Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zware discussie met DIV wegens niet erkennen andere EU lidstaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door flourpower1980 Bekijk Berichten

    Voorlopig is AMC bereid ze op CZ platen te zetten en ze 'op contract' te verhuren. Kan de belastingdienst inderdaad de pot op. Voertuig is al een jaar verzekerd op chassis (was geen probleem). Alleen die DIV-mannetjes... maar goede tip, ga het eens bespreken met de raadsman (want JA: ze willen al verkeersbelasting hebben.. zó snel zijn ze dan wél)

    Is geen oplossing, een wagen die door een Belgische resident in België gebruikt wordt moet op Belgische platen zijn
    Wij zijn niet meer in de tijd dat het volstond in Luxemburg te leasen om aan de Belgische wetten en taksen te ontsnappen.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

      Is geen oplossing, een wagen die door een Belgische resident in België gebruikt wordt moet op Belgische platen zijn
      Wij zijn niet meer in de tijd dat het volstond in Luxemburg te leasen om aan de Belgische wetten en taksen te ontsnappen.
      Klopt, maar als gepakt zal worden komt er een onderzoek naar DIV. Soms kan je niet anders.

      Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
        Klopt, maar als gepakt zal worden komt er een onderzoek naar DIV. Soms kan je niet anders.

        Inderdaad, kan moeilijk mij voor 25000,- in't zak laten zetten door de DIV, eeuwig procederen en 't voertuig dat ik broodnodig hebt als bedrijf jaren op de parking laten staan, alle extra logistiek en transportkosten door derden regelen, ..

        Kost allemaal stukken van mensen, dat ze het dán maar uitzoeken. Ik ben maar al te graag bereid wegentaks te betalen, maar dan moeten ze mijn voertuig rechtmatig inschrijven. ;-)


        Comment


        • #44
          Hoop echt dat je je slag thuishaalt, moesten er meer zoals jij zijn

          Comment


          • #45
            Ik zou die tax betalen, het is een licht vracht dus een €160 of iets in die zin is nu ook de wereld niet. Ben je ze weer een stap voor als ze u tegenhouden.
            Dan is het enkel nog de plaat.
            Polo 6n 1.4

            Comment


            • #46
              Maar hoe kan je tax betalen op een niet ingeschreven voertuig??? Gaat simpelweg niet. Ik zou rondrijden op buitenlandse plaat en bij controle de procedure laten lopen je riskeert maximaal 160 euro boeten als de rijtax 160 euro is en misschien lost de rechtsgang definitief je probleem op zorg dat je goede rechtsbijstandsverzekering hebt

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichten
                Maar hoe kan je tax betalen op een niet ingeschreven voertuig??? Gaat simpelweg niet. Ik zou rondrijden op buitenlandse plaat en bij controle de procedure laten lopen je riskeert maximaal 160 euro boeten als de rijtax 160 euro is en misschien lost de rechtsgang definitief je probleem op zorg dat je goede rechtsbijstandsverzekering hebt
                Rechtsbijstand ben je écht niets mee. Deze week besproken met onze verzekeraar. Quasi alle gerechtelijke geschillen met de overheid hebben ze wel een clausule voor er van tussen te knijpen. Logisch, ze weten óók wat voor een miserie/kosten dat mee brengt.

                Taxen kun je inderdaad NIET betalen op een niet ingeschreven voertuig. Maar.. ze zijn slimmer dan dat:

                Heb ondertussen een PV in de bus gekregen van de Vlaamse belastingdienst wegens rijden met een transitplaat*. Deze willen ze dus niet als transitplaat erkennen (lees: ze erkennen dus ook hun eigen- en EU wetgeving niet dat je hier bij de douane al voor betaald, etc. , etc.) en beschouwen dit als 'gewone' buitenlandse plaat.. en daar mag je als Belg inderdaad.. niet mee rijden..

                Maandag as. mogen ze het te horen krijgen van de advocaat: géén inschrijving, géén belasting.
                De bewijzen tegen de DIV zijn ondertussen overweldigend. Zélfs een UAZ Pickup met Italiaanse COC willen ze dus momenteel niet accepteren "omdat het een Rus is"... wat is dat voor zever?


                *) als ze willen kunnen ze dus wél heel veel intern communiceren hé

                Comment


                • #48
                  Benieuwd hoe dat hier gaat aflopen.
                  Bureaucratie is hier uitgevonden volgens mij.
                  den borre


                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                  Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                  Comment


                  • #49
                    Ik wil niet de mes in de wonde draaien, maar wat voorafgaande informatie had wel hier deze patsituatie kunnen vermijden. Met exotische of ingevoerde voertuigen kunnen altijd zulke onaangename verrassingen ontstaan. Ik denk dat zelfs een Amerikaanse-up van de jaren ‘50 gemakkelijker ingeschreven zou kunnen worden, al zal deze wel duurder zijn

                    Comment


                    • #50
                      Transitplaten mag je enkel mee naar de stallingsplaats, naar de garage en naar de div mee rijden. Als je ergens geparkeerd staat krijg je effectief boete met rijtax vanaf begindatum transitplaat. Moeten ze wel kunnen bewijzen dat je vanaf eerste dag in belgie rondreed. Dat van die transitplaat daar kan ik ze nog een beetje volgen een transitplaat dient immers zoals de naam
                      zegt om hem van het buitenland naar belgie te brengen maar de rest van hun weigering tot inschrijving is onaanvaardbaar vind ik. Ik begrijp ook niet wat de div tegen autos heeft. Zelfde met tunen. In nederland, duitsland en luxemburg kan je naar hartelust tunen zolang je tuv hebt op de veranderingen. Tunen is een grote economie maar dat willen ze hier niet. Tunen verbetert ook vaak de veiligheid. Denk maar aan betere ophanging en grotere remmen. Comfort gaat vaak achteruit maar verder zie ik het probleem niet op voorwaarde dat een tuv of andere organisatie de tuning superviseert. In luxemburg moet je als je de motor opdrijft grotere remmen zetten anders geen goedkeuring. Stel u voor!!

                      Comment


                      • #51
                        Ik wil niet de mes in de wonde draaien, maar wat voorafgaande informatie had wel hier deze patsituatie kunnen vermijden. Met exotische of ingevoerde voertuigen kunnen altijd zulke onaangename verrassingen ontstaan. Ik denk dat zelfs een Amerikaanse pick-up van de jaren ‘50 gemakkelijker ingeschreven zou geraakt zijn, al zal deze wel duurder geweest
                        Last edited by guyugy; 21/09/2018, 18:17.

                        Comment


                        • #52
                          @Guyugy: juist daarom dat we even gewacht hebben om een UAZ te kopen tot er al een paar verkocht waren. Dat liep allemaal zéér vlot en ook van ons model rijden er reeds een paar rond in dit apenland (kijk bvb. eens op deze site: https://buzzca813416668.wordpress.com/)
                          Dus ja, dan staan ze daar bij de DIV wél uit hun nek te kletsen dat mijn bus "niet conform is", want waarom hebben die andere bussen dan gewoon een plaat gekregen? Of was dat een foutje van meneer Verhelst.. maandagochtend-de-drank-was-er-nog-niet-uit.. ;-)

                          Noem ik flagrante willekeur en dat is ongepast voor een controlerende instantie.

                          Nu, met betrekking tot willekeur bij de DIV: heb nog een landrover S2a met 7 zitplaatsen gehad. Nooit problemen gehad in NL, stond ook zo op de papieren. Steek je de grens over: "2 zitplaatsen meneer!" Uiteindelijk zijn ze akkoord gegaan met 3 (al was dat al een godsgruwelijk traject omdat ze daar de middenzit 'iets' te smal vonden..).

                          Bijdewee: de Russen willen 20% van de Europese automarkt veroveren in de komende jaren en er is al een aardige lijst van landen die ook gewoon COC's afgeeft voor de UAZ modellen. Dus hier gaan ze er sowieso aan moeten geloven..

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichten
                            Transitplaten mag je enkel mee naar de stallingsplaats, naar de garage en naar de div mee rijden. Als je ergens geparkeerd staat krijg je effectief boete met rijtax vanaf begindatum transitplaat. Moeten ze wel kunnen bewijzen dat je vanaf eerste dag in belgie rondreed. Dat van die transitplaat daar kan ik ze nog een beetje volgen een transitplaat dient immers zoals de naam zegt om hem van het buitenland naar belgie te brengen
                            Volgens dat miepje van de belastingdienst zélfs dát niet hoor... Ze willen toecourt NIET dat je met zo'n plaat rijdt, dat was héél duidelijk. Hun waslijstje was "geen militair, geen politieker, geen afgezant van bla-bla, .. etc. etc." dus werkelijk gewoon niets over transitplaten en wat je er "wel of niet" mee mag met zo'n plaat. Nee, gewoon "buitenlandse plaat = ontduiking van taxen".

                            Maar ja, wat kan je hier ondertussen anders verwachten van de overheid.. ?


                            Comment


                            • #54
                              Al de auto constructeurs (inclusief MB, BMW, Audi, Renault, enz….moeten momenteel zowat 20% van hun benzine en diesel modellen schrappen, omdat ze niet kunnen voldoen voor
                              de Euro 6 D /temp + WLTP norm en dus nergens in de EU een COC bekomen voor +/-20% van hun auto's. (vertraging zal nog + 1 jaar duren….)
                              • Ze hebben nochtans zelf de pen vastgehouden voor de Euro 6 D /temp + WLTP normen… (vroeger lukte het alleen via sjoemelen...)
                              • Hoe kunnen de Russen dan COC, attesten bekomen met techniek van 1965 ?

                              Ik wil niet de mes in de wonde draaien…
                              • Is een nieuw voertuig met techniek van 1965 met een extreem hoog verbruik, geen contradictio in terminis, met de groene filosofie, of maakt LPG plots elk voertuig groen…

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                                [*]Is een nieuw voertuig met techniek van 1965 met een extreem hoog verbruik, geen contradictio in terminis, met de groene filosofie, of maakt LPG plots elk voertuig groen…[/LIST]

                                Het is een modern motorblok door Ssangyong ontworpen en gebouwd. Louter het uiterlijk is retro (maar dat was de Defender ook). UAZ is samen met Mazda en Ford (350.000 voertuigen per jaar) eigendom van SOLLERS, en dat is niet bepaald Russisch..

                                U laat zich verleiden door de "het is Russisch en ziet er oud uit' .. ;-)

                                Verbruik is vergelijkbaar met een transit van zelfde model, na een jaar ervaring. Iets hoger in 4x4 maar dat spreekt voor zich (is hier wél gemakkelijk bij de boeren!)
                                Tjsa, en een voertuig moet ook nog betaalbaar zijn hé. (wij zijn particulier eigenaar van een geklasseerd monument. Overheid geeft nauwelijks subsidies, .. en ben niet met een zak met geld geboren). Dus ja, ik heb gekozen voor een voertuig dat in alles bij ons bedrijf past qua functionaliteit. Moest ik euro's teveel hebben kocht ik een elektrische kar en koos ik enkel klanten naast mijn molen... maar da's niet realistisch.

                                BIOlpg bijdeweej... maar daar mag/kan je enkel als bedrijf aan geraken.. :-)

                                Nu, aan het einde van de rit is dat allemaal 'besides the point'. Het gaat er om dat ze ongeacht de wetgeving papieren van een lidstaat weigeren te erkennen, dus gewoon hun werk vertikken te doen. Al de rest is 'persoonlijk'. Ik vind een Dodge Ram ook lelijk, maar als de papieren in orde zijn.. dan registreer je ze.
                                Last edited by ; 21/09/2018, 20:52.

                                Comment


                                • #56
                                  Hela hela wat is er mis met nen dodge ram met 8,4 liter v10??

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichten
                                    Hela hela wat is er mis met nen dodge ram met 8,4 liter v10??
                                    Dat het een lompe bak is die aleen maar rechtdoor kan. Aangezien je in Belgie amper 100m rechtdoor hebt, is die auto hier zinloos. En nog zuipen tegen de sterren op ook En kan zo nog even door maar jij mag hem alvast fantastisch vinden!
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Het woord mes is onzijdig, dus HET mes draait ge gelijk waarin hee mannen, niet de mes.
                                      Na de dt gaan jullie hier aan beginnen met er de kloten aan te vegen of zo ?
                                      :-D

                                      Comment


                                      • #59
                                        ...............
                                        Last edited by Dvvl; 04/02/2020, 23:13.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Dvvl Bekijk Berichten
                                          Bij wie loopt het nu eigenlijk moeilijk? Bij de DIV of bij de dienst homologatie van de MOW? Dat zijn wel 2 verschillende zaken. Want volgens mij werkt die Verhelst niet voor de DIV maar wel voor de homologatiedienst. Tot zover mijn kennis reikt is de homologatie een regionale bevoegdheid en de dienst inschrijvingen een federale.
                                          Ik twijfel niet aan de goeie intenties van zowel de eigenaar als de verkoper, maar als mijn stelling klopt in mijn vorige zin komt het meer over als iemand die wild in het rond aan het schoppen is omdat hij zijn zin niet krijgt en daarom maar vanalles wil proberen.
                                          dhr. Ronny Verhelst is Algemene Directie Wegvervoer en Verkeersveiligheid van de FOD Mobiliteit & Transport en Vlaams Gewest. Als je klacht indient bij de Vlaamse DIV (kabinet Weyts) stuurt men u door naar de heer Bellot; de Federale bevoegde ambtenaar. Deze stuurt u gewoon weer terug! Wij zijn in een cirkel/afschuif-redenatie beland tussen wat de bevoegdheden zijn van gewest en federale. Dát was niet onze keuze.. dat heeft men er voor ons van gemaakt. U kunt dit alles trouwens gewoon even navragen bij de Ombudsdienst en SOLVIT hoor.. ;-)

                                          Ik durf de woorden "gewoon vanalles proberen" niet te gebruiken. De Tsjechische overheid verleend haar steun, de Russische overheid valt bij en zélfs de Europese Commissie heeft in dit dossier heden een inbreukprocedure opgesteld tegen ons Koninkrijk. Op dit moment voert de DIV een handeling uit die de RDW eveneens dacht te mogen. Ze verliezen dit kéér op keer..

                                          Nee, moest er niets fout zitten bij de overheid dan zou ik er niet aan beginnen. Daar heb ik ECHT de tijd nog geld voor. Als jonge ondernemer heb ik al genoeg aan mijn kop! :-/

                                          https://eur-lex.europa.eu/legal-cont...CC0326&from=EN


                                          De argumentatie van het Vlaams Gewest? Als ze dat al eens geven. Voertuig kreeg een blanco validatiekeuring (melding COC ontbreekt) en maanden later validatie weigering na gerechtelijke dwang ... Nee, onderstaande is de aanleiding geweest van verre pesterij van de DIV naar UAZ:

                                          (Even copy paste uit de rechtszaak) Bovendien is er omtrent dit vraagstuk een adviesaanvraag ingediend bij de Europese Commissie onder nummer 226872, waarop de Commissie op 06/09/2017 antwoordt geeft dat de Belgische autoriteiten het voertuig niet kan weigeren. Dit advies is destijds ook direct overgemaakt aan de dienst homologatie.
                                          Door het eindeloos aanhouden van dit dossier door de dienst homologatie hebben wij hier omtrent een klacht ingediend bij de Vlaamse Ombudsman, die uiteindelijk na diverse
                                          mislukte bemiddelingspogingen de dienst homologatie een ombudsdecreet oplegt om over te gaan tot het nemen van een validatiebeslissing, doch dit decreet wordt volledig genegeerd en
                                          ter zijde geschoven door de dienst homologatie. Een validatiebeslissing door de dienst homologatie blijft echter uit.


                                          Er volgt een gerechtelijke procedure waarbij de DIV wordt afgedwongen validatieattest af te geven voor meerdere voertuigen en daarna wordt het grimmig:

                                          "Allereerst is het verzoek om deze informatie ongegrond vermits de geharmoniseerde kentekenbewijzen alle relevante gegevens voor de herinschrijving vermeldt, het bovendien
                                          allemaal voertuigen betreffen met benzinemotor, die geheel buiten de diesel-emissiediscussie vallen, en bovendien alle voertuigen zonder enige opmerking de technische
                                          validatiekeuring positief hebben doorlopen, waardoor er totaal geen aanleiding is om dergelijke verzoeken om aanvullende informatie in te dienen.
                                          Bovendien verzoekt de dienst homologatie voor 3 identieke voertuigen dezelfde informatie. Dit terwijl diezelfde dienst homologatie in september 2017 nog binnen de redelijke termijn
                                          van enkele weken een identieke bestelwagen valideert zonder dat men daarvoor aanvullende informatie opvraagt bij de Tsjechische overheid, reden temeer om te twijfelen aan de
                                          motivering van al deze recente informatieverzoeken."



                                          Er zal toch vermoedelijk een gegronde reden zijn waarom je dat voertuig na een jaar nog niet ingeschreven krijgt denk ik.
                                          Ik verwijs u graag nogmaals naar de link van één van de eerder gewoon ingeschreven voertuigen en naar bovenstaande..

                                          Het lijkt me opmerkelijk dat die invoerder blijkbaar niet gewoon over een Europese goedkeuring beschikt voor een nieuw voertuig. Dan zou er toch geen probleem mogen zijn?
                                          AMC Tsjechië is gemachtigd door de Tsjechische Overheid om een Europees erkende homologatie af te geven, daarmee zou er géén probleem moeten zijn binnen de EU. Het betreft hier een Europese Individuele Typegoedkeuring voor kleine series..

                                          "The tested vehicle COMPLIES with the requirements of the Act NO 56/2001 Sb. as amended and the requirement of Annex IV to Directive 2007/46/EC as last amended by Regulation (EU) No 2017/1154 for individual vehicle approval for road operation. The vehicle MEETS the technical requirements of all the relevant regulatory acts listed in Annex IV of Directive 2007/46/EC and can be permanently registered in a Member State shaving right hand traffic and using metric units for the spedometer."
                                          Last edited by ; 22/09/2018, 10:51.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X