Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Twijfelaar aankoop nieuwe auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Is een Partner/Berlingo geen optie?
    Ruimte zat, weinig gekende problemen volgens mij.

Wij zijn aan onze tweede partner bezig en hebben in 13/14 jaar zo goed als geen onoverkomelijke kosten gehad.
    Als je niet te veel om imago geeft, is dit de meest praktische auto die je ooit zal hebben ;-)

Hier vind je een tweedehands Peugeot Partner die onmiddellijk beschikbaar is op AutoScout24, Europa's grootste online automarkt
    Last edited by Hayes; 02/08/2018, 18:06.
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrédériqueV Bekijk Berichten
      Nadeel van de Passat (of voordeel hangt ervan af hoe je het bekijkt) is dat het een 2.0 was met 140pk. Niet erg milieu en belastingvriendelijk.

Overigens maak ik zelf zo een 100km per dag voor mijn werk.
      Dan moet je nieuw en diesel kopen. no discussion.

Comment

Nieuw valt me wat duur vandaar de 2de hands, en inderdaad als jonge gast maakt het imagi toch nog een beetje uit.

Comment

ik zou toch eens gaan kijken voor een demo Fiat tipo in break, zal dicht bij je bedrag zitten dat je wil uitgeven en je kan je Ford ook inruilen dan...
          mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

wat ziet iedereen eig in die tipo. ok hij is ruim en niet duur, maar het is hooguit een middelmatige wagen. https://www.consumentenbond.nl/auto/fiat-tipo
            als je veel km doet wil je toch ook een degelijke bak. en dan kom ik toch uit bij golf variant / octavia / superb / mazda 6 (jonge occasie) . Of een 318d touring (iets oudere occasie om in dezelfde prijsklasse te eindigen -> https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...9cac?cldtidx=1 ).
            Last edited by sunking; 02/08/2018, 22:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
              wat ziet iedereen eig in die tipo. ok hij is ruim en niet duur, maar het is hooguit een middelmatige wagen. https://www.consumentenbond.nl/auto/fiat-tipo
              als je veel km doet wil je toch ook een degelijke bak. en dan kom ik toch uit bij golf variant / octavia / superb / mazda 6 (jonge occasie) . Of een 318d touring (iets oudere occasie om in dezelfde prijsklasse te eindigen -> https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...9cac?cldtidx=1 ).
              Realistisch gezien zou ik, ondanks het hogere verbruik, liever rijden met een 1.4 dan die 1.0 driecilinder. Die laatste zul je trouwens vaker aan de tand voelen wanneer je wat sportiever rijdt. Ik vraag me af of je dan nog steeds minder zal verbruiken dan in die Tipo. Het moet voor mij absoluut geen tipo zijn hoor, maar de eerder aangehaalde argumenten kan ik me wel in vinden. De meeste tweedehands BMW's zijn al meermaals van hand gewisseld en hebben vaak de onderhoudshistoriek van een bruine banaan: er is lang niet naar omgekeken en op het moment dat hij bruin is wil je hem toch niet meer opeten.

Daarbij kan je een normaal mens toch nooit wijsmaken dat je met een auto van vier jaar oud met reeds 100k+ op de teller even vaak en evenveel kosten zal hebben dan met een quasi nieuwe wagen met 15k op de teller. Als betrouwbaarheid de doorslaggevende factor is om een auto wel of niet aan te kopen dan laat je misschien beter een Duits merk staan en ga je voor een Aziaat. Ik weet dat de BMW een voorbeeld was, maar last but not least smeer je dan iemand een diesel aan (herverkoopwaarde slecht) van euronorm 5 waardoor je binnenkort in heel wat steden in de miserie komt.

Comment

Ik zeg toch niks over een 1.0 driecilinder (hoewel er echt wel niks mis mee is, toch al bijna 30000 km gebold met de mijne op een dik jaar, bevalt nog altijd prima ) een octavia of golf heb je ook met 1.2 / 1.4 tsi van enkele jaren oud.
                Met 30k per jaar gaat het verbruik van die tipo 1.4 ook wel doorwegen, je vindt genoeg wagens die 6 liter of minder verbruiken (zowel benzine als diesel).
                Een tipo 1.4i 95pk is ook maar een mager beestje qua prestaties, die is trager dan een 1.0 tsi (nauwelijks koppel), je moet dan al voor de 1.4T 120pk gaan en dan heb je gelijke prestaties aan de 1.0 tsi (heb onlangs zelf gereden met de Tipo 1.4T van een maat dus kan perfect vergelijken)
                Aziaat is idd goeie tip.

Comment

Tipo 1.4 95pk is oldschool en zonder turbo, dat is nog een blokje dat je in toeren moet (durven) jagen. Timothy van het forum hier heeft zo eentje, en die zit met z'n verbruik rond de 6,5 (inclusief die hoge toeren opzoeken) ik vind dat toch niet slecht.

Comment

127 nm koppel, ga je elke keer 2 vitessen teruggaan als je wil hernemen op de snelweg? (veel woon-werk km)
                    misschien dit, iets boven budget maar rijdt wel gelijk de 1.4T 120pk aan flarden. https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...a5c1?cldtidx=1

Comment

127 nm koppel, ga je elke keer 2 vitessen teruggaan als je wil hernemen op de snelweg? (veel woon-werk km)
                      misschien dit, iets boven budget maar rijdt wel gelijk de 1.4T 120pk aan flarden. https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...a5c1?cldtidx=1
                      Gewoon versnelling of 2 weer en gaaaaaan

Ik vind dat soms zelfs leuker dan met mijn Abarth, ding laat je in 6de tegen 70 km/h om in te halen... hoe saai is dat!?

Verbruik als ik rij (iets langere ritten, 25 km het stuk meestal) zit rond 5,5 liter, als madam de auto gebruikt zijn dat kortere ritten (school, winkel) en zit dat rond 7 inderdaad.. over de laatste 36.000 km 6,6.
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Gewoon versnelling of 2 weer en gaaaaaan

Ik vind dat soms zelfs leuker dan met mijn Abarth, ding laat je in 6de tegen 70 km/h om in te halen... hoe saai is dat!?

Verbruik als ik rij (iets langere ritten, 25 km het stuk meestal) zit rond 5,5 liter, als madam de auto gebruikt zijn dat kortere ritten (school, winkel) en zit dat rond 7 inderdaad.. over de laatste 36.000 km 6,6.
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Momenteel in overleg met een vriend die grootschalig bij BMW aankoopt. Hij lrijgt er ongeveer 40%korting op de wagens hierdoor, zowel eerste als tweedehands. Zijn dan afkomstig uit Duitsland ook, dus ga eens zien of ik zo iets kan regelen. Indien ik niks vind op deze manier ga ik eens kijken achter een fiat tipo zoals hier eerder vermeld.
                          In de tussentijd, aanraders voor bmw break modellen?

Comment

Als je via deze vriend zo’n hoge korting kan bemachtigen is er geen twijfel mogelijk . Kies een BMW van 20000 euro’s uit het aanbod en je blijft nog binnen je budget. En in Duitsland bollen er veel meer benzineversies !

Comment

Hij koopt jaarlijks bedrijfswagens voor zijn personeel bij bmw waardoor ze hem zo een forse kortingen geven.

Je blijft wel nog steeds benzine aanraden?

Comment

Gelet op de heisa tegen de diesel in het algemeen, is deze motorisatie voortaan enkel veilig voor mensen die leasen, ze dragen niet zelf het risico dat de wagen moeilijk te verkopen wordt op het einde van de huurtermijn. Een diesel euro6 zou ik nog durven kopen als particulier, maar vroeg of laat zullen ook deze modellen onder de hakbijl komen. Wanneer juist is de vraag, het is een politieke zaak en wij weten allemaal hoe wispelturig een politieker is.
                                Met een benzineversie kan je nog onbeperkt in alle steden rijden, tot na 2025. Lijkt ver, maar tijd vliegt ! Verbruik is dan meestal hoger, maar dit hangt veel van hoe zwaar je rechter voet is. Ik kom in elk geval terug naar benzine...

Comment

Euronorm 6 zou normaal safe moeten zijn tot 2030, zelfde regeling voor benzine denk ik?

Comment

Op basis van de huidige regeling, ja. Maar de jacht op de diesel is open, alles kan nog veranderen. Kijk hoe snel wij van liefde naar haat gegaan zijn, ik heb een diesel in 2009 gekocht met het idee dat ik de wagen gemakkelijk zou kunnen verkopen, en vandaag is hem onverkoopbaar.
                                    Het voorbeeld van Brussel en A’pen is besmettelijk, vele steden moesten zich nog beslissen, er is sprake van een grote LEZ voor hele Vlaanderen.

Comment

Een Tipe Break (1.4 T 120 pk) kost netto € 18300 ( stockwagens € 16800 met Navi enz)
                                      Een Golf Break (1.0 T 110 pk) kost netto € 23500

Een Tipo is dus € 5200 goedkoper, met meer uitrusting, maar verbruikt 1.1 L meer en zal iets meer VB kosten

Een gelijk uitgeruste Tipo stockwagen kost dus zo’n € 9000 minder….

Comment

Vind dat hele gedoe rond LEZ en diesel maar belachelijk, zowel diesel als benzine vervuilen zo goed als evenveel.
                                        Wel mooie vergelijkibg van de tipo, als het niet doorgaat met die bmw is het zeker de moeite waard om naar zo een tipo te gaan kijken, zien er ook niet slecht uit vind ik.

Comment

Inderdaad belachelijk, maar niet zonder financiële gevolgen...
                                          ik denk dat je nu alle elementen hebt gekregen om je eigen oordeel te maken, en om te beslissen
                                          uiteindelijk gaat het om jouw geld...

Comment

Working...
                                          X