Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Motorketting geraakt niet op tandwielen na nieuwe koppakking

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Motorketting geraakt niet op tandwielen na nieuwe koppakking

beste,

ik heb mijn koppaking van mijn Peugeot 107 1.0 bezinr vervangen, tot nu toe ging alles goed, maar nu krijg ik de kettingaar op 1 tandwiel van de “crank shaft” als ik het op beide doe dan is deze te strak en trekt de ketting beide krank shafts naar meteen toe.

iemand die weet hoe ik dit oplos zonder heel de zijkant van de motor te demonteren?

Grtz

Het was misschien beter je eerste topic de vervolledigen...
    Ik had verwittigd dat een koppakking vervangen wat vakmanschap veronderstelde
    Nu even beleefd gaan vragen bij Peugeot ?

Comment

@guyguy het is me intussen gelukt.

Comment

Hopelijk staat de timing juist...

Comment

sunking

Yes, ik heb de kettingspanner omhoog getrokken en alles viel in zijn plaats, ik heb de tandwielen en ketting gemarkeerd met een kleurtje (aangezien ik de ketting niet ging veranderen heb ik die als referentie genomen) vandaag alles inéen, en alles uitgetest flik doorgetrapt of de autosnelweg, alles werkt zoals het hoort. Extreeem moeilijk was het niet. Maar je moet toch wel een beetje handig zijn.

Comment

Moedig, sjieke dinges. Ik zou er nooit aan beginnen zelf, heb twee linkerhanden

Comment

En heb je de kop laten vlakken?
              ik wil je geen schrik aanjagen, maar als er een klein lek is, dan duurt het even.
              Voor alle zekerheid nu elke dag water en oliepeil checken.
              En bij het minste spoor van “mayonnaise “ direct stoppen en opnieuw doen.

Comment

Working...
              X