Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Verder moet je weten dat ik immens tevreden ben van mijn Tipo. Nooit gedacht dat een Golf zoveel meer kost dan hier gepost, dat is toch echt te veel om de iets betere afwerking alleen te rechtvaardigen...
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
der blijft veel geld aan de pollen van d'ieteren plakken, want ze weten dat de lease markt de hoge prijzen wel betaalt.
de prijzen worden pas absurd als je naar audi / bmw gaat en daar een paar opties aanvinkt. dan spreken we ni meer over een paar duizend euro... 318i touring begint bij 33k catalogusprijs (en is kleiner dan een tipo).
Voor de leasemaatschappij blijft alles draaien om de restwaarde en de onderhoudskosten. Het is een puur financiële berekening.
Begin jaren ‘90 heb ik mijn budget versleten aan een full options Golf VR6 terwijl collega’s met hetzelfde geld een BMW 520 konden kiezen (en deden ze...)
Met een Lancia of een Saab moest je het niet proberen, het budget was ontoereikend...
Op basis van de huidige regeling, ja. Maar de jacht op de diesel is open, alles kan nog veranderen. Kijk hoe snel wij van liefde naar haat gegaan zijn, ik heb een diesel in 2009 gekocht met het idee dat ik de wagen gemakkelijk zou kunnen verkopen, en vandaag is hem onverkoopbaar.
Het voorbeeld van Brussel en A’pen is besmettelijk, vele steden moesten zich nog beslissen, er is sprake van een grote LEZ voor hele Vlaanderen.
Ze gaan niet blijven jagen denk ik. Er schakelen tegenwoordig zoveel mensen over op benzine dat het aantal dieselwagens tegen dan te verwaarlozen zal zijn... Binnen enkele jaen worden de benzines aangepakt, zeker die zonder roetfilter. Als je ziet welke onozelheden ze nu met de huizen van plan zijn... Beter iets doen aan al die vuiligheid die we nu inademen door de vliegtuigen die file rondjes cirkelen omdat de luchthavens niet kunnen volgen lol...
Jamaar, raak niet aan mijn goedkope vliegreizen he!
Noch aan m’n mazoutverwarming, noch aan m’n auto’s, noch aan m’n plastiek en al zeker niet aan mijn round-up.
Beschamende milieumaffia.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Dat van die vliegtuigreizen zal ook nog wel komen, no doubt. De reden waarom ze zo goedkoop zijn, is een gebrek aan belasting op vliegtuigbrandstof. Maar naarmate andere sectoren hun CO2-uitstoot inperken, groeit de uitstoot van de luchtvaartsector automatisch - zowel relatief gezien, door de verandering in verhouding, als absoluut door de groei van de sector. Je merkt vandaag al dat diverse sectoren zo hard als mogelijk de verantwoordelijkheid op een ander proberen afschuiven. De luchtvaartsector zal de komende jaren door die shift steeds harder in het oog lopen. 't Zal niet zo lang meer duren voor de EU dat ook reguleert. Ook China zou daar sneller dan verwacht het mes in kunnen zetten. Vooral omdat de sector niet in staat blijkt om zichzelf te reguleren.
Bon, dat heeft weinig te maken met de aankoop van een tweedehandse auto. Zelf zou ik, zoals anderen hier, kijken naar benzine, LPG, CNG of een of andere hybride. Diesel zou ik er van tussen laten, om alle vermelde redenen. Als 't even kan, zou ik ook turbomotoren met kleine longinhoud vermijden. Als je die begint te belasten, maken ze het verbruik dat ze beloven nooit waar (en daar is een goede reden voor). Dat betekent in deze contreien eigenlijk automatisch atmosferische benzinemotoren, want die zijn voorspelbaarder qua verbruik. Tenzij je niet inzit met dat meerverbruik, natuurlijk.
Zoals gezegd, zowel benzine als diesel is vervuilend en elektrisch is vrijwel onbetaalbaar voor een normaal werkende mens. Vliegtuigen en boten poffen er maar op door met hun uitstoot maar als je die gaat belasten landen of meren ze gewoon ergens anders aan denk ik, vandaar het feit dat die niet belast worden.
Vrij oneerlijk maarja... Leven is niet altijd fair
En over mensen die kiezen tussen Diesels en Benzines zoals mij, een afsluitertje van een Onderzoek uitgevoerd:
"De ICCT kan dan ook niet anders dan besluiten dat eigenlijk zelfs moderne Euro 6-diesels niet welkom zouden mogen zijn in steden. Een uitspraak die zeker gebruikt zal worden door steden die een dieselban in willen voeren. Kanttekening aan heel dit verhaal is dat het onderzoek zich toespitst op de NOx-uitstoot en geen rekening houdt met de CO2-uitstoot.
Zo steeg voor het eerst in jaren terug de gemiddelde CO2-uitsoot in Europa, door klanten die stelselmatig overstappen van diesels (met minder CO2 maar meer NOx) naar benzines (met minder NOx maar meer CO2). Het is dan ook maar de vraag hoe houdbaar de situatie is als overheden stelselmatig diesels gaan bannen. Want diezelfde overheden (lees Europa) leggen tegen 2020 strengere CO2-normen op bij autoconstructeurs met monsterboetes in het verschiet.
De bal ligt alvast terug in het kamp van de dieselverdedigers na dit onderzoek..."
De recente verandering in het koopgedrag van de automobilisten kan onmogelijk al gevolgen hebben op de CO2-cijfers in België. Het zijn degenen die het minst rijden die veranderen naar benzine, de kilometervreters en de leasers blijven duchtig nog altijd op diesel rijden.
moraal van her verhaal: rationeler omgaan met fossiele brandstoffen
Voor het moraal….heb ik geen oplossing...
Praktisch is daar is al lang een eenvoudige oplossing voor, compacte auto’s en huizen…
Alleen in België zijn, auto’s en huizen groot…. zonder isolatie, (koude, nog zon) maar met gesubsidieerde zonnecellen,...voor het zwembad…of airco....(2x in mijn straat)
Ik heb in volle oliecrisis gebouwd, gas was nog niet in de straat, dus heb ik (erg compact) gebouwd, met electriciteit verwarmd (met kernenergie ging de prijs van de kilowatt fors dalen ) en sterk geïsoleerd (voor de tijd...)
Tot 2000 waren 90% van de appartementen aan zee met “ecokachels” verwarmd...
Tot 2012 was diesel door de overheid gepromoot, je moest echt dwaas zijn om er niet van te profiteren..
Zo ver reikte toen de langetermijn visie van onze politiekers...
Nu wordt je plots een verspiller als je met electriciteit stookt, wel mag/moet je volop op electriciteit rijden...
Probeer maar een logica daarin te vinden ! Navigatie op zicht heet dat...
Praktisch is daar is al lang een eenvoudige oplossing voor, compacte auto’s en huizen…
Alleen in België zijn, auto’s en huizen groot…. zonder isolatie, (koude, nog zon) maar met gesubsidieerde zonnecellen,...voor het zwembad…of airco....(2x in mijn straat)
Jij kan niet weten of die huizen geisoleerd zijn of niet. Ik hoef geen overgeisoleerd huisje van 100 vierkante meter met zo weinig mogelijk ramen en lucht.
Ik wil nog genieten van het leven en door grote ramen de natuur zien en me vrij kunnen bewegen op een gelijkvloerse woning zonder condensschimmel op de muren. En als ik wens... dan is dat mijn zaak.
Als de staat zonnepanelen subsidieert en men verwarmt er een zwembad mee, wat is daar mis aan ? Waarom die mensen scheef bekijken ? Zonder zonnepanelen stond dat zwembad er ook hoor en werd het gewoon conventioneel verwarmd met de brander van de binnenhuis verwarming die je in de zomermaanden niet nodig hebt...
Als een huis afbrandt komt de hele straat kijken, komt er een groot zwembad in de tuin dan kijkt niemand maar wordt er geroddeld. Zie je tegenwoordig ook op internet. Een mens die aangevallen en beroofd wordt, filmt men en wordt online gezet. Als diezelfde persoon na een lange revalidatie terug naar huis mag.... zie je de filmers niet meer.
Comment