Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes stopt met Renaultmotor in C-Klasse
Collapse
X
-
paar jaar terug stond er in deze topictitel geen "met"2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
- Likes 1
-
Losstaande van het feit of het nu een goed of slecht blok was, Mercedes heeft daardoor de tijd gehad om zelf een blok te ontwikkelen.
En de echte Mercedesfans gaan dit alleen maar toejuichen, want niet iedereen was er tevreden mee dat een merk zoals Mercedes een motor ging shoppen bij Renault.
Comment
-
Ik vond het geen slechte motor, eerlijk gezegd. Maar ik kwam dan ook van een Peugeot-motor in een Volvo.
Klonk stiller dan de Mercedesmotor, was ook lichter op de voortrein. In de lichtere vermogensvarianten twee zaken die ik wel kon appreciëren.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenLosstaande van het feit of het nu een goed of slecht blok was, Mercedes heeft daardoor de tijd gehad om zelf een blok te ontwikkelen.
En de echte Mercedesfans gaan dit alleen maar toejuichen, want niet iedereen was er tevreden mee dat een merk zoals Mercedes een motor ging shoppen bij Renault.
domme zet geweest om die in een C te duwenlets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
vind dit nogal BS... ze konden gewoon het 2.2 en nadien het 2.0 blok gebruiken voor alle versies. dat ze geen ontwikkelingskosten of andere kosten hadden aan dat renaultblok is ook dikke zever.
domme zet geweest om die in een C te duwen
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenIk vond het geen slechte motor, eerlijk gezegd. Maar ik kwam dan ook van een Peugeot-motor in een Volvo.
Klonk stiller dan de Mercedesmotor, was ook lichter op de voortrein. In de lichtere vermogensvarianten twee zaken die ik wel kon appreciëren.
Volvo is er thans ook mee gestopt en terug hun eigenlijk blokjes.
Comment
-
zal eerder door de looks van de nieuwe modellen zijn dan door die renaulblokjes denk ik. mensen die zich aan die blokjes stoorden kozen ook gewoon voor een minimum een 220 versie lijkt me.
vind het gewoon een domme zet geweest om daar extra kosten aan te hangenlets have some more member berries
Comment
-
Dat weet ik zo nog niet. De prijzen zijn ook een beetje aantrekkelijker geworden door die blokjes denk ik.
In ieder geval nog nooit een Mercedes gehad, maar mijn ouders zijn fan ervan. Maar mijn ma mag niet meer met de auto rijden en mijne pa heeft enkel nog ne SLK staan die hij na meer dan 10 jaar eens naar de garage heeft gestuurd om in orde te zetten
Maar als ik ne Benz koop/kies, dan zeker niet die met Renaultblok. Zit wss gewoon tussen de oren, maar ik vind het niet kunnen. Nu, de kans is klein, omdat Mercedes qua prijs toch wel wat boven de andere 2 premiums uit steekt en ik enkel ne C-klasse en alles eronder kan nemen, maar mits mijne rug ik eerder voor een GLC geïnteresseerd ben. Maar die zit een pak boven budget.
Comment
-
er wordt wel meer uitgewisseld tussen Mercedes en Renault: de Kangoo wordt een Citan, de Navara een X-klasse, de GLA krijgt een nieuw jasje en wordt een Infiniti QX30.
BMW leent wel eens motoren van Toyota, Peugeot en zelfs Chrysler (voor hun Mini's). Volvo doet/deed het ook met PSA (net als hun voormalige moeder Ford), en met Renault, en in de 850 stak op een bepaald moment zelfs een 5 cylinder diesel van VW-Audi. Ssang Yong reed jarenlang fier rond met 'powered by Mercedes, de Ford Sierra kreeg een Indinor-diesel onder de kap (ook Peugeot). In de Opel Omega stak een aangepaste BMW-diesel.
Met andere woorden: economische samenwerkingsverbanden zijn van alle tijden, en vaak is het een middel om een bepaalde periode om een snelle en efficiënte manier te overbruggen.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichtener wordt wel meer uitgewisseld tussen Mercedes en Renault: de Kangoo wordt een Citan, de Navara een X-klasse, de GLA krijgt een nieuw jasje en wordt een Infiniti QX30.
BMW leent wel eens motoren van Toyota, Peugeot en zelfs Chrysler (voor hun Mini's). Volvo doet/deed het ook met PSA (net als hun voormalige moeder Ford), en met Renault, en in de 850 stak op een bepaald moment zelfs een 5 cylinder diesel van VW-Audi. Ssang Yong reed jarenlang fier rond met 'powered by Mercedes, de Ford Sierra kreeg een Indinor-diesel onder de kap (ook Peugeot). In de Opel Omega stak een aangepaste BMW-diesel.
Met andere woorden: economische samenwerkingsverbanden zijn van alle tijden, en vaak is het een middel om een bepaalde periode om een snelle en efficiënte manier te overbruggen.
Comment
-
Mij storen die Renault motoren niet, hoegenaamd niks mis mee. De nieuwe 1,3 benzine is trouwens in samenwerking gemaakt door de 2 merken. Het is zoals A160 hierboven schrijft, dit is iets wat jaren geleden ook al gebeurde.
En aan de verkoopcijfers van MB te zien zijn er nog niet teveel 'fans' overgeschakeld op een andere 'premium' In mijn nabije omgeving heb ik nog niemand weten klagen of veranderen van merk en er zitten nochtans, tot grote tevredenheid, 4 Renault diesels tussen in A en C klassen.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenMij storen die Renault motoren niet, hoegenaamd niks mis mee. De nieuwe 1,3 benzine is trouwens in samenwerking gemaakt door de 2 merken. Het is zoals A160 hierboven schrijft, dit is iets wat jaren geleden ook al gebeurde.
En aan de verkoopcijfers van MB te zien zijn er nog niet teveel 'fans' overgeschakeld op een andere 'premium' In mijn nabije omgeving heb ik nog niemand weten klagen of veranderen van merk en er zitten nochtans, tot grote tevredenheid, 4 Renault diesels tussen in A en C klassen.
In mijn geval geen Renault-Benz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Zoals ik al eens aanhaalde. Er zullen wel fans weggelopen zijn, maar voor elke fan die weggelopen is, zijn er wss 5 à 10 andere bijgekomen die nu een 'iets' goedkopere A-klasse konden permitteren
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Tja, met dat leasesysteem hier kan iedereen zich een 'premium' permitteren om dan den hautaine te gaan uithangen
Comment
Comment