent één van de twee.
                                    Achterlijk omt je dat nog altijd niet snapt. Of een trol omdat je dat ondanks het snapt toch blijft aanhalen al die bullshit.
                                    En die achterlijke trol die hier niets snapt ,heeft nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag, kan dus zijn eigen uitspraken niet toelichten, die blaast hier uit zijn nek en is blijkbaar van een andere wereld.
                                    Last edited by camaro 68 rs; 08/08/2018, 07:12.
                                    Z4 M40i

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

                                      En die achterlijke trol die hier niets snapt ,heeft nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag, kan dus zijn eigen uitspraken niet toelichten, die blaast hier uit zijn nek en is blijkbaar van een andere wereld.
                                      ivm je vraag met de dt fout en de vergeten komma: 'je mag Antwerpen binnen als je betaalt, is dit dan voor het milieu?'

                                      Geen idee, misschien stuur je best een email naar het stadsbestuur van Antwerpen

                                      Ivm je vraag over de jaloersheidslobby:

                                      Dit slaat op jouw queeste naar het heffen van bijkomende belastingen (zoals een km heffing) bij anderen (jij zou dit amper betalen).

                                      Hopelijk kun je nu beter slapen zonder trollendromen, watertjes van spitsmuis, aliens, blazende nekken en eerder van vele smiles en gallons.

                                      xx


                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten

                                        ivm je vraag met de dt fout en de vergeten komma: 'je mag Antwerpen binnen als je betaalt, is dit dan voor het milieu?'

                                        Geen idee, misschien stuur je best een email naar het stadsbestuur van Antwerpen

                                        Ivm je vraag over de jaloersheidslobby:

                                        Dit slaat op jouw queeste naar het heffen van bijkomende belastingen (zoals een km heffing) bij anderen (jij zou dit amper betalen).

                                        Hopelijk kun je nu beter slapen zonder trollendromen, watertjes van spitsmuis, aliens, blazende nekken en eerder van vele smiles en gallons.

                                        xx

                                        Je hebt het nu nog niet begrepen,dit worden geen bijkomende belastingen,mail eens naar Brussel daarvoor.
                                        Mieren neuken over een dt fout en comma is zeer laag bij de grond, is dit alles wat je kan.
                                        Ik slaap heel goed,veel beter dan u want ik lig niet wakker van een voorstel die nog moet uitgewerkt worden.
                                        Koop een E-bike als het te duur wordt om met uw auto te rijden, je zal dan niet wakker moeten liggen over het feit dat ik met plezier de benzinebakken van mijn auto's vul al dan niet in gallons.

                                        BEN LIEVER BENIJD DAN BEKLAAGD
                                        Last edited by camaro 68 rs; 08/08/2018, 15:06.
                                        Z4 M40i

                                        Comment

                                        Working...
                                        X