Oorspronkelijk geplaatst door order66
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
echt wel veel gereden
Collapse
X
-
Trouwens, voor wie er verder nog tijd aan wil besteden en discussiëren (maar dan zonder mij):
Jammer want je hebt gelijk... bij dezelfde parameters speelt lengte in je voordeel ( dus ook het gewicht wat voor of nadelig kan zijn).
Bepaalde wetten van de fysica kan men niet veranderen.
Maar wat bij de veiligheid van een wagen een zeer grote rol speelt is het feit dat men de parameters wel kan veranderen.
Bijvoorbeeld, niet zolang geleden drong het motorblok binnen in de ‘overlevingscel’. Nu wordt het blok gebruikt als onderdeel van de kreukelzone.
En het bespelen van die parameters maakt dat een moderne wagen veel veiliger is dan ene van 15 jaar geleden. Krachten worden totaal anders afgeleid, onlangs pas kwam men tot de ontdekking dat veel wagens het heel slecht deden bij een small overlap crash. Daar heeft men intussen al hard aan gewerkt...
Natuurlijk is het beter om, als je door één of andere reden met een oude wagen rijdt, je best een grotere kiest. Die zijn veiliger dan de oude kleine wagens.
Maar of die grote oude auto veiliger is dan een nieuw model kleinere wagen... Als ik mag kiezen ga ik toch in de nieuwe A-klasse zitten bij een frontale botsing met een oude auto. Allé, enkel als het echt moet natuurlijk lol.
Het is wel correct als men stelt dat de jongst S klasse veiliger zal zijn dan de jongste A- klasse...
Ikzelf hecht enorm veel belang aan de veiligheid van een wagen, zou bijna spijt krijgen dat ik geen XC90 rij...een grote moderne wagen voorzien van de nieuwste technieken qua bouw en items. Viel nog nooit een dode in dit model geloof ik ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk BerichtenTrouwens, voor wie er verder nog tijd aan wil besteden en discussiëren (maar dan zonder mij):
Jammer want je hebt gelijk... bij dezelfde parameters speelt lengte in je voordeel ( dus ook het gewicht wat voor of nadelig kan zijn).
Bepaalde wetten van de fysica kan men niet veranderen.
Maar wat bij de veiligheid van een wagen een zeer grote rol speelt is het feit dat men de parameters wel kan veranderen.
Bijvoorbeeld, niet zolang geleden drong het motorblok binnen in de ‘overlevingscel’. Nu wordt het blok gebruikt als onderdeel van de kreukelzone.
En het bespelen van die parameters maakt dat een moderne wagen veel veiliger is dan ene van 15 jaar geleden. Krachten worden totaal anders afgeleid, onlangs pas kwam men tot de ontdekking dat veel wagens het heel slecht deden bij een small overlap crash. Daar heeft men intussen al hard aan gewerkt...
Natuurlijk is het beter om, als je door één of andere reden met een oude wagen rijdt, je best een grotere kiest. Die zijn veiliger dan de oude kleine wagens.
Maar of die grote oude auto veiliger is dan een nieuw model kleinere wagen... Als ik mag kiezen ga ik toch in de nieuwe A-klasse zitten bij een frontale botsing met een oude auto. Allé, enkel als het echt moet natuurlijk lol.
Het is wel correct als men stelt dat de jongst S klasse veiliger zal zijn dan de jongste A- klasse...
Ikzelf hecht enorm veel belang aan de veiligheid van een wagen, zou bijna spijt krijgen dat ik geen XC90 rij...een grote moderne wagen voorzien van de nieuwste technieken qua bouw en items. Viel nog nooit een dode in dit model geloof ik ?
https://youtu.be/tC140-H73XgKlik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Nee, dat niet lol... ben op gsm bezig. Als ik thuis ben ga ik het eens opzoeken.. Ben er bijna zeker van dat het de Vovo XC90 was. En maakteVolvo zich niet sterk om vanaf jaar xxxx geen doden meer te hebben in hun wagens? Ze hechten iig enorm veel belang aan veiligheid, S90 en V90 zijn zowat met alle technieken standaard uitgerust.
Maar 1 ding is zeker, ne mens moet geluk hebben... In 2013 heel zwaar ongeval gehad, behoorlijk spectaculair zelfs op VTM geweest in het nieuws. Mijn vouw had toen een quasi nieuwe Ibiza, ik een jonge Espace. Was nog aan het twijfelen om de Ibiza eens te nemen met vrouw en kind. Gelukkig Espace genomen want twee kilometer van huis achteraan aangereden door een zwaar beladen grote tractor die zonder remmen viel op de berg hier. Is tegen 80 km tegen ons gereden toen we stilstonden. Vooral de hoogte heeft ons toen gered. De tractor is diep in de wagen binnen gedrongen en heeft ons rond geslongerd. Voor ons stonden een Mercedes E en een Opel break. Tractor is bovenop die auto s tot stilstand gekomen.
Haddn we een lage auto gehad dan was die tractor gewoon over ons gewalst.
Mijn vrouw voelt zich sinds dan het veiligste in een grote monovolume. Maar hoeveel keren heb je hetzelfde accident... misschien is hoogte of gewicht van een monovolume net nadelig bij een ander ongeval (sneller slippen door hoogte en tegen een boom komen met meer gevolgen door het hoge gewicht).
Men kan niets voorspellen jammer genoeg, als het lot tegen zit dan hebde prijs...
Comment
-
Edit... enkel in uk blijkbaar http://ww2.autoscout24.be/nl-be/beri.../44418/601769/
en streefdatum was 2020 in een artikel van 2013
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk BerichtenIk wil in deze XC90 toch wel niet gezeten hebben hoor!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bjoxx Bekijk Berichten
Dat is een XC60 ipv een XC90Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichteneen auto wordt ontworpen om net door zijn garantie te gaan ja...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Als je het eens wil proberen, mijn buurman heeft er eentje, een gele.
Ik kom die veel tegen.
Mijn neef heeft een zwarte (pick up model) met ook al tegen de 300.000 km dacht ik.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Ah, is dat uw gebuur.
Ik kom die veel tegen.
Mijn neef heeft een zwarte (pick up model) met ook al tegen de 300.000 km dacht ik.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Yep, ben er ook niet zot van.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
Comment