Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
zware discussie met DIV wegens niet erkennen andere EU lidstaat
Mocht je nog een concrete oplossing zoeken om dat Poetin karreke ingeschreven te krijgen neem dan eens contact op met Herman De Wit : http://www.idc-cars.be/
Ik ben niet zeker of aan de voorwaarden voor kortgeding voldaan is ...
Hier zit nochtans een advocaat in ons midden...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Dealer is daar al mee bezig (alles op de grote hoop), maar wil ze zélf als bedrijf ook aanpakken. Ondertussen ook de media erop gezet en daar konden ze niet mee lachen..
Niet écht mijn probleem, moeten ze maar hun werk doen. ;-)
Mijn steun heb je!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Mike Ekelschot, de man die de Artemeersmolen nieuw leven inblies, krijgt zijn nieuwe, uit Tsjechië ingevoerde, bedrijfswagen maar niet in Vlaanderen ingeschreven. De Dienst Inschrijving Voertuigen erkent namelijk het Tsjechisch keuringsbewijs niet.
Artikel zegt genoeg denk ik. Het EU rapport komt niet overeen met onze Vlaamse eisen. Wij geven geen papieren.
Terwijl ze eigenlijk wel moeten volgens de EU wetgeving.
Artikel zegt genoeg denk ik. Het EU rapport komt niet overeen met onze Vlaamse eisen. Wij geven geen papieren.
Terwijl ze eigenlijk wel moeten volgens de EU wetgeving.
Inderdaad. Dat de DIV vóór dat ze een rechtszaak tussen UAZ en Vlaams Gewest nog niet verloren hadden kwamen de 'Vlaamse eisen' wél overeen... en dan 'ineens' (ongeveer twee weken later) zijn er problemen.. en zijn diezelfde voertuigen en papieren ineens 'levensgevaarlijk en compleet waardeloos'. Als je de onderliggende afkeuring leest staat daar letterlijk in:
"onderdeel A, F, H, X en Z zijn gekeurd volgens de Europese Richtlijnen... MAAR, wij kunnen niet controleren of de Russische Richtlijnen wel overeenkomen"
Het antwoord van het Tsjechisch Ministerie van Transport:
Russian authority E22 is the same authority with the same rights as any other participant of the UNECE
Agreement 1958, the same as E8 (Czech Republic) or E6 (Belgium). Does this mean that Belgium is not
willing to accept information given and verified by another participant of the UNECE Agreement 1958?
According to our knowledge this is basically against all the terms and conditions of the UNECE Agreement
1958, however if they are willing to do so, they should act in this matter during the meetings of WP.29 and
not to pass this on any customer.
Vandaag dus een brief gehad van Zijne Majesteit de Koning. Heeft het schrijven overgemaakt aan BELLOT, de Federale minister van Mobiliteit en hem 'gelast er op te antwoorden'.
Het grappig is dat het dus die zelfde Bellot was die mij wist te melden 'dat het zijn bevoegdheid niet is..' maar een Gewestelijke materie.
Ben eens benieuwd of ze van bovenaf méér luisteren.. :-)
Ma jongen zet die op russische plaat. Geen boetes niks kunt ge overal op de trottoir parkeren of waar ge maar wilt. En zo snel rijden als ge wilt. Als de douane of de politie u op een goede dag tegen houdt, wat best wel jaren kan duren met een beetje geluk want van russische platen kennen ze niks, zullen ze u verplichten het voertuig op belgische plaat te zetten .... ideaal dan ga je naar de rechter met uw papieren en bewijst dat je dat al die tijd probeert maar dat belgie in weerwil van de europese richtlijn uw voertuig niet wil inschrijven. Ideaal een niet ingeschreven voertuig kan ook geen voordeel alle aard hebben... als ze niet willen inschrijven kunnen ze ook geen belasting innen... laat hen de eerste juridische stap zetten en zoek een verzekering op chassisnummer met rechtsbijstand. De rechter zal div voor u dwingen het voertuig in te schrijven. De div dagvaarden is hopeloos gaat je meer kosten dan het autootje en geen garantie op succes. Ik zou voor de russische plaat kiezen
zeg dat is wel een grappig autootje. Kan je dat ook met een v8 krijgen??
Ma jongen zet die op russische plaat. Geen boetes niks kunt ge overal op de trottoir parkeren of waar ge maar wilt. En zo snel rijden als ge wilt. Als de douane of de politie u op een goede dag tegen houdt, wat best wel jaren kan duren met een beetje geluk want van russische platen kennen ze niks, zullen ze u verplichten het voertuig op belgische plaat te zetten .... ideaal dan ga je naar de rechter met uw papieren en bewijst dat je dat al die tijd probeert maar dat belgie in weerwil van de europese richtlijn uw voertuig niet wil inschrijven. Ideaal een niet ingeschreven voertuig kan ook geen voordeel alle aard hebben... als ze niet willen inschrijven kunnen ze ook geen belasting innen... laat hen de eerste juridische stap zetten en zoek een verzekering op chassisnummer met rechtsbijstand. De rechter zal div voor u dwingen het voertuig in te schrijven. De div dagvaarden is hopeloos gaat je meer kosten dan het autootje en geen garantie op succes. Ik zou voor de russische plaat kiezen
zeg dat is wel een grappig autootje. Kan je dat ook met een v8 krijgen??
Ma jongen zet die op russische plaat. Geen boetes niks kunt ge overal op de trottoir parkeren of waar ge maar wilt. En zo snel rijden als ge wilt. Als de douane of de politie u op een goede dag tegen houdt, wat best wel jaren kan duren met een beetje geluk want van russische platen kennen ze niks, zullen ze u verplichten het voertuig op belgische plaat te zetten .... ideaal dan ga je naar de rechter met uw papieren en bewijst dat je dat al die tijd probeert maar dat belgie in weerwil van de europese richtlijn uw voertuig niet wil inschrijven. Ideaal een niet ingeschreven voertuig kan ook geen voordeel alle aard hebben... als ze niet willen inschrijven kunnen ze ook geen belasting innen... laat hen de eerste juridische stap zetten en zoek een verzekering op chassisnummer met rechtsbijstand. De rechter zal div voor u dwingen het voertuig in te schrijven. De div dagvaarden is hopeloos gaat je meer kosten dan het autootje en geen garantie op succes. Ik zou voor de russische plaat kiezen
zeg dat is wel een grappig autootje. Kan je dat ook met een v8 krijgen??
Voorlopig is AMC bereid ze op CZ platen te zetten en ze 'op contract' te verhuren. Kan de belastingdienst inderdaad de pot op. Voertuig is al een jaar verzekerd op chassis (was geen probleem). Alleen die DIV-mannetjes... maar goede tip, ga het eens bespreken met de raadsman (want JA: ze willen al verkeersbelasting hebben.. zó snel zijn ze dan wél)
Ma jongen zet die op russische plaat. Geen boetes niks kunt ge overal op de trottoir parkeren of waar ge maar wilt. En zo snel rijden als ge wilt. Als de douane of de politie u op een goede dag tegen houdt, wat best wel jaren kan duren met een beetje geluk want van russische platen kennen ze niks, zullen ze u verplichten het voertuig op belgische plaat te zetten .... ideaal dan ga je naar de rechter met uw papieren en bewijst dat je dat al die tijd probeert maar dat belgie in weerwil van de europese richtlijn uw voertuig niet wil inschrijven. Ideaal een niet ingeschreven voertuig kan ook geen voordeel alle aard hebben... als ze niet willen inschrijven kunnen ze ook geen belasting innen... laat hen de eerste juridische stap zetten en zoek een verzekering op chassisnummer met rechtsbijstand. De rechter zal div voor u dwingen het voertuig in te schrijven. De div dagvaarden is hopeloos gaat je meer kosten dan het autootje en geen garantie op succes. Ik zou voor de russische plaat kiezen
zeg dat is wel een grappig autootje. Kan je dat ook met een v8 krijgen??
goeike :-)
Maar die kunnen ze natuurlijk wel takelen met een Russische plaat ...
Niks van als de wagen reglementair verzekerd is kunnen ze helemaal niet takelen. De straf op het onrechtmatig rijden met een buitenlandse plaat is de invoer en rijtax. Enfin dat is in het geval de rechter de div gelijk geeft immers je hebt al het mogelijke gedaan om het voertuig in belgie in te schrijven dus men kan moeilijk beweren dat je opzettelijk belastingen ontdoken hebt. Je max straf is dus die tax. Geen idee eigenlijk wat die tax zou bedragen
Molenaar Mike Ekelschot van de Artemeersmolen in Poeke roept de hulp in van koning Filip omdat de inschrijving van zijn voertuig niet geregeld geraakt.
Comment