Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes stopt met Renaultmotor in C-Klasse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mercedes stopt met Renaultmotor in C-Klasse

    Vandaag op Auto55 verschenen: https://www.auto55.be/nieuws/30205-m...-diesel-buiten



  • #2
    paar jaar terug stond er in deze topictitel geen "met"
    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

    Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

    Comment


    • #3
      1.6 met handbak en 2.0 met automaat. Ze maken het zichzelf onnodig moeilijk.

      Comment


      • #4
        vond dat renault blok maar niks maar heb er enkel mee gereden in een B180
        lets have some more member berries

        Comment


        • #5
          Losstaande van het feit of het nu een goed of slecht blok was, Mercedes heeft daardoor de tijd gehad om zelf een blok te ontwikkelen.

          En de echte Mercedesfans gaan dit alleen maar toejuichen, want niet iedereen was er tevreden mee dat een merk zoals Mercedes een motor ging shoppen bij Renault.

          Comment


          • #6
            Ik vond het geen slechte motor, eerlijk gezegd. Maar ik kwam dan ook van een Peugeot-motor in een Volvo.

            Klonk stiller dan de Mercedesmotor, was ook lichter op de voortrein. In de lichtere vermogensvarianten twee zaken die ik wel kon appreciëren.
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
              Losstaande van het feit of het nu een goed of slecht blok was, Mercedes heeft daardoor de tijd gehad om zelf een blok te ontwikkelen.

              En de echte Mercedesfans gaan dit alleen maar toejuichen, want niet iedereen was er tevreden mee dat een merk zoals Mercedes een motor ging shoppen bij Renault.
              vind dit nogal BS... ze konden gewoon het 2.2 en nadien het 2.0 blok gebruiken voor alle versies. dat ze geen ontwikkelingskosten of andere kosten hadden aan dat renaultblok is ook dikke zever.
              domme zet geweest om die in een C te duwen
              lets have some more member berries

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten

                vind dit nogal BS... ze konden gewoon het 2.2 en nadien het 2.0 blok gebruiken voor alle versies. dat ze geen ontwikkelingskosten of andere kosten hadden aan dat renaultblok is ook dikke zever.
                domme zet geweest om die in een C te duwen
                Ik vind dat ook een domme zet, maar op zich zijn ze wel nummer 1 nu op verkoopsaantallen net boven BMW die vroeger eerste was. Ze wisten bij Mercedes dat ze daar klanten mee zouden verliezen, maar nieuwe klanten mee zouden aantrekken. Voor elke Mercedesfan die nu met een andere premium rijdt door dat renaultblok, rijden nu 10 andere PSA, Ford, Opelrijders, met een Benz met Renaultmotor

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                  Ik vond het geen slechte motor, eerlijk gezegd. Maar ik kwam dan ook van een Peugeot-motor in een Volvo.

                  Klonk stiller dan de Mercedesmotor, was ook lichter op de voortrein. In de lichtere vermogensvarianten twee zaken die ik wel kon appreciëren.
                  Peugeotmotor is dus eigenlijk gewoon PSA motor
                  Volvo is er thans ook mee gestopt en terug hun eigenlijk blokjes.

                  Comment


                  • #10
                    zal eerder door de looks van de nieuwe modellen zijn dan door die renaulblokjes denk ik. mensen die zich aan die blokjes stoorden kozen ook gewoon voor een minimum een 220 versie lijkt me.
                    vind het gewoon een domme zet geweest om daar extra kosten aan te hangen
                    lets have some more member berries

                    Comment


                    • #11
                      Dat weet ik zo nog niet. De prijzen zijn ook een beetje aantrekkelijker geworden door die blokjes denk ik.

                      In ieder geval nog nooit een Mercedes gehad, maar mijn ouders zijn fan ervan. Maar mijn ma mag niet meer met de auto rijden en mijne pa heeft enkel nog ne SLK staan die hij na meer dan 10 jaar eens naar de garage heeft gestuurd om in orde te zetten

                      Maar als ik ne Benz koop/kies, dan zeker niet die met Renaultblok. Zit wss gewoon tussen de oren, maar ik vind het niet kunnen. Nu, de kans is klein, omdat Mercedes qua prijs toch wel wat boven de andere 2 premiums uit steekt en ik enkel ne C-klasse en alles eronder kan nemen, maar mits mijne rug ik eerder voor een GLC geïnteresseerd ben. Maar die zit een pak boven budget.

                      Comment


                      • #12
                        er wordt wel meer uitgewisseld tussen Mercedes en Renault: de Kangoo wordt een Citan, de Navara een X-klasse, de GLA krijgt een nieuw jasje en wordt een Infiniti QX30.
                        BMW leent wel eens motoren van Toyota, Peugeot en zelfs Chrysler (voor hun Mini's). Volvo doet/deed het ook met PSA (net als hun voormalige moeder Ford), en met Renault, en in de 850 stak op een bepaald moment zelfs een 5 cylinder diesel van VW-Audi. Ssang Yong reed jarenlang fier rond met 'powered by Mercedes, de Ford Sierra kreeg een Indinor-diesel onder de kap (ook Peugeot). In de Opel Omega stak een aangepaste BMW-diesel.

                        Met andere woorden: economische samenwerkingsverbanden zijn van alle tijden, en vaak is het een middel om een bepaalde periode om een snelle en efficiënte manier te overbruggen.
                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                          er wordt wel meer uitgewisseld tussen Mercedes en Renault: de Kangoo wordt een Citan, de Navara een X-klasse, de GLA krijgt een nieuw jasje en wordt een Infiniti QX30.
                          BMW leent wel eens motoren van Toyota, Peugeot en zelfs Chrysler (voor hun Mini's). Volvo doet/deed het ook met PSA (net als hun voormalige moeder Ford), en met Renault, en in de 850 stak op een bepaald moment zelfs een 5 cylinder diesel van VW-Audi. Ssang Yong reed jarenlang fier rond met 'powered by Mercedes, de Ford Sierra kreeg een Indinor-diesel onder de kap (ook Peugeot). In de Opel Omega stak een aangepaste BMW-diesel.

                          Met andere woorden: economische samenwerkingsverbanden zijn van alle tijden, en vaak is het een middel om een bepaalde periode om een snelle en efficiënte manier te overbruggen.
                          Heeft vooral ook met de R&D kosten te maken. Als deze over een veelvoud van afzet verdeeld wordt, kan de prijs omlaag. Bij de gewone auto's is men dit zeker en vast gewoon, maar men had nooit van een merk als Mercedes verwacht dat ze een motor van Renault zouden inbouwen. Dat wringt bij veel fans die dan ofwel overschakelden op een andere premium, of een zwaarder blok namen om toch maar niet die Renault motor te hebben. Maar van de andere kant hebben ze volgens mij hierdoor ook de prijs voor sommige modellen ietske kunnen drukken waardoor ze wat meer auto's verkochten.

                          Comment


                          • #14
                            Mij storen die Renault motoren niet, hoegenaamd niks mis mee. De nieuwe 1,3 benzine is trouwens in samenwerking gemaakt door de 2 merken. Het is zoals A160 hierboven schrijft, dit is iets wat jaren geleden ook al gebeurde.

                            En aan de verkoopcijfers van MB te zien zijn er nog niet teveel 'fans' overgeschakeld op een andere 'premium' In mijn nabije omgeving heb ik nog niemand weten klagen of veranderen van merk en er zitten nochtans, tot grote tevredenheid, 4 Renault diesels tussen in A en C klassen.
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                              Mij storen die Renault motoren niet, hoegenaamd niks mis mee. De nieuwe 1,3 benzine is trouwens in samenwerking gemaakt door de 2 merken. Het is zoals A160 hierboven schrijft, dit is iets wat jaren geleden ook al gebeurde.

                              En aan de verkoopcijfers van MB te zien zijn er nog niet teveel 'fans' overgeschakeld op een andere 'premium' In mijn nabije omgeving heb ik nog niemand weten klagen of veranderen van merk en er zitten nochtans, tot grote tevredenheid, 4 Renault diesels tussen in A en C klassen.
                              Zoals ik al eens aanhaalde. Er zullen wel fans weggelopen zijn, maar voor elke fan die weggelopen is, zijn er wss 5 à 10 andere bijgekomen die nu een 'iets' goedkopere A-klasse konden permitteren

                              In mijn geval geen Renault-Benz

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                Zoals ik al eens aanhaalde. Er zullen wel fans weggelopen zijn, maar voor elke fan die weggelopen is, zijn er wss 5 à 10 andere bijgekomen die nu een 'iets' goedkopere A-klasse konden permitteren
                                Tja, met dat leasesysteem hier kan iedereen zich een 'premium' permitteren om dan den hautaine te gaan uithangen

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                  Tja, met dat leasesysteem hier kan iedereen zich een 'premium' permitteren om dan den hautaine te gaan uithangen
                                  Dan hebben wij het verkeerde lease systeem op het werk dan Bij ons is het financiële leasing waardoor ge niet kunt profiteren van de goede afspraken tussen de premiums en de leasemaatschappijen. Maar van de andere kant dan ook weer veel voordelen. Wij moeten niets opleggen als er krassen op zitten.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X