Aarden pot tegen ijzeren pot...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
zware discussie met DIV wegens niet erkennen andere EU lidstaat
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenAarden pot tegen ijzeren pot...
Comment
-
1023 Roest? Denk jij dat m'n Russenbus op de oprit blijft staan omdat die maffiose zooi die zich overheid noemt 't schijt heeft aan hun eigen en EU-wetgeving? (denk het niet ;-) )
Na 1,5 jaar beweegt er bij het Vlaams Gewest nog niks noppes nade. Sterker nog: uitspraak gerecht: 2021 (niet erkennen kentekenbewijs) en 2020 (verkeersbelasting). Die wachten gewoon tot je geld op is ofwel je dood valt (door gebrek aan eerste) voor ze iets doen.
Unizo is ook nog steeds 'bezig'. Zonde van het lidgeld want die doen de facto ook geen zak tegen de overheid uit onmacht. Vlaamse Ombudsman is terug in zijn hol gekropen met de mededeling "dat haalt toch niets uit daar. Zelfs als ik mijn veto stel luisteren ze niet". Al die instanties die er zijn voor burgers/ondernemers laten je gewoon stikken. Je bent just goed genoeg voor jaarlijkse premies te betalen!
Heb dhr. Verhelst dan nog eens gewezen op volgende:
3) Artikel 24, lid 6, van richtlijn 2007/46 moet aldus worden uitgelegd dat de daarin vervatte regeling niet van toepassing is op een tweedehandsvoertuig dat reeds was ingeschreven in een lidstaat, wanneer dat voertuig op basis van artikel 4 van richtlijn 1999/37 bij de ter zake bevoegde autoriteit van een andere lidstaat wordt aangeboden voor een nieuwe inschrijving ervan. Indien er echter aanwijzingen bestaan dat dit voertuig een gevaar voor de verkeersveiligheid vormt, mag deze autoriteit krachtens artikel 5, onder a), van richtlijn 2009/40/EG van het Europees Parlement en de Raad van 6 mei 2009 betreffende de technische controle van motorvoertuigen en aanhangwagens eisen dat dit voertuig vóór inschrijving ervan aan een controle wordt onderworpen.
Administratief is de bus tweedehands (was van AMC, staat nu nog op naam van UAZ België). Laatste 2009/40/EG is technische controle dat voertuig blanco heeft door lopen.
Meneer Verhelst (MOW, homologatie) zegt met veel woorden "dat is niet waar". Die zou verdomme nog liegen dat de aarde plat is!
Zijn nu in een ander deel van Federaal België beland (en terug 4 maand bezig)
Nu zijn 'ineens' die 18 punten van afkeuring in Vlaanderen niet van toepassing, want "dat mocht niet wegens in strijd met Europese wetgeving" (?) en begonnen ze over locatie VIN en MTM. Dat is ondertussen wél opgelost (al doen die daar ook eeeeeeeeeeeeeuwen over) en gaat de bus volgende week op voor de afronding van de validatie en hopelijk snel een kentekenbewijs.
Eerlijk, je zou écht voor minder er ene dood doen!! :-(
- Likes 2
Comment
-
Hoe ben je van de homologatie (vlaamse bevoegdheid) over gegaan naar federaal? Brussel is not federaal?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk BerichtenHoe ben je van de homologatie (vlaamse bevoegdheid) over gegaan naar federaal? Brussel is not federaal?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk BerichtenHoe ben je van de homologatie (vlaamse bevoegdheid) over gegaan naar federaal? Brussel is not federaal?
- Likes 1
Comment
-
Dus een firma zet die op hun naam en laat die in Wal homologeren en dan schrijf jij die in in Vlaanderen? Could work in dit apenland ja.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk BerichtenDus een firma zet die op hun naam en laat die in Wal homologeren en dan schrijf jij die in in Vlaanderen? Could work in dit apenland ja.
Direct tweedehandskeuring laten doen om voertuig op naam te zetten, maar dat liep op het einde mis bij de LPG installatie. Die keurden ze in Vlaanderen goed op basis van de EU papieren maar blijkbaar had het keuringsstation nog niet genoeg verdient.. dus allerlei opmerkingen op een 'rode kaart'.
Hun antwoord: "het is niet omdat LOVATO een EU goedkeuring heeft dat ze hun werk ook altijd goed doen." Jawablief?! Hen verwezen naar de keuring in Vlaanderen: "Niets mee te maken, dat is een ander gewest blablaba.. "
Oké, dan gaan we terug naar SBAT daarvoor hé . ;-)
Comment
-
Zorgen, tijd, geld... Allemaal de moeite niet waard imo. Geen enkele garantie op een "positief" resultaat ook.
Had je dan echt dat specifiek model nodig dat je beslist hebt om dat niet terug te verkopen en iets anders te nemen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
dat je beslist hebt om dat niet terug te verkopen en iets anders te nemen?
Verkopen binnen B. was al geen optie vanwege geregistreerd in bevasys (en afgekeurd). Dan moet je al in het buitenland gaan verkopen én heel dat verhaal doen.. wie heeft er dan nog interesse? ;-)
Vandaag naar TC in Noorderlaan geweest: blanco groene kaart.
Vraag aan het eind hoe dat nu zit met de controle van de LPG installatie.. "awel, die is geldig tot 2023. Staat toch zo op de (Europese) papieren? Das goed voor mij se".
Het is maar goed dat de modale Belg werkt om de staatskas te spekken...
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk BerichtenOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
Dien in Borgloon is van Stijn. Zelfde problemen, maar ik heb een eeeeuwigheid voorsprong qua inschrijvings-miserie. Maar.. 'k ga ook als eerste een Belgisch kenteken hebben é.
Eind volgende week gaat die er normaal aanhangen. :-D
Comment
Comment