Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SUV vs sportwagen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Wat ik vooral onthoud is het valse veiligheidsgevoel en dat de zithouding niet per se beter is tegen fysieke kwaaltjes.

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

      De ingenieur en fan van het Lotus principe (simplify, then add lightness) in mij kan het ook niet aanzien wat men allemaal moet doen om iets dat inherent fout is toch proberen goed te maken.
      Auto hoger => wielen te klein => grotere wielen => meer gewicht => sterkere motor => meer gewicht => zwaartepunt te hoog => vering harder om toch nog de bocht om te kunnen etc.
      => duurder in aanschaf, hoger verbruik/uitstoot => meer verkeersbelasting en accijnzen => en dan klagen dat de staat de automobilist uitmelkt (ze hebben dan nog niet naar de verkeersbelasting in sommige buurlanden gekeken)

      Heb juist de verkeersbelasting ontvangen van m'n wagentje met 1.0 motor die vlot optrekt en vlot bocht om gaat, 117,32€ inclusief opdeciem om een heel jaar te mogen rondkarren.
      En een verbruik van 5.6 liter benzine in de zomermaanden. Doe dat maar es met een suv .
      En is ook als break uitvoering te krijgen met maar liefst 605 liter kofferruimte (1620 met de achterbank platgeklapt).

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
        Hey, voor mijn part mag iedereen een SUV kopen hoor, geen probleem: Belgisch straatbeeld is toch al zeer lelijk, dat zal er nog wel bij kunnen.

        Maar het probleem is dat er minder en minder merken nog een markt zien in een deftige break. (logisch ja)
        Honda Accord, Toyota Avensis, Citroën C5, Alfa, .. er beginnen heel wat breaks te sneuvelen.
        Dan stap je geïnteresseerd bij Alfa binnen om een Giulia break te prospecten: "waar is de break?". "Komt niet, ik kan u wel de Stelvio SUV aanbevelen indien u een break wil". NEE!
        En diegenen die nog overblijven "moeten hoger worden", zegt men. Tja, als ik een hoge auto wou kopen, kocht ik wel een SUV.

        Ook het design van SUV's wordt overgenomen in gewone auto's. Dan heb ik het over het feit dat een SUV meer metaal in de hoogte heeft.
        Om dat geen saaie vlakke plaat te maken (en stevig genoeg), zetten ze er allerlei vouwen, lijnen en plooien in.
        En dan neemt men dat weer over op een gewone auto die dat helemaal niet nodig heeft: "om dezelfde designtaal in het gamma te hebben!"
        VerSUV mijn break aub niet!

        De ingenieur en fan van het Lotus principe (simplify, then add lightness) in mij kan het ook niet aanzien wat men allemaal moet doen om iets dat inherent fout is toch proberen goed te maken.
        Auto hoger => wielen te klein => grotere wielen => meer gewicht => sterkere motor => meer gewicht => zwaartepunt te hoog => vering harder om toch nog de bocht om te kunnen etc.
        Ik heb een break, en kan die 6,5cm hoger/lager zetten...gebruik ik dan ook dagelijks, meerdere keren zelfs maar enkel voor het in/of uitstappen.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • #84
          Tgoh een SUV met fwd (zoals de meeste) vind ik wat onnozel, maar ieder z’n ding.

          De echte draak is de SUV cabrio.... je weet wel over wat ik het heb. Bweirk.

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
            Tgoh een SUV met fwd (zoals de meeste) vind ik wat onnozel, maar ieder z’n ding.

            De echte draak is de SUV cabrio.... je weet wel over wat ik het heb. Bweirk.
            De meeste bieden ze zelf niet aan in 4x4.
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • #86


              Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
              het probleem is dat er minder en minder merken nog een markt zien in een deftige break.
              Tja, dat zijn dan merken die alvast aan mij niet meer verkopen...



              Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

              Comment


              • #87


                Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                => duurder in aanschaf, hoger verbruik/uitstoot => meer verkeersbelasting en accijnzen => en
                Op zich is dat een puur persoonlijke keuze. Er zijn ook mensen die elk jaar 4 keer op reis gaan. Hangt er maar van af waar je je geld aan wil uitgeven.

                Maar een SUV heb ik gewoon als concept altijd al mossel noch vis gevonden. Te hoog om leuk te rijden op bochtige wegen voor mij, en te weinig echte 4x4 capaciteit om off road te gaan.
                De meesten durven met hun SUV nog niet met één wiel van het asfalt af op een smal baantje...
                Ik zou veel liever een XC70 of Audi Quatro break met de juiste motor erin bestellen dan een SUV.

                Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


                Comment


                • #88
                  Vorig weekend in de Ardennen met madam hare wannabe nog heel wat kilometers off-road gereden maar de meesten doen het inderdaad nooit.

                  Maar eigenlijk is dat maar een dom argument en hoeft dat ook niet.
                  Hoeveel gaan er met hun sportwagens op circuit?
                  Hoeveel doen er lange trips met hun GT?
                  Hoeveel rijden er met een lichte vracht die nooit beladen wordt?
                  Hoeveel rijden er met een break die er gene nodig hebben?
                  Hoeveel rijden er met een moto waarvan ze zijn capaciteiten nooit kunnen benutten?
                  En zo is het voor alles iets, te dure fiets, te dure vislijn, mega BBQ, te groot huis enz enz enz enz




                  Heb altijd grote breaks gehad maar door bijna nergens meer te kunnen parkeren voor mezelf uitgemaakt dat ik er gene meer
                  moet hebben.
                  Last edited by Gixxer; 13/07/2018, 10:13.
                  den borre


                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                  Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                  Comment


                  • #89
                    Toch raar dat men hier de SUV’s afschiet terwijl de komst van de monovolumes op de markt dezelfde kritieken niet veroorzaakte, alhoewel deze ook merkelijk hoger waren. Leven en laten leven, zou ik zeggen, als men iets niet lust is het ook niet nodig om de anderen te proberen te ontraden...

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      Toch raar dat men hier de SUV’s afschiet terwijl de komst van de monovolumes op de markt dezelfde kritieken niet veroorzaakte, alhoewel deze ook merkelijk hoger waren. Leven en laten leven, zou ik zeggen, als men iets niet lust is het ook niet nodig om de anderen te proberen te ontraden...
                      Oh jawel. Die zijn bij autoliefhebbers even goed onthaald
                      Het druist gewoon tegen elke logica in, dat mag men wel argumenteren en beredeneren. Iederen blijft nog steeds vrij in de keuze.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                      Comment


                      • #91
                        Doe mij maar mijn SUV. Top qua rijcomfort, zalige mix tussen de belevenis van een machtig brullende motor en de zachte vering ver een SUV. Zeeen van ruimte , ook in de koffer, om al dat babygrief mee te zeulen.

                        Qua zgzd fake veiligheidsgevoel: ik zit liever in mijn x5 dan in oakweg een 911 om in een crash te zitten

                        Qua 4*4 of niet: het zal mij eerlijk gezegd worst wezen. In België is alles geasfalteerd, tot en met de kleine boerenbaantjes toe.

                        Qua 'logica': ja een SUV scoort niet op aerodynamica. So what. Ik verbruik minder dan 8l... Als ik dat vergelijk met de wagen waar ik 10 jaar geleden mee bolde...

                        Mij zie je niet in een sportwagen. Misschien als ik 50 ben of zo.

                        Comment


                        • #92
                          Misschien een effect van de leeftijd, maar ik zie het nut niet in van in een wagen tot bijna de grond te zakken, om nadien zich er uit te moeten hijsen.
                          En het argument van het bochtwerk lijkt mij ook overroepen, 99% van onze ritten gebeuren in perfect rechte lijn en aan een snelheid die de stabiliteit van de auto niet in het gedrang kan brengen. Ten spijt van de sportievelingen die nooit op een circuit gereden hebben...

                          Comment


                          • #93
                            Tja elk zijn ding zeker? Als ik in een suv moet zitten, voelt het alsof ik in een vrachtwagen moet stappen. En dan het rijgedrag. Een boot, overhellen. Ik heb zo ooit eens in een gewone huurwagen gereden. Kwam ik van de luchthaven direct op een klaverblad. Gewoon van mijn bocht deftig te pakken, dat was schrikken. Ik zet dat spel aan de kant omdat ik denk dat er iets stuk is. Zegt mijn vrouw : maar schat, dat is normaal, dat is een wagen met een gewone ophanging Daar spreken we hier nog van, dat is 20 jaar geleden. Hilarisch.
                            Ik ben al wat ouder, maar ik weiger mijn rijplezier op te geven. Een heerlijk gevoel om in mijn verlaagde M3 met Recaros te kruipen Daar kan ik zo hard van genieten!
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                              Tgoh een SUV met fwd (zoals de meeste) vind ik wat onnozel, maar ieder z’n ding.

                              De echte draak is de SUV cabrio.... je weet wel over wat ik het heb. Bweirk.
                              Het gaat dan tegenwoordig ook niet meer om het dienst doen met 4x4, maar vooral voor het comfort van de hogere zit en natuurlijk de looks. Zelf rij ik ook 2 x 4, en dat is vooral te wijten aan de CO2, want bij een 4x4 gaat de CO2 drastisch de hoogte in. Enkel mijne C-Crosser had 4x4, maar ik reed in hoofdzaak op 2x4 voor het verbruik. Enkel als het heel nat was of sneeuw, reed ik op 4x4.

                              Maar ik begrijp uw punt wel.

                              Die draak van een cabrio, daar sluit ik mij volledig aan bij uw mening. Tenzij een Wrangler natuurlijk Maar moogt ge deze wel een SUV noemen?

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                Tja elk zijn ding zeker? Als ik in een suv moet zitten, voelt het alsof ik in een vrachtwagen moet stappen. En dan het rijgedrag. Een boot, overhellen. Ik heb zo ooit eens in een gewone huurwagen gereden. Kwam ik van de luchthaven direct op een klaverblad. Gewoon van mijn bocht deftig te pakken, dat was schrikken. Ik zet dat spel aan de kant omdat ik denk dat er iets stuk is. Zegt mijn vrouw : maar schat, dat is normaal, dat is een wagen met een gewone ophanging Daar spreken we hier nog van, dat is 20 jaar geleden. Hilarisch.
                                Ik ben al wat ouder, maar ik weiger mijn rijplezier op te geven. Een heerlijk gevoel om in mijn verlaagde M3 met Recaros te kruipen Daar kan ik zo hard van genieten!
                                SUV's van 20 jaar geleden en nu is een groot verschil.
                                De eerste keer dat ik in een SUV reed, was de Ford Maverick van mijn vader. Bij de eerste bocht, dacht ik dat ik een koprol ging maken, zo diep zakte die door zijn ophanging vooraan. Daarna ook paar keer met de Chevy Tahoe van ne maat gereden en ook die dook nogal.

                                Daarna jaren tussen geweest en in 2007 kreeg ik een KIA sportage van 2007 en die lag even fijn op de baan als al mijn voorgaande berlines/breaks. Daarna C-Crosser en nu de Tiguan. Ik vind niet dat ik moet inboeten op rijgedrag ten opzichte van een berline op break. Het zal natuurlijk niet aanvoelen als een roadster of dergelijke, maar dat zijn dan eigenlijk weer geen kilometervreters.

                                Moest ik eens een meevaller hebben, ik sta direct bij Benz voor ne GLE Coupé C63 AMG

                                Comment


                                • #96
                                  Zie je nu ook op de Goodwood Festival Of Speed, als je ziet hoe die SUV's daar die baan ziet afjakkeren, ongelooflijk!

                                  Levante, Macan, Cayenne, Urus, etc

                                  Maar idd, veel offroad is er niet meer aan, wat natuurlijk slecht is voor de klanten van de UAE die wel luxe en power willen maar toch in de duinen willen rijden.
                                  Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                                    Oh jawel. Die zijn bij autoliefhebbers even goed onthaald
                                    Het druist gewoon tegen elke logica in, dat mag men wel argumenteren en beredeneren. Iederen blijft nog steeds vrij in de keuze.
                                    Monovolume druist juist niet tegen de logica in. Wat doe je als je 4 kinderen hebt? Voor de monovolumes moet je al zo een minibusje gaan kopen. De beste vakantiereis toen ik klein was ,was in een renault espace (was wel maar 1 keer want die was elke week in de garage :p). Middelste stoel in de koffer zetten en dan hadden we nog meer dan ruimte genoeg om baggage van 5 man mee te nemen.

                                    SUV druist wel tegen de logica in. Monovolume dat al hoog is nog hoger op poten zetten, "4x4" systeem eronder, afschuinend dak want dat maakt veel ruimte vrij, ...

                                    Comment


                                    • #98
                                      4 kinderen op deze overbevolkte wereld zetten is al helemaal tegen alle logica in

                                      Dat van 20 jaar geleden was zelfs geen monovolume of suv, maar een gewone wagen, fiat Punto of bravo of zoiets
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                        4 kinderen op deze overbevolkte wereld zetten is al helemaal tegen alle logica in

                                        Dat van 20 jaar geleden was zelfs geen monovolume of suv, maar een gewone wagen, fiat Punto of bravo of zoiets
                                        dat kan je beter eens tegen een bepaalde bevolkingsgroep zeggen. Ik denk dat het bij christenen nog goed meevalt van geboortes.
                                        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten

                                          dat kan je beter eens tegen een bepaalde bevolkingsgroep zeggen. Ik denk dat het bij christenen nog goed meevalt van geboortes.
                                          Maakt mij niet uit wie, of ze nu paars groen of blauw zien. Iedereen die meer dan zichzelf reproduceert is de toekomst van diegenen die hij op de wereld zet aan het becrediteren. Mij zal het niet meer uitmaken, ik ben al lang naar het Walhalla als het misloopt
                                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X