Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CNG auto, interessant?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• CNG auto, interessant?

Beste,
    Mijn zoon is aan het uitkijken naar een nieuwe wagen, hij doet ongeveer een 25.000 km per jaar, dus is een diesel niet echt interessant meer gezien de hoge dieselprijs.
    Is een CNC wagen het overwegen waard? Gezien de beperkte pompstations en het klein rijbereik zou dat wel eens kunnen tegenvallen.
    Wat is de algemene opinie en ervaring betreffende de CNG auto, doen?
    Zijn gezin bestaat uit zijn tweetjes en 2 kinderen.

Joske

Alvorens de diesel af te schrijven is het nuttig het (echt) verbruik te vergelijken tussen beide diesel- en benzineversies van het beoogd model.
    Officiële verbruikscijfers en prijs aan de pomp zeggen niet alles...

Comment

Als je een pomp in de buurt hebt zeker de moeite. Ouders hebben een caddy maxi op cng. Enorme wagen. Verbruikt 4,5 a 5,5kg cng. Dus zo'n 5 euro per 100km.

Kijk ook wel naar de grootte van de cng tanks ed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
        Als je een pomp in de buurt hebt zeker de moeite. Ouders hebben een caddy maxi op cng. Enorme wagen. Verbruikt 4,5 a 5,5kg cng. Dus zo'n 5 euro per 100km.

Kijk ook wel naar de grootte van de cng tanks ed.
        Collega heeft ook een Caddy maxi op CNG 200% tevreden .
        Z4 M40i

Comment

CNG was toch maar interessant tot 2021? Daarna is het volle pot betalen. Dus je kan best kijken voor een B7 of E10 wagen
          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
            CNG was toch maar interessant tot 2021? Daarna is het volle pot betalen. Dus je kan best kijken voor een B7 of E10 wagen
            Het verbruik gaat dan magisch verdubbelen of de prijs van CNG? (Tip: Geen van beide.)

Comment

Maandag aan het tankstation staan praten met mensen die ene hebben en die waren heel tevreden en vonden het heel zuinig rijden.
              Er stond een particulier te tanken en 2 wagens van Eandis of iets dergelijks stonden te wachten.

Dit wisten ze mij te zeggen.

Met de Caddy doe je een goede 600 km wat toch al niet weinig is.
              In België heb je er genoeg (dats24) maar weet niet hoe het in het buitenland zit.

Heb 4 jaar geleden ook uitgekeken voor ene op cng en vond het interessant maar in het model dat mijn vrouw wou bestond het niet.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Buitenland is niet zo schitterend, als we naar onze vaste plek in Catalonië gaan zou ik 50km moeten rijden voor het dichtste station.

Als ik over Parijs zou rijden zou het ook een nipte zijn gezien de weinige voorzieningen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Comment

Ja hangt veel van land tot land af. In Duitsland en zeker Italië vlot te vinden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Het verbruik gaat dan magisch verdubbelen of de prijs van CNG? (Tip: Geen van beide.)
                    Nee maar je gaat wel verkeersbelasting betalen. En dat is minder interesant maar ja valt te zien welke belasting ze eropplakken.

Comment

Het zal sowieso niet meer verkeersbelasting zijn dan benzine, aangezien de CO2 waarde van een CNG lager ligt dan een gelijkwaardige benzine. Dus voorlopig is dat nog een mooi meegenomen extra korting.

Comment

Sommige merken geven geen garantie bij gebruik op gas.
                        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Er wordt over een CNG-wagen gesproken, geen ombouw naar CNG, lijkt me.

Comment

CNG ok? Doe bij DATS een testrit. Je zal snel overtuigd zijn. https://customer.dats24.be/wps/porta...september_2018
                            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Workshop ‘Groener de baan op’

Wilt u meer weten over groener en goedkoper rijden op aardgas? Schrijf u dan in voor een van de workshops ‘Groener de baan op’. U krijgt tal van tips over duurzaam rijden en u kunt er verschillende testritten maken.
                              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Enige ervaring hier met CNG-rijders?
                                Kameraad van me had een LPG-wagen en die trok voor geen meter. Was ook wel maar 50 of 70pk maar vraag me af of dit normaal is voor CNG/LPG.

Comment

pk's zijn pk's. Voor een zelfde cilinderinhoud hebben de CNG-motoren over het algemeen wat minder pk's dan hun vergelijkbaar benzine-broertje. Maar als je een CNG wagen vergelijk met een benzinewagen van beide hetzelfde aantal pk's, zal er in feite niet echt een verschil tussen zitten.

Comment

ik ben momenteel ook aan het rondkijken om voor mijn madam hare nieuwe auto eentje met cng te nemen en was aan het kijken voor een polo maar de condities zijn om bij te huilen... amper 3% korting, op een vergelijkbare benzine geven ze een 'terug aan de slag'premie van 2000€ extra waardoor 't zo goed als niet meer interessant is om eentje op cng te nemen...
                                    eer dat je dat terugverdient hebt(rekening houdend met de pompprijzen & de vrijstelling op biv en taks tot 2020) zijn we bijna 5 jaar verder...(als 't prijsverschil van de brandstof gelijk blijft)
                                    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Heb al een paar duizend km gereden in een Leon en Octavia en Passat. In geen enkele ondervind je dat je met een andere brandstof op weg bent. Wie het tegendeel beweert heeft er nog niet mee gereden. Heb zelf een firmawagen A5 Gtron in bestelling.

Comment

Behalve in het feit dat zo’n CNG zelfs nog iets stiller is dan een benzinemotor, was mijn ervaring...
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Working...
                                        X