Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Arval Active Link - enkelband voor wagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Arval Active Link - enkelband voor wagens

Recent nam ik een bedrijfswagen in ontvangst welliswaar met een ongevraagd extraatje, een enkelband voor wagens.

Mijn loon bedraagt zowat de helft van dat van een ambtenaar en dat wordt de laatste jaren met een bedrijfswagen gecompenseerd. Bij de bestelling van de wagen geen vuiltje aan de lucht. Ook nergens iets opgevangen van tracking van voertuigen enzo. Een paar maanden later neem ik de wagen in ontvangst. In de garage wordt mij een overhandigingscontract onder de neus gestoken dat ik uiteraard nalees. De laatste pagina was verontrustend. Er stond iets van Arval Active Link. Vreemd want ik had er nog nooit van gehoord en al zeker niet bij de bestelling. Zo te zien vond Arval er niet beter op om stiekem een tracker in al haar auto's te installeren en dan bij overhandiging met het mes op de keel haar klanten te laten tekenen. Immers, niet tekenen is wagen niet meenemen en dat gaat nu niet bepaald over een paar euro's. Na polshoogte te nemen bij Arval verzekert men mij dat de tracking niet aan staat. Ik weet beter natuurlijk.

Arval Active Link is dus een tracking toestel met een GPS en SIM dat bij beweging data doorstuurt naar Arval. Daarmee vergaart het meer informatie van mij persoonlijk dan mij lief is. Als ik ergens een allergie aan heb dan is het wel één aan privacydieven. Niemand hoeft te weten waar ik zoal vertoef. De "als ge niks te verbergen hebt hebt ge niks te vrezen" advocaten confronteer ik steeds met: "geef mij dan u bankkaartpincode, ik beloof dat ik er niks mee ga doen"... en dan is het stil! "Jamaar, das tegen dieven hé" hoor ik sommigen zeggen. Wel als die hun vak een beetje kennen hebben die een detector om de signalen en dus tracker te localiseren en desnoods rijden ze een garage in of container en dan is er ook geen signaal.

Of ik nu een hele dag zit te vissen aan de Blaarmeersen, er een minares op nahoud 20 km verder waar ik dan de helft van de nacht doorbreng, af en toe eens naar het Glazen Straatje rijd, ik af en toe eens naar Rosendaal rijd om wiet te kopen of ik hou van stiekeme homosex op snelwegparkings, dat gaat niemand aan en al zeker niet mijn werkgever of de leasingmaatschappij.

Had ik geweten dat Arval op deze vuile manier mijn privacy wou afhandig maken had ik de fleet manager wel gevraagd om de lease door een ander leasingmaatschappij te laten doen of het budget in geld te krijgen en dan had ik wel mijn eigen voertuig aangeschaft.

Na mijn bedrijfswagen vandaag half ontmanteld te hebben vond ik het vieze beest. Eigenlijk was het nog zo moeilijk niet om te vinden. Er was namelijk wat schade links van het dashboard van "mijn" nieuwe spiksplinternieuwe wagen en ik had moeten weten dat de trackerinstallateur zo lomp zou zijn geweest. De plek zelf, achter een paneel aan het deurscharnier dicht bij het dashboard links van de autointerface, is ook het meest makkelijk te bereiken. (Zie link om een idee te hebben waar het zich bevindt)

Kom op een autosite uit. Dus wat is de bedoeling?

Comment

da’s idd een mogelijk serieuze ingreep op je privacy.
      Het siert je dat je het document tot op de laatste pagina gelezen hebt.
      Maar toen je zelf aan de slag bent gegaan, heb je er dan bij stil gestaan dat de wagen eigendom is van Arval ?
      Heb je met evenveel aandacht de voorwaarden van je werkgever gelezen omtrent het gebruik van je bedrijfswagen ?

Comment

Heel veel bedrijfswagens zijn hiermee uitgerust. Net als camionetten, vrachtwagens, huurwagens, vervangvoertuigen,...

Ik heb vrijwillig met zo’n tracker rondgereden, waarbij de verzekeringsmaatschappij (zusterbedrijf van mijn werkgever) mijn rijgedrag analyseerde.

Op mijn huidige wagen zit Mercedes Me, waarbij de positie van mijn voertuig kan bepaald worden. Ik kan dat via een portal of een app raadplegen. Ongetwijfeld kan er iemand bij Mercedes dan ook zien waar mijn auto is. Couldn’t care less.

Privacy is een illusie geworden. Locatiebepaling op je smartphone, 4G-gebruik, inloggen op een WiFi-netwerk, geld afhalen of betalen met je bankkaart, gebruik van je Delhaize-getrouwheidskaart (of elke andere), ANPR-camera’s in elke gemeente, trajectcontroles, camera’s met gezichtsherkenning,...
        En dan spreek ik nog niet over wat Facebook, Google en consoorten registreren en wat ze ermee doen.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Als ze een tracking installeren moeten ze dat ook laten weten. En je hebt ook inzage in wat ze verzamelen. Wet op privacy van 1992.
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Ik heb dat ook bij 'Mercedes me'. Ben ook bij Mercedes via Axa verzekerd en kan zo een mooie bijkomende korting op mijn al niet te dure omnium verzekering verkrijgen. Elke rit wordt wel geanalyseerd en je krijgt dan een score. Via de app kun je de score zelf volgen, leuke uitdaging. Kan me ook niet schelen dat ze dan weten waar ik mij bevind.

Ik begrijp wel als een werkgever dit doet het al minder leuk kan zijn, maar in mijn geval, who cares?
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Ze kunnen je perfect traceren via je smartphone. En zo zijn er nog wel een aantal toestellen en betaalkaarten die hetzelfde doen.
              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

de ironie hier is dat TS de tracker gedesactiveerd lijkt te hebben, iets wat de betere autodief, volgens zijn eigen zeggen, ook doet. Het zou me niet verbazen dat er een knipperlicht is afgegaan bij Arval ..
                Lijkt me in de eerste plaats een redelijk onbezonnen actie.

Ik ben benieuwd of de clausule van Arval in het contract aangepast is na GDPR invoering.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veoveo Bekijk Berichten

Mijn loon bedraagt zowat de helft van dat van een ambtenaar
                  Heel Vlaanderen weet nu wel dat uw bruto loon € 1763 per maand is en u bent zo’n 45 jaar oud met een bachelor diploma...

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Heel Vlaanderen weet nu wel dat uw bruto loon € 1763 per maand is en u bent zo’n 45 jaar oud met een bachelor diploma...
                    En de rest gecompenseerd door een bedrijfswagen. Geloof er geen zak van
                    Homosex doe je dan beter met de wagen van je vrouw.
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

En de rest gecompenseerd door een bedrijfswagen. Geloof er geen zak van
                      Homosex doe je dan beter met de wagen van je vrouw.
                      Ik heb het eens 2 mannen zien doen nabij een grote school in een oude M5.
                      Vond dat totaal ongepast want die zag er nog heel netjes uit.
                      Was de periode dat je op reis was.
                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Zal weer iemand zijn die zich eens moest ventileren en nooit meer terug komt.
                        Het einde zullen we nooit weten.
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ik hoop dat hij de kabel heeft doorgesneden en het op een steenmarter steekt

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Comment

Het is misschien wat assertief/agressief geschreven, maar ik snap zijn standpunt wel.

Uiteraard is privacy een utopie geworden op veel vlakken, maar ik hoef dan nog eens niet door iemand extra gecontroleerd te worden, via mijn auto.
                            Al ben ik mij ook wel bewust dat het mss al jaren gebeurde, zonder dat ik er zelf van af wist.

Comment

1. De auto uit elkaar schroeven. Mag u dat wel? De auto is uw eigendom niet.
                              2. Contractbreuk wegens het onklaar maken van het tracker systeem, dit terwijl u er wel degelijk mee akkoord bent gegaan. Anders kreeg je de wagen niet mee zoals u zelf zegt.
                              3. Wat als de wagen gestolen wordt?

Comment

Sinds auto's het e-call hebben zit er een sim card in, en is data collectie perfect mogelijk.
                                Sowieso kunnen ze bij elke onderhoudsbeurt data uitlezen.
                                Welke data, dat zal van merk tot merk af hangen, maar is in elk geval niet te onderschatten.

Comment

grappig dat de topic starter hier niet meer gereageerd heeft.
                                  Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Ikzelf zou er geen problemen mee hebben vermits ik niets te verbergen heb. En op die manier zien mijn collega's ook eens hoe hard ik werk. Want die gaan er vanuit dat als ik niet op kantoor ben, ergens aant genieten ben.

Maar als ze er de kantjes vanaf rijden, dan is het ook niet meer.

Hoorde eens het verhaal van iemand van De Watergroep dat een collega van hem zijn garage achter het huis dus in een andere straat ligt als zijn woonst. Op een gegeven moment is die zich moeten gaan verantwoorden op kantoor omdat hij de auto niet voor werk en woon-werk gebruikte, maar ook privé .

Hier hebben wel alle camionetten het track & trace systeem sinds afgelopen kerstmis. In het begin ook wat gezeur, maar nu hebben ze ermee leren leven en wordt er ineens elke dag 15 tot 30 min lager gewerkt. Alez, voorheen werkten ze 15 tot 30 min minder lang.
                                    En 1 heeft zijne C4 al gehad. Dat was onze technier die dagelijks een 4 à 5 klanten deed voor de prulwerkjes. Vooral regiewerken. En dan schreef die bij de klant 4u op en vertrok zonder laten af te tekenen. Detail: die vertrok daar na 2u en ging dan 2u op café zitten en wij niet wetende 4u aan de klant aanrekenen. Zelfs wetende van die track en trace, deed die nog steeds hetzelfde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Ik heb het eens 2 mannen zien doen nabij een grote school in een oude M5.
                                      Vond dat totaal ongepast want die zag er nog heel netjes uit.
                                      Was de periode dat je op reis was.
                                      Whut school vlak in je buurt daar? Pervs...
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                        Ik hoop dat hij de kabel heeft doorgesneden en het op een steenmarter steekt

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
                                        ik gok op aangifte diefstal wagen

“... zullen wel professionele dieven zijn, want ze hebben de tracker gedesactiveerd ...”

Comment

Working...
                                        X