Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkoop van diesels stijgt terug

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verkoop van diesels stijgt terug

Ik vind er zo direct niets over terug, maar daarnet op het nieuws gehoord dat het aantal verkochte diesels terug stijgt. Redenen zouden zijn dat een diesel nog steeds minder verbruikt en dat velen verschoten zijn van het hoge verbruik van een benzine, en ook dat momenteel diesels aan heel interessante prijzen verkocht worden om er vanaf te geraken.

Dat noemen ze een dead cat bounce Er staan al sinds begin 2017 een aantal nieuwe Golf 2.0 TDI’s bij de dealers, die ze aan de straatstenen niet kwijt geraken.

Bij SUV’s en andere grote wagens zal diesel wellicht populair blijven, als je kijkt naar het aandeel van die wagens ken je ook het aandeel van diesels.
    Last edited by sunking; 11/09/2018, 10:10.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
      Dat noemen ze een dead cat bounce Er staan al sinds begin 2017 een aantal nieuwe Golf 2.0 TDI’s bij de dealers, die ze aan de straatstenen niet kwijt geraken.

Bij SUV’s en andere grote wagens zal diesel wellicht populair blijven, als je kijkt naar het aandeel van die wagens ken je ook het aandeel van diesels.
      En ik merk nog steeds op dat ze bij VAG toch blijven inzetten op die diesel. Zelfs de Q5 is niet in benzine te krijgen als ik het goed gezien heb.

Maar was verwonderd het te horen in het nieuws, want het zag er niet goed uit voor de diesels.

Comment

De voorbije vier maanden ging het aandeel dieselwagens er weer op vooruit. Automobielfederatie Febiac legt uit hoe dat komt.
        Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Voila. Vond daarstraks niets in de kranten erover.

Comment

Zoals ik al zei, de SUV’s (Q5) blijven op diesel rijden. Mensen die in de markt zijn voor een Q5 gaan niet plots naar een kleinere benzinewagen overschakelen.

Comment

Zoals ik al zei, de SUV’s (Q5) blijven op diesel rijden. Mensen die in de markt zijn voor een Q5 gaan niet plots naar een kleinere benzinewagen overschakelen.
              'Kleinere benzinewagen'? Een Q5 kan toch perfect op een 2.0 TFSI draaien? Maar idd, kan zijn dat die doelgroep enkel diesel wil. Ze zullen bij de merken wel voldoende marktonderzoek doen zeker?

Bij ons in het bedrijf is het zo dat de mensen die meer dan 30000km maken een diesel 'moeten' nemen en die er onder zitten en benzine 'moeten' nemen. Zo rijden er dus 2 benzines rond (Talisman en een 300 en al de rest diesel. Behalve de baas met zijne X5 plug-in die dus vanaf januari weer gaat dieselen in zijne Q8

Comment

Vooral leasekletten in overstock aan een mooi prijsje. Als particulier moet je wel goed zot zijn om nog een diesel te kopen als je geen 30000 km per jaar doet. Of zoals een kennis die 30% korting op een 3 reeks diesel kreeg die al 1,5 jaar in de showroom stond te verkommeren, dan zou ik het misschien nog overwegen
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

In de typische leasemarkt hebben ze nog ruim de tijd om een (laatste?) diesel in dienst te nemen, de beperkingen zijn voor de 5/6 komende jaren onbestaand.
                  Enkel voor de particulier die zijn wagen lang behoud is een stap naar benzine te overwegen. Ook met deze doelgroep is een hoger benzineverbruik een beetje bijzaak wegens de minder hoge kilometrage. Dit is zeker toepasselijk op de wagens boven de 50000 euros, waar het verschil aan de pomp niet zo zeker afschrikt. Wel zullen de andere fiscale aspecten (o.m. VAA) de stap terug naar benzine belemmeren, weinige zwaardere benzine-SUV’s zullen met WLTP+RDE onder de 200 gr/km blijven, en dat prikt !!

Comment

Bij Audi kost een Q5 2.0 i € 12000 meer al een 2.0 D…..

Als je de stockwagens van Audi en VW bekijkt, is de keuze 100% tot 80% 2.0 of 3.0 diesels… met grote kortingen…

De kapitein van de Titanic zit dus al in de reddingssloep….en roept naar de passagiers dat het de schuld is van de ijsberg, maar verzekerd hen dat het orkest zal blijven spelen….

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

De kapitein van de Titanic zit dus al in de reddingssloep….en roept naar de passagiers dat het de schuld is van de ijsberg, maar verzekerd hen dat het orkest zal blijven spelen….
                      LOL, leuke vergelijking.

Na de eerste paniekreactie, lijkt me dit een logische evolutie te zijn.
                      De diesel is zeker nog niet dood, volgens mij. Naar efficiëntie en verbruik toe scoort een moderne diesel nog steeds een stuk beter dan een benzine.

Jammer, want stiekem had ik gehoopt dat mijn volgende leaser een benzine zou kunnen worden, maar het zal niet mogen zijn, vrees ik.

Comment

Als particulier heb ik nog nooit voor een diesel gekozen. Rij nl nooit meer dan 12-15K per jaar. Gelukkig kan ik hierdoor een dikke naft thuis verantwoorden bij 30K zou ik ook een diesel overwegen, al zou dat met spijt in het hart zijn.
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Na 22 jaar dieselen, heb ik ook wel eens zin in ne naft.

Met die nieuwe test zullen de fabrikanten mss eens beginnen met roetfilters op benzines.
                          Last edited by ; 11/09/2018, 20:06.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                            Na 22 jaar dieselen, heb ik ook wel eens zin in ne naft.

Mer die nieuwe test zullen de fabrikanten mss eens beginnen met roerfilters op benzines.
                            Roerfilters sorry kan het niet laten.

Met roetfilters op benzine zijn ze al begonnen hoor, vanaf deze maand trouwens.
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Deze week nog gelezen dat de keuze tussen diesel en benzine veel meer is dan louter het aantal afgelegde kilometers.

Zo moet je met een Q2 al meer dan 50.000km doen per jaar om goedkoper af te zijn met een diesel.

Bij de XC90 ben je al beter af met diesel vanaf 19.000 km per jaar.

Rekenen is dus de boodschap.
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Dat is het verschil tussen een suv en een lichtere wagen. Een Q2 1.0 tfsi is nog een relatief lichte wagen die niet veel verbruikt.

Comment

Vraagje voor de kenners hier

Mijn benzine auto voldoet aan de 6d-temp milieunorm, wil dat ook zeggen dat die al een roetfilter heeft? Ze hebben mij daar toch niks over gezegd.
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Dat is het verschil tussen een suv en een lichtere wagen. Een Q2 1.0 tfsi is nog een relatief lichte wagen die niet veel verbruikt.
                                    Klopt, maar voor geen meter rijdt. Dus ideaal voor rond de kerktoren.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                      Vraagje voor de kenners hier

Mijn benzine auto voldoet aan de 6d-temp milieunorm, wil dat ook zeggen dat die al een roetfilter heeft? Ze hebben mij daar toch niks over gezegd.
                                      Ja, die heeft al een filter

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                        Ja, die heeft al een filter
                                        Ok thx! Ik vind daar niks van terug in het instructieboekje, waarschijnlijk geen onderhoud aan dan.

Comment

Working...
                                        X