Mededeling

Collapse
No announcement yet.

echt wel veel gereden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten

    Doe mij maar de 2018 MINI met alle nieuwe rijhulpsystemen, nieuwe ophanging, nieuwe remmen en nieuwe banden om mijn 5 maand oud zoontje te vervoeren ipv een 14 jaar oude Mondeo. Daar twijfel ik geen seconde over.
    Als je zo gaat redeneren dan koop je best een Hummer, want als dat minitje zo eentje tegenkomt mag je het vuilblik halen, connectiviteit en alles erbij opvegen.
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

      Als je zo gaat redeneren dan koop je best een Hummer, want als dat minitje zo eentje tegenkomt mag je het vuilblik halen, connectiviteit en alles erbij opvegen.
      Denk je dat?

      2012 Opel Astra ST Ecoflex
      2009 Opel Astra Ecoflex

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

        Als je zo gaat redeneren dan koop je best een Hummer, want als dat minitje zo eentje tegenkomt mag je het vuilblik halen, connectiviteit en alles erbij opvegen.
        Doe mij toch maar een nieuwe kleinere auto met goed design, actieve en passieve veiligheid, doordachte kreukelzones zodat je de auto achteraf kan opvegen nadat je hopelijk enkel met schrik ben uitgestapt na een ongeval. Een grote hoeveelheid metaal rondom je, maakt een auto niet per definitie veiliger.

        Ik zal een persoonlijk voorbeeld geven en dan laat ik het hier rusten. Ik heb in mijn autocarrière oa een volvo 740 break gehad, een volvo 850, Saab 9-5 en een e61, geen kleine auto’s. Nu heb ik een simpele 2017 Hyundai. Als ik eentje uit die rij moet kiezen om aan 50 tegen een boom te rijden, dan kies ik de recentste, maar kleinste, Hyundai.
        Last edited by cooper s; 05/07/2018, 09:55.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten

          Denk je dat?
          Ik denk vooral dat jij hier ook de verdere omstandigheden van het ongeval niet kent. Dit is slechts een foto. Fysica heeft enkele eenvoudige principes.

          Random fotos kan ik ook posten hoor



          Wat ik ook meen te weten is dat al die rommelhulpmiddelen en connectiviteit in wagen de chauffeur niet meteen alerter maakt.
          Last edited by order66; 05/07/2018, 10:11.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

          Comment


          • #45
            Waar zijn al die stevige H3’s trouwens? De kans dat ik in een hypothetische MINI (ik heb er al lang geen meer) door een Hummer aangereden wordt wil ik wel nemen.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten


              Wat ik ook meen te weten is dat al die rommelhulpmiddelen en connectiviteit in wagen de chauffeur niet meteen alerter maakt.
              juist ! Hoe meer rijhulpmiddelen, hoe meer de bestuurder met andere zaken bezig is dan rijden...

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                Waar zijn al die stevige H3’s trouwens? De kans dat ik in een hypothetische MINI (ik heb er al lang geen meer) door een Hummer aangereden wordt wil ik wel nemen.
                Als je het eens wil proberen, mijn buurman heeft er eentje, een gele.
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                  Doe mij maar de 2018 MINI met alle nieuwe rijhulpsystemen, nieuwe ophanging, nieuwe remmen en nieuwe banden om mijn 5 maand oud zoontje te vervoeren ipv een 14 jaar oude Mondeo. Daar twijfel ik geen seconde over.
                  Na 25000 km zijn je remmen en banden ook niet meer nieuw... Van auto veranderen dan ?

                  Belangrijke rijhulpsystemen voor mij zijn ABS en ESP, en die zitten op zowat alle auto's. Mijn Mondeo zijn remmen, banden en ophanging zijn in dezelfde prima staat als die van de V70. Je moet je spullen wel onderhouden natuurlijk. Anders lukt dat niet.
                  En ik ben bijzonder blij dat er niet al te veel afleiding aan boord is bij die Mondeo, al zeker geen touch screens en dergelijke, geen bluetooth om te zitten Spotifyen tijdens het rijden en wat nog meer...

                  Als ik mijn kinderen alleen op de baan op zie gaan voor wat honderden km's met snelweg en dergelijke, eventueel met nog wat kleine gasten van scouts of chiro aan boord, en zeker bij minder goed weer, dan twijfel ik ook geen seconde.
                  Liever wat meer gewicht, volume, stabiliteit, een kreukezone van minstens 2 meter achter hen, en minder systemen. Je kan de wetten van fysica proberen omzeilen, maar helemaal gaat dat nooit.
                  Ieder doet wat hij/zij wil, maar bij mij komt iets kleins er niet in, ook al is het nieuw.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                    De kans dat ik in een hypothetische MINI (ik heb er al lang geen meer) door een Hummer aangereden wordt wil ik wel nemen.
                    En de kans dat een mini met een bestelwagen, vrachtwagen of de eerste de best SUV in aanraking komt ook ?

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                      Allez ne 14 jaar oude mondeo, da's toch 't beste wat er bestaat. rap, zuinig, ruim, betrouwbaar, veilig, schrijft niks af.. k zou da ook wel onder mijn kont willen zelle.
                      Hoe ironisch je het ook zou laten klinken: je zit dicht bij de realiteit. Enig verschil is dat ik nooit zal zeggen, dat dat "het beste" is dat er bestaat, maar bij de keuze tussen een nieuw kleintje of een oudere zoals deze, tja... De Mondeo blijft rustig bollen en wat anderen daarvan vinden kan me echt helemaal niks schelen . Is nog maar net de 300.000 gepasseerd. Ik zou graag zien dat er nog 100.000 bij komen.
                      Wie natuurlijk heel sterk aan bling bling, imago en ego gehecht is (- waarmee ik niet wil zeggen dat dat voor jou persoonlijk geldt -), zal natuurlijk eerder een andere keuze maken. Ieder zijn ding.
                      Last edited by K2; 05/07/2018, 12:59.

                      Comment


                      • #51
                        + YouTube Video
                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten


                          Liever wat meer gewicht, volume, stabiliteit, een kreukezone van minstens 2 meter achter hen, en minder systemen. Je kan de wetten van fysica proberen omzeilen, maar helemaal gaat dat nooit.
                          Ieder doet wat hij/zij wil, maar bij mij komt iets kleins er niet in, ook al is het nieuw.
                          Welke auto heeft er 2m achter de achterbank?

                          Pick-up truck misschien, maar zeker een VOLVO V70 of Mondeo niet, die zijn in hun geheel maar 4.8m lang.

                          Comment


                          • #53
                            Dat was even gerekend als ze alleen of met twee op de baan zijn. Met auto vol wordt het natuurlijk minder.

                            Comment


                            • #54
                              Veel speculaties hier. Laat er een onafhankelijk orgaan zijn dat veiligheid test in gecontroleerde en herhaalbare omstandigheden.

                              https://www.euroncap.com/nl/results/...untryman/26807 (per toeval een “mini”)
                              Last edited by cooper s; 05/07/2018, 16:36.

                              Comment


                              • #55
                                Beter!

                                Discover the Euro NCAP BMW 5 series 2010 safety assessment: detailed results, crash test picture, videos & comments
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                Comment


                                • #56
                                  Lengte van een wagen speelt maar een kleine rol. Gewicht bvb is heel belangrijk. Prinses Diana overleed in een zwaar gepantserde S-klasse. Nadien werd gezegd dat haar overlevingskansen veel groter waren had diezelfde S klasse die zware bepantsering niet gehad. Moet je geen ingenieur voor zijn natuurlijk, spreekt voor zichzelf. Rij met de peantserde S klasse frontaal op een (kzal maar iets anders zeggen dan Mondeo lol) Mazda 626 van die jaren en men kent de gevolgen ook op voorhand.
                                  In de ene situatie kan het een voordeel zijn, in de andere een nadeel om een zware wagen te hebben.
                                  Veel belangrijker is de 'overlevingscel' van de wagen met de kreukelzones errond en de manier waarop de impact verdeeld wordt door die kreukelzones, motorblok en versnellingsbak. Hierin zit de grote evolutie tussen een concept van 15 jaar oud en een nieuw concept.
                                  Mochten grootte en gewicht de bepalende veiligheidsfactoren zijn, de Formule 1 piloten zouden sterven bij bosjes...
                                  NCAP zoals reeds aangehaald geeft de best mogelijke realiteit weer. Het is niet voor niets dat ze de grenzen voor het behalen van de 5 sterren op die 15 jaar al moesten bijstellen omdat auto's steeds veiliger worden en moeiteloos de toenmalige 5 sterren zouden behalen...
                                  In ieder geval... een ongeval vermijden blijft het meest veilige. Dus leve de automatische stopsystemen voor files en dergelijke nieuwigheden. Een goed chauffeur bijgestaan door zo'n systemen is... een nog beter chauffeur dan hij al was. Dat men minder aandachtig zou rijden door zo'n systemen zei men 30 jaar geleden ook al toen ABS meer en meer standaard werd. Er waren zelfs mensen die dachten dat chauffeurs die met een wagen met ABS grotere risico's zouden gaan nemen gewoon omdat ze op dat systeem vertrouwden. Later zeiden sommigen hetzelfde van een ESP systeem en zo blijft de geschiedenis zich herhalen.
                                  Doet me beetje denken aan de koeien en de eerste treinen lol...

                                  Comment


                                  • #57
                                    @ Green The Green Hornet; je legt hierboven glashelder uit hoe ik er ook over denk. Meest constructieve post in tijden

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten
                                      Doet me beetje denken aan de koeien en de eerste treinen lol...
                                      Een heel mooi verhaal, maar koeien hebben er weinig mee te maken. Fysica blijft wat het is: bij verder gelijke parameters is groter altijd veiliger dan kleiner. In hoeverre verdere verschillen in veiligheidssystemen dat voor-/nadeel wegwerken kan uren en dagen over gediscussieerd worden, en zoals ik al zei is ABS, ESP, of tegenwoordig collision warning nuttig waardevol, maar voor mij blijft het hoe dan ook zeker dat iets van het formaat mini of kleiner er niet in komt, tenminste niet zolang er redelijk wat snelwegkilometers gereden worden.

                                      Trouwens, voor wie er verder nog tijd aan wil besteden en discussiëren (maar dan zonder mij): dit is een artikel van een Cooper-rijder :
                                      https://www.theatlantic.com/business...-unsafe/16370/
                                      Last edited by K2; 07/07/2018, 19:05.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Niet frontale actuele Smart vs actuele S klasse:

                                        + YouTube Video
                                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                                        hier door fifth gear getest en ook frontaal met een vorige generatie smart tegen een muur:
                                        + YouTube Video
                                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten

                                          Een heel mooi verhaal, maar koeien hebben er weinig mee te maken. Fysica blijft wat het is: bij verder gelijke parameters is groter altijd veiliger dan kleiner. In hoeverre verdere verschillen in veiligheidssystemen dat voor-/nadeel wegwerken kan uren en dagen over gediscussieerd worden, en zoals ik al zei is ABS, ESP, of tegenwoordig collision warning nuttig waardevol, maar voor mij blijft het hoe dan ook zeker dat iets van het formaat mini of kleiner er niet in komt, tenminste niet zolang er redelijk wat snelwegkilometers gereden worden.

                                          Trouwens, voor wie er verder nog tijd aan wil besteden en discussiëren (maar dan zonder mij): dit is een artikel van een Cooper-rijder :
                                          https://www.theatlantic.com/business...-unsafe/16370/
                                          Kristalhelder. Maar sommigen kiezen ervoor om realiteit en fysica te negeren omdat ze het liever niet willen horen.

                                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X