Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkoop van diesels stijgt terug

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten

hoe gaan ze dit allemaal controleren he...dat is net zoals we in de zomer geen water mogen gebruiken...wat gaan ze doen, je watermeter controleren, dat is de wet op de privacy dat ze dan schenden.
    Eens artikels opzoeken over hun digitale tellers die ze willen plaatsen.
    Ze kunnen dan van op afstand uw water toevoer beperken in een hete zomer.
    Natuurlijk gaan ze dat niet doen, ze gaan u liever extra laten betalen voor alle gebruikte liters die je dan eigenlijk niet mag gebruiken.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten

hoe gaan ze dit allemaal controleren he...dat is net zoals we in de zomer geen water mogen gebruiken...wat gaan ze doen, je watermeter controleren, dat is de wet op de privacy dat ze dan schenden.
      ze moeten dat uiteindelijk niet controleren. Als je in de verkeerde gemeente woont zal je merken dat er teveel "milieu bewuste" mensen hun auto aan het opladen zijn wanneer je zonder elektriciteit valt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
        Als je veel rijdt (40k per jaar), dan is er in de klasse van auto's rond de A4-3-C tot A6, 5, E gewoon geen valabel alternatief voor een diesel.
        De Benzineversies hebben behoorlijk hoge CO2 waarden, en kosten dan een fortuin aan VAA en verbruik.

De eTron is te duur, een Leaf te klein en te beperkt, en de Tesla 3 is er nog niet.
        Wat wil je dan doen?

Als uit je kostenberekening blijkt dat diesel het goedkoopste is qua TCO, dan koop je idd een diesel, simpel.
        Voor mij (20k km per jaar) kwam naft het goedkoopste uit de bus, ook al zal elektrisch of hybride minder vervuilen. Dat laatste geldt in vele gevallen. Alhoewel in een aantal gevallen een elektrische wagen in TCO al wel goedkoper uitkomt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten

Voorlopig lijken ze wel redelijk betrouwbaar, wel al een paar recalls achter de kiezen. Chiptuning verdragen ze niet goed, vooral de B38.
          Een hele geruststelling

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
            Als je veel rijdt (40k per jaar), dan is er in de klasse van auto's rond de A4-3-C tot A6, 5, E gewoon geen valabel alternatief voor een diesel.
            De Benzineversies hebben behoorlijk hoge CO2 waarden, en kosten dan een fortuin aan VAA en verbruik.

De eTron is te duur, een Leaf te klein en te beperkt, en de Tesla 3 is er nog niet.
            Wat wil je dan doen?

Volkomen gelijk, dat is ook mijn besluit... Dus gewoon wachten als dat een optie is. Op een termijn van 5 jaar is een euro6temp-diesel nog als firmawagen perfect safe, maar voor de particulier die zijn materiaal langer houdt is er gewoon geen toffe aanbod.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

Volkomen gelijk, dat is ook mijn besluit... Dus gewoon wachten als dat een optie is. Op een termijn van 5 jaar is een euro6temp-diesel nog als firmawagen perfect safe, maar voor de particulier die zijn materiaal langer houdt is er gewoon geen toffe aanbod.
              Helemaal mee eens.
              Op dit moment is er in benzine-, hybride- en e-land voor mij in elk geval geen fatsoenlijk alternatief.
              Ik geniet gewoon elke dag verder van de D5, gelukkig nog een lekker romige 5-cilinder, en wanneer deze zo'n 300 à 400.000 km heeft, dan zien we wel weer.
              Waarschijnlijk is er tegen dan wel een fatsoenlijk geprijsde e-auto met een aanvaardbare actieradius, of, wie weet, een op waterstof.

Comment

• Vermits Shell zijn investering in waterstof is gestart gok ik dat we hier meer van zullen horen in komende jaren.
                Mijn BMW is in ieder geval weg over 3-4 jaar en dan kijk ik eens opnieuw rond naar wat er op de markt is.

Comment

• In heel het groene auto verhaal is het vooral storend dat men vroeger vaak een auto kocht als investering, voor het leven. Na x jaar rijden de garage/schuur in. Anderen reden er gewoon dik 15 jaar mee, of 500000 km. Nu is dat anders: niemand is nog zeker of hij zijn wagen over pakweg 5 jaar nog kan gebruiken. Ik kocht bv onlangs een diesel. Een week later las ik in de krant dat brussel alle diesels in 202* wil verbieden...

​​​​​​

Comment

• Wat is onlangs ? Sinds meer dan twee jaren zijn de tabellen gepubliceerd met de uitfasering van de wagens die beschouwd worden als te vervuilend. Een euro6-model zal verzekerd ver in de jaren 202x mogen meegaan, enkel tot euro4 wordt het problematisch in bepaalde steden. En dan nog moet bekeken worden waar juist de “vuile” diesels zullen geweerd worden. Typisch voorbeeld is Hamburg : met veel tralala werd aangekondigd dat alle diesels op korte termijn zouden verboden worden... maar in realiteit is dat op een strook van een kleine twee kilometers.
                    De ecologisten springen op elke informatie om hun thesissen te herhalen. Laatste voorbeeld is het onderzoek van de Curieuze Neuzen waarvan de resultaten als rampzalig gepresenteerd worden, alhoewel er maar echte problemen zijn in een zestal steden, waarvan Antwerpen waar men weet dat de helft van de bezoedeling overwaait uit de havencomplex. Het onderzoek gebeurde in de zomer, dus zonder rekening te houden met de verwarming van de woningen. Maar uiteindelijk blijft de boosdoener voornamelijk de wagen... Typerend is ook dat het gemiddeld NOx cijfer voor het hele land op 22,6 microgram/m3 neerkomt, alhoewel de limiet van de OMS 40 microgram is. Op de kaart kleuren de stipjes zogoed als overal groen en geel (onder de 25 microgram) waarmee België beter dan de meeste europesche landen scoort. Maar de mooie zielen orchestreerden reeds gisteren een actie met kinderen uitgerust met gasmaskers... Tja, als ze dezelfde metingen organiseren aan de schoolpoorten, zullen ze ook slechte cijfers kunnen presenteren, maar deze zullen dan veroorzaakt worden door de ouders die hun kroost met hun (nog meestal diesel-)wagen daar brengen en komen halen.
                    Doe wat ik zeg, doe niet wat ik doe...
                    Last edited by guyugy; 30/09/2018, 18:12.

Comment

• Als ik de parking op het werk zie, dan stijgt het aantal benzines / hybrides / electrische wagens toch.
                      Iedereen die een andere wagen koopt (zowel nieuw als tweedehands) koopt alles behalve diesel.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FrédériqueV Bekijk Berichten
                        Vermits Shell zijn investering in waterstof is gestart gok ik dat we hier meer van zullen horen in komende jaren.
                        Mijn BMW is in ieder geval weg over 3-4 jaar en dan kijk ik eens opnieuw rond naar wat er op de markt is.
                        Vandaag een uiteenzetting gehoord dat waterstof niet de oplossing is en het er niet snel zal komen.
                        den borre

Int3x0r

Comment

• Ik wacht op de dag dat de regering hier komt verkondigen dat er geen elektrische wagens meer mogen verkocht nog opgeladen worden wegens niet voldoende elektriciteit voorhanden.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                            Ik wacht op de dag dat de regering hier komt verkondigen dat er geen elektrische wagens meer mogen verkocht nog opgeladen worden wegens niet voldoende elektriciteit voorhanden.
                            beetje zelfde als wanneer ze beurtelings pare/onpare nummerplaten verbieden te rijden omdat de luchtkwaliteit sucks

Sommige zouden dan liever de verwarming thuis uitschakelen

Comment

• Het systeem van de pare/onpare platen mogen ze van mij gebruiken, ik hoef dan maar van wagen te veranderen

Comment

Het systeem van de pare/onpare platen mogen ze van mij gebruiken, ik hoef dan maar van wagen te veranderen
                                klopt, dat is wat mensen of vooral mensen die 2 auto's kunnen permiteren dan gaan doen.
                                Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Dan moet het wel zo uitkomen natuurlijk. Bij ons is het al niet zo, de ene plaat eindigt op een 2, de andere op een 6.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                    Dan moet het wel zo uitkomen natuurlijk. Bij ons is het al niet zo, de ene plaat eindigt op een 2, de andere op een 6.
                                    Onze regering zal wel het eerste getal gebruiken....... de 1.
                                    den borre

Int3x0r

Comment

Het systeem van de pare/onpare platen mogen ze van mij gebruiken, ik hoef dan maar van wagen te veranderen
                                      Lijkt me zalig zo maar om de 2 dagen moeten werken. Weet wel niet of mijne baas mij dan nog full-time wil betalen, maar de overheid zal dat met plezier bijpassen (want er is immers maar half zoveel verkeer hé)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Lijkt me zalig zo maar om de 2 dagen moeten werken. Weet wel niet of mijne baas mij dan nog full-time wil betalen, maar de overheid zal dat met plezier bijpassen (want er is immers maar half zoveel verkeer hé)
                                        Ben met eeuwige vakantie...
                                        En ik heb gelukkig twee geschikte plaatnummers voor dat systeem ... ik geef toe dat het een beetje onrechtvaardig is

Comment

• De prijs zal wel stijgen aangezien er merken zijn die bepaalde nieuwe modellen alleen nog in diesel verkopen.
                                          den borre

Int3x0r

Comment

Working...
                                          X