Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SUV vs sportwagen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

    Ik zit persoonlijk trouwens liever met m'n benen wat vooruit dan dat ze hangen als in de zetel van een SUV.
    Ik vind het prettiger zitten zoals op een comfortabele stoel zoals in madam de hare of in mijn vroegere camionette.
    Rij zo naar het zuiden zonder moe toe te komen.
    In de mijne zit ik laag en zal dat zondag weer goed voelen als we +600 km gaan gereden hebben.

    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • #42
      De keuze voor een SUV kan ik me best voorstellen. Het is een soort verhoogde stationwagen en biedt meer praktische mogelijkheden dan een sportwagen. Qua rijbeleving kan niets tippen aan een sportwagen, hoeveel (onnodige) pk's je ook in een SUV stopt.

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Danny65 Bekijk Berichten

        Zie echt nie in waarom ge beter zou zitten in een SUV betreffende uw rug???
        Heb ook zware rugoperatie gehad en zie niet in waarom een suv beter zou zijn voor mijn rug?
        Heb al in vele dure SUV gereden en zou zeker nie willen ruilen met mijn auto.
        Belangrijkste voor uw rug blijft de zetel waar ge in zit,niet de auto...
        Idd, ik ben ook heel tevreden van de zetels in mijn auto. Om eerlijk ye zijn ben ik nog geen enkele auto tegen gekopen met zetels die betere steun bieden.
        Na gisteren en vandaag weer eens hele dagen met de camionet (Citroën Jumper) van het werk gereden te hebben, heb ik wel weer zin in een hogere zitpositie, maar dan denk ik eerder aan een pick-up.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • #44
          Ik heb al met veel gereden en getest maar tegen een Q7 met comfortzetels zeg ik geen nee. Had ik budget hier kwam ook een SUV met potente motor. Anytime als daily.

          Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

            Zelfs bij 60.000 km per jaar zou de gemiddelde normale mens nog geen last mogen hebben van z'n rug in een luxe sedan of break. Ik zit persoonlijk trouwens liever met m'n benen wat vooruit dan dat ze hangen als in de zetel van een SUV.
            Voor iemand die zelf geen 60000km/jaar doet, maakt dat idd geen verschil.

            Ik kom enorm veel mensen tegen die in hetzelfde schuitje zitten dan ik op dat vlak. En ik zie ze meer en meer met verhoogde wagens. En velen reden daarvoor in deftige wagens. Telkens we erover praten, komt de rug ter sprake. En van degenen die er gene hebben, zijn er toch een deel die de volgende keer een hogere wagen willen. Daarom nog geen SUV hé, maar ook monovolume’s.

            Mijne baas bv reed met XC90 toen ik er begon. Na zijn 2de miserie XC is hij overgeschakeld op BMW. Eerst nen X6 en met de Di Rupo perikelen, ne 520GT. Na een paar maanden liet hij al geregeld vallen dat hij last had van zijne rug in de 520. Zodra de X5 plug in er was, heeft hij zich deze aangeschaft en sindsdien geen probs meer. En geloof dat hij eind dit jaar ne Q7 ging bestellen

            Er zullen natuurlijk mensen zijn die er nooit last van hebben, en anderen rapper, zoals 1 van mijn collega’s die amper 30 is en al last heeft. Denk dat de lichaamsbouw er ook veel mee te maken heeft. Voor mij biedt de hogere en andere zithouding soelaas voor mijn probleem.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
              Ik heb al met veel gereden en getest maar tegen een Q7 met comfortzetels zeg ik geen nee. Had ik budget hier kwam ook een SUV met potente motor. Anytime als daily.

              Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
              Al eens een maserati levante getest? Topzetels en dan nog eens mooie design ook.

              Ikzelf verkies performance seats voor de looks en omdat het past bij de stijl van m'n configuratie. Aangezien ik met moeite aan 10k km per jaar kom speelt comfort minder een rol.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten

                Dus je verkiest gewone wagens omdat jij dan makkelijker er altijd tussen kunt kruipen en in hun kont kan boren? Tja, ieder z'n redenen zeker
                Denk dat de meesten verkeerd zitten. Maar mensen die weinig kls maken, hebben dan ook weinig last ervan.

                Ik lag vroeger in de auto, en met weinig instellingen, zat dat altijd goed
                Maar sinds ge het stuur en zetel in alle mogelijke richtingen kunt bewegen, begin het gezeik pas . Meestal een maand nodig om de zetel goed te zetten.

                Toen ik de DS5 had, vond ik echt geen goede instelling. Collega die hem nu heeft, is er ook een maand mee bezig geweest. Toen heel het weg afgeschuimd voor een aantal basisregels van waar ge kunt vertrekken. En deze gevolgd en dat werkt voor mij zeer goed. Zetel staat dan al vrij goed en enkel wat finetunen.

                Vaak zie ik echt mensen rijden alsof ze in de tuin aan de schutting hangen om bij de buren te gluren. Daar stel ik me dan echt wel vraag bij of die mensen in de garage de uitleg hebben gekregen dat die zetel omhoog kan

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                  Voor iemand die zelf geen 60000km/jaar doet, maakt dat idd geen verschil.

                  Ik kom enorm veel mensen tegen die in hetzelfde schuitje zitten dan ik op dat vlak. En ik zie ze meer en meer met verhoogde wagens. En velen reden daarvoor in deftige wagens. Telkens we erover praten, komt de rug ter sprake. En van degenen die er gene hebben, zijn er toch een deel die de volgende keer een hogere wagen willen. Daarom nog geen SUV hé, maar ook monovolume’s.

                  Mijne baas bv reed met XC90 toen ik er begon. Na zijn 2de miserie XC is hij overgeschakeld op BMW. Eerst nen X6 en met de Di Rupo perikelen, ne 520GT. Na een paar maanden liet hij al geregeld vallen dat hij last had van zijne rug in de 520. Zodra de X5 plug in er was, heeft hij zich deze aangeschaft en sindsdien geen probs meer. En geloof dat hij eind dit jaar ne Q7 ging bestellen

                  Er zullen natuurlijk mensen zijn die er nooit last van hebben, en anderen rapper, zoals 1 van mijn collega’s die amper 30 is en al last heeft. Denk dat de lichaamsbouw er ook veel mee te maken heeft. Voor mij biedt de hogere en andere zithouding soelaas voor mijn probleem.
                  Oké, we weten uw persoonlijke voorkeur. Maar vertel nu eens waarom de zithouding voor de gemiddelde mens in de gemiddelde SUV beter tegen rugpijn en andere fysieke ongemakjes is tegenover de zithouding in de gemiddelde luxe sedan?

                  Persoonlijk denk ik dat de meeste mensen kiezen voor een SUV omdat ze dan (letterlijk) kunnen neerkijken op de rest.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                    Denk dat de meesten verkeerd zitten....

                    ...Meestal een maand nodig om de zetel goed te zetten.
                    Nog nooit van elektrische zetels met geheugen gehoord. 1x goed zetten, daarna zit je altijd goed.
                    Niet nodig om het straatbeeld te verpesten met lelijke SUV's

                    Ik kan er wel mee akkoord gaan dat je in de ene auto beter zit dan de andere.
                    Vorige wagen was een Passat (vorig model) en die was ik ook beu na 1,5u (geen pijn, maar gewoon beu)
                    Mijn Mazda 6 kan ik 2uur in rijden en fris als een hoentje uitstappen. Geen idee hoe dat komt...

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten

                      Al eens een maserati levante getest? Topzetels en dan nog eens mooie design ook.

                      Ikzelf verkies performance seats voor de looks en omdat het past bij de stijl van m'n configuratie. Aangezien ik met moeite aan 10k km per jaar kom speelt comfort minder een rol.
                      Neen nog niet, regel dat eens voor mij :p

                      Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

                      Comment


                      • #51
                        Niets gaat boven de zetels die ik in de M3 laten monteren heb, Recaro CS. zitpositie aangepast aan mijn wensen. Mijn rug kan het u vertellen. En die wagen is toch sportief afgesteld met een KWV3. Daar kan ik blijven inzitten, terwijl ik in de meeste andere wagens na een half uur eruit wil. Recaro maakt dan ook eigenlijk ergo-zetels, onder de noemer van sportzetels. In de M5 komen op termijn zeker ook Recaros, met name de SRDs.
                        SUV heeft enkel hogere instap natuurlijk.

                        Last edited by order66; 14/06/2018, 21:16.
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                        Comment


                        • #52
                          Inderdaad, als men zoveel last heeft van de rug en veel kilometers doet, dan kan men toch vrij gemakkelijk zelf zo'n ergo zetel kopen en die installeren.
                          Is vrij gemakkelijk terug origineel te zetten bij verkoop.

                          Comment


                          • #53
                            Maar kost wel iets hè.
                            den borre


                            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                            Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                            Comment


                            • #54
                              Of ik nu in de V70 zit of in de XC60 van een vriend, de zetels zitten even comfortabel, maar als geheel is de V70 comfortabeler en rijdt leuker, vooral bij veel wind en bochten. Of ik er nu een uur of 12 uur mee onderweg ben op reis, ik kom er even ontspannen uit.
                              Een vroegere collega van me is bijna 2 meter lang en heeft redelijk wat met de rug gesukkeld. Hij heeft altijd alleen maar V70 gereden en wou niets anders.

                              Ook een paar keer een SUV als huurauto gehad voor een aantal weken, en nee, mij boeit het in geen enkel opzicht. Liever een lager model, met zetel- en ander comfort inbegrepen.
                              Soit, zoals bij alle keuzes: ieder moet zijn ding maar doen.

                              Comment


                              • #55
                                Ik lees hier enkele commentaren dat sommigen niet weten dat ze hun zetel kunnen hoger zetten. Maar blijkt dat zij zelf niet weten dat er wel degelijk auto's zijn waar je dit niet kunt regelen. Ik heb geen hoogteregeling in mijn auto. En het is geen Dacia Dokker of zo hee, het is een Mazda MX-5. Die zit lekker laag, zo'n 30 cm van den asfalt :-)
                                En ook al heb ik dikwijls last in mijn rug, nooit als ik in mijn auto zit of gezeten heb ;-)
                                In onze Mazda 5 zit ik een kleine meter hoger, maar daar heb ik soms wel last in mijn benen.

                                Comment


                                • #56
                                  Suv... en wat met monovolumes? Hetzelfde maar dan met bleitende koters in?
                                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                    Suv... en wat met monovolumes? Hetzelfde maar dan met bleitende koters in?
                                    Lol
                                    den borre


                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                    Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                    Comment


                                    • #58
                                      tijd voor een vergelijkende test : in welke types wagen bleiten de koters het minst: sportwagens / SUV / MPV ?

                                      waarom komt dat nooit aan bod in de artikels en zeperfs van deze wereld ?
                                      Zou eindelijk eens nuttige input zijn voor wie een nieuwe wagen zoekt

                                      Comment


                                      • #59
                                         
                                        Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                                        Audi S3 '02 sold => topic
                                        Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                                        Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                                        Comment


                                        • #60
                                          En dan zit elke SUV nog niet eens comfortabel. De dag dat je in een Range Rover Sport of nog een trapje hoger mag plaats nemen, dan pas heb je het uitmuntend gevoel van met een echte SUV te rijden. :;-):


                                          Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X