Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mini cooper probleem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mini cooper probleem

Wij hebben een mini cooper bouwjaar 2007. Na al een reeks problemen gehad te hebben met de motor, staat nu terug het waarschuwingsteken van het motorblok erop. Dit laten uitlezen en is foutmelding van de zuurstofsensor. Nu zegt de garage dat de auto binnenmoet, sensor eruit en dan kunnen ze maar kijken om dit te bestellen. Auto moet hiervoor meer dan 2 dagen binnen... Kan dit wel? Kan het type sensor niet gewoon via het chassisnr terug gevonden worden? Vorige keer heb ik zelf bougies gekocht in autowinkel en deze wisten direct via de papieren van auto welke bougies dit moesten zijn. Garage zegt ook dat dit tot 250euro kan kosten zo een sensor wat ik serieus veel vind!

mvg Dieter

RIk zou eerst de vraag stellen bij een andere concessiehouder, goed om je vertrouwen in de juiste garage te plaatsen
    Kloppen beide uitleggen, dan weet je het...
    Voor de prijzen ben je met een Mini wel eerder onderhevig aan BMW-tarieven, hippe merk, hogere prijzen !

Comment

Als het een benzine is kan je altijd eens gaan horen bij een Citroën of Peugeot garage. De bezinemotoren van een Mini zijn samen ontwikkeld met de PSA groep en steken in veel modellen van Peugeot & Citroën. De wisselstukken en werkuren zijn een pak goedkoper en dikwijls hebben ze deze stukken in stock liggen.
      Wij gaan met onze R56 Cooper S ook steeds op onderhoud bij een Citroën garage en de kosten zijn een peulschil dan bij de officiële Mini garage.

=> https://en.wikipedia.org/wiki/Prince_engine
      Senna, Driven To Perfection

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        RIk zou eerst de vraag stellen bij een andere concessiehouder, goed om je vertrouwen in de juiste garage te plaatsen
        Kloppen beide uitleggen, dan weet je het...
        Voor de prijzen ben je met een Mini wel eerder onderhevig aan BMW-tarieven, hippe merk, hogere prijzen !
        Ik vond de onderhoud prijzen zelfs heel laag.
        Zal misschien nu niet meer zo zijn.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Zo een sensor kost ongeveer 80 tot 120 euro naar gelang het merk.
          Z4 M40i

Comment

sensor bestellen op motortype en die er zelf insteken. heb ik ook gedaan. je moet enkel opletten met het type connector. ik dacht dat er een 5polige en 6polige versie was. ik kocht de mijne op mister-auto.be denk ik (is al meer dan jaar geleden)
            je hebt wel zo een dop nodig voor een O2 sensor (zit bovenaan op de uitlaat). kost 18e voor de dop
            Last edited by andydv; 07/11/2018, 12:02.

Comment

Working...
            X