Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Prijs kwaliteit velgen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Prijs kwaliteit velgen?

Hey, ik zou graag nieuwe velgen kopen voor mijn "mazda 3 - 2018" maar mijn budget ligt niet zo hoog, € 350-€ 450 ,ik heb al naar een aantal modellen gekeken en ik zie wel een aantal mooie exemplaren maar wat is het verschil tussen de veel duurdere velgen en de goedkope? merk je dit tijdens het rijden of is het alleen de sterkte van de velg?

Hier zijn 2 exemplaren dat ik zou overwegen om te kopen.
    liefst ook 17"" (ik ben bang dat ik bij 18 inch veel van mijn comfort verlies)

Sterkte en vooral gewicht. Als de nieuwe velg zwaarder is dan je originele zal je het idd merken tijdens het rijden.
    Je wilt geen al te dure velgen. Ok, maar bespaar dan wel niet op een degelijke band. Koop geen chinese rommel.
    Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
    Audi S3 '02 sold => topic
    Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
    Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

Na de eerste winter zal je weten waar het verschil ligt tussen een goedkope en een kwalitatieve velg.
      Tenzij je je goedkope velgen grondig afkuist na elke winterse periode (met zout op de baan...)
      Er bestaan “dubbel coated” velgen die dat kunnen verduren, maar ze zijn ook... duurder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        Na de eerste winter zal je weten waar het verschil ligt tussen een goedkope en een kwalitatieve velg.
        Tenzij je je goedkope velgen grondig afkuist na elke winterse periode (met zout op de baan...)
        Er bestaan “dubbel coated” velgen die dat kunnen verduren, maar ze zijn ook... duurder
        Goedkoop is niet altijd gelijk aan sneller afblotten hoor. Genoeg dure (OEM) velgen die het ook snel laten afweten.

Comment

Maakt het dan zo veel uit van dure of goedkope velgen? wat zou ik doen en voor welke prijs of merk heb je al goede velgen ?

Comment

Het grote prijsverschil zit hem meestal in de manier waarop de velgen gemaakt zijn. Forged, flow formed, gegoten,...
            De grote merken proberen innovatief te zijn in design en bijhorende sterkte. Goedkope velgen zijn meestal kopieën hiervan zonder de technologie die er achter zit.

Als je niet teveel geld wilt uitgeven koop dan eerder iets goedkopere velgen met goede banden, dan omgekeerd.
            Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
            Audi S3 '02 sold => topic
            Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
            Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JoranD Bekijk Berichten
              mijn budget ligt niet zo hoog, € 350-€ 450
              Inclusief of exclusief banden ?

Comment

kijk ook eens wat originele velgen van het merk kosten in de maat die je wil op 2ehandssites
                mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

Inclusief of exclusief banden ?
                  Exclusief

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                    kijk ook eens wat originele velgen van het merk kosten in de maat die je wil op 2ehandssites
                    Ja kan ik ook doen maar ik denk niet dat er teveel mensen opzoek zijn naar de huidige velgen ,die zelfde velgen staan al vol op 2de hands.
                    Ik zou op mijn nieuwe velgen zomerbanden kopen en eens in de winter kan ik terug overschakelen naar mijn allweather die er nu opstaan.

Comment

Working...
                    X