Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moderne roestbakken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Moderne roestbakken

    Kom deze net tegen en wel eens een interessant onderzoek: https://www.hln.be/auto/deze-negen-m...elst~a5fa00a0/


  • #2
    Ford ranger vergeten zeker.
    Polo 6n 1.4

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
      Ford ranger vergeten zeker.
      Vergeten wss niet, maar staat niet in de top 9

      Comment


      • #4
        Een goed (met anti-roest genre Dinitrol, Tectyl of dergelijke) behandelde wagen roest niet op voorwaarde dat de voorgeschreven nabehandelingen gerespecteerd worden.
        voorbeelden :
        Spitfire 1975 zonder de minste roest, maar vanaf dag 1 gedinitroleerd, en ik kan de bussen tectyl niet tellen die ik nadien in de dinitrolgaten gespoten heb.
        classic Saab 900 1988 na 17 jaar onaangetast en optisch als nieuw
        maar
        Renault 20TS 1978 (nochtans het eerste model waarvan de holle delen behandeld waren) vertoonde roestplekken (voorvleugels en achterklep) na 6 maanden...

        Ik moet wel bekennen dat ik steeds mijn wagens spoel als ik op zout gereden heb. Lastig maar het loont voor wie zijn materiaal lang wenst te behouden

        Comment


        • #5
          Bij deze krant staat toch wel het logo van Ford erbij

          Uit een Zweeds rapport blijkt dat sommige nieuwe auto’s veel sneller aangetast worden door roest dan oudere modellen. Zo zouden onder andere de Citroën C4, de Ford Focus en de Honda Civic te weinig doen om corrosie tegen te gaan.



          Comment


          • #6
            Aan mijn 10 jaar oude Citroën C4 was geen plekje roest te vinden toen ik deze heb ingeruild voor mijn huidige Megane.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
              maar
              Renault 20TS 1978 (nochtans het eerste model waarvan de holle delen behandeld waren) vertoonde roestplekken (voorvleugels en achterklep) na 6 maanden...

              Daar noem je ook iets op... als er in de jaren 70 roestbakken waren dan was het wel Renault (en Simca, en Datsun, en Alfa, en Fiat, en ... )

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                Aan mijn 10 jaar oude Citroën C4 was geen plekje roest te vinden toen ik deze heb ingeruild voor mijn huidige Megane.
                Ze spreken ook niet echt over bouwjaren in het artikel. Waarschijnlijk heeft het daar ook wel mee te zien. Het is ook vooral de cactus.

                Comment


                • #9
                  Cactussen staan vooral waar het droog is, in de woestijn.

                  Comment


                  • #10
                    Cactus lijkt me nu ook wel een ideaal roestmodel met al die aangeplakte delen waar zich vocht en vuil kan ophopen.

                    De laatste auto die ik ooit had, die roestte was een golf 2, begin jaren 90, denk ik.

                    Comment


                    • #11
                      5 Sterren: Audi A8, Audi A6, Mercedes S-Klasse, Renault Espace

                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                        Een goed (met anti-roest genre Dinitrol, Tectyl of dergelijke) behandelde wagen roest niet op voorwaarde dat de voorgeschreven nabehandelingen gerespecteerd worden.
                        voorbeelden :
                        Spitfire 1975 zonder de minste roest, maar vanaf dag 1 gedinitroleerd, en ik kan de bussen tectyl niet tellen die ik nadien in de dinitrolgaten gespoten heb.
                        classic Saab 900 1988 na 17 jaar onaangetast en optisch als nieuw
                        maar
                        Renault 20TS 1978 (nochtans het eerste model waarvan de holle delen behandeld waren) vertoonde roestplekken (voorvleugels en achterklep) na 6 maanden...

                        Ik moet wel bekennen dat ik steeds mijn wagens spoel als ik op zout gereden heb. Lastig maar het loont voor wie zijn materiaal lang wenst te behouden
                        Maar gij spreekt over wat gij met die auto's doet en steekt er geld in. Het artikel gaat er net om dat bepaalde fabrikanten net besparen daarop.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                          5 Sterren: Audi A8, Audi A6, Mercedes S-Klasse, Renault Espace

                          Dan kunt ge hem ook 20 jaar houden

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                            Dan kunt ge hem ook 20 jaar houden
                            ideaal
                            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                            Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                            Comment


                            • #15
                              moderne auto's bevatten steeds meer electronica. En veel van die componenten hebben een mtbf van 10 a 12 jaar. Daarna is de kans groot dat er zware kosten komen voor herstellingen. Moderne auto's worden dus wegwerpproducten die niet langer dan max 15j moeten meegaan. Laat maar roesten dus

                              Comment


                              • #16
                                Dan mogen ze die wel een beetje goedkoper beginnen aanbieden.
                                den borre


                                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                Comment


                                • #17
                                  Lada staat er niet bij, Wellicht de oude tijd nog. Maar Mercedes 190 ging zeer lang mee en er zijn veel van verkocht geweest.
                                  De huidige Ford schijnt ook rotte deuren te hebben. Het schroot heeft in de smeltoven geen hoge temperatuur gekregen waardoor het in het nieuw ijzer zit.
                                  En ik las er steeds maar plaatjes op.
                                  Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ten opzichte van vroeger zal er wel veel veranderd zijn. Mijne eerste wagen, Talbot Samba van toen 15 jaar oud, moest ik eerst de gaten in de koffer dicht lassen voordat ik naar de keuring ging
                                    Daarna mijne Ford Escort, die destijds ook een 12 jaar oud was, vertoonde wat roest, maar na een jaar naar de keuring, en die keuringpaljas steekt zomaar de schroevendraaider door de deurbalk
                                    Dan mijne Escort erna, die toen denk ik 10 jaar was die vertoonde hier en daar roest, maar al bij als aanvaardbaar.
                                    Daarna een 3 jaar oude Astra gekocht en dat is eigenlijk te jong voor roest, maar 2 jaar later toch aan de 2 deuren barsten door roest moeten laten lassen en opnieuw lakken. Daar waar de deur over ging naar het raam.

                                    Dan kwamen de firmawagens, en geen roest meer gezien. Enkel nog bij mijne Citroën C5 omdat het kofferdeksel de bumper raakte en ze kregen dat niet opgelost. Dus op de hoeken de lak af en op termijn roesten. DS5 zelfde verhaal.

                                    Maar tegenwoordig zie ik toch geen auto's meer roesten, ofwel rijdt iedereen met recentere wagens

                                    Comment


                                    • #19
                                      .... Maar tegenwoordig zie ik toch geen auto's meer roesten, ofwel rijdt iedereen met recentere wagens


                                      dat is het !!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        .... Maar tegenwoordig zie ik toch geen auto's meer roesten, ofwel rijdt iedereen met recentere wagens


                                        dat is het !!
                                        En dan zeggen ze dat de mensen steeds armer worden. Ik zie enkel de auto's jonger en duurder worden.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X