Kom deze net tegen en wel eens een interessant onderzoek: https://www.hln.be/auto/deze-negen-m...elst~a5fa00a0/
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Moderne roestbakken
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk BerichtenFord ranger vergeten zeker.
Comment
-
Een goed (met anti-roest genre Dinitrol, Tectyl of dergelijke) behandelde wagen roest niet op voorwaarde dat de voorgeschreven nabehandelingen gerespecteerd worden.
voorbeelden :
Spitfire 1975 zonder de minste roest, maar vanaf dag 1 gedinitroleerd, en ik kan de bussen tectyl niet tellen die ik nadien in de dinitrolgaten gespoten heb.
classic Saab 900 1988 na 17 jaar onaangetast en optisch als nieuw
maar
Renault 20TS 1978 (nochtans het eerste model waarvan de holle delen behandeld waren) vertoonde roestplekken (voorvleugels en achterklep) na 6 maanden...
Ik moet wel bekennen dat ik steeds mijn wagens spoel als ik op zout gereden heb. Lastig maar het loont voor wie zijn materiaal lang wenst te behouden
Comment
-
Aan mijn 10 jaar oude Citroën C4 was geen plekje roest te vinden toen ik deze heb ingeruild voor mijn huidige Megane.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenmaar
Renault 20TS 1978 (nochtans het eerste model waarvan de holle delen behandeld waren) vertoonde roestplekken (voorvleugels en achterklep) na 6 maanden...
Daar noem je ook iets op... als er in de jaren 70 roestbakken waren dan was het wel Renault (en Simca, en Datsun, en Alfa, en Fiat, en ... )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenAan mijn 10 jaar oude Citroën C4 was geen plekje roest te vinden toen ik deze heb ingeruild voor mijn huidige Megane.
Comment
-
5 Sterren: Audi A8, Audi A6, Mercedes S-Klasse, Renault Espace
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenEen goed (met anti-roest genre Dinitrol, Tectyl of dergelijke) behandelde wagen roest niet op voorwaarde dat de voorgeschreven nabehandelingen gerespecteerd worden.
voorbeelden :
Spitfire 1975 zonder de minste roest, maar vanaf dag 1 gedinitroleerd, en ik kan de bussen tectyl niet tellen die ik nadien in de dinitrolgaten gespoten heb.
classic Saab 900 1988 na 17 jaar onaangetast en optisch als nieuw
maar
Renault 20TS 1978 (nochtans het eerste model waarvan de holle delen behandeld waren) vertoonde roestplekken (voorvleugels en achterklep) na 6 maanden...
Ik moet wel bekennen dat ik steeds mijn wagens spoel als ik op zout gereden heb. Lastig maar het loont voor wie zijn materiaal lang wenst te behouden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten5 Sterren: Audi A8, Audi A6, Mercedes S-Klasse, Renault Espace
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Dan kunt ge hem ook 20 jaar houden2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
moderne auto's bevatten steeds meer electronica. En veel van die componenten hebben een mtbf van 10 a 12 jaar. Daarna is de kans groot dat er zware kosten komen voor herstellingen. Moderne auto's worden dus wegwerpproducten die niet langer dan max 15j moeten meegaan. Laat maar roesten dus
Comment
-
Dan mogen ze die wel een beetje goedkoper beginnen aanbieden.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Lada staat er niet bij, Wellicht de oude tijd nog. Maar Mercedes 190 ging zeer lang mee en er zijn veel van verkocht geweest.
De huidige Ford schijnt ook rotte deuren te hebben. Het schroot heeft in de smeltoven geen hoge temperatuur gekregen waardoor het in het nieuw ijzer zit.
En ik las er steeds maar plaatjes op.Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Comment
-
Ten opzichte van vroeger zal er wel veel veranderd zijn. Mijne eerste wagen, Talbot Samba van toen 15 jaar oud, moest ik eerst de gaten in de koffer dicht lassen voordat ik naar de keuring ging
Daarna mijne Ford Escort, die destijds ook een 12 jaar oud was, vertoonde wat roest, maar na een jaar naar de keuring, en die keuringpaljas steekt zomaar de schroevendraaider door de deurbalk
Dan mijne Escort erna, die toen denk ik 10 jaar was die vertoonde hier en daar roest, maar al bij als aanvaardbaar.
Daarna een 3 jaar oude Astra gekocht en dat is eigenlijk te jong voor roest, maar 2 jaar later toch aan de 2 deuren barsten door roest moeten laten lassen en opnieuw lakken. Daar waar de deur over ging naar het raam.
Dan kwamen de firmawagens, en geen roest meer gezien. Enkel nog bij mijne Citroën C5 omdat het kofferdeksel de bumper raakte en ze kregen dat niet opgelost. Dus op de hoeken de lak af en op termijn roesten. DS5 zelfde verhaal.
Maar tegenwoordig zie ik toch geen auto's meer roesten, ofwel rijdt iedereen met recentere wagens
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten.... Maar tegenwoordig zie ik toch geen auto's meer roesten, ofwel rijdt iedereen met recentere wagens
dat is het !!
Comment
Comment