Oorspronkelijk geplaatst door Namaz
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Verkoop van diesels stijgt terug
Collapse
X
-
-
-> scheelt 1 liter gemiddeld (voor 30 paardjes verschil) tussen 1.5 TSI 150pk en 1.8 TSI 180pk (wel gelijk koppel). Maakt imho wel het verschil tussen 'een beetje meer' en 'veel meer' zuipen dan een diesel. Voor brute power blijft de diesel wellicht aangewezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenMss €4000 bij een Alfa?
Beste communityleden, Mijn EGR klep van mijn VW-Polo Bluemotion 2011 is afgelopen weekend stuk gegaan. Ik zal mijn verhaal beknopt vertellen. September 2016 - Ik breng mijn auto naar Pon Hilversum om de EA 189 update te doen. - Auto dezelfde dag nog afgeleverd. Netjes. September...
Roetfilter op Volvo V50 1.6 D in 2016 = was tussen € 1200 en € 1400
http://www.autoforum.be/forum/aankoo...lter-vervangen
BMW 320 D roetfilter was in 2015 ++ € 2 000
https://www.9lives.be/forum/mobilite...r-bmw-e91.html
En Euro 6 d motoren bevatten, meer techniek als oldtimers met Euro 4/5 motoren....
Je hebt gelijk € 4000 is inderdaad wat weinig voor premium auto's.....en je moet er soms 2 plaatsen (zowel katalysators als roetfilters)
Prijslijst onderdelen uitlaatsystemen BMW.
https://www.schmiedmann.nl/nl/bmw-E9...en-c18-catn-ol
Last edited by quovadis; 25/09/2018, 17:23.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenIk geloof niet dat die 1.8 nog terugkomt, is in de basis een oude motor, wordt opgevolgd door de 2.0 190pk . De 1.5 150pk is zuiniger met nog steeds deftige prestaties. Of zouden ze voor belgie een uitzondering maken?
https://www.autoweek.nl/nieuws/seat-...alet-leon-aan/
Ik heb wel begrepen dat ze bij Seat en Skoda verder gaan met die 1.8, met die WLTP kan natuurlijk alles veranderen. Maar tot over drie weken was het wel nog zo.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
Zou dat in manuele versie zelfde zijn? Mijn 2.0 ( wel 150 pk ) draait altijd tussen de 4.5 - 5.5 bij normale rijstijl en naar de 6 bij sportieve rijstijl...
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Comment
-
Zou je dan opnieuw voor een 1.8 (of 2.0) gaan, het verbruik in rekening brengend?
Ik geloof wel dat de 1.8 meer punch heeft maar voor mij persoonlijk is een verbruik van 7.5-8 liter simpelweg te hoog (zal ook hoge CO2 hebben , zeker met de WLTP). Dan idd eerder een 2.0D nog als ik tussen die twee moet kiezen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenZou je dan opnieuw voor een 1.8 (of 2.0) gaan, het verbruik in rekening brengend?
Ik geloof wel dat de 1.8 meer punch heeft maar voor mij persoonlijk is een verbruik van 7.5-8 liter simpelweg te hoog (zal ook hoge CO2 hebben , zeker met de WLTP). Dan idd eerder een 2.0D nog als ik tussen die twee moet kiezen
Het zou gaan tussen een 1.8 tsi DSG of 2.0 tfsi DSG
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
EGR klep op een VW Polo 1.6 van 2011 = € 1150
Beste communityleden, Mijn EGR klep van mijn VW-Polo Bluemotion 2011 is afgelopen weekend stuk gegaan. Ik zal mijn verhaal beknopt vertellen. September 2016 - Ik breng mijn auto naar Pon Hilversum om de EA 189 update te doen. - Auto dezelfde dag nog afgeleverd. Netjes. September...
Roetfilter op Volvo V50 1.6 D in 2016 = was tussen € 1200 en € 1400
http://www.autoforum.be/forum/aankoo...lter-vervangen
BMW 320 D roetfilter was in 2015 ++ € 2 000
https://www.9lives.be/forum/mobilite...r-bmw-e91.html
En Euro 6 d motoren bevatten, meer techniek als oldtimers met Euro 4/5 motoren....
Je hebt gelijk € 4000 is inderdaad wat weinig voor premium auto's.....en je moet er soms 2 plaatsen (zowel katalysators als roetfilters)
Prijslijst onderdelen uitlaatsystemen BMW.
https://www.schmiedmann.nl/nl/bmw-E9...en-c18-catn-ol
Phate , dat is uw goed recht en kan ik mee leven.
ik erger mij gewoon dat er bij ieder topic van diesel vs benzine iemand loopt te mekkeren alsof hij automotive ingenieur is, terwijl hij er steevast naast zit.
Quovadis,
- De hoogste prijs die je daar aanhaalt is 2k, de helft van die 4k die je eerder beweerde.
- De prijs van de polo EGR-klep, als je goed leest zie je dat men terwijl de EGR-koeler vervangen hebben. 2 aparte onderdelen, dan kun je evengoed beweren dat een koppeling 2500 euro kost want het vliegwiel zit er dichtbij.
- DPF en kat worden niet in paar vervangen, bepaalde fabrikanten hebben DPF en kat in 1 behuizing. Is dat dan prijs x2? Nee, die E90 DPF die je daar linkte is zo'n systeem.
- Ad-Blue op EU6 is inderdaad meer techniek tov EURO5. Een tank, een module, een injector (geen paniek, is belange zo fijn niet als je denkt bij de benaming) en NOx sensoren. Die laatste heb je ook op je benzine, nog voor er sprake was van een OPF.
De dag van vandaag is een benzine even (on)betrouwbaar als het dieselbroertje. Aantal sensoren is quasi gelijk, zeker sinds de OPF. Ja, een EGR-klep ontbreekt. In ruil daarvoor krijg je nu nokkenasverstelling en variabele kleplift. Of denk je dat dat feilloos werkt en spotgoedkoop is?
Argumenteren dat benzines goedkoper zijn in onderhoud is een no go. Ja, je hebt geen dieselfilter. Wel bougies. Als je egr kleppen en roetfilters meetelt als regulier onderhoud mag je die Vanos/valvetronic er ook bijrekenen, de ervaring leert dat die vroeg of laat ook breken.
Hou jij trouwens je auto tot je er 200k+ km mee hebt? Anders moet je al niet wakker liggen van een DPF vervanging.
Allé, je kan terug beginnen zoeken op Google.
Ik heb trouwens ook een benzine thuis, wel eentje op 45DCOE Webers. Echt eco/verfijnd kunnen we dat ook niet noemenLast edited by Jan; 25/09/2018, 21:52.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenJa diesel koop ik mij niet meer, heeft voor mij ook geen nut meer ondanks het meer verbruik. Ik doe 35.000km op een jaar. Vooral in de weekends tikt er aardig wat bij, in de week is het 11km op en af naar het werk en ik merk dat de huidige generatie diesels daar niet happig voor is.
Het zou gaan tussen een 1.8 tsi DSG of 2.0 tfsi DSG
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
Met 11 km enkele rit zou ik ook geen diesel nemen..
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk BerichtenPhate , dat is uw goed recht en kan ik mee leven.
ik erger mij gewoon dat er bij ieder topic van diesel vs benzine iemand loopt te mekkeren alsof hij automotive ingenieur is, terwijl hij er steevast naast zit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenIs jaren goed gegaan met mijn Euro 4 en 5 diesels, 2 Euro 6 diesels gehad en die vinden het minder leuk. De lange trajecten in het weekend compenseren het niet, regeneren was om de drie dagen.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenJa diesel koop ik mij niet meer, heeft voor mij ook geen nut meer ondanks het meer verbruik. Ik doe 35.000km op een jaar. Vooral in de weekends tikt er aardig wat bij, in de week is het 11km op en af naar het werk en ik merk dat de huidige generatie diesels daar niet happig voor is.
Het zou gaan tussen een 1.8 tsi DSG of 2.0 tfsi DSG
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
(mijn vrouw ook zoiets en gaat ook met de auto)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
11km en met de auto gaan. Schaam u
(mijn vrouw ook zoiets en gaat ook met de auto)
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
Met wat rijde nu rond na uwen seat?
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Comment
-
Phate
Die reactie was dan ook niet op u gericht.. Mensen die open staan om bij te leren heb ik alle respect voor.
Mensen met oogkleppen die zelf geen technische kennis hebben en alles klakkeloos van Google afhalen alsof ze alles weten, daar erger ik me aan.
Vooral als je een technische achtergrond hebt en dat gezwans ziet passeren.
Comment
-
Uw opmerking qua onderhoud kan ik weerleggen: ik heb een 500 op benzine gehad, nu een leasing-500 op diesel (maar ik zie de onderhoudsfacturen ervan via een tool). Onderhoud bij dezelfde garage. De olie is duurder bij een diesel, een dieselfilter kost oneindig veel meer dan een benzinefilter en de bougies van een diesel kosten enorm veel meer dan de bougies van een benzine. Mogelijks vergeet ik nog dingen. Dit is routineonderhoud, maar is duidelijk duurder. Beiden hebben ongeveer 1250cc en er moet evenveel olie in.
Dit is natuurlijk 1 type wagen. Kan zijn dat andere merken geen verschillen hebben, geen idee.
Nu ben ik wel geïnteresseerd om te weten (echte vraag he, dus ik zou het apprecieren dat je, indien je dat kan, een serieus antwoord geeft) of een Euro 6D benzine niet meer betrouwbaarder is (in regel, uitzonderingen daar gelaten) dan een Euro 6D diesel?
Ik ging er altijd vanuit dat op de diesel enorm veel truken toegepast werden om deze toch maar conform te maken (EGR, roetfilter, Ad-Blue, hoge druk CR-pomp,...) aan de normen? Ik las ergens (automagazine, geen idee meer welk) dat de roetfilters op een benzine effectief maar een fractie van de prijs van deze van een diesel kostten?
Benzine heeft toch ook geen Ad-Blue, geen EGR,...?
Een benzine warmt toch veeeel sneller op dan een diesel, waardoor hij in se beter (minder slecht) omgaat met korte en middellange ritten?
Shine your light, en bedankt!'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Ik denk dat onderhoudskosten en betrouwbaarheid ook per merk verschillen. Er zijn best wel wat 'high maintenance' turbo benzine motoren geweest het voorbije decennium: distributieketting, variabele kleptiming, vervuiling van de motor door koolafzetting, hoog olieverbruik... Maar even goed heeft diesel zijn problemen (die je opnoemt).
Een fiat 500 1.2 benzine, heeft wrs geen turbo, dus is eigenlijk nog een eenvoudige motor?
Vroeger waren bv. honda en toyota atmosferische benzinemotoren gruwelijk betrouwbaar, lage onderhoudskosten, nooit problemen mee, ook niet in de winter bij -20°. Veel oudere diesels zonder roetfilter waren ook heel betrouwbaar.
Zet daar de eerste generaties PSA THP motoren tegenover, of de VW TSI's met ketting, de BMW/Mini Prince motor (verwant met de THP)...
Elke motor is anders.
Met recente diesels is het toch nog steeds opletten geblazen (kijk naar de EGR problemen, https://www.euronews.com/2018/08/08/...-fire-concerns ), een nieuwe 1.5 motor daarentegen durf ik met gerust hart kopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenIk denk dat onderhoudskosten en betrouwbaarheid ook per merk verschillen. Er zijn best wel wat 'high maintenance' turbo benzine motoren geweest het voorbije decennium: distributieketting, variabele kleptiming, vervuiling van de motor door koolafzetting, hoog olieverbruik... Maar even goed heeft diesel zijn problemen (die je opnoemt).
Een fiat 500 1.2 benzine, heeft wrs geen turbo, dus is eigenlijk nog een eenvoudige motor?
Vroeger waren bv. honda en toyota atmosferische benzinemotoren gruwelijk betrouwbaar, lage onderhoudskosten, nooit problemen mee, ook niet in de winter bij -20°. Veel oudere diesels zonder roetfilter waren ook heel betrouwbaar.
Zet daar de eerste generaties PSA THP motoren tegenover, of de VW TSI's met ketting, de BMW/Mini Prince motor (verwant met de THP)...
Elke motor is anders.
Met recente diesels is het toch nog steeds opletten geblazen (kijk naar de EGR problemen, https://www.euronews.com/2018/08/08/...-fire-concerns ), een nieuwe 1.5 motor daarentegen durf ik met gerust hart kopen.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
Comment