Oorspronkelijk geplaatst door Namaz
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Verkoop van diesels stijgt terug
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Valt best mee hoor. Een 1.6 tdi rijdt zeker niet beter, en de 2.0 tdi staat niet op de prijslijst...
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Comment
-
Blijkt dat die filter op benzines toch wel voor veel tegendruk zorgt, en meteen voor behoorlijk mindere prestaties op dezelfde motorisatie.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenBlijkt dat die filter op benzines toch wel voor veel tegendruk zorgt, en meteen voor behoorlijk mindere prestaties op dezelfde motorisatie.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Mogelijke ergernissen aan de 1.0 kunnen mss zijn: smalle powerband (2000-3500 rpm), maar daar staat wel tegenover dat hij binnen die powerband meer koppel heeft dan de 1.2. Of het geluid. Maar ook dat vind ik goed meevallen. Heb ook met zowel 1.0 als 1.2 gereden, beiden DSG, de 1.2 moest ik wat hoger in de toeren jagen voor gelijke prestaties. Als je met handbak rijdt en graag eens doortrekt in een versnelling is een geleidelijke opbouw misschien inderdaad prettiger dan een plotse afgifte van vermogen rond de 2000rpm. Eigenlijk moet je dan een leuke atmo motor kopen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenVraagje voor de kenners hier
Mijn benzine auto voldoet aan de 6d-temp milieunorm, wil dat ook zeggen dat die al een roetfilter heeft? Ze hebben mij daar toch niks over gezegd.welke op temperatuur moet komen en dan regelmatig moet regenereren (kostprijs € 1200)
Uw auto heeft wel een partikel-filter, welke gewoon continu werkt (temperatuur heeft geen belang) (kostprijs € 200)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Dat voel ik dan toch niet aan de mijne, daarom dat ik al dacht dat er geen roetfilter opzat.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Neen, uw auto heeft geen roetfilter....welke op temperatuur moet komen en dan regelmatig moet regenereren (kostprijs € 1200)
Uw auto heeft wel een partikel-filter, welke gewoon continu werkt (temperatuur heeft geen belang) (kostprijs € 200)Is dat dan zoiets als een katalysator? Sorry, ken er niks van hé
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
De BMW Z4 M40i heeft 340pk,maar dat is hier in Europa omdat er hier nu een OPF(partikelfilter) tussen zit om die WLTP-normen te halen! In Amerika is dat niet nodig en zit er dus ook geen OPF tussen en diezelfde Z4 M40i heeft in de USA rond de 382pk.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Roerfilterssorry kan het niet laten.
Met roetfilters op benzine zijn ze al begonnen hoor, vanaf deze maand trouwens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenMijn vrouw rijdt een Arona 1.0 met 115 PK, en ik vind dat nog best leuk rijden in zo'n lichte auto.
Als je alleen in de auto zit, gaat dat ding nog behoorlijk vlot vooruit, vind ik.
Ik hoop dat ze hier niet mee leest
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenDie partikelfilter voor naften is niet zo'n drama uiteindelijk... en de luchtkwaliteit gaat er op vooruit (vroeger werd er geklaagd over het fijn stof van DI benzines, en nu is t weer niet goed)
In Amerika, Dubai of Australie heb je een V6 voor een 3 of 4 cilindertje hier...
En logisch ook dat diesel nog niet dood is, een euro 6 gaat nog zeker 10 jaar toegelaten worden in steden.
En rijdt maar eens een Volvo XC90 T8 "hybride"...die verbruiken 13 liter en 30 a 50 km op batterij terwijl een X5 40d 7 a 8 a 9 liter diesel verbruikt ofzoLast edited by Liquid Li0n; 11/09/2018, 21:12.Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
die lucht die ze in amerika uitblazen met een Z4 zonder filter en een Z4 met filter hier wordt dezelfde hoor...wij laten ons gewoon naaien door als enige regio ter wereld met kleine motoren voor de volle pot te rijden.
In Amerika, Dubai of Australie heb je een V6 voor een 3 of 4 cilindertje hier...
En logisch ook dat diesel nog niet dood is, een euro 6 gaat nog zeker 10 jaar toegelaten worden in steden.
En rijdt maar eens een Volvo XC90 T8 "hybride"...die verbruiken 13 liter en 30 a 50 km op batterij terwijl een X5 40d 7 a 8 a 9 liter diesel verbruikt ofzo
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
- Likes 2
Comment
-
Dan nebben enkel Europeanen recht op minder fijn stof. De rest van de wereld niet dan.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenIn de meeste andere werelddelen zijn ze nogal jaloers op onze welvaart. Ze steken zelfs de zee over in een gammel bootje om mee van onze luxe te komen genieten.Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenIn de meeste andere werelddelen zijn ze nogal jaloers op onze welvaart. Ze steken zelfs de zee over in een gammel bootje om mee van onze luxe te komen genieten.
We hebben het zo slecht nog niet.2012 Abarth 500 'esseesse'
Comment
Comment