Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Tja, wie weet dat niet dat je hier miserie mee kunt hebben.....? Internet staat er vol van. Maar vraag me ook wel af welke de meest betrouwbare BMW motoren zijn.
Inderdaad weinig niveau voor een een dergelijk serieuze vraag.
Wat zoek je? Benzine of diesel?Welke generatie?
Diesel zou ik in alle zescilinders vertrouwen hebben,net zoals de viercilinders M47 en naar het schijnt ook de B motoren,de N47 zou ik links laten liggen wegens kettingproblematiek en evt olieverbuik. N57 zescilinder zou ik wel geen bang van hebben. Maar zeker de M serie (4 als 6) is motormechanisch heel sterk. Zeker de M47 met gietijzeren onderblok en rotatiepomp zoals in eerste E46,die krijg je nooit kapot. Genoeg geweten met 400dkm en meer.
Benzine zou ik persoonlijk zeker de Prince motoren vermijden,zijn een samenontwikkelijng met PSA geweest en heel wat problemen mee: kettingen,olieverbruik,sensoren,...zescilinders in E90 durven olie te verbruiken maar voor de rest wel betrouwbaar. Ook bij benzines zijn de N motoren iets beter in het oog te houden voor kettingen en spanners maar het geluid van een gerokken ketting valt meer op bij een benzine motor en de vervanging is veel minder werk bij benzines.
Persoonlijke ervaring: 140k met een M47: zero issues, 142k met N47 van na 2011: buiten losgekomen dpf die in coolance vervangen is, geen enkel probleem. Ook 138k met een 6-cilinder 525d (2.5, geen 3.0), inlaat- en uitlaatcollector en carterpan vervangen en de thermostaat was er ook aan. Ik spreek me dan nog niet uit over niet motor-gerelateerde problemen.
Persoonlijke ervaring: 140k met een M47: zero issues, 142k met N47 van na 2011: buiten losgekomen dpf die in coolance vervangen is, geen enkel probleem. Ook 138k met een 6-cilinder 525d (2.5, geen 3.0), inlaat- en uitlaatcollector en carterpan vervangen en de thermostaat was er ook aan. Ik spreek me dan nog niet uit over niet motor-gerelateerde problemen.
Dat bedoel ik dus dat dit weer het zoveelste topic is met allemaal meningen en ervaringen.
N47 wordt altijd afgeraden, maar jij hebt er wel 142k mee gereden zonder problemen. Mijn pa heeft jaren met de oh zo alom geprezen atmo zescilinders gereden van BMW (nog échte BMW's!!). Zowel met M52 als M54 blokken. Defecte vanossen, bobijnen kapot, foutmeldingen met emissies, enz.. . Nu rijdt ie al 4 jaar met een N47, niks problemen. Ik al 8 jaar met N47, ook niks problemen.
Wat moet ik nu zeggen? Geen N47 kopen want die deugen niet?
Bij N47 is het vooral opletten voor bepaalde bouwjaren, vanaf 2011 zijn ze beter dacht ik?
Problemen komen meestal ook pas vanaf 150.000 km geloof ik?
En de ketting is het enige grote probleem, voor de rest zijn dat geen slechte blokken.
Misschien vind je een tweedehands waar de ketting al vervangen is, dan kan je ook nog een tijd verder.
Ik ben tevreden van die M3 en 8 traps automaat, motor ken ik niet maar is zeker al een common rail.
Die GT moet je op Sport zetten om hetzelfde te rijden maar verbruikt dan meer.
Zo'n oud 6 cilindertje dieseltje zou ik afblijven, lijkt op 'n Ascona 20D.
Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Comment