Oorspronkelijk geplaatst door cooper s
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
echt wel veel gereden
Collapse
X
-
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Als je zo gaat redeneren dan koop je best een Hummer, want als dat minitje zo eentje tegenkomt mag je het vuilblik halen, connectiviteit en alles erbij opvegen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Als je zo gaat redeneren dan koop je best een Hummer, want als dat minitje zo eentje tegenkomt mag je het vuilblik halen, connectiviteit en alles erbij opvegen.
Ik zal een persoonlijk voorbeeld geven en dan laat ik het hier rusten. Ik heb in mijn autocarrière oa een volvo 740 break gehad, een volvo 850, Saab 9-5 en een e61, geen kleine auto’s. Nu heb ik een simpele 2017 Hyundai. Als ik eentje uit die rij moet kiezen om aan 50 tegen een boom te rijden, dan kies ik de recentste, maar kleinste, Hyundai.Last edited by cooper s; 05/07/2018, 09:55.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
Denk je dat?
Random fotos kan ik ook posten hoor
Wat ik ook meen te weten is dat al die rommelhulpmiddelen en connectiviteit in wagen de chauffeur niet meteen alerter maakt.Last edited by order66; 05/07/2018, 10:11.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Wat ik ook meen te weten is dat al die rommelhulpmiddelen en connectiviteit in wagen de chauffeur niet meteen alerter maakt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk BerichtenWaar zijn al die stevige H3’s trouwens? De kans dat ik in een hypothetische MINI (ik heb er al lang geen meer) door een Hummer aangereden wordt wil ik wel nemen.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk BerichtenDoe mij maar de 2018 MINI met alle nieuwe rijhulpsystemen, nieuwe ophanging, nieuwe remmen en nieuwe banden om mijn 5 maand oud zoontje te vervoeren ipv een 14 jaar oude Mondeo. Daar twijfel ik geen seconde over.
Belangrijke rijhulpsystemen voor mij zijn ABS en ESP, en die zitten op zowat alle auto's. Mijn Mondeo zijn remmen, banden en ophanging zijn in dezelfde prima staat als die van de V70. Je moet je spullen wel onderhouden natuurlijk. Anders lukt dat niet.
En ik ben bijzonder blij dat er niet al te veel afleiding aan boord is bij die Mondeo, al zeker geen touch screens en dergelijke, geen bluetooth om te zitten Spotifyen tijdens het rijden en wat nog meer...
Als ik mijn kinderen alleen op de baan op zie gaan voor wat honderden km's met snelweg en dergelijke, eventueel met nog wat kleine gasten van scouts of chiro aan boord, en zeker bij minder goed weer, dan twijfel ik ook geen seconde.
Liever wat meer gewicht, volume, stabiliteit, een kreukezone van minstens 2 meter achter hen, en minder systemen. Je kan de wetten van fysica proberen omzeilen, maar helemaal gaat dat nooit.
Ieder doet wat hij/zij wil, maar bij mij komt iets kleins er niet in, ook al is het nieuw.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk BerichtenDe kans dat ik in een hypothetische MINI (ik heb er al lang geen meer) door een Hummer aangereden wordt wil ik wel nemen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenAllez ne 14 jaar oude mondeo, da's toch 't beste wat er bestaat. rap, zuinig, ruim, betrouwbaar, veilig, schrijft niks af.. k zou da ook wel onder mijn kont willen zelle.. Is nog maar net de 300.000 gepasseerd. Ik zou graag zien dat er nog 100.000 bij komen.
Wie natuurlijk heel sterk aan bling bling, imago en ego gehecht is (- waarmee ik niet wil zeggen dat dat voor jou persoonlijk geldt-), zal natuurlijk eerder een andere keuze maken. Ieder zijn ding.
Last edited by K2; 05/07/2018, 12:59.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
Liever wat meer gewicht, volume, stabiliteit, een kreukezone van minstens 2 meter achter hen, en minder systemen. Je kan de wetten van fysica proberen omzeilen, maar helemaal gaat dat nooit.
Ieder doet wat hij/zij wil, maar bij mij komt iets kleins er niet in, ook al is het nieuw.
Pick-up truck misschien, maar zeker een VOLVO V70 of Mondeo niet, die zijn in hun geheel maar 4.8m lang.
Comment
-
Veel speculaties hier. Laat er een onafhankelijk orgaan zijn dat veiligheid test in gecontroleerde en herhaalbare omstandigheden.
https://www.euroncap.com/nl/results/...untryman/26807 (per toeval een “mini”)Last edited by cooper s; 05/07/2018, 16:36.
Comment
-
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Lengte van een wagen speelt maar een kleine rol. Gewicht bvb is heel belangrijk. Prinses Diana overleed in een zwaar gepantserde S-klasse. Nadien werd gezegd dat haar overlevingskansen veel groter waren had diezelfde S klasse die zware bepantsering niet gehad. Moet je geen ingenieur voor zijn natuurlijk, spreekt voor zichzelf. Rij met de peantserde S klasse frontaal op een (kzal maar iets anders zeggen dan Mondeo lol) Mazda 626 van die jaren en men kent de gevolgen ook op voorhand.
In de ene situatie kan het een voordeel zijn, in de andere een nadeel om een zware wagen te hebben.
Veel belangrijker is de 'overlevingscel' van de wagen met de kreukelzones errond en de manier waarop de impact verdeeld wordt door die kreukelzones, motorblok en versnellingsbak. Hierin zit de grote evolutie tussen een concept van 15 jaar oud en een nieuw concept.
Mochten grootte en gewicht de bepalende veiligheidsfactoren zijn, de Formule 1 piloten zouden sterven bij bosjes...
NCAP zoals reeds aangehaald geeft de best mogelijke realiteit weer. Het is niet voor niets dat ze de grenzen voor het behalen van de 5 sterren op die 15 jaar al moesten bijstellen omdat auto's steeds veiliger worden en moeiteloos de toenmalige 5 sterren zouden behalen...
In ieder geval... een ongeval vermijden blijft het meest veilige. Dus leve de automatische stopsystemen voor files en dergelijke nieuwigheden. Een goed chauffeur bijgestaan door zo'n systemen is... een nog beter chauffeur dan hij al was. Dat men minder aandachtig zou rijden door zo'n systemen zei men 30 jaar geleden ook al toen ABS meer en meer standaard werd. Er waren zelfs mensen die dachten dat chauffeurs die met een wagen met ABS grotere risico's zouden gaan nemen gewoon omdat ze op dat systeem vertrouwden. Later zeiden sommigen hetzelfde van een ESP systeem en zo blijft de geschiedenis zich herhalen.
Doet me beetje denken aan de koeien en de eerste treinen lol...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk BerichtenDoet me beetje denken aan de koeien en de eerste treinen lol...
Trouwens, voor wie er verder nog tijd aan wil besteden en discussiëren (maar dan zonder mij): dit is een artikel van een Cooper-rijder :
https://www.theatlantic.com/business...-unsafe/16370/Last edited by K2; 07/07/2018, 19:05.
Comment
-
Niet frontale actuele Smart vs actuele S klasse:
+ YouTube Video
hier door fifth gear getest en ook frontaal met een vorige generatie smart tegen een muur:
+ YouTube Video Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
Een heel mooi verhaal, maar koeien hebben er weinig mee te maken. Fysica blijft wat het is: bij verder gelijke parameters is groter altijd veiliger dan kleiner. In hoeverre verdere verschillen in veiligheidssystemen dat voor-/nadeel wegwerken kan uren en dagen over gediscussieerd worden, en zoals ik al zei is ABS, ESP, of tegenwoordig collision warning nuttig waardevol, maar voor mij blijft het hoe dan ook zeker dat iets van het formaat mini of kleiner er niet in komt, tenminste niet zolang er redelijk wat snelwegkilometers gereden worden.
Trouwens, voor wie er verder nog tijd aan wil besteden en discussiëren (maar dan zonder mij): dit is een artikel van een Cooper-rijder :
https://www.theatlantic.com/business...-unsafe/16370/
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
Comment