Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe water in motor geraakt??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hoe water in motor geraakt??

    Hallo,

    ik heb een Peugeot 107 1.0 benzine bj2007.

    ik had een defecte waterpomp waar alle water uitliep, ik reed er even mee verder. Dag voor ik mijn nieuwe waterpomp aankreeg wou het voertuig niet meer starten, na enkele malen proberen is dit gelukt maar er kwam echt heeeel veel witte rook uit vanachter, na even verder geraakt te zijn thuis, viel hij weer uit ik keek in de motor en alles zat vol witte smurrie, deksel en zijwand van de motor, ik heb de olie vernieuwd en hij startte meteen voor 5min en dan sloeg hij terug ik heb reeds de waterpomp veranderd.

    Nu lijkt de motor nog vol smurrie te zitten en alle water dat ik bijkap verdwijnt die gaan precies naar de motor kan dat??? Want dat is de reden denk ik bestaat er ook een vloeistof om de motor vanbinnen volledig te reinigen? Voor alle smurrie te verwijderen??? Weet iemand wat het probleem is ik ben radeloos ik kan niet zonder mijn wagen voor ‘t werk dankjullie!

  • #2
    Wellicht is uw koppakking naar de vaantjes door zonder koelvloeistof te rijden. Je zal er een goeie garagist moeten bijhalen.

    Comment


    • #3
      sunking ja dat zou het wel kunnen zijn ja:S is dit zelf ook goed te doen ik ben wel handig, en zo een grote motor is dit ook niet die Peugeot 107, is een 3 cilinder makkelijk toegankelijk.

      gr

      Comment


      • #4
        Zoek maar een ruilmotor.
        Als je lang met die smurrie gereden hebt, dan is je koppakking het kleinste probleem.

        Maar een ruilmotor in een auto van 11 jaar die amper iets waard is...
        Zoek U gewoon een ander krel.

        Comment


        • #5
          Inderdaad, deze motor kan zoveel beschadiging opgelopen hebben door zonder koelvloeistof te hebben gereden dat hij de herstelling niet waard is.

          Comment


          • #6
            Dus is het niet het proberen waard om de koppakking zelf te veranderen? En alle smurrie te kuisen? En als dat gedaan is nieuwe olie erin? Gr

            Comment


            • #7
              Nee, niet meer proberen... Als je het goed wil doen, moet je de culasse laten vlakken en nakijken op scheurtjes of alle werk kan voor niets geweest zijn. Echter dit kost ook wat. Zet hem op Tweedehands en hoop dat er de één of de andere buitenlander nog iets mee kan doen voor export of koop eventueel een goedkope nieuwe wagen zodat je een recyclagepremie krijgt. Zo kan je wel nog eens veel geld krijgen voor een wrak (sorry voor het woord). Succes....

              Comment


              • #8
                Op zich is de vervanging van een koppakking vakmanschap als het duurzaam moet. Niets belet dat jij het uitprobeert, oefening baart kunst... maar de kans is groot dat de motor door de overververtting zelfs na deze ingreep niet meer goed functioneert. De aanwezigheid van smurrie in het heel motorcompartiment toont aan hoe erg de situatie geweest is. Ik zou persoonlijk eerder investeren in een andere voertuig dan in aleatoire herstellingen.
                Maar jij moet hierover beslissen, het gaat om jouw geld !

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Theinsecure Bekijk Berichten
                  Hallo,



                  ik had een defecte waterpomp waar alle water uitliep, ik reed er even mee verder.
                  langs waar liep dat water uit ??? langs de as ? Langs die alu-plaat ?

                  Comment

                  Working...
                  X