Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gepersonaliseerde nummerplaat behouden bij nieuwe wagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• gepersonaliseerde nummerplaat behouden bij nieuwe wagen

Mijn vrouw heeft op haar Mini sinds 2009 een gepersonaliseerde nummerplaat. Nu hebben we een nieuwe wagen aangekocht en wordt de Mini door de Renault garage overgehouden. De nummerplaat willen/mogen we natuurlijk behouden.
    De garage heeft de nodige documenten(roze papier) aan onze verzekeraar(Argenta) bezorgd.
    Volgens Argenta moeten wij zelf met ons roos papier(dat wij inderdaad in ons bezit hebben) naar de DIV om dit in orde te brengen omdat zij geen toegang hebben tot WEBDiv ofzo...
    Ik heb hier sterk mijn twijfels over... Heeft iemand hier ervaring mee? Aangezien deze nummerplaat ook al van 2009 dateert moet deze misscheien aan de Europese normen voldoen.
    Bij DIV zelf is ook niemand te bereiken... Ondertussen staat onze wagen mooi op ons te wachten in de garage :-(
    Hopelijk kan iemand ons meer info geven.
    Alvast bedankt!

je kan je combinatie behouden maar je moet wel overschakelen naar Europlaat(sinds nov 2010 in voege)
    best idd maandag contact opnemen met een DIV kantoor
    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

In geval van een nog actieve, oude gepersonaliseerde kentekenplaat met vijf of zes karakters waarvoor reeds in het verleden de geldende retributie voor het reserveren van een gepersonaliseerd opschrift werd betaald, wordt deze omgezet naar een kentekenplaat van Europees formaat met de nieuwe lay-out van gepersonaliseerde kentekenplaten en dit naar aanleiding van een nieuwe inschrijvingsaanvraag onder het betrokken opschrift. In dit geval dient er geen retributie voor het reserveren van een gepersonaliseerd opschrift betaald te worden en volstaat een gewone aanvraag tot inschrijving.
      gevonden door een simpele zoekopdracht op google:
      mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

En op welke auto komt de nieuwe plaat?

Comment

Deze morgen dus naar DIV in Gent geweest waar ze zo vriendelijk waren ons toch te helpen (normaal enkel op afspraak, wat ook nergens online terug te vinden was :-)).
          We hebben daar onze oude plaat van de wagen moeten halen(ik had gelukkig een schroevendraaier meegenomen) en afgegeven. Dan maar zonder nummerplaat nr huis gereden...
          De nieuwe 'Europese plaat' wordt binnen 2 dagen in de garage afgeleverd. Deze wordt dan op de nieuwe wagen geplaatst. En we behouden onze gepersonaliseerde plaat met 3 cijfers en 3 letters
          Deze info was nergens duidelijk (info hierboven had ik ook al gevonden maar nergens staat dat je de oude plaat moet afgeven ofzo) op de site van mobilit te vinden, anders hadden we natuurlijk ander vervoer geregeld...

Mvg,

Comment

Working...
          X