Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zware discussie met DIV wegens niet erkennen andere EU lidstaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Aarden pot tegen ijzeren pot...

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      Aarden pot tegen ijzeren pot...
      ijzeren potje vertoond barsten, we hebben vermoedelijk een oplossing gevonden... (maar daar ga ik nog even niets openlijk over lossen, men leest misschien mee) ;-)

      Comment


      • #83
        ...........
        Last edited by Dvvl; 04/02/2020, 23:15.

        Comment


        • #84
          zag ook toevallig nog gister dit karretje op tv (neanderthaler) en stelde mezelf ook de vraag

          Comment


          • #85
            Ik ken die persoon een beetje en voor zover ik weet is dit nog niet in orde.
            King of the Ludospace - currently running nr. 6

            2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
            2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

            Comment


            • #86
              Bijna anderhalf jaar dan? Mja, ik had dat wel verwacht.

              Comment


              • #87
                Dat russisch busje vertoond al teken van roest zeker.

                Comment


                • #88
                  1023 Roest? Denk jij dat m'n Russenbus op de oprit blijft staan omdat die maffiose zooi die zich overheid noemt 't schijt heeft aan hun eigen en EU-wetgeving? (denk het niet ;-) )

                  Na 1,5 jaar beweegt er bij het Vlaams Gewest nog niks noppes nade. Sterker nog: uitspraak gerecht: 2021 (niet erkennen kentekenbewijs) en 2020 (verkeersbelasting). Die wachten gewoon tot je geld op is ofwel je dood valt (door gebrek aan eerste) voor ze iets doen.

                  Unizo is ook nog steeds 'bezig'. Zonde van het lidgeld want die doen de facto ook geen zak tegen de overheid uit onmacht. Vlaamse Ombudsman is terug in zijn hol gekropen met de mededeling "dat haalt toch niets uit daar. Zelfs als ik mijn veto stel luisteren ze niet". Al die instanties die er zijn voor burgers/ondernemers laten je gewoon stikken. Je bent just goed genoeg voor jaarlijkse premies te betalen!


                  Heb dhr. Verhelst dan nog eens gewezen op volgende:




                  3) Artikel 24, lid 6, van richtlijn 2007/46 moet aldus worden uitgelegd dat de daarin vervatte regeling niet van toepassing is op een tweedehandsvoertuig dat reeds was ingeschreven in een lidstaat, wanneer dat voertuig op basis van artikel 4 van richtlijn 1999/37 bij de ter zake bevoegde autoriteit van een andere lidstaat wordt aangeboden voor een nieuwe inschrijving ervan. Indien er echter aanwijzingen bestaan dat dit voertuig een gevaar voor de verkeersveiligheid vormt, mag deze autoriteit krachtens artikel 5, onder a), van richtlijn 2009/40/EG van het Europees Parlement en de Raad van 6 mei 2009 betreffende de technische controle van motorvoertuigen en aanhangwagens eisen dat dit voertuig vóór inschrijving ervan aan een controle wordt onderworpen.


                  Administratief is de bus tweedehands (was van AMC, staat nu nog op naam van UAZ België). Laatste 2009/40/EG is technische controle dat voertuig blanco heeft door lopen.
                  Meneer Verhelst (MOW, homologatie) zegt met veel woorden "dat is niet waar". Die zou verdomme nog liegen dat de aarde plat is!


                  Zijn nu in een ander deel van Federaal België beland (en terug 4 maand bezig)
                  Nu zijn 'ineens' die 18 punten van afkeuring in Vlaanderen niet van toepassing, want "dat mocht niet wegens in strijd met Europese wetgeving" (?) en begonnen ze over locatie VIN en MTM. Dat is ondertussen wél opgelost (al doen die daar ook eeeeeeeeeeeeeuwen over) en gaat de bus volgende week op voor de afronding van de validatie en hopelijk snel een kentekenbewijs.


                  Eerlijk, je zou écht voor minder er ene dood doen!! :-(

                  Comment


                  • #89
                    Hoe ben je van de homologatie (vlaamse bevoegdheid) over gegaan naar federaal? Brussel is not federaal?
                    Polo 6n 1.4

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                      Hoe ben je van de homologatie (vlaamse bevoegdheid) over gegaan naar federaal? Brussel is not federaal?
                      Ik denk niet dat hij bedoelt dat hij naar federaal niveau is gegaan maar eerder naar een ander gewest.

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                        Hoe ben je van de homologatie (vlaamse bevoegdheid) over gegaan naar federaal? Brussel is not federaal?
                        Ander gewest, zéker niet naar Brussel. Dan heb je 50/50 kans terug in Vlaanderen te belanden. Maar over die bevoegdheden: shithole belgium é .. ;-)

                        Comment


                        • #92
                          Dus een firma zet die op hun naam en laat die in Wal homologeren en dan schrijf jij die in in Vlaanderen? Could work in dit apenland ja.
                          Polo 6n 1.4

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                            Dus een firma zet die op hun naam en laat die in Wal homologeren en dan schrijf jij die in in Vlaanderen? Could work in dit apenland ja.
                            Nee hoor, zelf naar de Walen rijden.. je bent vrij te gaan en staan waar je wilt als Belg. :-) Voertuig zat natuurlijk al wel in het bevasys-systeem dus ze moesten ook daar wel 'iets' vinden om lastig over te doen. Maar goed, we hebben dus sinds gisteren een Belgisch 'certificat de validation' van onze Waalse vrienden!

                            Direct tweedehandskeuring laten doen om voertuig op naam te zetten, maar dat liep op het einde mis bij de LPG installatie. Die keurden ze in Vlaanderen goed op basis van de EU papieren maar blijkbaar had het keuringsstation nog niet genoeg verdient.. dus allerlei opmerkingen op een 'rode kaart'.
                            Hun antwoord: "het is niet omdat LOVATO een EU goedkeuring heeft dat ze hun werk ook altijd goed doen." Jawablief?! Hen verwezen naar de keuring in Vlaanderen: "Niets mee te maken, dat is een ander gewest blablaba.. "
                            Oké, dan gaan we terug naar SBAT daarvoor hé . ;-)

                            Comment


                            • #94
                              Zorgen, tijd, geld... Allemaal de moeite niet waard imo. Geen enkele garantie op een "positief" resultaat ook.
                              Ik zag dat ik dit op de eerste pagina had gepost maar ik heb wel respect voor je volharding hoor.
                              Had je dan echt dat specifiek model nodig dat je beslist hebt om dat niet terug te verkopen en iets anders te nemen?

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten

                                dat je beslist hebt om dat niet terug te verkopen en iets anders te nemen?

                                Verkopen binnen B. was al geen optie vanwege geregistreerd in bevasys (en afgekeurd). Dan moet je al in het buitenland gaan verkopen én heel dat verhaal doen.. wie heeft er dan nog interesse? ;-)

                                Vandaag naar TC in Noorderlaan geweest: blanco groene kaart.
                                Vraag aan het eind hoe dat nu zit met de controle van de LPG installatie.. "awel, die is geldig tot 2023. Staat toch zo op de (Europese) papieren? Das goed voor mij se".


                                Het is maar goed dat de modale Belg werkt om de staatskas te spekken...



                                Comment


                                • #96
                                  De keuring heeft het goed voor met de Belgen
                                  2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                  2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                  2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                                  Comment


                                  • #97


                                    Blijkbaar ben je al gespot? Mensen denken dat het een oldtimer is.
                                    En de onderste is van ergens in Limburg ook op CZ platen dus er zijn wel meer mensen met problemen om die in te voeren?
                                    Polo 6n 1.4

                                    Comment


                                    • #98
                                      Zijn wel grappige autokes. Ik ben fan!! Moet niet altijd ne kango zijn.


                                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten


                                        Blijkbaar ben je al gespot? Mensen denken dat het een oldtimer is.
                                        En de onderste is van ergens in Limburg ook op CZ platen dus er zijn wel meer mensen met problemen om die in te voeren?
                                        Ergens in Limburg, meer bepaald Borgloon.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten


                                          Blijkbaar ben je al gespot? Mensen denken dat het een oldtimer is.

                                          En de onderste is van ergens in Limburg ook op CZ platen dus er zijn wel meer mensen met problemen om die in te voeren?
                                          Het is dan ook een oldtimer é. Als je het ssangyong blok eruit haalt zit je terug in de USSR.. :-)

                                          Dien in Borgloon is van Stijn. Zelfde problemen, maar ik heb een eeeeuwigheid voorsprong qua inschrijvings-miserie. Maar.. 'k ga ook als eerste een Belgisch kenteken hebben é.
                                          Eind volgende week gaat die er normaal aanhangen. :-D

                                          Comment

                                          Working...
                                          X