Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Betrouwbare bmw-motoren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Betrouwbare bmw-motoren

    Ik zou graag een tweedehandse 1 serie of een 3 serie (diesel) met wat km's op de teller kopen .wat zijn de meest betrouwbare motoren van deze wagens?

    Dank bij voorbaat

  • #2
    Ik was content van mijn 116d. 170.000 probleemloze km.
    Last edited by George_S; 02/06/2018, 17:13.

    Comment


    • #3
      N47 motor!

      Comment


      • #4

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          N47 motor!
          Probeer je grappig te zijn?
          ​​​​​​

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Miklo99 Bekijk Berichten

            Probeer je grappig te zijn?
            ​​​​​​
            Als je 't weet, waarom vraag je 't dan? Of probeer je grappig te zijn?

            Comment


            • #7
              Tja, wie weet dat niet dat je hier miserie mee kunt hebben.....? Internet staat er vol van. Maar vraag me ook wel af welke de meest betrouwbare BMW motoren zijn.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Miklo99 Bekijk Berichten

                Probeer je grappig te zijn?
                ​​​​​​
                Op dit autoforum moet ge niet meer zijn voor gefundeerde meningen of kennis. Vooral flauwe opmerkingen de laatste tijd.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

                  Op dit autoforum moet ge niet meer zijn voor gefundeerde meningen of kennis. Vooral flauwe opmerkingen de laatste tijd.
                  Inderdaad. En vooral ook altijd dezelfde onnozele vragen.

                  Astemblieft...!: https://www.google.be/search?source=....0.qPepmyQPWWM

                  Topic mag dicht...

                  Comment


                  • #10
                    Autoforum mag dicht....

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                      Autoforum mag dicht....

                      Dit is dan wel weer grappig.
                      Last edited by order66; 03/06/2018, 10:01.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                      Comment


                      • #12
                        We kunnen het misschien nog eens hebben over ophangingen die aangepast zijn aan RFT. Ook altijd héél interessant!

                        Comment


                        • #13
                          der is hier presies iemand die niet gemogen heeft de laatste paar nachten...
                          lets have some more member berries

                          Comment


                          • #14
                            Ik heb nochtans toch mogen slapen de afgelopen nachten!

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              We kunnen het misschien nog eens hebben over ophangingen die aangepast zijn aan RFT. Ook altijd héél interessant!
                              Ja, dan kan je weer een ei leggen! Ook grappig!
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                              Comment


                              • #16
                                Inderdaad weinig niveau voor een een dergelijk serieuze vraag.
                                Wat zoek je? Benzine of diesel?Welke generatie?
                                Diesel zou ik in alle zescilinders vertrouwen hebben,net zoals de viercilinders M47 en naar het schijnt ook de B motoren,de N47 zou ik links laten liggen wegens kettingproblematiek en evt olieverbuik. N57 zescilinder zou ik wel geen bang van hebben. Maar zeker de M serie (4 als 6) is motormechanisch heel sterk. Zeker de M47 met gietijzeren onderblok en rotatiepomp zoals in eerste E46,die krijg je nooit kapot. Genoeg geweten met 400dkm en meer.
                                Benzine zou ik persoonlijk zeker de Prince motoren vermijden,zijn een samenontwikkelijng met PSA geweest en heel wat problemen mee: kettingen,olieverbruik,sensoren,...zescilinders in E90 durven olie te verbruiken maar voor de rest wel betrouwbaar. Ook bij benzines zijn de N motoren iets beter in het oog te houden voor kettingen en spanners maar het geluid van een gerokken ketting valt meer op bij een benzine motor en de vervanging is veel minder werk bij benzines.

                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                Comment


                                • #17
                                  Persoonlijke ervaring: 140k met een M47: zero issues, 142k met N47 van na 2011: buiten losgekomen dpf die in coolance vervangen is, geen enkel probleem. Ook 138k met een 6-cilinder 525d (2.5, geen 3.0), inlaat- en uitlaatcollector en carterpan vervangen en de thermostaat was er ook aan. Ik spreek me dan nog niet uit over niet motor-gerelateerde problemen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                                    Persoonlijke ervaring: 140k met een M47: zero issues, 142k met N47 van na 2011: buiten losgekomen dpf die in coolance vervangen is, geen enkel probleem. Ook 138k met een 6-cilinder 525d (2.5, geen 3.0), inlaat- en uitlaatcollector en carterpan vervangen en de thermostaat was er ook aan. Ik spreek me dan nog niet uit over niet motor-gerelateerde problemen.
                                    Dat bedoel ik dus dat dit weer het zoveelste topic is met allemaal meningen en ervaringen.

                                    N47 wordt altijd afgeraden, maar jij hebt er wel 142k mee gereden zonder problemen. Mijn pa heeft jaren met de oh zo alom geprezen atmo zescilinders gereden van BMW (nog échte BMW's!!). Zowel met M52 als M54 blokken. Defecte vanossen, bobijnen kapot, foutmeldingen met emissies, enz.. . Nu rijdt ie al 4 jaar met een N47, niks problemen. Ik al 8 jaar met N47, ook niks problemen.

                                    Wat moet ik nu zeggen? Geen N47 kopen want die deugen niet?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Bij N47 is het vooral opletten voor bepaalde bouwjaren, vanaf 2011 zijn ze beter dacht ik?
                                      Problemen komen meestal ook pas vanaf 150.000 km geloof ik?
                                      En de ketting is het enige grote probleem, voor de rest zijn dat geen slechte blokken.
                                      Misschien vind je een tweedehands waar de ketting al vervangen is, dan kan je ook nog een tijd verder.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ik ben tevreden van die M3 en 8 traps automaat, motor ken ik niet maar is zeker al een common rail.
                                        Die GT moet je op Sport zetten om hetzelfde te rijden maar verbruikt dan meer.
                                        Zo'n oud 6 cilindertje dieseltje zou ik afblijven, lijkt op 'n Ascona 20D.
                                        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                                        Comment

                                        Working...
                                        X