Na een gesprek met collega-ondernemers over het al dan niet kopen van een wagen in een vennootschap, kwamen we er niet uit. Volgens mij zou het wel eens zinvoller kunnen zijn om de wagen privé te kopen en deze dan aan de vennootschap te verhuren. Een volledige verhuur, dus je betaalt wel VAA. Dit zou vooral zinvol kunnen zijn voor auto's met een hoge restwaarde en een hoge aftrekbaarheid.
Alleen, ik ben niet voldoende fiscaal onderlegd om dit goed uit te rekenen. Een tijdje geleden was hier een excel voor de TCO van verschillende wagens te vergelijken. Een gelijkaardige excel voor aankoop in vennootschap versus verhuur aan vennootschap zou erg handig zijn. Met als inputvariabelen bijv: aankoopprijs, afschrijvingstermijn, restwaarde, aftrekbaarheid, inflatie
Iemand hier die dit zou kunnen ontwikkelen?
Alleen, ik ben niet voldoende fiscaal onderlegd om dit goed uit te rekenen. Een tijdje geleden was hier een excel voor de TCO van verschillende wagens te vergelijken. Een gelijkaardige excel voor aankoop in vennootschap versus verhuur aan vennootschap zou erg handig zijn. Met als inputvariabelen bijv: aankoopprijs, afschrijvingstermijn, restwaarde, aftrekbaarheid, inflatie
Iemand hier die dit zou kunnen ontwikkelen?
Comment