Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto inschrijven vanaf 09/2018 - WLTP aan je broek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Als je uw afrekening krijgt op WLPT bezwaar indienen en herberekening vragen op NDEC.
    Polo 6n 1.4

    Comment


    • #62
      Leve de firmawagens dan ( die ik zelf niet heb ) met al die nieuwe regels. Hopelijk doe ik nog een jaar of 6 met mijn auto...
      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door DR.007 Bekijk Berichten
        Net een update gekregen van de garage omtrent inschrijving op WLTP vanaf 09/2018:

        "Er zijn momenteel problemen - zowel bij inschrijving als bij preregistratie.
        Deze problemen zijn te wijten aan nieuwe foutieve tests gelinkt aan WLTP
        normen en treffen ALLE merken. Dit werd door FEBIAC aan de DIV gemeld.
        De DIV erkent de fout en werkt aan een oplossing. We houden u op de hoogte"
        Idd, inschrijving blijkbaar onmogelijk.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

          kom kom kom een beetje relativeren hé. Denk je dat het duizenden aantal km aangelegde wegen gratis en voor niks was ? Vadertje Staat geen inkomsten dan kan je te voet verder hé
          Daarvoor heb je verkeersbelasting.
          BIV heb ik niks op tegen bij een nieuwe wagen, maar het is in mijn ogen ook schandalig dat je voor een occasie dat nog steeds moet betalen.
          Classic cars on demand

          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
          www.californiadream.be

          - It's time to make your dream come true -

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
            Daarvoor heb je verkeersbelasting.
            BIV heb ik niks op tegen bij een nieuwe wagen, maar het is in mijn ogen ook schandalig dat je voor een occasie dat nog steeds moet betalen.
            Idd! En laat onze buren die hier met auto's doorrijden ook maar betalen voor een vignet of zoiets, wij betalen ons blauw hier en als we door Europa rijden ook nog eens. Zou een mooie cent opbrengen, maar neen, onze politici halen het liever bij hun eigen inwoners want die reclameren toch niet. Ze sch--ten in hun broek voor wat internationale druk of kritiek
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
              Als ge een auto van 60.000 euro kunt permitteren, zal 't daar op niet op aankomen zeker ;-)
              Ik vind dit eigenlijk een heel kortzichtige opmerking. Het zal daar inderdaad niet op aankomen, maar het is het principe. Je tekent voor iets, volgens de toenmalige spelregels, en door omstandigheden die je zelf niet in de hand hebt krijg je iets voorgeschoteld volgens de nieuwe spelregels.

              Ik ben helemaal mee in "de vervuiler betaalt". Maar alle berekeningen zijn toch ooit zo samengesteld op basis van de meest courante uitstootcijfers op de markt. Ik kan niet geloven dat dat nattevingerwerk was. Dus als de uitstootcijfers realistischer moeten, dan de berekeningen ook. Dat het wat duurder wordt, dat snap ik. Maar de invloed op bv bedrijfswagens is wel veel groter dan voor particuliere wagens. Ik had een opvolger voor mijn huidige wagen in gedachten, aangezien die 4 jaar oud geworden is in augustus. Maar door WLTP (en de niet aangepaste berekeningen voor VAA) zou die auto mij maandelijks 300 euro meer kosten aan VAA. Dat is 14.400 euro op 4 jaar tijd. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Nu, voor mij niet gelaten. Ik blijf wel met mijn "oude" wagen rijden tot het allemaal wat duidelijker wordt waar de politiek naartoe wil.

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
                Daarvoor heb je verkeersbelasting.
                BIV heb ik niks op tegen bij een nieuwe wagen, maar het is in mijn ogen ook schandalig dat je voor een occasie dat nog steeds moet betalen.
                Grapjas...

                Met de Verkeersbelasting, kon je slechts zo'n 5% van al de Belgische wegen en bruggen aanleggen...

                Comment


                • #68
                  De wegenbelasting en BIV is inderdaad laag bij ons, maar toch wordt er constant over geklaagd. kijk eens naar de belasting en BPM in nederland, dan piep je wel anders. En om één of andere reden zijn de nederlanders zeker niet minder gelukkig dan wij. https://www.rtlz.nl/algemeen/artikel...-zich-gelukkig

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    De wegenbelasting en BIV is inderdaad laag bij ons, maar toch wordt er constant over geklaagd. kijk eens naar de belasting en BPM in nederland, dan piep je wel anders. En om één of andere reden zijn de nederlanders zeker niet minder gelukkig dan wij. https://www.rtlz.nl/algemeen/artikel...-zich-gelukkig
                    Ik weet niet hoe dit tegenwoordig nog is, maar het verschil met nederland vroeger was dat je meteen bij de aankoop die BPM betaalde vermits die in de prijs zat. Maar dat vertaalde zich ook naar hogere verkoopprijs waarbij ge een stuk van die BPM compenseerde. In België betaald ge BIV apart en die is compleet weg.

                    Nu, ik weet niet of die occasieprijzen in Nederland nu nog hoger liggen als in andere landen vermits nu al vaker over de grenzen heen wordt gekeken en de invoerrechten niets meer voorstellen.

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                      De wegenbelasting en BIV is inderdaad laag bij ons, maar toch wordt er constant over geklaagd. kijk eens naar de belasting en BPM in nederland, dan piep je wel anders. En om één of andere reden zijn de nederlanders zeker niet minder gelukkig dan wij. https://www.rtlz.nl/algemeen/artikel...-zich-gelukkig
                      Nuja, ik ben ook niet ongelukkig omdat ik in België veel belastingen moet betalen hoor, zeker niet met ons vreemd politiek systeem dat alleen al bakken vol geld kost. Geluk maak en zoek je zelf
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #71
                        Je zegt het: onze politiek en belastingsstelsel is rot. Maar er zijn weinig andere landen waar in verhouding zo veel dikke bakken rondrijden dan hier en net hier wordt geklaagt dat het de automobilisten zijn die worden gemolken door de staat. Niets is minder waar.. het zijn de zelfstandigen en de werknemers die worden gemolken. En de klanten van nutsbedrijven.

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                          Grapjas...

                          Met de Verkeersbelasting, kon je slechts zo'n 5% van al de Belgische wegen en bruggen aanleggen...
                          Daar gaat het niet om, gaat over feit dat je Belasting op Inverkeersstelling blijft betalen op een auto die al in het verkeer is gebracht.
                          Classic cars on demand

                          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                          www.californiadream.be

                          - It's time to make your dream come true -

                          Comment


                          • #73
                            Tja, door zijn wagen te verkopen heeft de vorige eigenaar de auto uit het verkeer genomen... dan moet de nieuwe eigenaar de wagen terug in verkeer stellen, hé Zo redeneert Vadertje Staat !

                            Comment


                            • #74
                              Als ze nu een eenmalige BIV heffen, die dan wel 3x zo hoog is (laat ons er van uit gaan dat elke auto 2x van eigenaar wisselt), zijn we dan beter af?
                              De Nederlandse BPM van bv. een BMW 118i, bedraagt 4000 €. Een 116d, is zelfs nog duurder.
                              Ik moest hier 110€ BIV betalen op mijn Golf.. (en ik heb genoeg geld over om af en toe 5€ tol voor de liefkenshoektunnel te betalen, als ik daarmee de ellenlange files rond antwerpen vermijd).

                              Als wij voldoende belasting heffen op auto's, dan kunnen wij investeren in goede wegen en openbaar vervoer, zo redeneert vadertje staat in Nederland. En misschien worden die mensen daar wel gelukkig omdat ze elke dag over goede wegen kunnen rijden (zelfs als hun wagen geen zachte vering heeft). Zoals gij die gelukkig zijn met uw dure SUV die zo veel rijcomfort biedt op onze slechte wegen.
                              Last edited by sunking; 07/09/2018, 13:33.

                              Comment


                              • #75
                                Wij moeten toch wat relativeren... er zijn wel gemeenten die weinig inspanning doen wat de wegenis betreft, maar in het algemeen moeten wij onze vaart niet minderen uit vrees dat wij een wiel in een gat verliezen.

                                Comment


                                • #76
                                  oei... is dit dan fake news? https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171220_03253569

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                    Ik weet niet hoe dit tegenwoordig nog is, maar het verschil met nederland vroeger was dat je meteen bij de aankoop die BPM betaalde vermits die in de prijs zat. Maar dat vertaalde zich ook naar hogere verkoopprijs waarbij ge een stuk van die BPM compenseerde. In België betaald ge BIV apart en die is compleet weg.

                                    Nu, ik weet niet of die occasieprijzen in Nederland nu nog hoger liggen als in andere landen vermits nu al vaker over de grenzen heen wordt gekeken en de invoerrechten niets meer voorstellen.
                                    In die hogere verkoopprijs in Nederland, bv na 2 jaar, zit nog een stuk BPM
                                    De eerste eigenaar krijgt daar inderdaad een stukje van terug (want hij heeft de auto slechts 2 jaar gebruikt)
                                    De nieuwe eigenaar betaald opnieuw BPM (minder want de auto is al 2 jaar)
                                    Enz.

                                    Op een nieuwe Tiguan diesel (150 pk) is die BPM, zo’n € 11600 + € 1572 jaarlijkse verkeersbelasting
                                    (150 pk benzine BPM € 7600 + € 708 jaarlijkse verkeersbelasting)….
                                    + de véél hogere verzekeringspremies...

                                    Toch durven sommige klagen, dat de Belgische autobezitter uitgemolken wordt…
                                    (zelf na de BIV verlaging op grote diesels van 3 jaar geleden tot € 8750....)


                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                      op de wereldkaart kleuren wij even donker blauw als de eerste !!!!


                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                        Hahaha! Logisch dat de Hollanders meer betalen als je hun prachtige biljartwegen bekijkt. Zelfs in Polen zijn de wegen tegenwoordig beter dan bij ons, zeker de snelwegen. En daar betalen ze nog 'minder' belastingen. Daarom durven ze waarschijnlijk in België geen vignet voor buitenlanders invoeren, de kans dat hun auto het transit niet overleeft is groot
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

                                          op de wereldkaart kleuren wij even donker blauw als de eerste !!!!

                                          Die wereldkaart gaat niet over de staat het wegennet, wel over de algemene competiviteit. Dat we donkerblauw zijn hebben we eerder te danken aan het onderwijs, de gezondheidszorg enz..

                                          Comment

                                          Working...
                                          X