Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto inschrijven vanaf 09/2018 - WLTP aan je broek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
    ......
    Ja, want de verkiezingen voor de gemeenteraad gaan veel veranderen aan de Vlaamse of Federale regering.....
    Lokaal, regionaal, federaal, Europa... één groot pot nat met veel mogelijkheden om van het een naar het ander (omhoog) te springen...
    men begint lokaal, maar Europa is de Graal ! Zo niet, dan knus terug naar lokaal als burgemeester ... herkenbaar, niet ??
    Last edited by guyugy; 04/09/2018, 21:58.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
      Bwa, ik ken weinig Vlamingen, noch rijk noch arm die graag plots de overheid sponsoren. Of dat nu over 100 euro gaat of over 1800.
      Zeker als dit plots een extra uitgave is omdat de auto later geleverd werd...
      Ik denk dat deze quote het allemaal mooi samenvat. Ikzelf betaal nog liever 1000 € teveel aan een leuke optie dan 1 € meer aan van de pot gerukte taksen
      Last edited by Jocar; 04/09/2018, 22:53.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

        Ik denk dat deze quote het allemaal mooi samenvat. Ikzelf betaal nog liever 1000 € teveel aan een leuke optie dan 1 € meer aan van de pot gerukte taksen
        1800€ per week
        Ken prof voetballers die dat niet hebben.
        den borre


        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


        Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

          1800€ per week
          Ken prof voetballers die dat niet hebben.
          Ja, dat laatste had weg gemogen. Heb het verbeterd!
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #25
            alsof er vanaf volgende maand iets gaat veranderen...al die ministers, van extreem links tot extreem rechts zijn allemaal dezelfde zakkenvullers.
            Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

            Comment


            • #26
              Interessant artikel ivm NEDC2.0 / WLTP en fiscaliteit:
              https://www.fleet.be/wltp-febiac-geb...igheidsattest/

              Belasting zou volgens het artikel dus berekend moeten worden op basis van de NEDC 2.0 waarde op het gelijkvormigheidsattest.

              Comment


              • #27
                zoals ik het heb begrepen, is dat op het gelijkvormigheidscertificaat de wltp waarde staat en dat de betrokken fiscale diensten daar de gecorreleerde NEDC 2.0 van afleiden om de tax te berekenen.
                Dus de NEDC 2.0 komt niet op een attest, want dit is geen geteste waarde, maar een afgeleide waarde om tijdens een overgangsperiode de fiscale impact te temperen.

                Wordt hier ook bevestigd https://www.traxio.be/nl/nieuws/2018...n-wltp-wagens/

                Maar als de batterijen van de rekenmachines plat zijn, en er met de vingers moet gerekend worden, dan gaat het misschien fout

                houdt dus jullie afrekeningen in de gaten
                Last edited by ; 04/09/2018, 23:52.

                Comment


                • #28
                  De fiscale regels zijn inderdaad verandert voor alle wagens ingeschreven of aangekocht vanaf 1 januari 2018. Deze die aangekocht zijn na 1 januari genieten van de overgangsfase tot 2020 en dan worden ze op de nieuwe manier getaxeerd. Voor hetgeen ik begrepen heb, enkel alle wagens ingeschreven voor 1 september en geproduceerd voor 1 juli denk ik, krijgen nog de oude ndec of ndec2.0 cijfers, alles erna geproduceerd en ingeschreven na 1 september moeten de WLPT waarden hebben, maar ook daarvoor is er een overgangsperiode. ze wilden ook de zogenaamde fake hybrides aanpakken met hun 1kw/100kg regel maar hebben dat serieus moeten terugschroeven want haast geen enkele hybride voldeed...
                  Ik probeer dit goed op te volgen, want ik vrees dat ik ook op een of andere manier -sorry voor de uitdrukking- gekloot zal worden.

                  Aangezien onze wagen 15 jaar oud is, en die toch binnen het jaar ging moeten vervangen worden, hebben we toen beslist om nog snel op 2017 een hybride te bestellen om ook maar eens van het interessant fiscaal systeem te kunnen genieten. Een bestelbon op 2017 werd aangegeven in orde te zijn om blijvend van het oude systeem te kunnen genieten zolang men dit voertuig heeft.
                  Auto ging eerst in juni geleverd worden, dan augustus, nu is het al oktober...en vraag me dan serieus af hoe ik dat zal gaan aanpakken als ze inderdaad volgens nieuwe regelgeving berekenen, want in feite is het voor vadertje staat een fake hybride, dus moet worden getaxeerd zoals zijn equivalent...

                  ben benieuwd...
                  Last edited by Ramden; 05/09/2018, 01:13.
                  mijn mercedes logboek

                  Dodge Ram sport - Mercedes C180 - Vw golf V - Nissan 100NX - Honda Civic

                  Ducati Monster S2R1000 - Suzuki Intruder 800 - Suzuki Gsxr750 - Honda cbr1000 - Suzuki Intruder 750

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Nexusduck Bekijk Berichten

                    Dus als jij een auto van 30.000 EUR koopt, de bestelbon ondertekent, en de garage zegt bij aflevering dat je toch nog 900 EUR (3%) extra zal moeten bijbetalen, dan maak je daar geen probleem van?
                    Wel, ik zou het niet op de overheid steken, het is de constructeur die eerst gefoefeld heeft met de waarden. Als met de nieuwe wetgeving het verschil zo groot is, ..
                    Trouwens, wat zou je verwachten met zo een tank ? Ik denk niet dat het bij mijn auto zo'n verschil zal zijn. Zoek het eens op voor een MX-5 en laat het mij weten.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                      Vind ik steeds een triestige opmerking. Een auto van €60000 is tegenwoordig niet meer zo heel zot. Daar zit ge al zeer snel aan. En mss heeft de persoon er enorm lang voor gespaard en doet die €1800 wel pijn.

                      Iemand die een paar €100000 voor een auto neer lagt, daar snap ik dat van.
                      Als 60.000 niet heel zot is, dan is die 1800 dat ook niet.
                      En als je er enorm lang voor hebt gespaard en het doet pijn, dan ben je verkeerd bezig.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

                        Wel, ik zou het niet op de overheid steken, het is de constructeur die eerst gefoefeld heeft met de waarden. Als met de nieuwe wetgeving het verschil zo groot is, ..
                        Trouwens, wat zou je verwachten met zo een tank ? Ik denk niet dat het bij mijn auto zo'n verschil zal zijn. Zoek het eens op voor een MX-5 en laat het mij weten.
                        Gefoefeld? Geen enkele constructeur heeft gefoefeld maar gebruik gemaakt van het bestaand reglement. Het is de politiek die hun eigen fouten wilden verdoezelen en dan maar het woord foefelen gingen gebruiken. En dan maar boetes opleggen. Om het geldverslindend en nutteloos ambtenarenapparaat te kunnen blijven bekostigen.

                        En al koop je een wagen van 300.000 euro, elke euro aan de staat is een euro teveel. 1 euro BIV is 1 euro diefstal.

                        Comment


                        • #32
                          Hallo,

                          Ik zit in het zelfde schuitje.
                          In mei bestelde ik een benzine wagen met 163g/km. Deze wagen was dan nog getest volgens de oude NEDC1.0 test waarbij men nog kon foefelen.
                          Echter liep de levering ook vertraging op om omwille van de overgang van euro 6C naar euro 6D-temp met partikelfilter.
                          De garagist deelde me dit mee dat deze onder de WLTP norm ging vallen maar wist mij gerust te stellen dat alles nog 2 jaar onveranderd bleef qua taxatie...

                          De wagen zal dus deze maand geleverd worden en reeds onder de hogere NEDC2.0 (gecorreleerde WLTP) waarde vallen. Deze zou 178g/km worden.

                          Gevolg is 500€ meer BIV betalen!

                          Het spijtige aan de zaak is dat ik deze WLTP waarde zelf heb gaan moeten onderzoeken om te weten te komen. De belgische importeur heeft pas de laatste week van augustus! (Dus slechts een week voor het ingaan van de WLTP overgang) de officiele uitstoot cijfers bekend gemaakt.
                          U kan dus al meedenken dat dit puur is om de verkoop niet te doen dalen.
                          De cijfers waren reeds beschikbaar sinds begin augustus binnen de Europese groep van dit merk. Dit heb ik allemaal zelf moeten uitzoeken.


                          De garagist houdt zich er van tussen en de Belgische importeur ook want "Wij als invoerder zijn in dergelijke gevallen afhankelijk van de overheidsinstanties."


                          Ik ben dus ook gejost met andere woorden

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                            Gefoefeld? Geen enkele constructeur heeft gefoefeld maar gebruik gemaakt van het bestaand reglement.
                            Verscheidene fabrikanten, zoals Opel, hebben volgens de letter van de regels gewerkt, maar de geest absoluut niet gevolgd, door bvb het temperatuurbereik te misbruiken.
                            VW concern heeft wel heel duidelijk gefoefeld door tijdens de metingen illegale software te laten draaien.
                            Geheugen is zeer kort bij sommige mensen...

                            Comment


                            • #34
                              Ai, dat wordt pijnlijk als mijn Tiguan 1.5 TSI 4motion geleverd gaat worden...
                              Classic cars on demand

                              www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                              www.californiadream.be

                              - It's time to make your dream come true -

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                Amai, ik vind dat ik niet slecht verdien, maar een auto van 60k€ kopen zie ik mezelf (of op mijn zaak) nog niet direct doen.
                                Niets raars aan. Zo ken ik iemand die altijd met oude Fords reed en een paar jaar later zie ik die met een X5 rijden terwijl er zo direct in zijn leven niets veranderd was. Bleek dat zijn zijn vader gestorven was (moeder was al gestorven) en dat hij als enig kind een mooie erfenis had opgestreken en zich daarvan een X5 cadeau had gedaan.

                                Comment


                                • #36
                                  Net een update gekregen van de garage omtrent inschrijving op WLTP vanaf 09/2018:

                                  "Er zijn momenteel problemen - zowel bij inschrijving als bij preregistratie.
                                  Deze problemen zijn te wijten aan nieuwe foutieve tests gelinkt aan WLTP
                                  normen en treffen ALLE merken. Dit werd door FEBIAC aan de DIV gemeld.
                                  De DIV erkent de fout en werkt aan een oplossing. We houden u op de hoogte"

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                    Niets raars aan. Zo ken ik iemand die altijd met oude Fords reed en een paar jaar later zie ik die met een X5 rijden terwijl er zo direct in zijn leven niets veranderd was. Bleek dat zijn zijn vader gestorven was (moeder was al gestorven) en dat hij als enig kind een mooie erfenis had opgestreken en zich daarvan een X5 cadeau had gedaan.
                                    1 Zwaluw maakt de lente niet. Een anekdote is geen bewijs. Een auto kopen doe je gemiddeld om de 5 jaar. Als je dan iedere keer op een erfenis moet rekenen om die te betalen...
                                    Last edited by Chris_147; 05/09/2018, 14:16.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Geld de norm ook bij het aanschaffen van 2de hands wagens?

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door FrédériqueV Bekijk Berichten
                                        Geld de norm ook bij het aanschaffen van 2de hands wagens?
                                        Voor bestaande NEDC-wagens in uw wagenpark betekent dit concreet dat de CO2-waarde die bij inschrijving van het voertuig bekend was (op het inschrijvingsbewijs of het gelijkvormigheidsattest), geldig blijft. Een voertuig gehomologeerd volgens de oude NEDC-tetst, beschikt slechts over 1 CO2-waarde (NEDC 1.0).
                                        Bron:
                                        Door nieuwe Europese regelgeving dienen vanaf 1 september 2018 alle nieuwe auto's die ingeschreven worden, een strengere emissie-, verbruiks- en CO2-test te ondergaan. Welke gevolgen heeft dit voor uw bedrijf?

                                        Comment


                                        • #40
                                          Bovenstaande klopt.

                                          Van mijn Hyundai i30N bestaan er momenteel 2 modellen:

                                          Model 18: euro 6C NEDC1.0 = 163g
                                          Model 19: euro 6d-temp + partikelfilter NEDC2.0 (gecorreleerde WLTP) = 178g

                                          Dus een oud en meer vervuilend model (want deze is getest volgens de niet realistische NEDC1.0 test) is 500€ goedkoper om in te schrijven dan een splinternieuw groener model
                                          Kan je nog volgen?

                                          De occasie markt gaat boomen geloof mij.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X