Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geen nieuws van verzekering bedrijf (Touring) 2 maanden na ongeval

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Geen nieuws van verzekering bedrijf (Touring) 2 maanden na ongeval

Hallo, In Mei heb ik een ongeval gehad, een dame met een grote wagen heeft me helemaal niet gezien op een kruispunt, ze is verantwoordeliik en onze wagens schade bedraagd tot meer dan 3000 euros . Het was mijn ouders wagen en het is een meer dan 10 jaar oud Volvo maar in zeer goede staat. De politie maakte de aanrijidingsformulier . We vrezen dat de verzekering geen herstelling zal betalen. Maar nu is het probleem anders. De situatie is nu alsof wij geen verzekering hebben, Eerst heeft de verzekering de brief die mijn moeder stuurde "verloren". In deze brief legden wij de omstandigeheden van het ongeval uit, andere opmerking : de andere bestuurder is onbekwaam achter het stuur en bovendien had gedronken. Dan heeft mijn moeder een mailltje gestuurd met de documenten zoals de bediende had gezegd. (Ze antwoordden met een vraag betreffende ons hersteller) . Dan in Juni een tweede mail om te zeggen dat we een hersteller hebben gekozen; en daar ze de eerste brief hebben verloren en wij geen antwoord krijgen, zullen we beginnen stukken te zoeken om de wagen te herstellen. Sindsdien, geen antwoord van de verzekering bedrijf (Touring)!! Heb gepraat met een persoon die sommige stukken kan verkopen en hij heeft gezegd dat dat bedrijf het slechtst (niet betrouwbaar) is als je een verzekering nodig hebt . Ik denk dat het schandelijk is . Men betaalt honderden euros verzekering premies per jaar . Wat kunnen wij doen ?
    Last edited by ; 05/07/2018, 00:23.

Al eens proberen te bellen?
    Alsook, heb je geen rechtsbijstand?

Comment

Een BA-verzekeraar betaalt jouw eigen schade niet, maar de schade die je veroorzaakt aan een derde (en waarbij je aansprakelijk bent).
      Het is je rechtsbijstandsverzekering die er voor zorgt dat jij als niet-aansprakelijk slachtoffer je geld krijgt.

Bij een RDR-ongeval stelt je eigen verzekeraar wel een expert aan, en zal ze ook zorgen voor schadeloosstelling.
      > RDR-voorwaarden:
      - geen gewonden
      - Europees aanrijdingsformulier door beide partijen getekend
      - aansprakelijkheid staat vast, en wordt niet betwist
      - bedrag schade is kleiner dan 7500 euro (dacht ik)
      - beide compagnieën aangesloten
      - op Belgisch grondgebied (of beide partijen Belgische verzekeraars).

Tip van de dag: bel je schadebeheerder bij Touring
      Tip van de week: Touring is niet gekend om hun goede & vlotte schaderegelingen
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Wie is de verzekeraar van de tegenpartij ??

Comment

De nachtmerrie gaat door.

Zoals gezegd, hadden wij een hersteller gekozen. Dat koetswerk bedrijf wordt aanbeveeld
          door de persoon die stukken verkocht (goed werk en niet duur). Aangezien 2de hand stukken zullen
          worden gebruikt, niet alle garages accepteren te werken op het voertuig (nieuwe Volvo stukken gebruiken, daar
          denkt niemand aan), dat is een reden waarom als je
          een oude wagen hebt , het moeilijk is om het te herstellen als je een ongeval hebt waarbij je niet
          aansprakelijk bent.

Maar Touring had niet onmiddelik geantwoord en toen wij ten slotte een antwoord en een brief van de
          expert voor een afspraak kregen, werd het blijkbaar dat de garage weldra voor vakantie gesloten zou
          zijn en kon de wagen niet voor september herstellen ! Dat bedrijf zei ook dat de expert door de
          verzekering gekozen niet de beste was om een herstelling te onderhandelen (ze maken een beslissing en
          je kan niks doen)!

Dan heb ik een zelfstandig koetswerker in de Charleroi regio gecontacteerd, die ik ook ontmoette toen ik naar
          stukken zocht . Een andere expert contacteerde ons voor een afspraak. Maar toen ik vroeg waarom die
          hersteller niet op hun lijst was, en of er later problemen kunnen komen (bvb keuring na herstelling),
          zei die expert : we werken niet in dat sector, we werken niet in die gemeente ! Gelieve Touring
          contacteren om een andere expert te kiezen ! We beslisten naar een andere garage te zoeken aangezien
          deze hersteller niet op de lijst van aanvaarden herstellers was.

Dan herinnerde mijn moeder zich een klein koetswerk bedrijf in de buurt. Ik heb de man ontmoet en we
          beslisten een afspraak te maken. Hij heeft gezegd dat het moeilijk was met sommige experten te werken,
          en hij heeft een paar gezien die niet bekwaam waren ... Afspraak is gemaakt met de expert eind van de
          week tussen 9 en 10 uur . Maar ..."wagen moet om 9 uur in de garage zijn " . Ik wilde aanwezig zijn
          wanneer de expert komt, en ik had gevraagd een afspraak om 10 of 11 uur, niet om 9 uur. Dus wij
          stuurden de vorige dag een mailtje om te waarschuwen dat de wagen niet voor 9:30 uur in de garage zou zijn .

Wat gebeurde er ? Expert kwam om (ongeveer) 9 uur, Om 9:13, kregen we een mail zeggend dat we niet
          aanwezig waren en dat we een andere afspraak moeten maken ! We wilden de expert zien want we wachten op
          een beslissing sinds Mei !!

Maar nee, de expert zal niet wachten, zal niet ons contacteren, en zal niet
          lezen of antwoorden op ons mailtje die zei 9:30 is goed voor ons !

Nu, na dat wij klagen betreffende de expert en het feit dat hij niet wachtte , dat hij ons niet
          gecontacteerd heeft, en na dat we Touring hebben laten weten dat wij met vakantie gaan( reden waarom
          dat afspraak zeer belangrijk voor ons was) , wat heeft Touring gedaan ???

ONTBINDING VAN VERZEKERING POLIS !

Dus als je klaagt , ontbindt Touring je verzekering polis !
          Last edited by ; 20/08/2018, 00:41.

Comment

Sja, je lijkt idd niet de gemakkelijkste klant.
            zoals al gevraagd: heb je rechtsbijstand? Zoja asap activeren, een advocaat zal wellicht iets vlotterbin de omgang zijn en wel een afspraak tot expertise kunnen vastleggen binnen redelijke termijn.

Comment

Tja, als de rechtsbijstand ook in de polis van Touring zit hoeft ge daar ook niet veel van te verwachten.

Comment

Kan een maatschappij zomaar een polis ontbinden, als je regulier betaald hebt?

Comment

Touring kan de polis mss wel ontbinden maar ik denk dat deze verplicht zijn het schadegeval af te handelen aangezien de schade plaatsvond toen de polis nog liep.

Maar ik denk dat je die dossierbeheerder gewoon niet met rust mag laten dat die het nodige doet om alsnog met een expert in de garage te geraken.
                  2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                    Tja, als de rechtsbijstand ook in de polis van Touring zit hoeft ge daar ook niet veel van te verwachten.
                    Uiteraard wel! Je kiest je eigen advocaat.

Comment

Met een oude wagen zit je steeds met de gebakken peren...
                      De verzekeraar blijft slenteren tot je er moe van wordt, en zelfs bij gerechtelijke vervolging loopt het altijd in het voordeel van de verzekering (of de partij die de minste kosten heeft) Na 7 jaar is het de zaak van mijn schoonbroeder met een sisser beëindigt, voor zijn als nieuw 10-jarige Saab kreeg hij de prijs van de schroot... dus een aalmoes. 7 jaar ergernis en valse hoop !
                      Een goede raad : slik je verlies en denk aan iets anders... (wat is trouwens de commerciële waarde van een 10-jarige Volvo ? Niets dus... Wat zou je er zelf voor geven?)
                      Dit is gewoon het risico van met een oude wagen te blijven rijden. Jammer, maar het is de realiteit. De toestand van de wagen doet er niet toe.
                      Last edited by guyugy; 20/08/2018, 16:57.

Comment

De mijne zijn getaxeerd ook al is de taxatie maar 4.000 de verzekering moet niet afkomen met 500.
                        Polo 6n 1.4

Comment

We hebben rechtsbijstand verzekering in de polis. We hebben Touring gevraagd een advocaat advies vanaf het begin. In onze eerste brief (brief en aanrijdingsformulier die ze beweren waren niet gevonden), dan in de volgende emails... De redenen waren : 1) het kruispunt in het stadcentrum was zeer gevaarlijk met zeer slecht verkeerstekens, een fietser bvb zou gewond of dood zijn in dat ongeval.
                          2) onze wagen is oud maar met slechts 190 000km en in zeer goede staat, en de kost of herstelling bij Volvo is 3000-4000 euros, en we vrezen dat de andere verzekering voor de herstelling niet zal betalen. We denken dat ze zullen peanuts betalen (de andere verzekering is zwitsers). Maar de introductie of LEZ in Antwerp, Brussel enz, verandert de auto market, dat voertuig en gelijksoortige voertuigen (benzine Euro 3, station wagon) worden zeer moeilijk te vinden (zelfde staat, kilometerstand enz).

We hebben nooit een antwoord gekregen van Touring betreffende deze kwesties.
                          Ik heb ten slotte gevraagd punten 1) en 2) aan de telefoon bij Touring, en het antwoord was we kunnen niets doen. Mijn moeder is lid van Test Aankoop en hun jurist zegt dat het niet correct is. De jurist gaat akkoord met mijn argumentatie, LEZ (en diesel verboden) verandert alles.
                          Last edited by ; 21/08/2018, 00:36.

Comment

Is dit nu met google translate geschreven?....

Comment

Niemand wint bij verzekeringen buiten het verzekeringskantoor zelf

Comment

De website van de expert zegt :"helpt klanten 24/7 zo snel mogelijk weer op weg", "wil uw verwachtingen overtreffen. Met de beste service aan u en aan uw klanten"

"een heldere missie: we beschermen en behouden wat voor mensen van waarde is. We werken vanuit de gedachte dat wat voor iemand van waarde is, van waarde moet blijven. Net zoals we dat voor onszelf zouden willen.

Intussen heb ik informatie gekregen betreffende herstellingen, men heeft de recht een herstelling te eisen als een gelijksoortig voertuig werd te moeilijk te vinden.bvb oude wagen niet meer op de markt.

Iedereen moet dat weten .

Zo zegt advocaat (NIET VAN TOURING !): http://www.droitbelge.be/fiches_deta...dcat=44&id=476

Comment

Hier is interessante informatie betreffende de verzekering business :

http://shernoff.com/news/home-insure...e-profits.html

Sinds de jaren 90, zoeken verzekering maatschappijen nieuwe middelen om meer winstgevend te zijn.
                                  Er was consolidatie in deze tijd, beurs ging steeds hoger. Profiteren, dat was de wedloop in de sector.
                                  Voor meer en meer maatschappijen, de oplossing was : bedriegen en knoeien.

Het idee zeker kwam van sommige Consulting bedrijven, en verspreid zich.

Wat advocaten van slachtoffers hebben gevonden bij de verzekeraars (door journalisten van Bloomberg verteld, en bewezen met documenten ):

De "alligator strategie","Sit and Wait" dat is waarom zoals guyugy zei : "De verzekeraar blijft slenteren tot je er moe van wordt"
                                  En “Good Hands or Boxing Gloves,” bvb de verzekeraar geeft peanuts na een auto ongeval, als je niet akkoord gaat, zal alles zeer moeilijk voor jou worden....

Lees dat ongelofelijk artikel van 2007.
                                  Nu is het mischien slechter, want verzekering maatschappijen profiteren niet meer van obligaties .
                                  Last edited by ; 27/08/2018, 22:12.

Comment

Niks nieuws. Maar hoe is het nu afgelopen met jouw verhaal?
                                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                      Niks nieuws. Maar hoe is het nu afgelopen met jouw verhaal?
                                      Ja je hoort altijd allerlei soorten dingen betreffende verzekeraars, maar de advocaten en de journalisten in deze artikel
                                      toonden de bewijzen !

Deze week heb ik Touring opgebelt . Een persoon bij Touring heeft opgehangen.
                                      Ik maakte een afspraak met een andere garage, de reden is dat vorige garage onze eerste keuze niet was en ik ken hem helemaal niet,
                                      en ik heb liever dat een andere expert de wagen schat (voorzien hun gedrag, ik denk dat de expert de klant uitlacht ).
                                      Maar de man op de telefoon werd zeer boos "maar je hebt al 3 keer veranderd !"
                                      Dan werd ik ook boos, Ja zei ik, en we hebben goed uitgelegd waarom met een mail , weet u dat niet !
                                      En hij heeft opgehangen !

Als alles zeer moeilijk voor mij word, hetzelfde voor hen.

Later heb ik de expert opgebelt(nieuwe expert degene die niet de beste is om een herstelling te onderhandelen, zoals men mij heeft gezegd ze maken een beslissing en je kan niks doen)!) , en een vrouw ook ophing ! De experten eigenlijk zijn allemaal de zelfde (maar sommige zijn slechter).
                                      I vroeg een afspraak na 11 uur ( na 10 uur), maar ze zei "niet mogelijk", het is tussen 8 en 12 , (take it or leave it), eindelijk zei ze, ik zal de expert vragen.
                                      Ze kwam terug en zei, "afspraak om 8 uur !" Ik zei "Niet mogelijk voor mij als ik heb gezegd !" Dan zei ze "aah maar meneer, we maken afspraak volgens ons agenda niet volgens de klants agenda ! " Ongeloofelijk zei ik. Dan heeft ze opgehangen ( heeft de muziek aangezet).

Later heb ik gevonden dat hun kantoor op 2 kilometer van de garage ligt !! (10 minuten) maar ze kunnen mij niet om een ander uur ontmoeten !
                                      Hun klant is de verzekeraar alleen, bewijs hierboven, ik ben niks voor hen (en ik denk dat we peanuts van hen zullen krijgen) .

Dit weekeind, zal ik hen mijn eigen gedetailleerd schatting voor de wagen sturen.
                                      Ik heb het werk van de expert gedaan, en ze kunnen niks zeggen, ik heb alles zeer precies gedaan.Met de hulp van verschillende echte experten van dit voertuig, herstellers, liefhebbers enz.
                                      En ik hoop een afspraak volgende week !

“Good Hands or Boxing Gloves"
                                      Dat is OK voor mij !
                                      Last edited by ; 18/10/2018, 01:40.

Comment

Seems the never ending story...
                                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Working...
                                        X