Goededag,
Ik heb eind februari een 2dehandsauto gekocht bij een handelaar, alles was in orde totdat ik er nog geen 2weken mee gereden had. Het temperatuurlampje brande ineens rood toen ik de auto starte, ik deed de motorkap open en zag dat de koelvloeistof onder het minimum zat(op de oliedop zag je ook wat vochtdruppels dus ik dacht meteen lekke koppaking...) dus heb ik die maar eens bijgevuld en na 2weken was het weer van dat. Toen ben ik naar mijn plaatslijke garage geweest voor een gratis nazicht van de wagen en toen zei de mechanieker dat er ten eerste een klein ongeluk mee is gebeurd en dat het heel abnormaal was dat de koelvloeistof zo snel leeg geraakte ( maar hij dacht niet aan een lekke koppaking maar wel aan de EGR klep die lekte).
Diezelfde dag heb ik naar de autohandelaar gebeld om het probleem uit te leggen en zei me dat hij in vakantie was en ik hem binnen 2weken mocht binnen brengen. Na 2 weken doe ik de auto binnen voor de herstelling, ik wacht 1 week en bel de autohandelaar op en vraag hoe het nu zit met de wagen waarop hij antwoord dat ze het probleem nog niet gevonden hebben. Dus ik wacht terug een dag of 4 en bel hem terug waarop hij antwoorde dat hij mij zelf ging terug bellen wanneer de wagen gereed zou zijn. Dus na 3weken belt hij mij op om te zeggen dat de auto klaar is. Ik reed dus dat weekend naar de reparatiegarage die waarschijnlijk in onderaaneming werkt ( want die autohandelaar repareeert geen wagens, alleen verkopen). Die garage zei mij dat het probleem was opgelost en dat er allerei testen zijn uitgevoerd en er geen lekkage te vinden was. Dus ik reed die dag met de auto naar huis en 1 week later brande het lampje terug...
Ik meteen gebeld naar de garage en gezegd dat het probleem nog niet opgelost is en dat ik hem binnen 2 weken terug ga binnen doen voor de 2de keer en graag zou willen dat het deze keer wel gepareerd kan worden zonder pardon. Dus na 2 weken ben ik mijn auto terug gaan ophalen en ze zeiden dat de auto gemaakt was en er geen lekken zijn gevonden.
Dus ik reed van de autohandelaar terug naar huis( 20km) en doe de koelvloeistofdop eraf en ik verschoot mij een bult hoeveel druk erop zat, had ik nog nooit eerder gezien en het koelvloeistofbakje zat een dikke 7cm over de max( dus met opzet zo hoog bijgevuld, in mijn ogen komt dit over om te maskeren).
Dus na die 2 keer dat ze hem zogezegd "gerepareerd" hebben heb ik meer als 5 weken mijn auto niet kunnen gebruiken. Gelukkig dat ik met een collega van het werk mee kon rijden.
Bij de 2de reparatie zeiden ze: "moest het probleem nog niet opgelost zijn doen we hem binnen bij volkswagen zelf". Maar aangezien ze mij aan het lijntje houden( heb ik zo het gevoel), is mijn vraag hoe ik best verder moet? Volgens mij weten ze wel wat het probleem is maar willen ze het gewoon niet maken omdat het te veel zal kosten!( ik denk nog altijd de koppaking).
Ik heb nog minder als 6 weken om een oplossing te vinden want de eerste 6maand is volledige garantie en de andere 6 maand moet je het kunnen aantonen dat het probleem er al was van voor de aankoop.
Aangetekende brief?
Testaankoop?
Juridische stappen?
Ik heb eind februari een 2dehandsauto gekocht bij een handelaar, alles was in orde totdat ik er nog geen 2weken mee gereden had. Het temperatuurlampje brande ineens rood toen ik de auto starte, ik deed de motorkap open en zag dat de koelvloeistof onder het minimum zat(op de oliedop zag je ook wat vochtdruppels dus ik dacht meteen lekke koppaking...) dus heb ik die maar eens bijgevuld en na 2weken was het weer van dat. Toen ben ik naar mijn plaatslijke garage geweest voor een gratis nazicht van de wagen en toen zei de mechanieker dat er ten eerste een klein ongeluk mee is gebeurd en dat het heel abnormaal was dat de koelvloeistof zo snel leeg geraakte ( maar hij dacht niet aan een lekke koppaking maar wel aan de EGR klep die lekte).
Diezelfde dag heb ik naar de autohandelaar gebeld om het probleem uit te leggen en zei me dat hij in vakantie was en ik hem binnen 2weken mocht binnen brengen. Na 2 weken doe ik de auto binnen voor de herstelling, ik wacht 1 week en bel de autohandelaar op en vraag hoe het nu zit met de wagen waarop hij antwoord dat ze het probleem nog niet gevonden hebben. Dus ik wacht terug een dag of 4 en bel hem terug waarop hij antwoorde dat hij mij zelf ging terug bellen wanneer de wagen gereed zou zijn. Dus na 3weken belt hij mij op om te zeggen dat de auto klaar is. Ik reed dus dat weekend naar de reparatiegarage die waarschijnlijk in onderaaneming werkt ( want die autohandelaar repareeert geen wagens, alleen verkopen). Die garage zei mij dat het probleem was opgelost en dat er allerei testen zijn uitgevoerd en er geen lekkage te vinden was. Dus ik reed die dag met de auto naar huis en 1 week later brande het lampje terug...
Ik meteen gebeld naar de garage en gezegd dat het probleem nog niet opgelost is en dat ik hem binnen 2 weken terug ga binnen doen voor de 2de keer en graag zou willen dat het deze keer wel gepareerd kan worden zonder pardon. Dus na 2 weken ben ik mijn auto terug gaan ophalen en ze zeiden dat de auto gemaakt was en er geen lekken zijn gevonden.
Dus ik reed van de autohandelaar terug naar huis( 20km) en doe de koelvloeistofdop eraf en ik verschoot mij een bult hoeveel druk erop zat, had ik nog nooit eerder gezien en het koelvloeistofbakje zat een dikke 7cm over de max( dus met opzet zo hoog bijgevuld, in mijn ogen komt dit over om te maskeren).
Dus na die 2 keer dat ze hem zogezegd "gerepareerd" hebben heb ik meer als 5 weken mijn auto niet kunnen gebruiken. Gelukkig dat ik met een collega van het werk mee kon rijden.
Bij de 2de reparatie zeiden ze: "moest het probleem nog niet opgelost zijn doen we hem binnen bij volkswagen zelf". Maar aangezien ze mij aan het lijntje houden( heb ik zo het gevoel), is mijn vraag hoe ik best verder moet? Volgens mij weten ze wel wat het probleem is maar willen ze het gewoon niet maken omdat het te veel zal kosten!( ik denk nog altijd de koppaking).
Ik heb nog minder als 6 weken om een oplossing te vinden want de eerste 6maand is volledige garantie en de andere 6 maand moet je het kunnen aantonen dat het probleem er al was van voor de aankoop.
Aangetekende brief?
Testaankoop?
Juridische stappen?
Comment