Als je uw afrekening krijgt op WLPT bezwaar indienen en herberekening vragen op NDEC.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe auto inschrijven vanaf 09/2018 - WLTP aan je broek
Collapse
X
-
-
Leve de firmawagens dan ( die ik zelf niet heb ) met al die nieuwe regels. Hopelijk doe ik nog een jaar of 6 met mijn auto...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DR.007 Bekijk BerichtenNet een update gekregen van de garage omtrent inschrijving op WLTP vanaf 09/2018:
"Er zijn momenteel problemen - zowel bij inschrijving als bij preregistratie.Deze problemen zijn te wijten aan nieuwe foutieve tests gelinkt aan WLTPnormen en treffen ALLE merken. Dit werd door FEBIAC aan de DIV gemeld.De DIV erkent de fout en werkt aan een oplossing. We houden u op de hoogte"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
kom kom kom een beetje relativeren hé. Denk je dat het duizenden aantal km aangelegde wegen gratis en voor niks was ? Vadertje Staat geen inkomsten dan kan je te voet verder hé
BIV heb ik niks op tegen bij een nieuwe wagen, maar het is in mijn ogen ook schandalig dat je voor een occasie dat nog steeds moet betalen.
Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk BerichtenDaarvoor heb je verkeersbelasting.
BIV heb ik niks op tegen bij een nieuwe wagen, maar het is in mijn ogen ook schandalig dat je voor een occasie dat nog steeds moet betalen.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenAls ge een auto van 60.000 euro kunt permitteren, zal 't daar op niet op aankomen zeker ;-)
Ik ben helemaal mee in "de vervuiler betaalt". Maar alle berekeningen zijn toch ooit zo samengesteld op basis van de meest courante uitstootcijfers op de markt. Ik kan niet geloven dat dat nattevingerwerk was. Dus als de uitstootcijfers realistischer moeten, dan de berekeningen ook. Dat het wat duurder wordt, dat snap ik. Maar de invloed op bv bedrijfswagens is wel veel groter dan voor particuliere wagens. Ik had een opvolger voor mijn huidige wagen in gedachten, aangezien die 4 jaar oud geworden is in augustus. Maar door WLTP (en de niet aangepaste berekeningen voor VAA) zou die auto mij maandelijks 300 euro meer kosten aan VAA. Dat is 14.400 euro op 4 jaar tijd. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Nu, voor mij niet gelaten. Ik blijf wel met mijn "oude" wagen rijden tot het allemaal wat duidelijker wordt waar de politiek naartoe wil.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk BerichtenDaarvoor heb je verkeersbelasting.
BIV heb ik niks op tegen bij een nieuwe wagen, maar het is in mijn ogen ook schandalig dat je voor een occasie dat nog steeds moet betalen.
Met de Verkeersbelasting, kon je slechts zo'n 5% van al de Belgische wegen en bruggen aanleggen...
Comment
-
De wegenbelasting en BIV is inderdaad laag bij ons, maar toch wordt er constant over geklaagd. kijk eens naar de belasting en BPM in nederland, dan piep je wel anders. En om één of andere reden zijn de nederlanders zeker niet minder gelukkig dan wij. https://www.rtlz.nl/algemeen/artikel...-zich-gelukkig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenDe wegenbelasting en BIV is inderdaad laag bij ons, maar toch wordt er constant over geklaagd. kijk eens naar de belasting en BPM in nederland, dan piep je wel anders. En om één of andere reden zijn de nederlanders zeker niet minder gelukkig dan wij. https://www.rtlz.nl/algemeen/artikel...-zich-gelukkig
Nu, ik weet niet of die occasieprijzen in Nederland nu nog hoger liggen als in andere landen vermits nu al vaker over de grenzen heen wordt gekeken en de invoerrechten niets meer voorstellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenDe wegenbelasting en BIV is inderdaad laag bij ons, maar toch wordt er constant over geklaagd. kijk eens naar de belasting en BPM in nederland, dan piep je wel anders. En om één of andere reden zijn de nederlanders zeker niet minder gelukkig dan wij. https://www.rtlz.nl/algemeen/artikel...-zich-gelukkigEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Je zegt het: onze politiek en belastingsstelsel is rot. Maar er zijn weinig andere landen waar in verhouding zo veel dikke bakken rondrijden dan hier en net hier wordt geklaagt dat het de automobilisten zijn die worden gemolken door de staat. Niets is minder waar.. het zijn de zelfstandigen en de werknemers die worden gemolken. En de klanten van nutsbedrijven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Grapjas...
Met de Verkeersbelasting, kon je slechts zo'n 5% van al de Belgische wegen en bruggen aanleggen...
Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Als ze nu een eenmalige BIV heffen, die dan wel 3x zo hoog is (laat ons er van uit gaan dat elke auto 2x van eigenaar wisselt), zijn we dan beter af?
De Nederlandse BPM van bv. een BMW 118i, bedraagt 4000 €. Een 116d, is zelfs nog duurder.
Ik moest hier 110€ BIV betalen op mijn Golf.. (en ik heb genoeg geld over om af en toe 5€ tol voor de liefkenshoektunnel te betalen, als ik daarmee de ellenlange files rond antwerpen vermijd).
Als wij voldoende belasting heffen op auto's, dan kunnen wij investeren in goede wegen en openbaar vervoer, zo redeneert vadertje staat in Nederland. En misschien worden die mensen daar wel gelukkig omdat ze elke dag over goede wegen kunnen rijden (zelfs als hun wagen geen zachte vering heeft). Zoals gij die gelukkig zijn met uw dure SUV die zo veel rijcomfort biedt op onze slechte wegen.Last edited by sunking; 07/09/2018, 13:33.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Ik weet niet hoe dit tegenwoordig nog is, maar het verschil met nederland vroeger was dat je meteen bij de aankoop die BPM betaalde vermits die in de prijs zat. Maar dat vertaalde zich ook naar hogere verkoopprijs waarbij ge een stuk van die BPM compenseerde. In België betaald ge BIV apart en die is compleet weg.
Nu, ik weet niet of die occasieprijzen in Nederland nu nog hoger liggen als in andere landen vermits nu al vaker over de grenzen heen wordt gekeken en de invoerrechten niets meer voorstellen.
De eerste eigenaar krijgt daar inderdaad een stukje van terug (want hij heeft de auto slechts 2 jaar gebruikt)
De nieuwe eigenaar betaald opnieuw BPM (minder want de auto is al 2 jaar)
Enz.
Op een nieuwe Tiguan diesel (150 pk) is die BPM, zo’n € 11600 + € 1572 jaarlijkse verkeersbelasting
(150 pk benzine BPM € 7600 + € 708 jaarlijkse verkeersbelasting)….
+ de véél hogere verzekeringspremies...
Toch durven sommige klagen, dat de Belgische autobezitter uitgemolken wordt…
(zelf na de BIV verlaging op grote diesels van 3 jaar geleden tot € 8750....)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenoei... is dit dan fake news? https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171220_03253569
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenoei... is dit dan fake news? https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171220_03253569Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
op de wereldkaart kleuren wij even donker blauw als de eerste !!!!
Comment
Comment