Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG probleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • LPG probleem

    Hoi kenners,

    Ik ben nieuw op dit forum en post dit bericht omdat ik niet meer weet wat ik moet doen. Wij hebben een Dacia Duster met en later geïnstalleerde LPG installatie. Sinds recent begint het lampje van de LPG te piepen dat de tank leeg is terwijl dit helemaal niet zo is. Wanneer we de auto uitschakelen en weer starten doet ie het meestal (niet altijd) weer normaal Meestal gebeurt het na ongeveer 40km rijden naar soms ook al sneller. Ik ben al bij een gewone garage en een lpg garage geweest en daar zegt de computer dat er niets aan de hand is. De lpg garage zegt dat de vlotter in de tank waarschijnlijk niet goed werkt maar heeft er verder niets aan gedaan?! Herkent iemand dit of weet er iemand wat het kan zijn? Inmiddels al twee keer laten checken en veel geld uitgeven en nog niets wijzer!

  • #2
    misschien toch maar aandringen bij de LPG garage om toch iets te doen of een andere LPG garage zoeken?
    Dit soort problemen komt nog wel voor.
    Zie bv https://www.volvo-forum.nl/viewtopic...b34772e1adc037

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door M_verbruggen Bekijk Berichten
      Meestal gebeurd door na internet ongeveer 40km rijden naar soms ook al sneller.
      Interessant gegeven.

      Is dat dan via mobiele data, via WiFi of gewoon bekabeld ?

      Comment


      • #4
        Ga naar een deftige LPG-installateur. Ik weet niet uit welke regio je bent, maar ik heb goede ervaringen met deze:
        AGS Auto Gas Systemen goedkope LPG en CNG installaties voor personenwagens vrachtwagens bussen en andere voertuigen LPG en CNG onderdelen in onze webshop bespaar brandstofkosten. Wij zijn erkend LPG installateur inbouwstation snelle goede en goedkope inbouw ombouw en uitbouw van LPG en CNG installaties. AGS,dieselblend,dieselmix,dieselgas,autogas,lpg,cng,brandstofkosten,besparing,diesel,prins,vrachtwagen,bus,goedkoop rijden,erkend installateur,rijden op lpg,rijden op gas,rijden met gas,goedkoop,goedkope,aardgas,rijden op aardgas,economisch rijden,lpg inbouw,lpg uitbouw,lpg ombouw,lpg erkend,webshop,onderdelen,importeur,Prins,Tartarini,oldtimer,oltimer,shop,parts,niet,van meenen,niet,vandendyck,niet,de roover,niet,etneo


        Ik snap je gegeven van "veel geld uitgegeven" wel niet helemaal. Aangezien je tot op heden zoals ik 't lees enkel nog maar analyses van het probleem hebt laten doen. Zo verschrikkelijk hoog mag de kost nog niet geweest zijn...
        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

          Interessant gegeven.

          Is dat dan via mobiele data, via WiFi of gewoon bekabeld ?
          Mijn excuses voor het slechte schrijven! Ik was het bericht nog aan het typen en wilde het nog nalezen en checken maar toen had mijn telefoon het om een of andere reden al gepost!!! Geen internet in de auto, alleen op mijn telefoon!

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door M_verbruggen Bekijk Berichten
            Hoi kenners,

            Ik ben nieuw op dit forum en post dit bericht omdat ik niet meer weet wat ik moet doen. Wij hebben een Dacia Duster met en later geïnstalleerde LPG installatie. Sinds recent begint het lampje van de LPG te piepen dat de tank leeg is terwijl dit helemaal niet zo is. Wanneer we de auto uitschakelen en weer starten doet ie het meestal (niet altijd) weer normaal Meestal gebeurt het na ongeveer 40km rijden naar soms ook al sneller. Ik ben al bij een gewone garage en een lpg garage geweest en daar zegt de computer dat er niets aan de hand is. De lpg garage zegt dat de vlotter in de tank waarschijnlijk niet goed werkt maar heeft er verder niets aan gedaan?! Herkent iemand dit of weet er iemand wat het kan zijn? Inmiddels al twee keer laten checken en veel geld uitgeven en nog niets wijzer!
            Mijn excusus hier de juiste tekst zonder fouten:

            Hoi kenners,

            Ik ben nieuw op dit forum en post dit bericht omdat ik niet meer weet wat ik moet doen. Wij hebben een Dacia Duster met en later geïnstalleerde LPG installatie. Sinds recent begint het lampje van de LPG te piepen dat de tank leeg is terwijl dit helemaal niet zo is. Wanneer we de auto uitschakelen en weer starten doet ie het meestal (niet altijd) weer normaal. Meestal gebeurt het na ongeveer 40km rijden naar soms ook al sneller. Ik ben al bij een gewone garage en een lpg garage geweest en daar zegt de computer dat er niets aan de hand is. De lpg garage zegt dat de vlotter in de tank waarschijnlijk niet goed werkt maar heeft er verder niets aan gedaan?! Herkent iemand dit of weet er iemand wat het kan zijn? Inmiddels al twee keer laten checken en veel geld uitgeven en nog niets wijzer!

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
              Ga naar een deftige LPG-installateur. Ik weet niet uit welke regio je bent, maar ik heb goede ervaringen met deze:
              AGS Auto Gas Systemen goedkope LPG en CNG installaties voor personenwagens vrachtwagens bussen en andere voertuigen LPG en CNG onderdelen in onze webshop bespaar brandstofkosten. Wij zijn erkend LPG installateur inbouwstation snelle goede en goedkope inbouw ombouw en uitbouw van LPG en CNG installaties. AGS,dieselblend,dieselmix,dieselgas,autogas,lpg,cng,brandstofkosten,besparing,diesel,prins,vrachtwagen,bus,goedkoop rijden,erkend installateur,rijden op lpg,rijden op gas,rijden met gas,goedkoop,goedkope,aardgas,rijden op aardgas,economisch rijden,lpg inbouw,lpg uitbouw,lpg ombouw,lpg erkend,webshop,onderdelen,importeur,Prins,Tartarini,oldtimer,oltimer,shop,parts,niet,van meenen,niet,vandendyck,niet,de roover,niet,etneo


              Ik snap je gegeven van "veel geld uitgegeven" wel niet helemaal. Aangezien je tot op heden zoals ik 't lees enkel nog maar analyses van het probleem hebt laten doen. Zo verschrikkelijk hoog mag de kost nog niet geweest zijn...
              Ik woon in regio Sint-Niklaas en ben hier nieuw dus ken geen mensen die aanbevelingen kunnen geven qua garage en ook nieuw met LPG. Ik vind meer dan 300 euro uitgeven en nog helemaal niets wijzer zijn 300 euro te veel, die had ik liever in mijn dochtertje of ons huis gestoken dus ja in die zin echt wel te veel geld uitgegeven als er nog niet eens een diagnose of oplossing is geboden.

              Comment


              • #8
                Ook in diagnose kruipt tijd, en dat moet ook betaald worden. Dan moet wel de diagnose pertinent zijn en leiden tot het verhelpen van het probleem.
                Vandaar het nut meteen bij de juiste garage te gaan, zelfs wetende dat de tarieven daar hoger zijn. Beter naar een specialist dan bij een kwakzalver !

                Comment


                • #9
                  Heeft de LPG-garage eigenlijk aan jou gevraagd of ze de vlotter moesten herstellen ?
                  Of aangegeven dat het niet tot problemen kan leiden en je dus verder kan rijden zonder grotere kosten te moeten doen ?
                  Heb je zelf aan hen gevraagd wat het beste is ?

                  Niet alles kan via uitlezen en/of testen met 100% zekerheid worden gediagnosticeerd.
                  Soms moet er ook effectief overgegaan worden tot verder demonteren en vervangen van een stuk om te zien of dit de exacte oorzaak is.

                  Mijn punt: ik weet niet of hier iemand met meer zekerheid kan stellen wat het juiste probleem. Mogelijks is de diagnose van de lpg-garage dan wel de juiste ...
                  Last edited by ; 29/06/2018, 11:48.

                  Comment


                  • #10
                    Het kwam er op neer dat hij zei dat we waarschijnlijk als ie ging piepen dan een lege tank hadden aangezien hij niets kon vinden of dat de vlotter niet goed werkt, daarna was de monteur er vandoor en werd ik achter gelaten bij de secretaresse. Volgens hem kunnen we er dus gewoon mee doorrijden maar ja dan zit mijn man 100 km met een piep in zijn oren te rijden naar zijn werk. Ik stond een beetje perplex en was daarover na aan het denken en wist verder niet zo goed wat ik moet vragen of zeggen (voorheen maakte mijn vader de auto altijd als er wat mis was.) Aangezien het ons dus al 300 euro geeft gekost en niets heeft op geleverd wilde ik hier eerst om raad vragen en kijken of er meerdere mensen zijn met dit probleem of iemand die een idee heeft wat het zou kunnen zijn zodat ik met een gerichte vraag naar een lpg garage kan gaan in plaats van dat er een diagnosetest wordt uitgevoerd waar dan weer niks uitkomt...

                    Comment


                    • #11
                      De LPG-markt is sowieso al een heel kleine markt, de kans dat je iemand hier vindt met exact hetzelfe probleem is écht klein. En dan nog wie zegt dat jouw probleem en die persoon zijn probleem dezelfde oplossing hebben? Ik vrees dat jullie een fout gemaakt hebben door het betalen van die €300 en nu in situatie zitten waar jullie sowieso niet gaan uitraken zonder extra kosten.
                      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                      Comment


                      • #12
                        Dus ik had gewoon moeten zeggen ik betaal niet tot er een oplossing is? Wat dat betreft ben ik dus gewoon te soft geweest?

                        Comment


                        • #13
                          Als ik mij goed herinner was het voorstel van de garagist alles te vernieuwen tegen een kost van 1500 euro’s... ook ik zou hierin niet meteen ingegaan. Een tweede advies gaat dan gepaard met de betaling van de tussenkomst van de eerste garagist. Jammer, maar er is geen andere uitweg, tenzij u op basis van een opdracht “no cure, no pay” gewerkt had, iets dat de garagist waarschijnlijk niet aanvaard had. De klant is in dergelijke situatie altijd aan de slechte kant.
                          Ik zie geen andere oplossing dan nu bij een ervaren LPG-specialist te gaan vragen hoeveel het zal kosten op dat gepiep te neutraliseren. Dat het zal kosten is onvermijdelijk, maar anders blijft het probleem bestaan...

                          Comment


                          • #14
                            uit welke streek ben je? ik ken enkele goede LPG garages maar tis moeilijk zeggen bij welke je kan gaan zonder dat je gans 't land door moet
                            en welke lpg installatie heb je? Vialle,Prins of een andere?
                            mijn autootjes:

                            Volvo V60 D3 R-Design 2021
                            Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                            Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                            Comment


                            • #15
                              Ben gisteren stil komen te staan langs de snelweg met een storing van de ESC (electronic stability control) deze storing is al vaker voorgekomen maar bleek toen te komen door te lage bandenspanning. deze Deze keer ging echter ook het motorlampje branden.De bandenspanning is goed dus datis nu niet het problee. Geen idee of het ook iets met de installatie te maken heeft. Mijn vader neemt de auto maandag mee naar en zeer goede lpg garage in Nederland. Hopelijk komen we er dan achter wat er allemaal aan de hand is!

                              Comment


                              • #16
                                In NL is er wel wat meer ervaring te vinden qua LPG. Hopelijk zijn jullie er snel achter wat de oorzaak is van 't probleem.
                                Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                  Ga naar een deftige LPG-installateur. Ik weet niet uit welke regio je bent, maar ik heb goede ervaringen met deze:
                                  AGS Auto Gas Systemen goedkope LPG en CNG installaties voor personenwagens vrachtwagens bussen en andere voertuigen LPG en CNG onderdelen in onze webshop bespaar brandstofkosten. Wij zijn erkend LPG installateur inbouwstation snelle goede en goedkope inbouw ombouw en uitbouw van LPG en CNG installaties. AGS,dieselblend,dieselmix,dieselgas,autogas,lpg,cng,brandstofkosten,besparing,diesel,prins,vrachtwagen,bus,goedkoop rijden,erkend installateur,rijden op lpg,rijden op gas,rijden met gas,goedkoop,goedkope,aardgas,rijden op aardgas,economisch rijden,lpg inbouw,lpg uitbouw,lpg ombouw,lpg erkend,webshop,onderdelen,importeur,Prins,Tartarini,oldtimer,oltimer,shop,parts,niet,van meenen,niet,vandendyck,niet,de roover,niet,etneo

                                  Idem (en nog bij de 'goedkopere').

                                  Comment


                                  • #18
                                    Hoi, even een update! Ben net de auto naar kees verhulst (www.verdampere.nl) gegaan en deze heeft het gas probleem binnen een uurtje en voor 60 euro opgelost, het was een kapotte temperatuur sensor! Helaas is het electronic stability probleem nog steeds aanwezig en gaat het lampje daarvan nog regelmatig branden met bijkomend verlies van motorpower maar daarvoor zal ik even een andere topic starten. Bedankt voor jullie hulp!

                                    Comment

                                    Working...
                                    X