Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto inschrijven vanaf 09/2018 - WLTP aan je broek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Toch niet omdat je zelfstandig/werknemer/ambtenaar/xxx bent, dat je niet mag zagen over hoe het elders beter is, al dan niet reflecterend op je eigen situatie?

    We streven namelijk allemaal naar het beste.
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

    Comment


    • Streven kan geen kwaad zolang het zonder zagen is hé

      Comment


      • Iedereen probeert gewoon zijn droom te verwezenlijken als zelfstandige en rijk te worden, respect voor maar zoals eerder, niet ziek worden jongens.
        Of er echt veel verschil daartussen zit in USA en België weet ik wel niet?

        Comment


        • daar kan severijns mss op antwoorden, of iemand die in Vlaanderen en daarna in Amerika. zelfstandige geweest is met zelfde levenstandaard kan hier mss antwoorden.
          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

          Comment


          • Ben nooit zelfstandige geweest, maar als zelfstandige hier in de VS betaal je jouw ziekteverzekering gewoon helemaal zelf (anders kan het zijn dat jouw werkgever een stuk betaald).
            In België betaal je mutualiteit en via jouw sociale lasten heb je toch iets of wat een vangnet.
            Vanaf de 15e dag krijgt ook een zelfstandige in België (ik citeer => ) een forfaitair bedrag. Dit heet de “primaire arbeidsongeschiktheid“. De uitkeringen voor zelfstandigen zijn forfaitair en hangen af van je gezinssituatie: alleenstaande (46,96 EUR), samenwonende (35,76 EUR) of met gezinslast (58,68 EUR). (Daguitkeringen vanaf 1/1/2018, bedragen onderhevig aan indexaties). Dat heb je natuurlijk niet in de VS.
            Niet werken is geen geld, punt! Ook als bediende of arbeider...
            Dus zowel voor de gewone werkmens als voor een zelfstandige is het in België nog zo slecht niet, denk ik.
            De concurrentie is hier ook moordend. Zelfstandigen werken hier zonder problemen 70 uur of meer per week, en niet allemaal worden er zo rijk van hoor
            Last edited by severijns; 28/09/2018, 22:13.
            KLIK |&| KLAK

            Comment


            • En vooral : ze stoppen met werken als ze genoeg geld opgepot hebben, anders is het voort werken, meestal met een dalende inkomen (als ze niet ziek worden...dan is het miserie, miserie ! )
              Wat een wonderland !!

              Comment


              • En toch zou ik veel opgeven om daar een kans te wagen zeer rijk te worden. Want enorm rijk worden door noeste arbeid (+ 60 uur per week) in combinatie met een uitgekiende strategie/idee/... lijkt me daar dan weer makkelijker dan hier. Ook al slaag misschien maar 1/20 erin.
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                Comment


                • Schijn is bedrog, hé... en het gras schijnt altijd groener te zijn in de wei naast de onze.
                  Laat ons gerust beamen dat België een droomland is, anders waren er niet zoveel migranten die in ons land zeer graag zouden willen verblijven.

                  Comment


                  • We hebben het zeer zeker niet slecht, alleen is het zeer goed voor mensen die in de (lage) middenklasse zitten, en maar gemiddeld voor mensen die ‘vermogend’, rijk (wat is rijk...),... zijn.

                    Ik ben zelf zeer zeker niet rijk, heb het wel niet slecht.
                    Maar mijn idealen zijn anders.
                    Mocht ik een bijkomend loon houden, ik deed er nog een avondjob bij, en in vakanties zou ik ergens ‘s nachts gaan werken. Ik vind bvb. flexijobs een fantastische uitvinding voor wie geld wil verdienen.

                    Ons land heeft een relatief linkse insteek (kinderbijslag, hoge werkloosheidsuitkeringen, regelingen voor vervroegde pensioenen, machtige vakbonden,...).

                    Ik zou, ultiem gezien, voor een rechtser (op financieel gebied!) beleid, meer geld laten spreken.

                    Ik heb bvb. al vaak de stelling opgelaten om kindergeld af te schaffen (heb er zelf 2 lopen...) en dat geld te verdelen over iedereen. Ik zou ook een soort vlaktaks invoeren, iedereen betaalt een basis, wie 70 uren en 2 jobs wil doen moet daar vooral voor beloond worden.

                    Wie buiten zijn wil (ziek, gehandicapt, collectief ontslag,..) niet werkt, al dan niet tijdelijk, moet gesoigneerd worden, maar verder zou het kraken hoor...

                    Soit, da’s politiek, en grotendeels off topic.
                    Last edited by timothy; 29/09/2018, 16:40.
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                      We hebben het zeer zeker niet slecht, alleen is het zeer goed voor mensen die in de (lage) middenklasse zitten, en maar gemiddeld voor mensen die ‘vermogend’, rijk (wat is rijk...),... zijn.

                      Ik ben zelf zeer zeker niet rijk, heb het wel niet slecht.
                      Maar mijn idealen zijn anders.
                      Mocht ik een bijkomend loon houden, ik deed er nog een avondjob bij, en in vakanties zou ik ergens ‘s nachts gaan werken. Ik vind bvb. flexijobs een fantastische uitvinding voor wie geld wil verdienen.

                      Ons land heeft een relatief linkse insteek (kinderbijslag, hoge werkloosheidsuitkeringen, regelingen voor vervroegde pensioenen, machtige vakbonden,...).

                      Ik zou, ultiem gezien, voor een rechtser (op financieel gebied!) beleid, meer geld laten spreken.

                      Ik heb bvb. al vaak de stelling opgelaten om kindergeld af te schaffen (heb er zelf 2 lopen...) en dat geld te verdelen over iedereen. Ik zou ook een soort vlaktaks invoeren, iedereen betaalt een basis, wie 70 uren en 2 jobs wil doen moet daar vooral voor beloond worden.

                      Wie buiten zijn wil (ziek, gehandicapt, collectief ontslag,..) niet werkt, al dan niet tijdelijk, moet gesoigneerd worden, maar verder zou het kraken hoor...

                      Soit, da’s politiek, en grotendeels off topic.
                      Langs de andere kant moet je er ook voor zorgen dat je luiheid stimuleert, want dat brengt de grootste vooruitgang.
                      Het wiel is immers uitgevonden door de luiwammes die aan het toekijken was hoe de anderen aan het trekken en sleuren waren.
                      Zonder luiheid hadden we nooit de ottomobil gehad

                      Comment


                      • Update: BIV brief ontvangen en er wordt gelukkig rekening gehouden met de overgangsfase en dus wordt de BIV berekend aan de hand van de NEDC2.0.

                        Comment


                        • Hoi
                          heb je de aanslag van de vlaamse belastingsdienst al ontvangen met het bedrag want ik zit ook in zo een situatie en bij mij gaat het over een verhoging van 5000 euro

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door DR.007 Bekijk Berichten
                            Update: BIV brief ontvangen en er wordt gelukkig rekening gehouden met de overgangsfase en dus wordt de BIV berekend aan de hand van de NEDC2.0.
                            Wat voor geklungel is me dat daar in Brussel, ik heb hier een BMW 530e ingeschreven eind 10/2018 met op het gelijkvormigheidsattest een NEDC waarde van 49gr (was volgens de oude NEDC 46gr), en een WLTP waarde van 52gr en op mijn inschrijvingsbewijs staat 53gr (geen idee waar ze dat halen) ... krijg nu ineens een rekening voor BIV en verkeersbelasting op 53gr terwijl deze op basis van 49gr een vrijstelling voor beide zou moeten hebben.
                            Audi A5 2.7TDI Multitronic

                            Comment


                            • Iemand al wat meer zicht op hoe het zit?

                              Wat staat er op je inschrijvingsbewijs, en wat zal je aangerekend worden als je vandaag een wagen inschrijft?
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                              Comment


                              • gisteren schreef een collega een q2 in, co² 125 voor wltp, 151 na
                                onze policy is max 150, op inschrijving staat 151, leasing beweert dat hij aan 125 gaat ingeschreven worden, ben benieuwd
                                ook voor hemzelf maakt dat veel uit natuurlijk

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  gisteren schreef een collega een q2 in, co² 125 voor wltp, 151 na
                                  onze policy is max 150, op inschrijving staat 151, leasing beweert dat hij aan 125 gaat ingeschreven worden, ben benieuwd
                                  ook voor hemzelf maakt dat veel uit natuurlijk
                                  Dat zijn grote verschillen. Ben benieuwd hier met de volgende wagens. Vroeger hadden ze liefst dat ge hier minstens 80% aftrekbaarheid had. Maar dat gaat nu in de meeste gevallen wel een beetje anders worden. Geen idee waar de Tiguan nu zit, maar voorheen was het 127gr en tot 145gr voor diesel is het 75% aftrekbaar. Daarna is het al direct 60% en een pak verschil.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                                    Zonder luiheid hadden we nooit de ottomobil gehad
                                    Dat is zoals jaren geleden een Canadese CEO zei: 'Armoede maakt ambitieus'. En in vele landen vinden de mensen wel wat zaken uit om aan hun brood te geraken. Bij ons ligt dat wat anders.


                                    Comment


                                    • Hier ook zo een geval:
                                      - In december 2017 een hybride Volvo XC60 besteld: 49g CO2, voorziene levering in augustus 2018
                                      - Geleverd in oktober 2018, met blijkbaar 52 g CO2 volgens veld V7 van de aanvraag tot inschrijving
                                      - BIV en rijtaks zijn dan ook berekend op deze 52g (heb factuur al betaald)

                                      Maar op het kentekenbewijs staat in veld V7: 195 g CO2 ! Volvo zegt dat ik zelf maar naar de DIV moet gaan, wat ik vandaag ook gedaan heb. Maar de DIV zegt dat ze ook niets kunnen aanpassen.

                                      Hoe kan het nu dat bij de aanvraag tot inschrijving 52g staat in veld V7, en op het kentekenbewijs 195g CO2? Ik vrees dat de wagen hierdoor later onverkoopbaar wordt, en ook dat misschien de rijtaks na 2020 gevoelig hoger gaat zijn (alhoewel: besteld in 2017 zou misschien niet veranderen).

                                      Weet iemand meer?

                                      Groeten, Thomas

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door ThomasBe Bekijk Berichten
                                        Hier ook zo een geval:
                                        - In december 2017 een hybride Volvo XC60 besteld: 49g CO2, voorziene levering in augustus 2018
                                        - Geleverd in oktober 2018, met blijkbaar 52 g CO2 volgens veld V7 van de aanvraag tot inschrijving
                                        - BIV en rijtaks zijn dan ook berekend op deze 52g (heb factuur al betaald)

                                        Maar op het kentekenbewijs staat in veld V7: 195 g CO2 ! Volvo zegt dat ik zelf maar naar de DIV moet gaan, wat ik vandaag ook gedaan heb. Maar de DIV zegt dat ze ook niets kunnen aanpassen.

                                        Hoe kan het nu dat bij de aanvraag tot inschrijving 52g staat in veld V7, en op het kentekenbewijs 195g CO2? Ik vrees dat de wagen hierdoor later onverkoopbaar wordt, en ook dat misschien de rijtaks na 2020 gevoelig hoger gaat zijn (alhoewel: besteld in 2017 zou misschien niet veranderen).

                                        Weet iemand meer?

                                        Groeten, Thomas
                                        Volvo moet u een papier geven met daarop de CO2 waarden. Met dat papier ga je naar uw verzekering die geven u een nieuw roos formulier en met dat ga je naar de DIV voor een aanpssing van je papieren. Dus ja je zal een dag of 2/3 rijden zonder papieren (op eigen risico natuurlijk). Kost je €30 + de moeite.
                                        Polo 6n 1.4

                                        Comment


                                        • Ik ben wel nieuwsgierig te zien wat deze 195gr zullen worden...
                                          Dit is wel een randgeval, maar het toont ook aan hoe onrealistisch de CO2-waarde van de hybrides was.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X