Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkoop van diesels stijgt terug

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    Soms moet je 't proberen en een kans geven... Technologie staat niet stil.

    Bij benzinemotoren zijn we nog niet aan het einde, diesels zijn al een heel pak doorontwikkeld.
    bwa ik denk niet dat ze met benzinemotoren rap onder de 5 liter gaan geraken . Maar goed ik heb nog een benzinewagen gehad die 8 liter verstookte (zelfde gewicht) en die was zeker ni rapper dan mijn huidige die 5.5-6 verstookt dus de vooruitgang is zeker significant te noemen. Ps waarom rijd je eigenlijk een fiat 500C diesel?

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
      Kan niet Jocar, volgens sommigen heb je ongetwijfeld 4 Polen ingehuurd om de wagen te duwen!
      Of dit....



      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
        Nu je het zegt, ik wist al niet vanwaar die eelt en blaren op mijn voeten kwamen tegenwoordig
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

          bwa ik denk niet dat ze met benzinemotoren rap onder de 5 liter gaan geraken . Maar goed ik heb nog een benzinewagen gehad die 8 liter verstookte (zelfde gewicht) en die was zeker ni rapper dan mijn huidige die 5.5-6 verstookt dus de vooruitgang is zeker significant te noemen. Ps waarom rijd je eigenlijk een fiat 500C diesel?
          In het geval van de 500C: te lezen in mijn topic. Is een leasingwagen die ik over kon nemen van een andere werknemer. Kost me amper iets + gratis diesel.

          En aangezien ik een nieuwe leasing (99% gekozen al wat, een Tipo maar helaas dus op diesel ook) mag bestellen binnen enkele weken, zal dat ook een diesel zijn omdat we een relatief 'achterlijke' car-policy hebben die focust op CO²-uitstoot zonder meer.
          Daar scoren diesels relatief beter in (hoewel dankzij WLTP de verschillen kleiner geworden zijn).

          Privé is het uitgesloten dat ik ooit nog een diesel koop, tenzij een pick-up/camionette/...
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

            En aangezien ik een nieuwe leasing (99% gekozen al wat, een Tipo maar helaas dus op diesel ook) mag bestellen binnen enkele weken, zal dat ook een diesel zijn omdat we een relatief 'achterlijke' car-policy hebben die focust op CO²-uitstoot zonder meer.
            Daar scoren diesels relatief beter in (hoewel dankzij WLTP de verschillen kleiner geworden zijn).
            ..
            Ook met firmawagens zal men merken, dat de verkoop waarde van diesels, nog sterker zal dalen…
            nu bij de keuring (EU) het uitschakelen van EGR-klep, roetfilter en AdBlue, stilaan zal verdwijnen, zullen de onderhoud kosten van EGR (€ 1000) en roetfilter (€ 1000 tot € 4000) het definitieve einde van de diesel auto betekenen….

            Alleen in Europa rijden + 1.000.000 auto’s /bestelwagens met verwijderde roetfilter en zo’n 18.000.000 zonder EGR-klep


            De fraude met roetfilters doet u wellicht weer nadenken: wat is zo'n roetfilter alweer, en waarvoor dient hij? En hoe komt die fraude tot stand?



            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

              Het lijkt soms zo wel. Ik vraag het me echt af. Zelfs al rij je overal 30 km/h te snel, in een hedendaagse auto heeft dat amper invloed op het verbruik (tenzij op autosnelweg, uiteraard).

              Maar wie doet dat? 80 door de bebouwde kom, 100 waar 70 is toegestaan... Elke keer dat je stopt plankgas optrekken (zeer comfortabel in de ochtendspits, waarschijnlijk elke 10.000 km nieuwe remblokken nodig ook...).

              Of laten jullie de auto gewoon in 2de staan op secundaire wegen? Ik snap het niet.
              als ik een AMG in mijn handen krijg (wat niet dagelijks gebeurd) rij ik natuurlijk niet eco en zoek ik ook geen route waar je 30/50 moet rijden
              veelal ook in de buurt van luxemburg/duitsland.
              lets have some more member berries

              Comment


              • #87
                1000 euro onderhoud aan een EGR klep en 4000 voor een DPF!? Dat je graag uit je nek lult is duidelijk, maar nu ga je er toch over..

                Comment


                • #88
                  Hij zegt tussen 1000 en 4000. Ik ken 3 mensen die hun roetfilter mochten vervangen, de duurste was 2.200 euro...
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                  Comment


                  • #89
                    Mss €4000 bij een Alfa?

                    Comment


                    • #90
                      Betwijfel het...
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                      Comment


                      • #91
                        Seat Leon ST 2.0TDI 184pk automaat: 6.7liter
                        Seat Leon ST 1.8TSI 180pk automaat: 9.2liter

                        Zelfde traject, gewoon met het verkeer mee naar mijn werk en zich aan de snelheid houden.



                        Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                          Seat Leon ST 2.0TDI 184pk automaat: 6.7liter
                          Seat Leon ST 1.8TSI 180pk automaat: 9.2liter

                          Zelfde traject, gewoon met het verkeer mee naar mijn werk en zich aan de snelheid houden.



                          Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
                          Oei, wat nu? Dat lijkt verdacht veel op mijn bevindingen. De benzinebrigade staat al te schuimbekken dat het allemaal leugens zijn!! Of u bent een wegpiraat, dat kan ook

                          Comment


                          • #93
                            Kvind u nogal nen arrogante kerel, Jan.

                            Hoe vreemd dat een veel verkochte, doorontwikkelde diesel 2 liter zuiniger is dan een oudere benzine die tegenwoordig vervangen wordt door de 2.0 TSI die betere prestaties combineert met een zuiniger verbruik.

                            En daarbovenop, wat maakt het zoveel uit? Om het verschil in aankoopprijs, taks en doorverkoopprijs te compenseren moet uwen diesel al 4 liter zuiniger gaan zijn voor de meeste mensen.

                            Der is toch niemand hier die beweert dat benzines niet meer verbruiken?
                            Last edited by Phate; 25/09/2018, 15:07.

                            Comment


                            • #94
                              Ik volg liever de gemiddelden uit tientallen chauffeurs, dan de verbruikcijfers van één iemand die (no offense) zelf al te kennen gegeven heeft dat hij niet echt naar verbruik kijkt en gewoon wil doorperen.
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                Hij zegt tussen 1000 en 4000. Ik ken 3 mensen die hun roetfilter mochten vervangen, de duurste was 2.200 euro...
                                Ik werk bij een zogenaamd duits premijuum merk. Wij hebben geen dpf's van 4000 euro noch egr kleppen van 1000.

                                Als je dan toch over kosten wilt babbelen, we weten allemaal dat NOx sensoren, lambda-sondes, bobines, injectoren, turbo's, variabele klepgeometrie en kettingen nooit falen op benzines en als ze eens falen de onderdelen spotgoedkoop zijn./sarcasm off.

                                Maar dat staat misschien niet in de knack of vrt nieuws, daarom dat Alfa man hier waarschijnlijk niet op de hoogte van is

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                  Kvind u nogal nen arrogante kerel, Jan.
                                  Is niet moeilijk ...

                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                                  Ik werk bij een zogenaamd duits premijuum merk.


                                  Comment


                                  • #97
                                    Vereiste eigenschap van de job!
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten

                                      Ik werk bij een zogenaamd duits premijuum merk.
                                      Bayerische Mazoutstoof Werke?


                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                        Kvind u nogal nen arrogante kerel, Jan.

                                        Hoe vreemd dat een veel verkochte, doorontwikkelde diesel 2 liter zuiniger is dan een oudere benzine die tegenwoordig vervangen wordt door de 2.0 TSI die betere prestaties combineert met een zuiniger verbruik.

                                        En daarbovenop, wat maakt het zoveel uit? Om het verschil in aankoopprijs, taks en doorverkoopprijs te compenseren moet uwen diesel al 4 liter zuiniger gaan zijn voor de meeste mensen.

                                        Der is toch niemand hier die beweert dat benzines niet meer verbruiken?
                                        Nee hoor, de 1.8TSI is de vernieuwde versie. Das niet meer dat oliezuipend blok van vroeger, maar goed ook Beide wagens hebben het zelfde bouwjaar en die 1.8TSI is nog te bestellen (voorlopig niet wegens WLPT procedure, maar die komt terug).



                                        Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk


                                        Comment


                                        • Ik geloof niet dat die 1.8 nog terugkomt, is in de basis een oude motor, wordt opgevolgd door de 2.0 190pk . De 1.5 150pk is zuiniger met nog steeds deftige prestaties. Of zouden ze voor belgie een uitzondering maken?

                                          https://www.autoweek.nl/nieuws/seat-...alet-leon-aan/

                                          Comment

                                          Working...
                                          X