Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SUV vs sportwagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• SUV vs sportwagen

Vermits we hier regelmatig wat touwtje trekken tussen en over SUV’s en sportwagens, toch even deze link delen

Waren vroeger duizelingwekkende prestaties enkel weggelegd voor laag gelijnde tweezitters, dan hoeft tegenwoordig de SUV niet meer onder te doen. Met tonnen pk's, hopen vierwielgrip en plaats voor gezin (hond incluis). Tijd voor een lijst van de meest potente SUV's die je momenteel kan kopen!

Zet daar een berlines/sportwagen naast met dezelfde motor en die rijden die suv'kes verloren.

Comment

lol inderdaad ..
      1 simpel voorbeeld :

Porsche Cayenne Turbo 550pk/770Nm 142k€ - 0/100 4.5s - top 279
      Porsche 911 GTS 450pk/550Nm 130k€ 0/100 4.1s - top 312

Da's dan nog niet eens dezelfde motor, een 4l tegenover een 3l :-)

edit:
      De Panamera Turbo heeft wel dezelfde 4l van de Cayenne en doet het in 4.1 met een top van 305. Die is wel wat duurder met zijn 160k :-)
      Last edited by RX-8; 14/06/2018, 02:42.

Comment

0-100... Dan is de eerste bocht er nog niet aangekomen, dat hoge zwaartepunt is nefast.
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Allemaal jaloezie

Geef toe dat je liever een X5M had dan een M2 en als ze die mx5 21 duimers en een grondspeling van 28 cm geven is ook RX de gelukkigste mens.

Ze halen daar nogal een lijstje boven ook.
          Als je het budget van 10 hothatchen moet betalen zou het spijtig zijn dat ze dan nog niet sneller zijn ook.

En zoals RX zegt, stel daar de “gewone” Porsche, Lambo, Alfa tegenover en ze verliezen het duel terug.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Als zelfs een Fiat 500 tje, al een Porsche Cayenne V6 3.0 D verpletterd en op een circuit enkele ronden voorsprong neemt….

begrijpt iedereen wat een zeepkist elke SUV is… + slecht remvermogen

Zelfs een Fiat 500 basis, krijgt een Cayenne nog niet uit zijn spiegel gereden…

Comment

en nen up! gti kost nog ni de helft van een X3 18d, maar is rapper naar de 100 en biedt massa's rijplezier

Comment

Topic naar mijn hart...WEG MET DIE STOMME SUV's !!!!!
                Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                Audi S3 '02 sold => topic
                Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

Ik wordt wel echt kots misselijk van de SUV rage.
                  Die gaat ook ineens totaal ontploffen wanneer de milieuregels verscherpen. Enige hoop is dan EV SUVs.
                  En dan allemaal klagen dat ze hun auto niet meer kwijtgeraken.
                  En ik ben echt niks jaloers op bezitters van een SUV hoor. Gatlelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                    Zet daar een berlines/sportwagen naast met dezelfde motor en die rijden die suv'kes verloren.
                    De topic is dan ook ironisch bedoeld he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                      Ik wordt wel echt kots misselijk van de SUV rage.
                      Die gaat ook ineens totaal ontploffen wanneer de milieuregels verscherpen. Enige hoop is dan EV SUVs.
                      En dan allemaal klagen dat ze hun auto niet meer kwijtgeraken.
                      En ik ben echt niks jaloers op bezitters van een SUV hoor. Gatlelijk.
                      Vraagt u ook niemand om er jaloers op te zijn hé
                      Mijne rug vindt het een mooie rage.

Comment

Ze zijn daar weer ze.
                        Niet te begrijpen waarom jullie stress hebben en jullie ziek maken om een SUV.

Ik heb nog nooit iemand gekend die een bepaald soort auto haat en gelukkig maar.

Ik zie dan wel het nut niet in van een sedan.
                        Daar kan je niks mee doen maar ik haat ze wel niet.
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ik vind dat de SUV’s zouden moeten terugbetaald worden door de ziekenkas

Comment

Binnenkort te koop, het nieuwe suske en wiske album: De Suffe SUV.

Comment

SUV's worden gekocht door vrouwen of door mannen die op een goed blaadje willen staan met hun madam.

Laat het duidelijk zijn: SUV's zijn de sacochen van de automarkt,
                              en nu ook in alle prijsklasses.

Last edited by ; 14/06/2018, 15:58.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                Ik vind dat de SUV’s zouden moeten terugbetaald worden door de ziekenkas
                                Vind ik ook, ze kunnen beter het fiscus geld geven aan iemands slechte rug dan aan vaak overbodige leasekletten

Laat iedereen toch rijden met wat hij graag wil, mij stoort zo'n SUV in ieder geval niet.

Wegpiraten, daar word ik pas kotsmisselijk van en die rijden met alle soorten auto's
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                  Ze zijn daar weer ze.
                                  Niet te begrijpen waarom jullie stress hebben en jullie ziek maken om een SUV.

Ik heb nog nooit iemand gekend die een bepaald soort auto haat en gelukkig maar.

Ik zie dan wel het nut niet in van een sedan.
                                  Daar kan je niks mee doen maar ik haat ze wel niet.
                                  Ik haat ook geen enkele wagen, alhouwel ik die Ligierkes op de baan voor mij wel haat

Ik rij het liefste met een hogere wagen. Dus SUV of Monovolume, maar vind een SUV dan weer mooier dan een Monovolume. Maar met al die regels voor bedrijfswagens en veel ruimte, zou een break beter uitkomen, maar ik wil dat risico niet lopen om dan 4 jaar met een zere rug rond te rijden. De reden ook waarom de DS5 na een jaar naar een collega ging en ik de Tiguan kreeg. Denk niet dat ik het ne 2de keer voor mekaar krijg om na een jaar te wisselen omwille mijne rug, want dan krijg ik als antwoord dat ik het van te voren wist. Want ne knappe C-klasse of 3-reeks break zie ik ook wel zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Vraagt u ook niemand om er jaloers op te zijn hé
                                    Mijne rug vindt het een mooie rage.
                                    Zie echt nie in waarom ge beter zou zitten in een SUV betreffende uw rug???
                                    Heb ook zware rugoperatie gehad en zie niet in waarom een suv beter zou zijn voor mijn rug?
                                    Heb al in vele dure SUV gereden en zou zeker nie willen ruilen met mijn auto.
                                    Belangrijkste voor uw rug blijft de zetel waar ge in zit,niet de auto...

Comment

Als je er in zit is er inderdaad geen immens verschil tussen een SUV en een break.
                                      Maar je moet er in een uit, daar ligt het verschil voor je rug.
                                      Last edited by guyugy; 14/06/2018, 16:51.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Danny65 Bekijk Berichten

Zie echt nie in waarom ge beter zou zitten in een SUV betreffende uw rug???
                                        Heb ook zware rugoperatie gehad en zie niet in waarom een suv beter zou zijn voor mijn rug?
                                        Heb al in vele dure SUV gereden en zou zeker nie willen ruilen met mijn auto.
                                        Belangrijkste voor uw rug blijft de zetel waar ge in zit,niet de auto...
                                        Je zit een stuk rechter in de auto en is veel handiger om de kindjes in en uit de auto te halen.
                                        Mijn rug is in ieder geval wel content met de suv

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Comment

Working...
                                        X