Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkoop van diesels stijgt terug

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Klopt, maar voor geen meter rijdt. Dus ideaal voor rond de kerktoren.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
    Valt best mee hoor. Een 1.6 tdi rijdt zeker niet beter, en de 2.0 tdi staat niet op de prijslijst...

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

      Valt best mee hoor. Een 1.6 tdi rijdt zeker niet beter, en de 2.0 tdi staat niet op de prijslijst...
      Ondertussen al met een paar 1.0's gereden, om te kijken of het voor de volgende wagen iets zou zijn. Maar het is echt geen leuke motor. De 1.2 TSI in onze Golf reed beter.



      Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

      Comment


      • #23
        Mijn vrouw rijdt een Arona 1.0 met 115 PK, en ik vind dat nog best leuk rijden in zo'n lichte auto.
        Als je alleen in de auto zit, gaat dat ding nog behoorlijk vlot vooruit, vind ik.

        Comment


        • #24
          Blijkt dat die filter op benzines toch wel voor veel tegendruk zorgt, en meteen voor behoorlijk mindere prestaties op dezelfde motorisatie.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
            Blijkt dat die filter op benzines toch wel voor veel tegendruk zorgt, en meteen voor behoorlijk mindere prestaties op dezelfde motorisatie.
            Dat voel ik dan toch niet aan de mijne, daarom dat ik al dacht dat er geen roetfilter opzat.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #26
              Mogelijke ergernissen aan de 1.0 kunnen mss zijn: smalle powerband (2000-3500 rpm), maar daar staat wel tegenover dat hij binnen die powerband meer koppel heeft dan de 1.2. Of het geluid. Maar ook dat vind ik goed meevallen. Heb ook met zowel 1.0 als 1.2 gereden, beiden DSG, de 1.2 moest ik wat hoger in de toeren jagen voor gelijke prestaties. Als je met handbak rijdt en graag eens doortrekt in een versnelling is een geleidelijke opbouw misschien inderdaad prettiger dan een plotse afgifte van vermogen rond de 2000rpm. Eigenlijk moet je dan een leuke atmo motor kopen

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                Vraagje voor de kenners hier

                Mijn benzine auto voldoet aan de 6d-temp milieunorm, wil dat ook zeggen dat die al een roetfilter heeft? Ze hebben mij daar toch niks over gezegd.
                Neen, uw auto heeft geen roetfilter.... welke op temperatuur moet komen en dan regelmatig moet regenereren (kostprijs € 1200)

                Uw auto heeft wel een partikel-filter, welke gewoon continu werkt (temperatuur heeft geen belang) (kostprijs € 200)

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                  Dat voel ik dan toch niet aan de mijne, daarom dat ik al dacht dat er geen roetfilter opzat.
                  De BMW Z4 M40i heeft 340pk,maar dat is hier in Europa omdat er hier nu een OPF(partikelfilter) tussen zit om die WLTP-normen te halen! In Amerika is dat niet nodig en zit er dus ook geen OPF tussen en diezelfde Z4 M40i heeft in de USA rond de 382pk.
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                    Neen, uw auto heeft geen roetfilter.... welke op temperatuur moet komen en dan regelmatig moet regenereren (kostprijs € 1200)

                    Uw auto heeft wel een partikel-filter, welke gewoon continu werkt (temperatuur heeft geen belang) (kostprijs € 200)
                    Of hoe het ding ook mag heten, ik heb in ieder geval de optie nergens teruggevonden en dat wil al wat zeggen bij MB Is dat dan zoiets als een katalysator? Sorry, ken er niks van hé
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                      De BMW Z4 M40i heeft 340pk,maar dat is hier in Europa omdat er hier nu een OPF(partikelfilter) tussen zit om die WLTP-normen te halen! In Amerika is dat niet nodig en zit er dus ook geen OPF tussen en diezelfde Z4 M40i heeft in de USA rond de 382pk.
                      Ahzo, dat zijn al vermogens die boven mijn petje gaan, dan heb ik niks gezegd
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #31
                        Die partikelfilter voor naften is niet zo'n drama uiteindelijk... en de luchtkwaliteit gaat er op vooruit (vroeger werd er geklaagd over het fijn stof van DI benzines, en nu is t weer niet goed )

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                          Roerfilters sorry kan het niet laten.

                          Met roetfilters op benzine zijn ze al begonnen hoor, vanaf deze maand trouwens.
                          Oeps, dikke vingers op een iPhone

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                            Mijn vrouw rijdt een Arona 1.0 met 115 PK, en ik vind dat nog best leuk rijden in zo'n lichte auto.
                            Als je alleen in de auto zit, gaat dat ding nog behoorlijk vlot vooruit, vind ik.
                            Da is ook geen compliment voor uw vrouw. Dus als zij erbij zit, gaat het niet meer vooruit?
                            Ik hoop dat ze hier niet mee leest

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                              Die partikelfilter voor naften is niet zo'n drama uiteindelijk... en de luchtkwaliteit gaat er op vooruit (vroeger werd er geklaagd over het fijn stof van DI benzines, en nu is t weer niet goed )
                              die lucht die ze in amerika uitblazen met een Z4 zonder filter en een Z4 met filter hier wordt dezelfde hoor...wij laten ons gewoon naaien door als enige regio ter wereld met kleine motoren voor de volle pot te rijden.

                              In Amerika, Dubai of Australie heb je een V6 voor een 3 of 4 cilindertje hier...


                              En logisch ook dat diesel nog niet dood is, een euro 6 gaat nog zeker 10 jaar toegelaten worden in steden.

                              En rijdt maar eens een Volvo XC90 T8 "hybride"...die verbruiken 13 liter en 30 a 50 km op batterij terwijl een X5 40d 7 a 8 a 9 liter diesel verbruikt ofzo
                              Last edited by Liquid Li0n; 11/09/2018, 21:12.
                              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten

                                die lucht die ze in amerika uitblazen met een Z4 zonder filter en een Z4 met filter hier wordt dezelfde hoor...wij laten ons gewoon naaien door als enige regio ter wereld met kleine motoren voor de volle pot te rijden.

                                In Amerika, Dubai of Australie heb je een V6 voor een 3 of 4 cilindertje hier...


                                En logisch ook dat diesel nog niet dood is, een euro 6 gaat nog zeker 10 jaar toegelaten worden in steden.

                                En rijdt maar eens een Volvo XC90 T8 "hybride"...die verbruiken 13 liter en 30 a 50 km op batterij terwijl een X5 40d 7 a 8 a 9 liter diesel verbruikt ofzo
                                Zo is dat. Alsof de uitstoot van Europa en Amerika op een andere aarde terechtkomt ofzo
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                Comment


                                • #36
                                  Fijnstof is wel een lokaal gegeven. Hoe verder dat door de lucht vliegt, hoe meer andere stofdeeltjes het tegenkomt en dan wordt het terug groffer stof.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Dan nebben enkel Europeanen recht op minder fijn stof. De rest van de wereld niet dan.
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                    Comment


                                    • #38
                                      In de meeste andere werelddelen zijn ze nogal jaloers op onze welvaart. Ze steken zelfs de zee over in een gammel bootje om mee van onze luxe te komen genieten.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                        In de meeste andere werelddelen zijn ze nogal jaloers op onze welvaart. Ze steken zelfs de zee over in een gammel bootje om mee van onze luxe te komen genieten.
                                        nee dit komt omdat hun eigen volk met hun eigen geloof in de Arabische Emiraten die mensen niet binnenpakt! Dat is zoals Duitsland of Nederland dat geen Belgen zou binnenpakken en we daardoor maar naar Marokko zouden moeten gaan.
                                        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                          In de meeste andere werelddelen zijn ze nogal jaloers op onze welvaart. Ze steken zelfs de zee over in een gammel bootje om mee van onze luxe te komen genieten.
                                          Inderdaad. Toen ik aan mijn Poolse collega (die ondertussen een 4 tal jaar in België woont) vroeg waarom ze naar hier was verhuisd, was haar antwoord: 'omdat het leven hier veel beter en makkelijker is'. Toen ik het aan mijn Marokaanse collega vroeg kreeg ik ongeveer hetzelfde antwoord.

                                          We hebben het zo slecht nog niet.
                                          2012 Abarth 500 'esseesse'

                                          Comment

                                          Working...
                                          X