Mededeling

Collapse
No announcement yet.

echt wel veel gereden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • echt wel veel gereden

    Was zonet wat tweedehandswagens aan het bekijken en kwam deze tegen......
    kan dit nu echt? Dat kan toch geen enkele mens aan als bestuurder


    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

  • #2
    Meestal van koeriers die naar het buitenland rijden. Wilt niet zeggen dat het allemaal door dezelfde persoon gereden is. Wagen staat gewoon bijna nooit stil.
    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

    Comment


    • #3
      ik denk dat de motor in dat geval mss nog wel eens in goeie staat kan zijn....nooit koudstarts dan hé
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

      Comment


      • #4
        Metaxa zijn Allroad is van maart 2015 en dit weekend heb ik de teller de 430.000 zien aantikken

        Rijdt zoals nieuw

        Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Wees blij, als hij die zou verkopen aan 200k km minder door trg draaien zou iedereen het nog geloven!

          Op vorige job met een koerier gesproken en deed in zijn topjaar 140k km op 1 jaar
          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

          Comment


          • #6
            Busjes Roemenen die elke week op en af rijden...op en af is een 4/5000km en een enkeltje doen ze in 24a30uur met een aanhanger achter natuurlijk.
            200.000 km per jaar is geen uitzondering daar. Oude sprinters rijden ze heel graag mee...
            Polo 6n 1.4

            Comment


            • #7
              Wij hebben op het bedrijf een skoda ocatvia gehad die op 3 jaar tijd ook bijna 270000 km had gedaan. Constant op de weg gezeten en door meerdere bestuurders afwisselend gebruikt. Hypothetische vraag : stel dat daar rode mazout ipv. diesel aan de pomp was in gegaan? Bijna elke gereden kilometer is aan klanten doorgerekend. Op 3 jaar tijd nooit controle van boorddocumenten of diesel gehad. Vandaag hebben we een mercedes CLA staan die op 2 jaar ook al aan 170000 km zit. En dat zal dat nog minstens verdubbelen alvorens die buiten zal gaan.

              Comment


              • #8
                Die Volvo is een T5. Een benzine, met andere woorden.
                125.000 km/jaar is wel stevig gereden, maar als je alleen maar moet rijden, perfect te doen. 500 kilometer per dag.
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                Comment


                • #9
                  voila naften kunnen ook hoge km standen aan

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    voila naften kunnen ook hoge km standen aan
                    je moet maar eens op youtube kijken naar Klokje Rond van Autoweek, daar zie je ook wel zotte kilomterstanden, zelfs voor een Lupo 3L of een Citroen Saxo...

                    bv deze: meer dan een miljoen kilometer

                    De ouderwetse en ontzettend lowtech 1,9-liter dieselmotor van PSA staat bekend als een geweldige langloper. Als er een krachtbron een miljoen kilometers kan ...
                    Last edited by Liquid Li0n; 03/07/2018, 12:56.
                    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                    Comment


                    • #11
                      Het kan met héél veel auto's, maar er moet wel regelmatig eens wat onderhoud gebeuren.
                      Neem nu een Saxo van 15 jaar oud met 180.000 km op de teller.
                      Als daar de koppeling versleten is, en er moet een nieuwe distributieriem en alle filters worden vervangen, doe er nog een stel banden bij, dan zit je aan een onderhoudsfactuur van >2500€.

                      Bij mij zou die dan naar afrika gaan (net op tijd voor de koppeling echt niet meer werkt).
                      Maar in sé kan die auto nog een heel tijdje meegaan, alleen is die de investering niet meer waard.

                      Een motorblok dat regelmatig olie krijgt en niet totaal mishandeld wordt zal meestal dat miljoen wel halen, maar het kan zijn dat een dieselpomp of een koppeling of EGR of... vooraf faalt.

                      Ik heb wel wat ervaring met reliabilty. Om een standaard ECU voor een auto voor bv het ABS een minimale levensduur te geven van 10 jaar, waarop 100 componenten staan (chips, weerstanden, ...), dan moet je componenten kiezen met een levensduur van meer dan 200 jaar.
                      Vermits er zo veel componenten in een auto zitten, is de waarschijnlijkheid dat je bij een km stand van 1mio km een paar belangrijke componenten moet vervangen is nogal hoog.

                      Wat je bij die auto's van 1mio km nooit kan controleren is wat voor onderhoud en stukken die mensen al vervangen hebben.

                      Comment


                      • #12
                        Ja hollanders doen hun auto niet weg na 200.000 km Ook eentje die met een civic op LPG meer dan een miljoen reed. https://www.autoweek.nl/video/klokje...oen-kilometer/ Daar is wel wat aan gebeurd (cylinderkop 2 keer vervangen geloof ik), maar toch netjes.

                        https://www.autoweek.nl/autoreview/1...14i-city-1997/ -> uiteindelijk 1.2 miljoen km uitgehouden
                        Last edited by sunking; 03/07/2018, 13:35.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten

                          je moet maar eens op youtube kijken naar Klokje Rond van Autoweek, daar zie je ook wel zotte kilomterstanden, zelfs voor een Lupo 3L of een Citroen Saxo...

                          bv deze: meer dan een miljoen kilometer

                          https://www.youtube.com/watch?v=2RgNuaHueXI
                          In het filmpje een duidelijk verhaal rond betrouwbaarheid van de huidige gedownsizde motoren. 4x meer stress door de pk/liter verhouding. Weet wat je tegenwoordig koopt dus.

                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                          Comment


                          • #14
                            Is niet schrikwekkend veel he.
                            Vroeger reed ik ook 70k per jaar, gewoon om op mijn werk te geraken. Als je werk inhoudt dat je tijdens je werk ook nog moet rondrijden, dan kan 120k per jaar gemakkelijk gedaan worden. Zeker als het snelweg kilometers zijn.

                            Comment


                            • #15
                              Gemakkelijk is nu wel veel gezegd met het huidige verkeer.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                                In het filmpje een duidelijk verhaal rond betrouwbaarheid van de huidige gedownsizde motoren. 4x meer stress door de pk/liter verhouding. Weet wat je tegenwoordig koopt dus.
                                Dat is BS.
                                De motor gaat niet defect omdat er een krukas of drijfstang breekt, maar wel door slijtage.
                                Daar heeft een betere olie, of een nauwkeurigere bewerking meer invloed dan de pk's.

                                De Allroad van Metaxa heeft 320pk uit een 3l blok, dus ook meer dan 100pk per liter, en die geraakt ook heel ver.

                                Ze wisten bij die Pugh ook niet 100% zeker of de motor nog origineel was.
                                In elk geval, een 1.9d met 69pk geraak je vandaag aan de straatstenen niet meer verkocht.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                  Gemakkelijk is nu wel veel gezegd met het huidige verkeer.
                                  Omgeving Antwerpen-Brussel: OK.
                                  Maar als je in Oost/West-Vlaanderen, Limburg of Wallonië kan toeren, lukt dat nog wel.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                    Dat is BS.
                                    De motor gaat niet defect omdat er een krukas of drijfstang breekt, maar wel door slijtage.
                                    Daar heeft een betere olie, of een nauwkeurigere bewerking meer invloed dan de pk's.

                                    De Allroad van Metaxa heeft 320pk uit een 3l blok, dus ook meer dan 100pk per liter, en die geraakt ook heel ver.

                                    Ze wisten bij die Pugh ook niet 100% zeker of de motor nog origineel was.
                                    In elk geval, een 1.9d met 69pk geraak je vandaag aan de straatstenen niet meer verkocht.
                                    klopt, maar er zijn veel filmpjes van Klokje Rond en daar zegt hij toch vaak hetzelfde hoor. bv die 6 cilinder van bmw dat er oerdegelijk is. Je hebt er dan weer die 300 000km gelopen hebben en al rot zijn.

                                    Maar een doordeweekse auto zonder turbo in de showroom vinden die nog goed vooruit gaat is amper of niet meer te vinden tegenwoordig...
                                    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                    Comment


                                    • #19
                                      zo'n kilometeraantallen zou ik toch niet binnen een beperkte radius (zoals onze provincies) kunnen/willen doen.

                                      Vertrekken en remmen zorgen voor het gros van de belasting op techniek en structuur van voertuigen.
                                      Volgens mij de hoofdreden waarom wagens voornamelijk gebruikt in steden, na +100k km nauwelijks te vergelijken zijn met wagens die vooral langere trajecten op snelwegen doen, met dezelfde of hogere kilometerstand.
                                      Last edited by ; 03/07/2018, 15:10.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                        Dat is BS.
                                        De motor gaat niet defect omdat er een krukas of drijfstang breekt, maar wel door slijtage.
                                        Daar heeft een betere olie, of een nauwkeurigere bewerking meer invloed dan de pk's.

                                        De Allroad van Metaxa heeft 320pk uit een 3l blok, dus ook meer dan 100pk per liter, en die geraakt ook heel ver.

                                        Ze wisten bij die Pugh ook niet 100% zeker of de motor nog origineel was.
                                        In elk geval, een 1.9d met 69pk geraak je vandaag aan de straatstenen niet meer verkocht.
                                        Regelrechte zever.
                                        Hoe harder je een motor gaat stressen, zeker met een kleiner wordende longinhoud, hoe meer krachten er op die onderdelen komt, waar trouwens ook budgetmatig wordt mee omgegaan dezer dagen. Lagerschalen, zuigers, turbo, kettingen, enz. Onderhoud doet hier natuurlijk erg veel, daar kan je de levensduur van alle motoren mee verlengen.
                                        Sportmotoren waar meer pks uitgehaald worden zijn duidelijk minder betrouwbaar. Meer toeren en druk, meer krachten op alle onderdelen. Klaar.
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X