Oorspronkelijk geplaatst door JVDE
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe auto inschrijven vanaf 09/2018 - WLTP aan je broek
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Voor mensen met werk, met brains (nuttig master diploma) en/of min. $ 1.000.000 is nochtans geen probleem…
Dan weet men dat je voor jezelf kan zorgen =- uw ziekteverzekering zelf kan betalen (= 3x hoger als de belasting hier in België )
- uw kinderen naar de het hoger onderwijs kan laten gaan… (Yale of Harvard = $ 250.000 inschrijving per jaar zonder logies of boeken...)
over die ziekteverzekering. Als je hier 30 jaar lang een enorm bedrag van je loon afgeeft aan de staat en er dan wel goede sociale zekerheid voor krijgt of je moet daar amper belasting betalen maar de ziekteverzekering is duurder komt het misschien alsnog goedkoper uit.Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichtenover die ziekteverzekering. Als je hier 30 jaar lang een enorm bedrag van je loon afgeeft aan de staat en er dan wel goede sociale zekerheid voor krijgt of je moet daar amper belasting betalen maar de ziekteverzekering is duurder komt het misschien alsnog goedkoper uit.
EpiPen voor allergische reacties ging enkele jaren geleden van 50$ voor 1 spuit naar 600$ voor 2. (link) Gewoon, omdat men het kon.
Men heeft in de US altijd de mond vol van vrije markt, maar de FDA zorgde er wel netjes voor dat concurrenten niet goedgekeurd geraakten.
En regelmakers stelden natuurlijk verplicht dat scholen en openbare instellingen altijd enkele pennen op voorraad moesten hebben. Want een kind zou een aanval kunnen krijgen en geen pen beschikbaar hebben. En ah ja, die pennen hebben natuurlijk een korte vervaldatum, dus continu inkomsten gegarandeerd!
Heup vervangen met een prothese in de US gemaakt, kost in de US 100.000$, terwijl dezelfde operatie in een privé kliniek in Torhout 13.660$ kostte.
https://www.nytimes.com/2013/08/04/h...mple-math.html en https://www.nytimes.com/2013/08/07/u...-overseas.html
US heeft het duurste en relatief slechtste medisch systeem in de Westerse wereld.
The FDA says this will lower drug costs, but the company has yet to reveal a price.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
Reken ook maar dat ook al heb je een ziekteverzekering, heel wat medische kosten veel duurder zijn.
EpiPen voor allergische reacties ging enkele jaren geleden van 50$ voor 1 spuit naar 600$ voor 2. (link) Gewoon, omdat men het kon.
Men heeft in de US altijd de mond vol van vrije markt, maar de FDA zorgde er wel netjes voor dat concurrenten niet goedgekeurd geraakten.
En regelmakers stelden natuurlijk verplicht dat scholen en openbare instellingen altijd enkele pennen op voorraad moesten hebben. Want een kind zou een aanval kunnen krijgen en geen pen beschikbaar hebben. En ah ja, die pennen hebben natuurlijk een korte vervaldatum, dus continu inkomsten gegarandeerd!
Heup vervangen met een prothese in de US gemaakt, kost in de US 100.000$, terwijl dezelfde operatie in een privé kliniek in Torhout 13.660$ kostte.
https://www.nytimes.com/2013/08/04/h...mple-math.html en https://www.nytimes.com/2013/08/07/u...-overseas.html
US heeft het duurste en relatief slechtste medisch systeem in de Westerse wereld.Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
nogal technisch maar misschien een interessant filmpje dat nauw aansluit bij het hele WLTP verhaal :
Why Don't Small Turbo Engines Get Good Gas Mileage? (Real World)Mazda's Secret To Efficient Turbos - https://youtu.be/nxVOyL4r7QcEE Shirts! - http://bit.ly/2...
de kleine turbomotortjes zijn dus puur ontwikkeld om op papier zuinig te zijn ! Nada met het milieu te maken. Op papier lijken ze zuinig én hebben ze toch veel power. Maar niet beiden tegelijk !!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten...Op papier lijken ze zuinig én hebben ze toch veel power. Maar niet beiden tegelijk !!
1 Liter benzine bevat 82MJ (8,9kWh) energie.
En ook: 1 liter benzine weegt 750 gram. Benzine bestaat voor 87% uit koolstof, of 652 gram koolstof per liter benzine. Om deze koolstof te verbranden tot CO2 is 1740 gram zuurstof nodig. De som is dus 652 + 1740 = 2392 gram CO2/liter benzine.
Om een auto te versnellen naar een bepaalde snelheid of aan die snelheid te cruisen, heb je een zekere hoeveelheid energie nodig. Afhankelijk van snelheid, rolweerstand, luchtweerstand, gewicht en waarschijnlijk nog enkele factoren.
Je kan de efficiëntie van je motor proberen te verbeteren. Turbo kan daarbij zeker helpen, want die gebruikt een deel van de energie die je uitlaat verlaat.
Maar zo lang je enkel verbranding hebt en geen andere energie recuperatie, dan verlies je een groot deel van de energie in een liter benzine aan warmte.
Benzine motor heeft rendement van slechts 20-25%, max. 30%.
Met hybride kan je een deel van de remenergie terugwinnen. Maar: eerst heb je de energie erin gestoken om op te trekken (3/4e verloren) en met remmen win je wat terug (geen idee van rendement). Ondertussen sleur je wel gewicht van batterijen en elektromotor mee om die gewonnen energie te kunnen gebruiken. (waarbij ook weer een verlies is, weliswaar kleiner dan verbrandingsmotor)
Wil je echt hoger rendement halen, dan moet je die warmte recupereren. Zie Formule 1 waar Mercedes met de MGU-K (hybride systeem) en MGU-H (warmte systeem) vorig jaar de 50% rendement barrière heeft gebroken... op een testbank.
Ongelofelijk eigenlijk: die wagens hebben 1000pk, gaan gigantisch snel en verbruiken over een hele race van 300km minder dan 100kg brandstof. Dat is minder dan 30l/100km. Voor quasi vol gas te geven is dat zeer weinig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
Je kan de efficiëntie van je motor proberen te verbeteren. Turbo kan daarbij zeker helpen, want die gebruikt een deel van de energie die je uitlaat verlaat.
Dus goed voor vermogen maar niet efficient
Comment
-
Ja, maar dat is niet zwart/wit. Er is een gebied waar je wel wat meer druk kan hebben zonder per se klop te krijgen.
Volvo heeft zo toch jaren een Low Pressure Turbo gehad. Die gaven niet zoveel extra kracht, maar wel wat koppel en lager verbruik. Ook handig voor wagens die hoger in de bergen rijden.
Comment
-
misschien wat te veel off-topic, maar stel dat je een motor met 100Nm (dus vollast) moet maken, dan zou je die teoretisch toch het zuinigst moeten kunnen maken met een turbo (omdat je daar warmte recupereert) ? Maar zou dat in de praktijk ook lukken ?
Comment
-
Turbo blokjes zijn minder efficiënt bij 5000/6000 t/m, maar wie doet dat constant?...
Bij lage en midden toeren zijn ze wel efficiënt, door minder bewegende massa: zowel door het lagere gewicht als bewegende onderdelen
Kleine koffiemolens draaien bovendien allemaal 200 tot 400 toeren minder bij 120 km als 2.0 i motoren zonder turbo
Intussen is het probleem van de lage compressie bij turbo motoren opgelost door volledige variabele kleppen en snellere elektronica, zonder klop problemen.
(kunnen terug allemaal op E95 draaien)- Vroeger was de compressie inderdaad 8.5/1 nu al enkele jaren terug 10/1 tot 11/1
- Mazda verlaagde intussen de compressie van zijn Skyactive motoren van 14/1 naar 13/1….??
Verbruik is vooral afhankelijk van pk’s die je gebruikt en niet van cc
Dieselaars, zoeken in de hoge toeren bij een benzine vooral het tractor effect, wat bij een benzine motor juist niet de bedoeling is….
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk BerichtenTurbo blokjes zijn minder efficiënt bij 5000/6000 t/m, maar wie doet dat constant?...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
ja sommigen dromen waarschijnlijk heel hard van iets meer socialisme nadat ze door een simpele longontsteking in de miserie terechtgekomen zijn
Voor velen moet die American dream qua auto trouwens eentje zijn die hoog op zeer grote poten staat aangezien hier (Michigan) de wegen een nachtmerrie zijn.
"Michigan Putholes" is stilaan een vast begrip. Waar wij gaan ijsjes eten is het zelfs een smaak van ijs op de menu
Comment
-
Nog 1 kleine off-topic opmerking over het leven in het beloofde land of USA:
- 7 op 10 Amerikanen hebben minder dan 1.000$ spaarcenten (https://www.fool.com/retirement/2016...000-in-sa.aspx)
- 23% heeft geen spaargeld (https://www.fool.com/investing/2018/...is-key-pe.aspx)
Dan moet je al bedenken dat Amerikanen dus eigenlijk netto meer geld krijgen dan wij, waarvan ze dan zelf wel ziekteverzekering, pensioensparen etc moeten betalen.
Iets zegt me dat van diegenen die minder dan 1.000$ spaargeld hebben, ook die zaken niet in orde hebben.
Zoek maar op eens op "GoFundMe dental", hoeveel Amerikanen geen geld hebben om hun tanden te laten onderhouden...
Comment
-
Ziekteverzekering is in usa duurder omdat de kostprijs van de behandelingen 10 keer duurder zijn als hier. Immers iedereen klaagt er en doet voor het minste het ziekenhuis een proces aan. No cure no pay advocatuur is daar de regel. Wat zou jij zelf doen als je bij iedere behandeling 10 procent kans op een proces hebt? Juist je rekent de advocaatkosten en verspilde tijd door. En je doet enkel behandelingen met weinig risico of je vraagt veel geld voor lastige ingrepen. En iedere patient moet vooraf een waterdicht contract tekenen. In engeland zijn de prijzen ook 3-4 maal de belgische prijzen voor geneeskunde om dezelfde reden. Indien de patienten en ziekenfondsen hier dezelfde aggressieve toer opgaan zullen ook hier de prijzen onvermijdelijk stijgen of je zal niemand meer vinden die bepaalde behandelingen wil doen
wat mij in deze discussie fel opvalt is de verzuring en jaloesie binnen onze Europese maatschappij en zelfs binnen dit forum. Zelfs onder autoliefhebbers. Als je hard werkt en dus navenant veel belasting betaalt (want met zwart geld kan je geen auto meer kopen) dan vinden een aantal individuen dat je na BTW op je aankoopsom en 300 procent belasting op je benzine nog eens mag gepluimd worden bij inschrijving en rijtax. In de VS mag je nog een droom hebben en kijkt iedereen op naar mensen die hun droom realiseren. Hier vindt men dat wie een mooie auto kan kopen terecht moet belast en gepluimd worden en scheef bekeken ZIELIG is dit!!
- Likes 3
Comment
-
Ja verzuring is inderdaad het nieuwe normaal “Wankel” en de auto is tegenwoordig altijd de pineut. Maar laat ons daar onder autofanaten verandering in brengen! Onze geliefkoosde vierwielers hebben onze onvoorwaardelijke steun nodig vandaag. We moeten de clarckson in ieder van ons naar boven laten komen.
damn ik word er zelf melig van!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenNog 1 kleine off-topic opmerking over het leven in het beloofde land of USA:
- 7 op 10 Amerikanen hebben minder dan 1.000$ spaarcenten (https://www.fool.com/retirement/2016...000-in-sa.aspx)
- 23% heeft geen spaargeld (https://www.fool.com/investing/2018/...is-key-pe.aspx)
Dan moet je al bedenken dat Amerikanen dus eigenlijk netto meer geld krijgen dan wij, waarvan ze dan zelf wel ziekteverzekering, pensioensparen etc moeten betalen.
Iets zegt me dat van diegenen die minder dan 1.000$ spaargeld hebben, ook die zaken niet in orde hebben.
Zoek maar op eens op "GoFundMe dental", hoeveel Amerikanen geen geld hebben om hun tanden te laten onderhouden...
Je betaalt hier inderdaad weinig belastingen, maar je moet dan ook veel meer zelf doen.
In bepaalde wijken zijn de inwoners verantwoordelijk voor de straten. Als het wijkcomité beslist dat de weg opnieuw moet worden aangelegd betaal jij gewoon jouw stuk van de straat.
Door de overheid aangeboden onderwijs (dus iets of wat bijna gratis) begint hier pas vanaf de leeftijd dat kinderen bij ons naar de 3e kleuterklas gaan. Die jaren ervoor blijft er ofwel 1 van de ouders thuis ofwel betaal je vlot meer dan 1000 dollar per maand voor kinderopvang.
Autoverzekering is hier ook Veek duurder dan in België
(wij betalen 2500 dollar per jaar voor 2 auto's)
Jaarlijks 140 dollar voor een nieuwe nummerplaat
rijtaxen gaan via jouw taxreport
En de wegen trekken op geen kloten
spoof of the Pure Michigan commercials, by John Kerfoot, highlighting pothole season
Comment
-
2500 dollar voor 2 auto's is toch een goede prijs. ik betaal een kleine 2000 euro voor mijn BMW 1 serie...
rijtax is 800 euro per jaar (moest het geen lichte vracht zijn) hoeveel betaal je daar?
De wegen trekken hier ook op geen kloten.
Als je amerika vergelijkt met zelfstandige zijn hier in belgie zit je in Amerika veel beter. Als je in belgie ziek wordt komt er ook geen geld meer binnen, voor je pensioen moet je ook zelf zorgen, etcKlik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk BerichtenAls je amerika vergelijkt met zelfstandige zijn hier in belgie zit je in Amerika veel beter. Als je in belgie ziek wordt komt er ook geen geld meer binnen, voor je pensioen moet je ook zelf zorgen, etc
Altijd hetzelde liedje. .Ze zijn toch zo graag zelfstandig en maar zagen over de nadelen. Ga dan voor een baas werken, maar ja dat willen ze dan weer niet ...
Comment
Comment