Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2dehandsauto defect

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 2dehandsauto defect

    Goededag,

    Ik heb eind februari een 2dehandsauto gekocht bij een handelaar, alles was in orde totdat ik er nog geen 2weken mee gereden had. Het temperatuurlampje brande ineens rood toen ik de auto starte, ik deed de motorkap open en zag dat de koelvloeistof onder het minimum zat(op de oliedop zag je ook wat vochtdruppels dus ik dacht meteen lekke koppaking...) dus heb ik die maar eens bijgevuld en na 2weken was het weer van dat. Toen ben ik naar mijn plaatslijke garage geweest voor een gratis nazicht van de wagen en toen zei de mechanieker dat er ten eerste een klein ongeluk mee is gebeurd en dat het heel abnormaal was dat de koelvloeistof zo snel leeg geraakte ( maar hij dacht niet aan een lekke koppaking maar wel aan de EGR klep die lekte).

    Diezelfde dag heb ik naar de autohandelaar gebeld om het probleem uit te leggen en zei me dat hij in vakantie was en ik hem binnen 2weken mocht binnen brengen. Na 2 weken doe ik de auto binnen voor de herstelling, ik wacht 1 week en bel de autohandelaar op en vraag hoe het nu zit met de wagen waarop hij antwoord dat ze het probleem nog niet gevonden hebben. Dus ik wacht terug een dag of 4 en bel hem terug waarop hij antwoorde dat hij mij zelf ging terug bellen wanneer de wagen gereed zou zijn. Dus na 3weken belt hij mij op om te zeggen dat de auto klaar is. Ik reed dus dat weekend naar de reparatiegarage die waarschijnlijk in onderaaneming werkt ( want die autohandelaar repareeert geen wagens, alleen verkopen). Die garage zei mij dat het probleem was opgelost en dat er allerei testen zijn uitgevoerd en er geen lekkage te vinden was. Dus ik reed die dag met de auto naar huis en 1 week later brande het lampje terug...
    Ik meteen gebeld naar de garage en gezegd dat het probleem nog niet opgelost is en dat ik hem binnen 2 weken terug ga binnen doen voor de 2de keer en graag zou willen dat het deze keer wel gepareerd kan worden zonder pardon. Dus na 2 weken ben ik mijn auto terug gaan ophalen en ze zeiden dat de auto gemaakt was en er geen lekken zijn gevonden.
    Dus ik reed van de autohandelaar terug naar huis( 20km) en doe de koelvloeistofdop eraf en ik verschoot mij een bult hoeveel druk erop zat, had ik nog nooit eerder gezien en het koelvloeistofbakje zat een dikke 7cm over de max( dus met opzet zo hoog bijgevuld, in mijn ogen komt dit over om te maskeren).

    Dus na die 2 keer dat ze hem zogezegd "gerepareerd" hebben heb ik meer als 5 weken mijn auto niet kunnen gebruiken. Gelukkig dat ik met een collega van het werk mee kon rijden.
    Bij de 2de reparatie zeiden ze: "moest het probleem nog niet opgelost zijn doen we hem binnen bij volkswagen zelf". Maar aangezien ze mij aan het lijntje houden( heb ik zo het gevoel), is mijn vraag hoe ik best verder moet? Volgens mij weten ze wel wat het probleem is maar willen ze het gewoon niet maken omdat het te veel zal kosten!( ik denk nog altijd de koppaking).
    Ik heb nog minder als 6 weken om een oplossing te vinden want de eerste 6maand is volledige garantie en de andere 6 maand moet je het kunnen aantonen dat het probleem er al was van voor de aankoop.

    Aangetekende brief?
    Testaankoop?
    Juridische stappen?


  • #2
    Ik geen antwoord geven op je vraag. Maar je draait de dop er af na 20km rijden? En dus een warme motor/koelvloeistof? Natuurlijk zit daar druk op! Altijd eerst alles laten afkoelen, of de dop er heel voorzichtig afdraaien zodat de druk er geleidelijk aan af gaat..
    Het feit dat hij een stuk boven het max zit is niet helemaal normaal natuurlijk.
    2012 Abarth 500 'esseesse'

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
      Ik geen antwoord geven op je vraag. Maar je draait de dop er af na 20km rijden? En dus een warme motor/koelvloeistof? Natuurlijk zit daar druk op! Altijd eerst alles laten afkoelen, of de dop er heel voorzichtig afdraaien zodat de druk er geleidelijk aan af gaat..
      Het feit dat hij een stuk boven het max zit is niet helemaal normaal natuurlijk.
      Ik draaide de dop er rustig af gelijk ik altijd deed. En nu ineens zit er zo veel druk op en zag ik de koelvloeistof zo veel stijgen boven de max....

      Comment


      • #4
        Aangetekend in gebreken stellen, dat had je eerder moeten doen.
        En vermits ze al 3 keer geprobeerd hebben om dat krel te repareren vraag je gewoon dat ze die terugnemen.

        Testaankoop gaat niks doen tenzij je lid bent, en een advokaat kan je altijd inschakelen, maar ik weet niet of dat niet duurder zal zijn dan de auto.
        Je zit dan ook nog met expertises, en die moet jij voorschieten.

        Wat voor auto is het? Hoe oud, en wat heb je betaald?

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door dendikke Bekijk Berichten

          Ik draaide de dop er rustig af gelijk ik altijd deed. En nu ineens zit er zo veel druk op en zag ik de koelvloeistof zo veel stijgen boven de max....
          Dat is alvast normaal, en bewijst dat het lek niet zo enorm groot is, anders spoot het er wel ergens uit.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
            Aangetekend in gebreken stellen, dat had je eerder moeten doen.
            En vermits ze al 3 keer geprobeerd hebben om dat krel te repareren vraag je gewoon dat ze die terugnemen.

            Testaankoop gaat niks doen tenzij je lid bent, en een advokaat kan je altijd inschakelen, maar ik weet niet of dat niet duurder zal zijn dan de auto.
            Je zit dan ook nog met expertises, en die moet jij voorschieten.

            Wat voor auto is het? Hoe oud, en wat heb je betaald?
            Volkswagen Amarok van 2013 152.000kms 10.000euro en overname van mijn vorige wagen( kwam uit op 16.000euro)

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

              Dat is alvast normaal, en bewijst dat het lek niet zo enorm groot is, anders spoot het er wel ergens uit.
              Volgens mij is het een lekje in de koppaking, hoe kan er anders vocht op die oliedop komen, ik zie soms de druppels er zo aanhangen..

              Comment


              • #8
                Ik ken zo iemand ie ongeveer hetzelfde met een Audi A7 voor heeft. Uiteindelijk een advocaat ingeschakeld en nu bijna 2 jaar later staat de wagen nog steeds bij een vakgarage staan te staan. Hij mag er niet mee rijden tot er een uitspraak van het Gerecht is. Er zijn expertises en tegen expertises gedaan en volgens zijn advocaat heeft hij 50% kans om de Rechtszaak te winnen. Dan moet de handelaar de vastgestelde kosten voor herstelling betalen. Plus vast bedrag voor advocaat tegenpartij en Gerechtskosten. Maar zijn wagen staat wel al 2 jaar buiten stil. Dus er zullen een pak gebreken aan zijn die hij voordien niet had. Wat gaat hij in het beste geval bereikt hebben : herstelling maar wel misschien andere duurdere gekomen gebreken. In het slechtste geval : een wagen die al 2 jaar stil staat vermeerderd met advocaatkosten tegenpartij en Gerechtskosten. Het Gerecht werkt heel traag en als tegenpartij het meerdere keren kan laten uitstellen dan is het een spel van lange duur.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                  Ik ken zo iemand ie ongeveer hetzelfde met een Audi A7 voor heeft. Uiteindelijk een advocaat ingeschakeld en nu bijna 2 jaar later staat de wagen nog steeds bij een vakgarage staan te staan. Hij mag er niet mee rijden tot er een uitspraak van het Gerecht is. Er zijn expertises en tegen expertises gedaan en volgens zijn advocaat heeft hij 50% kans om de Rechtszaak te winnen. Dan moet de handelaar de vastgestelde kosten voor herstelling betalen. Plus vast bedrag voor advocaat tegenpartij en Gerechtskosten. Maar zijn wagen staat wel al 2 jaar buiten stil. Dus er zullen een pak gebreken aan zijn die hij voordien niet had. Wat gaat hij in het beste geval bereikt hebben : herstelling maar wel misschien andere duurdere gekomen gebreken. In het slechtste geval : een wagen die al 2 jaar stil staat vermeerderd met advocaatkosten tegenpartij en Gerechtskosten. Het Gerecht werkt heel traag en als tegenpartij het meerdere keren kan laten uitstellen dan is het een spel van lange duur.
                  Ik kan toch zo niet blijven rondrijden? vocht in de motor maakt hem kapot. Elke 400kms moet ik koelvloeistof bijvullen want dan staat hij onder de minimum.

                  Comment


                  • #10
                    Ik zou sowieso al eens beginnen met een diagnose te laten stellen door een vakgarage. En een bestek laten maken.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door dendikke Bekijk Berichten

                      Volgens mij is het een lekje in de koppaking, hoe kan er anders vocht op die oliedop komen, ik zie soms de druppels er zo aanhangen..
                      Als dat water echt bij de olie kwam, dan zou je "mayonnaise" zien, een dikke grijze brij.
                      In elke oliecarter zit wat vocht, en die druppels zijn gewoon wat condensatie nadat de motor afkoelt.
                      Als de motor warm is kunnen daar amper druppels aan hangen, want de olie wordt warmer dan 100° celsius en kookt weg.

                      Ik sluit me aan bij het laatste advies.
                      Dit is duidelijk een prutser, en je gaat in elk geval beter af zijn met een herstelling of diagnose elders.
                      Denk niet te rap dat het de koppakking is, koelwater verdampt snel.
                      Elke garage kan je koelcircuit op druk zetten en kijken waar er eventueel een lek is.

                      Slik die paar honderd euro, want bij je verkoper ga je niks halen.

                      Comment


                      • #12
                        Het was dus de cilinderkop die gescheurd was. Heb met de hand van mijn BA een expert aangesteld en die heeft alles in orde gebracht. Een splinternieuwe cilinderkop erin.

                        Comment


                        • #13
                          Hoelang ben je hem nu uiteindelijk kwijt geweest?
                          den borre


                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                          Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                          Comment


                          • #14
                            3 weken voor de reparatie

                            Comment


                            • #15
                              Deze week ineens vermogensverlies en witte rook uit de uitlaat, ook een fluitend geluid paar minuten voor dat hij vermogensverlies had.
                              kappotte turbo....
                              Heb nog niets anders dan pech gehad met deze wagen.

                              Comment


                              • #16
                                Heb de indruk.
                                den borre


                                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                Comment


                                • #17
                                  Man van mijn nicht heeft ook een Amorok van dat bouwjaar. 120K. Turbo kapot, DSG al 3 keer problemen gehad en 4x4 al stuk geweest.

                                  Niet echt VW kwaliteit, als je het mij vraagt.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                    Man van mijn nicht heeft ook een Amorok van dat bouwjaar. 120K. Turbo kapot, DSG al 3 keer problemen gehad en 4x4 al stuk geweest.

                                    Niet echt VW kwaliteit, als je het mij vraagt.
                                    Mss bij Nissan besteld, zoals bijna alle merken dat doen met ne pick-up op Toyota na

                                    Comment


                                    • #19
                                      Turbo's zijn vervangen, ik rij er nu sinds januari terug mee, hij rijd maar heb nu een olielek onderaan/midden aan de motor. Foto's in de link.
                                      Kan iemand mij vertellen wat dit kan zijn?
                                      Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.


                                      mvg

                                      Comment


                                      • #20
                                        Geen flauw idee, maar dat krel was bij mij allang buiten gevlogen.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X