Momenteel rij ik met een A5 Gtron 2.0. Rijd heerlijk stil. En verbruik valt reuze mee. 5,5 kgr /100 km
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
CNG auto, interessant?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenHeb al een paar duizend km gereden in een Leon en Octavia en Passat. In geen enkele ondervind je dat je met een andere brandstof op weg bent. Wie het tegendeel beweert heeft er nog niet mee gereden. Heb zelf een firmawagen A5 Gtron in bestelling.Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Je hebt wel extra gewicht dacht ik, wat ook een invloed heeft op de prestaties en het weggedrag? en er valt ook minder pk uit te halen uit een gelijke cilinderinhoud.
Er is bv een golf 1.5 TGI met 130 pk (150pk niet verkrijgbaar), die 10.6 sec nodig heeft voor 0-100, trager dus dan een 1.0 motor met 110 pk. Weegt dan ook meer dan 100 kg extra.
Wat wel in het voordeel speelt van de TGI is de prijs, de 130pk TGI is goedkoper dan de 130pk TSI versie.
Comment
-
Dat ga ik niet tegenspreken . Maar vind het wel frappant dat een golf tgi 130 pk trager is dan een 110 pk tsi.
Edit: ik vind tegenstrijdige cijfers over de 1.5 130pk TGI versie. Volgens de VW configurator 0-100 in 9,6 seconden. Volgens directlease 10,6.
Comment
Comment