Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Twijfelaar aankoop nieuwe auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Twijfelaar aankoop nieuwe auto

Hey beste mensen,

Ik ben zoals veel mensen op dit forum een jongere die twijfelt over welke auto te kopen.
    Ik heb inmiddels 2 2de-hands autos gehad, namelijk:
    1) Een Renault clio uit 2007 waarvan de motor versleten was.
    2) Mijn huidige auto, een Ford Fiesta uit 2009 waarvan nu 3 injectoren vervangen moeten worden en de airco kapot.
    Beide autos hebben dit voorval gehad net nadat de garantie verlopen was uit de garage, bijgevolg heb ik absoluut geen zin meer om de Ford fiesta te houden, vooral vermits er al 140k op de teller staat.
    Nu was ik aan het rondkijken achter verschillende auto's, voornamelijk het Break model en heb ik me een beetje laten verleiden door Duitse auto's vermits iedereen in mijn omgeving zegt dat deze robuuster zijn dan mijn voorgaande autos.
    Hierbij was ik uitgekomen op een Volkswagen Passat uit 2012 met 98.000 kilometers uit een MyWay garage.
    Nu zit ik met meerdere twijfels of ik een diesel of benzine zou moeten kopen (De Passat is een diesel) en of 12.000 voor zo een auto het wel waard is.
    Zelf ben ik pas sinds korte tijd heel geinteresseerd aan het worden in auto's maar ik krijg maar geen beslissing genomen van hoe of wat.
    Dus bij deze wou ik graag aan jullie, wat meer ervaren mensen op autovlak vragen wat ik het beste kan doen.
    Diesel of Benzine?
    En is de Volkswagen Passat een goede auto om eindelijk eens mijn ongeluk met 2de handsautos te doorbreken?

Groetjes

Goh een Passat met 98k gaat ook kosten hebben...
    ​​​​​ga voor een Dacia Logan MCV 12k heb je een nieuwe wagen. Het is maar Dacia maar spotgoedkoop in onderdelen en kan makkelijk 500000,km aan.
    in Roemenië is 80% van de taxi's Dacia Logan blijven bollen.
    Polo 6n 1.4

Comment

Heb altijd gehoord dat Dacia's niet zon heel geweldige autos waren maar daar zit ik dan misschien fout mee?

Comment

En het geld wil ik wel uitgeven voor een degelijke auto hoor maar wil er dit keer wat minder ongeluk mee proberen te hebben.

Comment

Een Fiat Tipo? Goedkoop nieuw, niet ver boven het opgegeven budget.

Comment

Een diesel van 2009 moet je in elk geval niet meer kopen, je krijgt hem nadien nooit meer kwijt wegens zijn euronorm.
            De meeste merken geven nog tot eind augustus aantrekkelijke condities op hun stockmodellen.
            Het is de moeite om de concessies in uw buurt te bezoeken om te zien wat ze nog aanbieden.
            Hun stock moet weg omdat de uitstootwaarden per 1/9 veranderen. Goede zaken te doen, soms 20/30% op de catalogus prijs voor een nieuwe wagen.
            Anders blijven zoeken naar een niet afgeleefde kleine wagen genre Polo (of een Koreaan...) maar ze zijn nooit erg goedkoop als recent materiaal

Comment

De vraag wat is uw budget? Wil je zorgeloos rijden, koop dan een honda jazz.

VW uit die periode (2012) is niet echt aan te raden, vervuilende dieselmotoren en hun benzinemotoren zijn pas betrouwbaar vanaf 2013.
              De Golf VII (uitgekomen in 2013) heeft goeie benzinemotoren en moet je ook rond de 12000 kunnen vinden.

Comment

Budget is ongeveer zo een +-12.000euro.
                bij voorkeur een break model in verband met skihobbie. En inderdaad kom ook niet zo makkelijk van mijn Fiesta uit 2009 af.

Comment

De VW golf TSI die hierboven staat, voor hoeveel is die gekocht geweest als ik mag vragen?

Comment

De mijne? die was nieuw ongeveer 27000 (wel automaat en een paar andere dure opties), basisversie zal rond de 20k zitten denk ik. Als je een betaalbare break met benzinemotor zoekt is een skoda octavia ook interessant.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrédériqueV Bekijk Berichten
                      Budget is ongeveer zo een +-12.000euro.
                      bij voorkeur een break model in verband met skihobbie. En inderdaad kom ook niet zo makkelijk van mijn Fiesta uit 2009 af.
                      Hier vind je een tweedehands Fiat Tipo die onmiddellijk beschikbaar is op AutoScout24, Europa's grootste online automarkt

Comment

Koop u een bmw 1 van 5 jaar oud. Top qua kwaliteit, goede pricing, ski-vriendelijk, ligt goed in de markt als je terug zou willen verkopen.

Comment

Bestaat dat een BMW van 1 jaar voor dat bedrag?
                          Ene van 5 jaar is dikwijls al 3x van eigenaar veranderd.
                          Het is niet te doen hoeveel ik er ken die een BMW moeten hebben en dan besparen op onderhoud, banden enz.

Enkel van 1ste eigenaar en met volledig onderhoudsboekje zou ik maar durven kopen.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

BMW 1 als ze een break zoekt? Fiat Tipo lijkt me dan betere keuze idd...

Comment

Maar fiat tipo 2-de hands dan wel, de 1ste hands valt rond de 28.000. Toch?

Comment

Heb de link gezien, vallen inderdaad vrij goedkoop de fiat tipo, is het een goede kwaliteit qua auto? En jullie zouden voor benzine gaan?

Comment

Op zich weinig reden om voor diesel te kiezen, tenzij als je meer dan 30.000 km per jaar doet. Een tipo op benzine is wel niet erg zuinig, reken op 7 liter.

Comment

ALs je minder dan 25k rijdt per jaar zou ik nieuw zeker geen diesel kopen.
                                    Die tweedehandse PAssat is geen verkeerde auto, maar niemand kan je garanderen dat je geen kosten gaat krijgen.
                                    De eerste grote herstelling zal een distributieriem zijn. Vraag eens na wanneer die moet vervangen worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrédériqueV Bekijk Berichten
                                      Maar fiat tipo 2-de hands dan wel, de 1ste hands valt rond de 28.000. Toch?
                                      De tipo nieuw kost amper iets. Je moet al zot doen wil je richting de 20k gaan. Veel kun je volgens mij niet mis doen met die 1.4 benzine.

Comment

Nadeel van de Passat (of voordeel hangt ervan af hoe je het bekijkt) is dat het een 2.0 was met 140pk. Niet erg milieu en belastingvriendelijk.

Overigens maak ik zelf zo een 100km per dag voor mijn werk.

Comment

Working...
                                        X