Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geen nieuws van verzekering bedrijf (Touring) 2 maanden na ongeval

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik moet ook zeggen dat Touring had niet vermeld dat als een garage niet een erkende hersteller was (op een lijst van verzekeraars erkend garages) dan krijgen we geen vervangings wagen tijdens de herstelling. Dat is een zeer belangrijke informatie die ze eerst niet hadden gegeven. We hadden 2 garages gekozen die niet erkend waren. Het probleem is dat in het algemeen, erkende garages (die zijn bvb Volvo dealers of grote koetswerk garages)niet met gebruikt onderdelen willen werken.

Touring heeft ons helemaal niet geholpen.

Comment

Maai, wanneer ga je begrijpen dat de wagen enkel voor jou nog een hooge (bruik)waarde heeft (enfin, had...)
      Technisch en commercieel heeft de wagen in feite bijna waarde meer, de okkasiemarkt is verzadigd met even mooie wagens die nog even goed rijden, zonder te moeten gerepareerd worden.
      Je strijd tegen de verzekeraar is gedoemd om te falen.
      Last edited by guyugy; 02/09/2018, 15:03.

Comment

+1
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          de okkasiemarkt is verzadigd met even mooie wagens die nog even goed rijden, zonder te moeten gerepareerd worden.
          Je strijd tegen de verzekeraar is gedoemd om te falen.
          Niet akkoord. 1) Benzine station wagons zijn zeldzaam op de okkasiemarkt, veel diesel wagens ja ... maar we willen geen diesel , ik heb dezelfde wagen gezocht voor mij, zeer moeilijk te vinden, andere benzine station wagons zijn duurder, en in het algemeen niet zo betrouwbaar (deze kan 400 000km + rijden) ... en/of niet zo mooi ! 2) dat is een wagen die eenvoudig te onderhouden is, bvb je kan accu of filters zelfs veranderen (probeer met een nieuwe wagen !), je moet niet naar de Volvo dealer gaan voor deze dingen.

Ik denk we kunnen dit bij de verzekeraar aantonen.

P.S.tussen de verzekeraars en mij, is het ook uit beginsel dat ik zal niet aanvaarden wat ze doen .
          Last edited by ; 03/09/2018, 00:47.

Comment

Je gaat jezelf zeer veel moeite "verspillen" door met een verzekeringskantoor te gaan discussiëren. Maar het is je eigen keuze en ik wens je er veel geluk mee.
            Waarschijnlijk houden ze toch gewoon de poot stijf en doen ze niks maar je kan altijd proberen.

Echter zeggen dat er nog 400.000km gereden mee kan worden is een illusie. Zoiets haal je niet meer met autos tegenwoordig. Teveel technische snufjes die mankementen kunnen vertonen. En het is overigens niet te bewijzen dat een auto dit aan zal kunnen. Net zoals dat benzinemotoren meestal niet zoveel kms halen.
            En op het uiterlijk baseren is subjectief. Iedereen vindt wat anders mooi. Denk dat je dit antwoord ook zal krijgen.

Comment

Eindelijk hadden we een afspraak met een expert (bij hun kantoor). Deze nieuwe expert was heel beter. Het was een kleiner familie bedrijf met goede mensen en dat heb ik eerst aan het telefoon gevoeld. Het was mogelijk met een expert te spreken, terwijl het in de andere firma absolut niet mogelijk was... en wat gebeurt er dan als je na de afspraak wilt te bespreken ?.Wat ik heb gevonden is dat voor de klant van de verzekering, en in het kader van de schade schatting, is de expert zoals God. Hij beslist - en de beslissing kan een beetje willekeurig zijn- en je kan niks of weinig doen. In dit geval was hij een goede persoon denk ik, en er was geen probleem. Hij ging ook akkoord met vele elementen van mijn eigen schatting, (en het feit dat het voertuig niet meer op de markt is). Ten einde was zijn schatting bijna gelijk (minimum bedrag die we eisen) en hij maakte een aanbod voor een herstelling.

We hebben een beetje nagedacht, hebben gesproken met een advocaat die denkt dat wij moeten proberen een beetje meer te krijgen. Intussen geen nieuws van verzekering...
              Volgende post, zal ik alles wat ik heb geleerd uitleggen, en dat is zeer interessant. Zoals de advocaat (een zeer goede advocaat) heeft mij gezegd is het systeem onrechtvaardig en je moet strijden tegen de verzekeraar. En betreffende Touring, men heeft mij nog gezegd : "vrienden die met Touring waren kregen alleen problemen ! ".
              Last edited by ; 18/10/2018, 01:15.

Comment

Neem vrede met het bedrag dat ongeveer met je eigen schatting klopt, en laat je wagen repareren. Langer wachten heeft weinig zin, je haalt blijkbaar niet veel meer met verder te kibbelen. Zo bespaart u ook frustratie...

Comment

We hebben geen nieuws van Touring sinds de expert zijn rapport voorlegde (25.09).
                  We hebben het rapport niet ondertekend, we hadden geen papier versie van het rapport gekregen, maar de
                  expert zei geen probleem, na 2 weken stuurde hij het rapport naar Touring (en Touring zal betalen,
                  zei hij). Het werkt zo, uw akkoord met de expert is eigenlijk niet belangrijk voor de
                  verzekeraars.

Toch wachten we steeds op een antwoord van Touring ... Ongeloofelijk.
                  Het ongeval gebeurde in Mei ! Het was blijkbaar een grote vergissing Touring voor de prijs te kiezen .
                  Deze verzekeraar is zo slecht, het is slecht voor je gezondheid. Mijn ouders zijn oud, zo heb ik
                  geholpen met Touring. En ik zal zeggen dat als je niet dood in het ongeval bent, misschien met
                  Touring werken veroorzaakt een hartaanval of zoiets. Het is schandalijk.

Nu zal ik met jullie delen wat ik heb geleerd, namelijk van de hierbij vermelde advocaat.
                  Inderdaad schandalijk zo is het. Deze advocaat is zeer goed, goede persoon ook (moeilijk te vinden).
                  Eerst, als je in de zelfde situatie bent, en als de verzekeraar een aanvaardbaar bedrag niet wil betalen , dan mag je eisen dat de verzekeraar de zelfde wagen, zelfde jaar, zelfde conditie voor jou vindt. Ze kunnen dat niet doen en in het algemeen zullen ze een hogere betaling aanbieden.

Een bron van het probleem met Touring, volgens mijn hersteller is dat ze geen verzekering
                  bedrijf zijn en de verzekering is een medewerking met Axa (informatie te bevestigen), je werkt met een "middleman" en dat veroorzaakt dikwijls sommige problemen.

Maar hier is de schandaal : als klant mag je geloven dat de verzekeraar zal aan je kant zijn in het
                  geval dat je niet aansprakelijk in een ongeval bent. NEEN ! Het systeem is helemaal tegen de klant.
                  Jullie weten dat verzekeraars een "automatische" versnelle schaderegeling hebben voor kleine schade (onder EUR 8000 denk ik), ze werken met elkaar om kleine schade spoedig te regelen. Maar met dit systeem, beschermd niemand het belang van de klant. Inderdaad, misschien dacht je dat de verzekeraar van de aansprakelijk bestuurder de schade betaalt. Nee, met dit systeem betaalt je verzekeraar eerst de schade op je bank rekening, dan vraagt je verzekeraar de terugbetaling aan de andere verzekeraar (van aansprakelijk bestuurder).

Hier is het probleem : je verzekeraar (en je weet dat niet) zal proberen het minst te betalen, want ze
                  weten niet hoeveel geld van de andere verzekering ze zullen krijgen ! Soms krijgen ze minder dan de
                  kosten van de schade, zo is hun belang het minst te betalen !

Niemand houdt rekening met je belang. Daarom moet je strijden.
                  De advocaat heeft ook gezegd dat de schatting dikwijls niet korrekt is want de verzekeraar gebruiken het "Argus" enz. en de echte waarde van het voertuig niet (reality-based prijzen).

Een hersteller heeft mij ook horror stories verteld : bvb na een ongeval een koplamp te vervangen is oud en een beetje ondoorschijnend dan zegt de expert : "we betalen de helft van de prijs!" Of, een wagen kost 4500 Eur op de 2dehand markt, en de herstelling kost 3900 EUR, dus minder dan de waarde van de wagen, expert zegt geen herstelling !
                  Last edited by ; 17/10/2018, 23:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maai Bekijk Berichten
                    Of, een wagen kost 4500 Eur op de 2dehand markt, en de herstelling kost 3900 EUR, dus minder dan de waarde van de wagen, expert zegt geen herstelling !
                    Ja hallo, waarde wrak ook nog meetellen he Compleet logisch dat dat geen herstelling is
                    Staan veel onwaarheden in uw wall of text hoor, typisch 'van horen zeggen' voorbeeld..

Comment

Logisch ? Ja en nee. Voor de verzekeraar ja zeker ! Ik ken niet de omstandigheden, maar in dat geval heeft de hersteller mij verteld dat de klant de wagen hersteld had , na vele moeilijkheden.

En ik denk dat de waarde wrak word in rekening gehouden alleen wanneer het een totaal verlies is (daarom is het beter voor de verzekeraar te beslissen voor een total loss). Als de herstelling kosten zijn minder dan de waarde op 2dehand markt mag je (in het algemeen) een herstelling vragen. Maar er zijn dikwijls verschillende kosten voor de herstelling (vervoer enz) dus voor de verzekeraar is een total loss zeer beter !
                      Last edited by ; 31/10/2018, 23:24.

Comment

ik wacht ook nog steeds op nieuws van touring en das al sinds april... een wagen die zijn parkeerplaats verlaat en tegen mij botste.
                        geen idee waarom dit zolang blijft duren
                        lets have some more member berries

Comment

Ik vraag mij echt af waarom er nog mensen zijn die zich laten vangen door zo een afzetters als die van touring.
                          Ze claimen goedkoper te zijn, maar ook dat klopt totaal niet als je maar genoeg vergelijkt.
                          Ik ben bij Belfius en heb in het verleden twee ongevallen gehad, beide keren was de tegenpartij in fout, beide keren met vluchtmisdrijf van de tegenpartij en toch beide keren snel en correct opgelost door de verzekering.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Ik moet corrigeren betreffende de waarde van de wrak, die is inderdaad in rekening gehouden tijdens de schatting om een total loss te verklaren .
                            Ik denk dat het niet rechtvaardig (eigenlijk schandelijk) is, maar de wet werd gemaakt voor de verzekeraars. Maar de volgende is steeds juist : als de herstelling kosten zijn minder dan de waarde op 2dehand markt mag je (in het algemeen) een herstelling vragen. Want je kan dikwijls de kosten van de herstelling verminderen bij een andere garage (of met 2dehand stukken bvb).

Had een andere telefoon conversatie met een Touring bediende verleden week, en ik heb begrepen dat het dossier werd geremd sinds het expert rapport vorige maand. Ik heb begrepen ze willen een onderzoek en een andere expert en intussen communicatie problemen met deze expert hebben het dossier geremd.Ongeloofelijk ! Ik werd zeer boos en heb de betaling binnen 2 weken geëist. Ik denk dat nu alles in orde is. Volgende post zal ik uitleggen wat ik heb gedaan .
                            Last edited by ; 31/10/2018, 23:58.

Comment

Working...
                            X