Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto inschrijven vanaf 09/2018 - WLTP aan je broek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe auto inschrijven vanaf 09/2018 - WLTP aan je broek

Mei 2018 een nieuwe auto besteld, de Range Rover Velar D240 met 154co2. Leverdatum zou midden July zijn maar opeens werd dit uitgesteld door nieuwe homologatie procedures in het kader van WLTP... Vorige week is de auto dan eindelijk geleverd met jawel een nieuwe co2 van maar liefst 197! Geen paniek want er is gezorgd voor een overgangsregeling de zogenaamde NEDC2.0 die contrsucteurs voor u berekenen zodoende minder BIV te hoeven betalen. Niets is minder waar want bij de aanvraag tot inschrijving op chassisnummer komt gewoon de WLTP norm op de proppen en die zal dus ook betaald moeten worden... In dit geval een opslag van €1800....

Ben allen voorzichtig met de inschrijving van nieuwe voertuigen, overgangsfases en de WLTP!

Als ge een auto van 60.000 euro kunt permitteren, zal 't daar op niet op aankomen zeker ;-)

Comment

Ik zou die garage toch eens op de leveringsdatum aanspreken.
      Hebben ze U tijdig per aangetekende brief geïnformeerd over die late leveringsdatum?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
        Als ge een auto van 60.000 euro kunt permitteren, zal 't daar op niet op aankomen zeker ;-)
        Bullshit, gooi jij je geld ook gewoon de straat op?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Ik zou die garage toch eens op de leveringsdatum aanspreken.
          Hebben ze U tijdig per aangetekende brief geïnformeerd over die late leveringsdatum?
          Nee maar er stond ook geen leveringsdatum vermeld op de overeenkomst heb ik later gezien...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DR.007 Bekijk Berichten

Bullshit, gooi jij je geld ook gewoon de straat op?

Ook ? Zoals jij dan hahaha. Nee, mijn auto kost nog niet de helft :-)
            Dus het is maar te zien wat je daaronder bedoelt, je geld op straat gooien. Een auto van over de 60.000 kopen, dat kan je misschien wel zo omschrijven ja.
            Uw verzekering kost waarschijnlijk ook zoveel. Of de kleur die je gekozen hebt, of een of ander optiepakket ...
            1800 is ocharme 3% van 60.000. Als dat erbovenop teveel is, dan heb je sowieso je budget overschreden.

Comment

Ook ? Zoals jij dan hahaha. Nee, mijn auto kost nog niet de helft :-)
              Dus het is maar te zien wat je daaronder bedoelt, je geld op straat gooien. Een auto van over de 60.000 kopen, dat kan je misschien wel zo omschrijven ja.
              Uw verzekering kost waarschijnlijk ook zoveel. Of de kleur die je gekozen hebt, of een of ander optiepakket ...
              1800 is ocharme 3% van 60.000. Als dat erbovenop teveel is, dan heb je sowieso je budget overschreden.
              Ervan uitgaan dat je €1200 BIV betaald en uiteindelijk €3000 moeten betalen, omdat er een nieuwe wet van toepassing is, vindt niemand leuk.
              Ik wil enkel mensen waarschuwen dat ze niet hetzelfde meemaken.

Onnutige reacties geen boodschap aan.

Comment

Dus als jij een auto van 30.000 EUR koopt, de bestelbon ondertekent, en de garage zegt bij aflevering dat je toch nog 900 EUR (3%) extra zal moeten bijbetalen, dan maak je daar geen probleem van?

Comment

Een beetje relativeren helpt !
                  Niet zo lang geleden moest 4950 euro’s betaald worden voor och arme boven de 211pk’s
                  Dat was pas geldklopperij !!
                  Wij krijgen wel een kans om wraak te nemen in oktober : kies voor andere politiekers !

Comment

NEDC 2.0 is een extrapolatie op basis van de WLTP waarde. Is het niet zo dat bij de afrekening van de belasting die herrekening gebeurt ?
                    Op de homologatiepapieren komt er sowieso maar 1 waarde.

Wacht eens af tot je de afrekening krijgt ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                      NEDC 2.0 is een extrapolatie op basis van de WLTP waarde. Is het niet zo dat bij de afrekening van de belasting die herrekening gebeurt ?
                      Op de homologatiepapieren komt er sowieso maar 1 waarde.

Wacht eens af tot je de afrekening krijgt ...
                      Fingers crossed...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                        Wij krijgen wel een kans om wraak te nemen in oktober : kies voor andere politiekers !
                        Welke andere politiekers? Vlaams belang, spa, pvda of groen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

Welke andere politiekers? Vlaams belang, spa, pvda of groen?
                          En N-VA gaf de diesels, vorige keer al een bonus tot € 8750 (voor een 3.0 D), nu dezelfde minister een aalmoes terug vraagt, is het weer niet goed….
                          In de kleuterklas zetten ze zo iemand, deze week, in de hoek

Comment

Vind ik steeds een triestige opmerking. Een auto van €60000 is tegenwoordig niet meer zo heel zot. Daar zit ge al zeer snel aan. En mss heeft de persoon er enorm lang voor gespaard en doet die €1800 wel pijn.

Iemand die een paar €100000 voor een auto neer lagt, daar snap ik dat van.

Comment

Amai, ik vind dat ik niet slecht verdien, maar een auto van 60k€ kopen zie ik mezelf (of op mijn zaak) nog niet direct doen.

Comment

Los van TS.
                                Je zou verschieten hoeveel mensen zich in de schulden steken om een dure koekendoos te kopen.
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Bwa, ik ken weinig Vlamingen, noch rijk noch arm die graag plots de overheid sponsoren. Of dat nu over 100 euro gaat of over 1800.
                                  Zeker als dit plots een extra uitgave is omdat de auto later geleverd werd...
                                  1800 euro, dat is nog steeds een volledige week hard werken hé !!!

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  Ja, want de verkiezingen voor de gemeenteraad gaan veel veranderen aan de Vlaamse of Federale regering.....
                                  KLIK |&| KLAK

Comment

eigenlijk moet TS blij zijn dat hij vroeger te weinig betaalde omdat het verbruik te laag geschat werd

Comment

Wat een zure opmerkingen allemaal.
                                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                        Een auto van €60000 is tegenwoordig niet meer zo heel zot. Daar zit ge al zeer snel aan.
                                        Dat is 2,5 keer het gemiddelde jaarlijks inkomen voor de meeste mensen, goh jaaa

Comment

Working...
                                        X