Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkoop van diesels stijgt terug

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Voila en waarom is di rupo feitelijk naar belgie gemigreerd
    vaak is oorlog maar een ‘excuus’ om naar een zo rijk mogelijk land te migreren. Die syriers vinden hongarije niet goed genoeg. Maar soit dit is een beetje off topic geloof ik. Wel jammer dat die arme syriers in west europa ook verplicht gaan worden om met een filter rond te rijden.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
      Voila en waarom is di rupo feitelijk naar belgie gemigreerd
      vaak is oorlog maar een ‘excuus’ om naar een zo rijk mogelijk land te migreren. Die syriers vinden hongarije niet goed genoeg. Maar soit dit is een beetje off topic geloof ik. Wel jammer dat die arme syriers in west europa ook verplicht gaan worden om met een filter rond te rijden.
      Ik zou hetzelfde doen. Hier hebben de meeste mensen genoeg fatsoen om tenminste te doen alsof ze die mensen niet haten. In Hongarije, Polen, Kroatië en Servië wil je geen moslim vluchteling zijn. Waarom dat zo gekomen is kan je inderdaad wel over uitweiden :-)
      Soit, nee tegen de filter! :-)

      Comment


      • #43
        Van de filter naar migratie jongens toch
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

        Comment


        • #44
          Nennee dit topic gaat over diesels

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
            Van de filter naar migratie jongens toch
            op autoforum maak je het allemaal mee
            Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

              Neen, uw auto heeft geen roetfilter.... welke op temperatuur moet komen en dan regelmatig moet regenereren (kostprijs € 1200)

              Uw auto heeft wel een partikel-filter, welke gewoon continu werkt (temperatuur heeft geen belang) (kostprijs € 200)
              Je blijft uw gezwans verkopen. Doe eens wat research naar die OPF voordat u halve waarheden post.. (again).

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten

                Doe eens wat research naar die OPF voordat u halve waarheden post.. (again).
                Bedankt voor uw tip...

                Nu weet ik alvast dat de levensduur van een OPF 50% langer is t.o.v. een diesel.

                Eenvoudiger en goedkoper, blijven ze alvast wel….

                https://www.adac.de/infotestrat/test...cepageid=31968

                https://www.autozeitung.de/partikelf...f-193619.html#

                Comment


                • #48
                  Moet ik nu echt met interne info en ETK prijzen afkomen vooraleer ge uw oogkleppen afdoet? Nuja, dat je pro benzine en con diesel bent is ondertussen duidelijk. Maar om nu in elk topic te gaan mekkeren dat een benzine zoveel goedkoper is!?

                  Comment


                  • #49
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #50
                      Ze hadden er eigenlijk al nooit mee mogen beginnen naar mijn mening ;-)

                      Comment


                      • #51
                        Bij mijn dealer staat al anderhalf jaar een stockmodel Golf 2.0 TDI (facelift) dat maar niet verkocht geraakt. En dat terwijl de golf de best verkochte wagen is in België...
                        daarom is diesel nog niet dood maar in het A-B-C segment is het toch wel quasi voorbij. En voor sportwagens is het ook not done
                        Diesel heeft natuurlijk nog steeds zijn voordelen maar langs de andere kant, zijn de benzinewagens ook zeer goed en zuinig geworden (kijk bv naar de mercedes A200 ) en ze blijven goedkoper in aanschaf.

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                          Moet ik nu echt met interne info en ETK prijzen afkomen vooraleer ge uw oogkleppen afdoet? Nuja, dat je pro benzine en con diesel bent is ondertussen duidelijk. Maar om nu in elk topic te gaan mekkeren dat een benzine zoveel goedkoper is!?
                          Hij is con tegen als dat 'niet' Alfa is

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                            Ze hadden er eigenlijk al nooit mee mogen beginnen naar mijn mening ;-)
                            Dat is een beetje stank voor dank !
                            Hadden ze bij Porsche de Cayenne diesel niet in hun gamma gehad, waren ze gewoon failliet gegaan.
                            En nu de mooie zielen spelen ... Wij gaan zien hoe ver ze het schoppen zonder de dieseltjes van Audi !

                            Comment


                            • #54
                              Er stond ook een wink achter mijn zin hé?
                              Niet altijd alles even serieus nemen....

                              Economisch was het uiteraard een noodzaak voor Porsche, maar iedereen die een beetje petrolhead is, vond het toch wel jammer dat ze hun ziel aan de duivel verkochten, destijds .

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                Bij mijn dealer staat al anderhalf jaar een stockmodel Golf 2.0 TDI (facelift) dat maar niet verkocht geraakt. En dat terwijl de golf de best verkochte wagen is in België...
                                daarom is diesel nog niet dood maar in het A-B-C segment is het toch wel quasi voorbij. En voor sportwagens is het ook not done
                                Diesel heeft natuurlijk nog steeds zijn voordelen maar langs de andere kant, zijn de benzinewagens ook zeer goed en zuinig geworden (kijk bv naar de mercedes A200 ) en ze blijven goedkoper in aanschaf.
                                "Zuinig". Als ik dezelfde rijstijl hanteer met een nieuwe 118i tov mijn F30 320d zit ik aan 9,5l tov 6,5l. Ja, enorm zuinig.. Volgens de opgave van fabrikanten zijn ze allemaal best zuinig, echter ieder model die ik al getest heb en daarbij dezelfde rijstijl hanteer.. huilen met de pet op. Naar MIJN mening rijden die lichte benzinevarianten voor geen meter. Liever een 116d dan een 118i. Ga je naar het hogere segment, dat is een ander verhaal..
                                Mocht ik een 3l 6 pitter kunnen veroorloven voor dagelijks gebruik, geen moment zou ik twijfelen. Maar voor de doorsnee wagen.. Nee dank u.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten

                                  "Zuinig". Als ik dezelfde rijstijl hanteer met een nieuwe 118i tov mijn F30 320d zit ik aan 9,5l tov 6,5l. Ja, enorm zuinig.. Volgens de opgave van fabrikanten zijn ze allemaal best zuinig, echter ieder model die ik al getest heb en daarbij dezelfde rijstijl hanteer.. huilen met de pet op. Naar MIJN mening rijden die lichte benzinevarianten voor geen meter. Liever een 116d dan een 118i. Ga je naar het hogere segment, dat is een ander verhaal..
                                  Mocht ik een 3l 6 pitter kunnen veroorloven voor dagelijks gebruik, geen moment zou ik twijfelen. Maar voor de doorsnee wagen.. Nee dank u.
                                  Lol. Ik wil niet weten hoe jij rondbolt. Waarschijnlijk overal veel te snel en veel plankgas + 0 anticiperen. 6,5 met een 320d... 9,5 met een 118d...

                                  Gelukkig merk ik ook dat bij chauffeurs als jou (in mijn omgeving) het verbruik omhoog gaat, eenmaal ze zich aan de trajectcontroles moeten houden.

                                  Bij mij is het omgekeerd. Geef mij maar de lichtste benzinevariant. Die trilt niet zo hard, is stiller en heeft een groter toerenbereik.

                                  Vraag me echt af ‘hoe’ sommige mensen rijden...
                                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                                    Vraag me echt af ‘hoe’ sommige mensen rijden...

                                    Dat is het resultaat van rijstijl... en de bewuste strategie van BMW en vroeger ook VW (uitvinder van die strategie in de jaren 1980) en MB
                                    • Moderne diesels techniek aanbieden t.o.v. oude benzine techniek, (of gemuilkorfde) zo kopen klanten dure diesels en maakte je de aandeelhouders blij……
                                    Maar VW / Renault en de sommige concurrenten begonnen 10 jaar geleden wel te oefenen met hun benzine huiswerk en MB koopt dat bij Renault….
                                    • BMW 1.5 i = 220 NM /136 pk
                                    • Renault 1.3 i = 260 NM /163 pk
                                    • (of 1.3 i = 280/320 NM met 150/180 pk)


                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                                      Lol. Ik wil niet weten hoe jij rondbolt. Waarschijnlijk overal veel te snel en veel plankgas + 0 anticiperen. 6,5 met een 320d... 9,5 met een 118d...
                                      9,5 met een 118i. ,)

                                      Comment


                                      • #59
                                        Just. Maar dan nog.

                                        Dat moet met 6,5 lukken, en 5 liter voor die 320d lijkt me ook wel te kunnen.
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                        Comment


                                        • #60
                                          bmw benzinemotoren zijn in verhouding minder goed dan hun diesels. Zuipen idd nogal wat als je er wat meer van vraagt. Vraag me af of het door de cilinderinhoud komt: 500cc per cilinder is nogal veel voor een naft (de nieuwe renault-mercedes motor doet het met 333cc per cilinder en die is zuiniger).
                                          Ik vraag me af waarom ze geen 6-cil 2000cc benzine motor maken, als die dubbel zo goed presteert dan een 1000cc 3-cil is dat een bommetje.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X