Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
SUV's van 20 jaar geleden en nu is een groot verschil.
De eerste keer dat ik in een SUV reed, was de Ford Maverick van mijn vader. Bij de eerste bocht, dacht ik dat ik een koprol ging maken, zo diep zakte die door zijn ophanging vooraan. Daarna ook paar keer met de Chevy Tahoe van ne maat gereden en ook die dook nogal.
Daarna jaren tussen geweest en in 2007 kreeg ik een KIA sportage van 2007 en die lag even fijn op de baan als al mijn voorgaande berlines/breaks. Daarna C-Crosser en nu de Tiguan. Ik vind niet dat ik moet inboeten op rijgedrag ten opzichte van een berline op break. Het zal natuurlijk niet aanvoelen als een roadster of dergelijke, maar dat zijn dan eigenlijk weer geen kilometervreters.
Moest ik eens een meevaller hebben, ik sta direct bij Benz voor ne GLE Coupé C63 AMG
Blijkbaar nog nooit met een deftige berline gereden dan
Blijkbaar nog nooit met een deftige berline gereden dan
En wat is een deftige berline dan?
Heb al gereden met menige C en E-klasses, 3 en 5 en 7 reeksen, A4 en A6 en A8, verschillende mondeo’s, primera’s, C5, DS5, 605, ...
En wat is een deftige berline dan?
Heb al gereden met menige C en E-klasses, 3 en 5 en 7 reeksen, A4 en A6 en A8, verschillende mondeo’s, primera’s, C5, DS5, 605, ...
Dus ben benieuwd wat een ‘deftige berline’ is dan
Gij vind dus uw tiguan even fijn liggend en rijdend als degene die je daar opnoemt
Mijn persoonlijke ervaring is dat mijne Tiguan daar zeker niet voot moet onderdoen. Mijne DS5 had zelfs een veeeeeel slechtere baanligging als mijne Tiguan.
Hetgeen ik vooral merk is dat de critici van SUV’s er ofwel nog nooit mee gereden hebben, of mss eens 1 x van een vriend eens mee gereden hebben.
Ikzelf heb een Sportage en C-Crosser gehad en nu de Tiguan en ik mis qua baanligging echt geen berline/break hoor, waar ik er ook heel wat versleten heb. En ik doe tss de 45000 en 60000km/jaar ermee.
Maar nu weet ik nog steeds niet wat een ‘deftige’ berline is en wat een ‘niet-deftige’ berline is. Ben gewoon nieuwsgierig naar waar die grens tussen beide ligt.
De buur heeft een X5M.
Deze week vertelde de andere buur dat hij ook een SUV wilde maar na een testrit moest hij er gene meer hebben, niets positief over te vertellen en niks voor hem.
Ik vroeg welke hij getest had....... een mokka.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Mijn persoonlijke ervaring is dat mijne Tiguan daar zeker niet voot moet onderdoen. Mijne DS5 had zelfs een veeeeeel slechtere baanligging als mijne Tiguan.
Hetgeen ik vooral merk is dat de critici van SUV’s er ofwel nog nooit mee gereden hebben, of mss eens 1 x van een vriend eens mee gereden hebben.
Ikzelf heb een Sportage en C-Crosser gehad en nu de Tiguan en ik mis qua baanligging echt geen berline/break hoor, waar ik er ook heel wat versleten heb. En ik doe tss de 45000 en 60000km/jaar ermee.
Amai,als jij dat zelf vindt ,goed voor u... Rij met verschillende suv's per week,van klein tot groot,van goedkoop tot zeer duur,moet nog altijd mijn eerste suv tegenkomen die ikzelf zou willen.
De ene rijdt al beter als de andere,maar niet voor mij...
Toch raar dat men hier de SUV’s afschiet terwijl de komst van de monovolumes op de markt dezelfde kritieken niet veroorzaakte, alhoewel deze ook merkelijk hoger waren. Leven en laten leven, zou ik zeggen, als men iets niet lust is het ook niet nodig om de anderen te proberen te ontraden...
Een monovolume heeft voordelen tegenover een break. Ze zijn hoger (niet hoger op hun poten!) en hebben daardoor meer binnenruimte en ze hebben grotere koffers. Een SUV heeft geen 'ruimtelijke' voordelen ten opzichte van een break.
Ik zie nog niet direct 2 man op hun gemak in de koffer van een break zitten :-D
Onze Mazda 5 is 'slechts' 4.5 m lang, maar dat is daar geen probleem hoor, best wel al dikwijls zijn nut gehad, die derde rij.
Een monovolume heeft voordelen tegenover een break. Ze zijn hoger (niet hoger op hun poten!) en hebben daardoor meer binnenruimte en ze hebben grotere koffers. Een SUV heeft geen 'ruimtelijke' voordelen ten opzichte van een break.
Voor de Q5 had ik een A4 Avant, ik kan dus vergelijken. Ik pendel regelmatig van de kust naar het binnenland, telkens met pak en zak. Zo een groot verschil is er niet in oppervlakte met platte achterzetels, maar er is wel meer vrije hoogte. En je breekt je rug niet bij het opladen !
Ik kan er mij wel aan storen als er weer eens een taffelaar op de E40 met zijn suv voor mijn neus hangt. Het ontneemt mij compleet het zicht. Gevaarlijk.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Ik kan er mij wel aan storen als er weer eens een taffelaar op de E40 met zijn suv voor mijn neus hangt. Het ontneemt mij compleet het zicht. Gevaarlijk.
Dan rijdt je te dichtbij hem ! Maar ik beken dat ik dat ook heb met de talrijke ondoorzichtige courrier-camionetten die de derde vak inpalmen... jij niet ?
Dan rijdt je te dichtbij hem ! Maar ik beken dat ik dat ook heb met de talrijke ondoorzichtige courrier-camionetten die de derde vak inpalmen... jij niet ?
Meestal is het zo een die zich op de laatste moment in het gat gooit dat ik zgz laat (ik hou altijd mooi afstand). Dat is het probleem met afstand houden, een of andere mongool vindt dan dat er nog plaats genoeg is, en dan kan ik vol in de remmen gaan En ja dan rij ik op dat moment te dicht bij hem, maar dat ligt niet aan mij. Dan moet ik meestal abrupt van de cc af ook Met een SUV voor je neus zie je dan helemaal niets meer. Bijzonder gevaarlijk! Maar ja, als de SUV rijder zich maar veilig voelt
Dan rijdt je te dichtbij hem ! Maar ik beken dat ik dat ook heb met de talrijke ondoorzichtige courrier-camionetten die de derde vak inpalmen... jij niet ?
Nu geef je zelf het bewijs, waarom er meer files zijn…..(5 meter extra afstand x 1000 = 5 km extra file)
Als tenslotte bijna iedereen een SUV heeft gekocht, komt er protest omdat niemand zich noch veilig voelt en moet de overheid maatregelen nemen om het gezond verstand terug te laten komen….
Er zijn nochtans al veel SUV hulpmiddelen op de markt…om geen rugpijn te krijgen…. maar wel méér gebroken botten...
De 5m waarvan sprake (als het niet meer is...) is eerder te wijten aan het feit dat de bestuurders in de files meer bezig zijn met hun smartphone dan met hun wagen
Comment