Recent nam ik een bedrijfswagen in ontvangst welliswaar met een ongevraagd extraatje, een enkelband voor wagens.
Mijn loon bedraagt zowat de helft van dat van een ambtenaar en dat wordt de laatste jaren met een bedrijfswagen gecompenseerd. Bij de bestelling van de wagen geen vuiltje aan de lucht. Ook nergens iets opgevangen van tracking van voertuigen enzo. Een paar maanden later neem ik de wagen in ontvangst. In de garage wordt mij een overhandigingscontract onder de neus gestoken dat ik uiteraard nalees. De laatste pagina was verontrustend. Er stond iets van Arval Active Link. Vreemd want ik had er nog nooit van gehoord en al zeker niet bij de bestelling. Zo te zien vond Arval er niet beter op om stiekem een tracker in al haar auto's te installeren en dan bij overhandiging met het mes op de keel haar klanten te laten tekenen. Immers, niet tekenen is wagen niet meenemen en dat gaat nu niet bepaald over een paar euro's. Na polshoogte te nemen bij Arval verzekert men mij dat de tracking niet aan staat. Ik weet beter natuurlijk.
Arval Active Link is dus een tracking toestel met een GPS en SIM dat bij beweging data doorstuurt naar Arval. Daarmee vergaart het meer informatie van mij persoonlijk dan mij lief is. Als ik ergens een allergie aan heb dan is het wel één aan privacydieven. Niemand hoeft te weten waar ik zoal vertoef. De "als ge niks te verbergen hebt hebt ge niks te vrezen" advocaten confronteer ik steeds met: "geef mij dan u bankkaartpincode, ik beloof dat ik er niks mee ga doen"... en dan is het stil! "Jamaar, das tegen dieven hé" hoor ik sommigen zeggen. Wel als die hun vak een beetje kennen hebben die een detector om de signalen en dus tracker te localiseren en desnoods rijden ze een garage in of container en dan is er ook geen signaal.
Of ik nu een hele dag zit te vissen aan de Blaarmeersen, er een minares op nahoud 20 km verder waar ik dan de helft van de nacht doorbreng, af en toe eens naar het Glazen Straatje rijd, ik af en toe eens naar Rosendaal rijd om wiet te kopen of ik hou van stiekeme homosex op snelwegparkings, dat gaat niemand aan en al zeker niet mijn werkgever of de leasingmaatschappij.
Had ik geweten dat Arval op deze vuile manier mijn privacy wou afhandig maken had ik de fleet manager wel gevraagd om de lease door een ander leasingmaatschappij te laten doen of het budget in geld te krijgen en dan had ik wel mijn eigen voertuig aangeschaft.
Na mijn bedrijfswagen vandaag half ontmanteld te hebben vond ik het vieze beest. Eigenlijk was het nog zo moeilijk niet om te vinden. Er was namelijk wat schade links van het dashboard van "mijn" nieuwe spiksplinternieuwe wagen en ik had moeten weten dat de trackerinstallateur zo lomp zou zijn geweest. De plek zelf, achter een paneel aan het deurscharnier dicht bij het dashboard links van de autointerface, is ook het meest makkelijk te bereiken. (Zie link om een idee te hebben waar het zich bevindt)
Mijn loon bedraagt zowat de helft van dat van een ambtenaar en dat wordt de laatste jaren met een bedrijfswagen gecompenseerd. Bij de bestelling van de wagen geen vuiltje aan de lucht. Ook nergens iets opgevangen van tracking van voertuigen enzo. Een paar maanden later neem ik de wagen in ontvangst. In de garage wordt mij een overhandigingscontract onder de neus gestoken dat ik uiteraard nalees. De laatste pagina was verontrustend. Er stond iets van Arval Active Link. Vreemd want ik had er nog nooit van gehoord en al zeker niet bij de bestelling. Zo te zien vond Arval er niet beter op om stiekem een tracker in al haar auto's te installeren en dan bij overhandiging met het mes op de keel haar klanten te laten tekenen. Immers, niet tekenen is wagen niet meenemen en dat gaat nu niet bepaald over een paar euro's. Na polshoogte te nemen bij Arval verzekert men mij dat de tracking niet aan staat. Ik weet beter natuurlijk.
Arval Active Link is dus een tracking toestel met een GPS en SIM dat bij beweging data doorstuurt naar Arval. Daarmee vergaart het meer informatie van mij persoonlijk dan mij lief is. Als ik ergens een allergie aan heb dan is het wel één aan privacydieven. Niemand hoeft te weten waar ik zoal vertoef. De "als ge niks te verbergen hebt hebt ge niks te vrezen" advocaten confronteer ik steeds met: "geef mij dan u bankkaartpincode, ik beloof dat ik er niks mee ga doen"... en dan is het stil! "Jamaar, das tegen dieven hé" hoor ik sommigen zeggen. Wel als die hun vak een beetje kennen hebben die een detector om de signalen en dus tracker te localiseren en desnoods rijden ze een garage in of container en dan is er ook geen signaal.
Of ik nu een hele dag zit te vissen aan de Blaarmeersen, er een minares op nahoud 20 km verder waar ik dan de helft van de nacht doorbreng, af en toe eens naar het Glazen Straatje rijd, ik af en toe eens naar Rosendaal rijd om wiet te kopen of ik hou van stiekeme homosex op snelwegparkings, dat gaat niemand aan en al zeker niet mijn werkgever of de leasingmaatschappij.
Had ik geweten dat Arval op deze vuile manier mijn privacy wou afhandig maken had ik de fleet manager wel gevraagd om de lease door een ander leasingmaatschappij te laten doen of het budget in geld te krijgen en dan had ik wel mijn eigen voertuig aangeschaft.
Na mijn bedrijfswagen vandaag half ontmanteld te hebben vond ik het vieze beest. Eigenlijk was het nog zo moeilijk niet om te vinden. Er was namelijk wat schade links van het dashboard van "mijn" nieuwe spiksplinternieuwe wagen en ik had moeten weten dat de trackerinstallateur zo lomp zou zijn geweest. De plek zelf, achter een paneel aan het deurscharnier dicht bij het dashboard links van de autointerface, is ook het meest makkelijk te bereiken. (Zie link om een idee te hebben waar het zich bevindt)
Comment