Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koop eens je droomauto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Koop eens je droomauto

Mss eens een gekke vraag. Gisteren was het 90 miljoen op de Euromillions en jammer genoeg heb ik hem niet gewonnen.

Nu stel, je wint hem: Welke wagen wordt er besteld?

Zelf denk ik te beginnen met een Ford F150 Raptor als extra wagen om op verplaatsing te gaan fietsen en voor de skivakanties
    Reden waarom ik met die begin is omdat hij beschikbaar is. Ik zou dan nog twijfelen tussen een Mercedes GLE C63AMG of de GLS versie. Maar vermits die er nog niet zijn met digitaal dashboard, is het nog eventjes wachten op het nieuwe model

Daarna zien we wel met wat we de garage verder vullen. Wss nog ne Dodge Challenger als funcar erbij.

Ah ja, vergeten. Vrijdag ist €99.000.000

Comment

Een goeie camionette.
      Over de rest moet ik nog nadenken maar ga dan ook tijd genoeg hebben hè.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

er zou hier snel een BAC staan in dat geval

Comment

Eerst iets zoeken in de buurt waar ik een gigantische garage kan zetten, want zelf heb ik de plaats niet meer.
          Dan:
          - MX-5: van elke generatie eentje en van de NA eentje serieus tunen.
          - Mazda RX-7: ook van elke generatie eentje
          - Honda NSX
          - Alfa Romeo SZ (coupe en cabrio)
          - Alfa Romeo 8C Competitizione
          - enkele Lotussen natuurlijk
          - BMW 850
          - Bij Mazda zou ik eens gaan spreken of ze een one-off van de Vision Coupe kunnen maken voor mijn dagelijkse verplaatsingen: https://www.motor1.com/news/184487/m...concept-tokyo/

Dan begon ik te dromen van auto's als een Alfa 33 Stradale, maar ik vrees dat die 90 miljoen er snel door gaat zijn op die manier. En met zo'n zeldzame auto's durf je toch niet rijden.
          Ik denk dat dan liever omgebouwde versies wil hebben van: Nissan 240Z, originele Mini (met Hayabusha of Honda VTEC motor), BMW 635 CSi, ...
          Prachtige wagens, niet te duur en toch exclusief!

Ah ja, en waarschijnlijk verhuizen naar buiten België, want hier mag je niet rijden met omgebouwde wagens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
            er zou hier snel een BAC staan in dat geval
            Dat kan ik niet. Straks eens op googlen.
            Ik zelf zou mss ook nog een Köeningsegg overwegen Maar voor mijne rug gaat da wa minder zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
              Eerst iets zoeken in de buurt waar ik een gigantische garage kan zetten, want zelf heb ik de plaats niet meer.
              Dan:
              - MX-5: van elke generatie eentje en van de NA eentje serieus tunen.
              - Mazda RX-7: ook van elke generatie eentje
              - Honda NSX
              - Alfa Romeo SZ (coupe en cabrio)
              - Alfa Romeo 8C Competitizione
              - enkele Lotussen natuurlijk
              - BMW 850
              - Bij Mazda zou ik eens gaan spreken of ze een one-off van de Vision Coupe kunnen maken voor mijn dagelijkse verplaatsingen: https://www.motor1.com/news/184487/m...concept-tokyo/

Dan begon ik te dromen van auto's als een Alfa 33 Stradale, maar ik vrees dat die 90 miljoen er snel door gaat zijn op die manier. En met zo'n zeldzame auto's durf je toch niet rijden.
              Ik denk dat dan liever omgebouwde versies wil hebben van: Nissan 240Z, originele Mini (met Hayabusha of Honda VTEC motor), BMW 635 CSi, ...
              Prachtige wagens, niet te duur en toch exclusief!

Ah ja, en waarschijnlijk verhuizen naar buiten België, want hier mag je niet rijden met omgebouwde wagens
              Gij houdt het nog simpel. Voor de prijs van 1 Mercedes GLS C63AMG, koopt ge u elke generatie Mazda MX5 En wss nog geld over.

Comment

Inderdaad!
                Was vroeger eens in een Nederlands autotijdschrift een vraag welke 2 of 3 auto's je voor de prijs van 1 andere auto kon kopen waar je beter af mee zou zijn.
                Dus bvb voor die GLS C63AMG kan je even goed 2 andere leuke wagens kopen die misschien niet zo all-round goed zijn als die, maar elk specifiek veel beter is dan die Mercedes.
                Vind ik veel interessanter.

Comment

Met 99 miljoen euro’s hoeft je niet zoveel meer rekenen, hoor, het is niet dit of dat, het is alles samen..

Of je daarmee meer dan enkel maanden gelukkiger zal zijn is de vraag (ik ken het antwoord zonder te hebben gewonnen )
                  Last edited by guyugy; 15/08/2018, 12:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    Met 99 miljoen euro’s hoeft je niet zoveel meer rekenen, hoor, het is niet dit of dat, het is alles samen...
                    Of je daarmee meer dan enkel maanden gelukkiger zal zijn is de vraag (ik ken het antwoord zonder te hebben gewonnen )
                    Hoe, das toch genoeg om om de paar maanden een nieuwe garage te vullen? :p

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Eens een bepaalde grens bereikt is, is het ook klaar hoor. Zoals met alles imo.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Dergelijke hoge bedragen zijn zo duizelig dat wij het moeilijk hebben om ons voor te stellen voor hoeveel wij moeten kopen om het in één leven op te krijgen.

Comment

Vindk altijd zo moeilijk en "vreemd". Er wordt veel gedroomd over wagens waar we eigenlijk niets vanaf weten. Hoeveel mensen hebben al met hun droomwagens gereden? Daarmee zou ik denk ik rustig beginnen, en ook gedeeltelijk, beginnen bij mezelf. Daarmee sowieso een nieuwe MX5 om te beginnen, en het circuit op om rustig ook wat meer echte rij-ervaring op te doen, met een echte rijderswagen waarmee dit makkelijk mee te leren is om de grenzen op te zoeken.

Anyway, auto's waar ik dan es naar zou gaan kijken :

E63s Estate
                          S65
                          Porsche GT3
                          Honda Civic Type R
                          Mazda MX-3 V6
                          Ariel Atom
                          Honda NSX
                          Honda S2000
                          Oldtimer M3/M5

Zijn dingen die snel in mij opkomen. Maar ik weet dat er nog veel meer zijn als ik der wat verder over zou nadenken. Maar het zal sowieso veel veranderen als je effectief gaat rijden.

Comment

Bugatti EB110
                            Daarnaast mezelf kenende zou ik ongeveer elke oudi opkopen die ik kan
                            Polo 6n 1.4

Comment

Ah ja, niet vergeten:
                              Citroen Xantia Activa V6, nog steeds ruimschoots de snelste auto op de elandproef
                              Lancia Delta Evo
                              Honda Prelude (ook eentje van elke generatie natuurlijk)

Comment

Bij zouden in de eerste plaats auto's komen die we dagelijks (of in mijn geval wekelijks gebruiken) die mooi en nuttig zijn.
                                Voor mezelfve denk ik aan Mazda CX-5 bijvoorbeeld of waarom iet een goed uitgeruste Peugeot Traveller. Heel handig, alles kan mee op reis, enkele fietsen erin en gaan
                                M'n vrouw zweert bij de Peugeot Partner, dus misschien zou er dan een nieuwe Rifter komen.

Blijf het een mooi ding vinden. Comfort, gebruiksgemak en toch ook een beetje looks :-)

Op termijn zou er dan wel een mooie sportievere speelgoedje komen. Dat kan een oude Porsche zijn, maar even goed een leuke elektrische sportieveling zijn.
                                En een schoone retro moto. Een vintage vespa.
                                En uiteraard een paar nieuwe fietsen
                                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

De mijne bestaat nog niet vrees ik...

Ik wil graag een volledig electrisch aangedreven V90, met batterijen die ruim 10 jaar voldoende kracht leveren om 1000 km. af te leggen met één lading, een 250 pk/500 Nm leverend, met groot open dak en afneembare trekhaak, voor de ronde prijs van €50.000.

Comment

Ik zou gewoon bij mijn x5 blijven denk ik.

Comment

Ik zou een 2-3 tal stielmannen aanwerven om resto-mods te gaan doen (jaren 70 tot begin 90). Ik heb er jammer genoeg zelf te weinig kennis voor en misschien ook zien om zo wat jonge gasten op te leiden.

Qua wagens voor de rest:
                                      - Huracan performante voor de funritten
                                      - Full spec Citroën Spacetourer/Peugeot Traveller voor uitstappen met passagiers
                                      - I3-achtige en elektrische motor om me in de steden en nabije omgeving hier vlot te verplaatsen.
                                      - Range Rover met een deftige trailer voor als het nodig is voor de business en een goei camionet om stukken op te halen.

Comment

Heb zelf eens eenmalig gereden in een Ferrari F12 en ben erachter gekomen dat te snelle autos het niet zijn voor mij.
                                        Dus een mooie Porsche panamera turbo voor te beginnen.
                                        Gevolgd door een mooie grote Range Rover (rijdt wel niet zo geweldig leuk vind ik maar zeer praktisch).
                                        En natuurlijk een mooie BMW Alpina D5 touring voor de skitrips.

Comment

Working...
                                        X